Auteur Topic: Bhf Gerolstein 1983  (gelezen 3353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Bhf Gerolstein 1983
« Gepost op: 17 april 2011, 09:33:06 »
Beste forumgenoten,

In 1983 zijn we op vakantie geweest in Gerolstein en uiteraard hoort er dan ook een bezoek aan het station bij (nee, niet ??n keer maar een aantal keer, je bent tenslotte niet voor niets een modelspoorhobbyist)  :D :D. Hoe meer ik de foto?s bekijk hoe meer details ik zie. En details zijn weer belangrijk voor het opzetten of aanvullen van de modelbaan.


Allereerst de 215 042-3 met een aantal silberlinge gereed voor vertrek naar Keulen.


De railbussen komend van het Bw en zullen na vertrek richting Prűm gaan. Tussen de 215 en de railbussen staat een VW Pickup op een lagebak wagon.


Vanuit Keulen loopt binnen de 215 135-5 met een zestal rijtuigen. De trein gaat verder naar Trier.


De goederenloods en daarachter het opstelterrein voor de goederenwagons.
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Bhf Gerolstein 1983
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2011, 09:34:40 »

Naast het station het postkantoor en de bushalte.


Een tweetal foto?s van het perron; zie het verschil in banken en de oude bagage/postkarren.




De opstelsporen van afstand gezien.
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Bhf Gerolstein 1983
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2011, 09:36:15 »

De 215 046-4 (Keulen ? Trier) op Bhf Kyllburg met een aantal silberlinge. Na die vakantie heb ik de 4160 aan de stuurstandzijde gelijk voorzien van een koppeling en reed de stuurstand ook regelmatig achter de loc mee.


De goederenloods van het Bhf Kyllburg.


We stonden op het punt van vertrekken toen ik in de spiegel de tegentrein (Treir ? Keulen) zie aankomen op Bhf Kyllburg ? Dieselloc 215 042-2. Geen tijd om te verliezen dus de foto is gemaakt in de spiegel van onze auto.


Hartje zomer en dan kom je achter een 215 tussen Kyllburg en Gerolstein een sneeuwschuiver tegen! :o :o
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:Bhf Gerolstein 1983
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2011, 09:40:05 »
Johan,

Dit is........GENIETEN............ :o
Ook de aangegeven details zijn mooi meegenomen en zeer zeker bruikbaar voor ons hobbyisten, Toppie.

bob

  • Gast
Re:Bhf Gerolstein 1983
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2011, 12:55:05 »
Johan dat is zeker genieten, ik herken dat, en zeker zo in het zonnetje op een bankie!
Schitterend wat een nostalgie, zeker die perron karretjes!
Die 215 heb ik in M?rklin en was de eerste trein, gekregen van mijn verkering - waar ik nu al 34 jaar
mee getrouwd ben.