Auteur Topic: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.  (gelezen 835 keer)

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #75 Gepost op: 7 augustus 2018, 23:01:32 »
Ik denk dat ik die 5 sec. maar voor lief neem :-\ :( Ik vind het al knap van mij zelf dat ik tot hier gekomen ben.
Mee eens, Pierre. Dan alleen nog een grotere Elco er op, zou ik zeggen....

Je schreef dat het geluid niet werkt op de andere (ingebouwde) pulsbreedte besturingen?

Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #76 Gepost op: 8 augustus 2018, 08:30:39 »
Precies Rob :) De elco ga ik vandaag nog vervangen en dan begin ik aan het volgende project. Een oude Engelse loc. Eens kijken of we daar nog wat van kunnen bakken.

Het geluid werkt inderdaad niet op de andere pulsbreedte besturingen. Deze werken ook onder een hogere spanning (16V). Misschien omdat er een instelbare optrek/afrem regeling in zit? Ik denk dat ik deze t.z.t. vervang door de regelaar die ik nu gebruikt heb. Deze werkt perfect. Ze zijn nog steeds te koop bij Conrad onder nummer 196460.
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #77 Gepost op: 8 augustus 2018, 10:11:23 »
Mooi Pierre,

In ieder geval is het eerste project tot een goed einde gekomen. Gefeliciteerd met het resultaat! Tsja, nu zou ik die loc wel eens tsjoekend over de dubbeldeks boogbrug willen zien...

Over die andere pulsbreedte regelaars: het kan inderdaad een heel uitzoekwerkje worden om uit te vinden waarom dat niet werkt. Dan is het beter om die Conrad versie er in te zetten.

Ben benieuwd naar die engelse loc.

Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met geluid aan boord van analoge treinen op basis van Arduino.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #78 Gepost op: 8 augustus 2018, 11:31:39 »
"Ook @Pierre gaat (een soort van) digitaal."
Een soort van? Volgens mij gaat Pierre heel erg digitaal!
Knap werk, knap resultaat. Respect!

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing