Auteur Topic: Bergachtige baan  (gelezen 203 keer)

Offline Sebastiaan

• Kruier
  • *
  • Geslacht: Man
Bergachtige baan
« Gepost op: 9 oktober 2018, 20:12:35 »
Hey iedereen,

Het is al een tijdje geleden sinds ik hier nog eens op heb gepost, maar daar brengen we direct verandering in.
De laatste weken was ik weer eens fanatiek bezig met mijn modelbaan en heb ik een hele evolutie gemaakt met de baan.

De eerste paar fotos zijn van een goed half jaar geleden en de video link is van afgelopen zondag.
Geniet van de progress die er al gemaakt is en graag hoor ik nog wat tips and tricks van jullie voor de rest af te maken.

<a href="http://youtu.be/w1JJMeFERVA" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/w1JJMeFERVA</a>

Aanbouw/planning fase

Bergbouw begint:

Bergbouw finalizeren:

Berg volledig gespoten en ground color op natuur bord:

Laatste stand van zaken:

Sfeerbeeldjes:

Ik hoop dat jullie wat genoten hebben van mijn bijdragen.

Offline Semantha

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
    • Moonlightdesign's Giftstore
Re: Bergachtige baan
« Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2018, 21:54:48 »
Je bent hartstikke goed bezig!!!! Ik ben benieuwd naar het vervolg

Offline Sebastiaan

• Kruier
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 7 november 2018, 22:21:56 »
Na een paar weken zonder hier iets te posten van updates kan ik toch nog het volgende bieden.

Ik ben wat bezig geweest met het schilderen van de wegen en de gebouwen een finale plaats te geven. Ook heb ik wat gewerkt rond het begrassen van een klein parkje dicht bij de stelplaatsen van de stomer. Next on the list is meer begrassing en beginen met het aanbrengen van wegmarkeringen.

De eerste verlichtings paal is ook al geplaats. Als straks het elektriciteits gedeelte maar goed komt

Offline Tijdperk4rijder

• Perron medewerker
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2018, 10:27:02 »
Ga je de rotsformatie ook nog bestrooien met hier en daar groen , en struikjes en bomen aanbrengen  ?
ziet er al goed uit !!
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2018, 13:16:54 »
Goed bezig Sebastiaan. Lekker doorgaan zo. ;)
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline Sebastiaan

• Kruier
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 8 november 2018, 14:00:38 »
Ga je de rotsformatie ook nog bestrooien met hier en daar groen , en struikjes en bomen aanbrengen  ?
ziet er al goed uit !!

Ja zeker, voor de berg en het bos rond de zagerij heb ik nog sparren en dennen. Ik heb ook nog wat speciaal alpine meadows strooisel van NOCH dit gaat er dus zeker nog op komen

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #6 Gepost op: 8 november 2018, 22:53:17 »
Wat een beetje kleur al niet kan doen: geeft meteen al een andere indruk.
Lekker doorgaan zo, Sebastiaan.

En als je nog vragen hebt over het aansuiten van de straatverlichting, dan lezen we dat hier t.z.t. vast.

Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline Sebastiaan

• Kruier
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2018, 19:33:18 »
Weer een beetje bezig geweest met vanalles en nog wat.
Heb ontdekt dat de straat misschien een beetje te smal is, maar ja wat doe je eraan het zo laten en de illusie van een klein straatje creeren of ze toch breder maken voor toch die strepen in het midden te moeten zetten.

Daarnaast heb ik het kleine parkje naast de spoorbaan gemaakt, het is klein en moet nog wel bankjes krijgen maar toch geeft het een groene boost in het stadje

Ik ben ook bezig geweest met zelf een tweede onbewaakte overweg te maken deze keer.

Wat ik ook nog heb gedaan en wat niet op de fotos staat is al een paar sparren geplant op de berg kant, maar daar had ik spijtig genoeg nog niet genoeg van, dat word weeral een trip naar de modelbouw winkel

Zelfs weet ik het niet zo goed meer hoe ik verder moet met de wegen mogelijk beter te maken, tips daarover zijn altijd welkom. Ook weet ik niet zo goed of ik de stoep zo grijs zal laten of ik er toch nog iets over moet doen, weeral tips zijn zeer welkom

Offline Michel Bikkel

• Rangeerder
« Reactie #8 Gepost op: 12 november 2018, 08:17:31 »
Hoi,

ik zou de weg wat breder maken en dan gelijk een inham voor de bus halte.
Weg goed afplakken zodat je strakke lijnen krijgt bij de stoeprand. Voor het maken van de strepen op de weg een mal gebruiken.

Succes, je bent lekker bezig.
Groet Mies