Auteur Topic: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.  (gelezen 35199 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #75 Gepost op: 7 augustus 2018, 23:01:32 »
Ik denk dat ik die 5 sec. maar voor lief neem :-\ :( Ik vind het al knap van mij zelf dat ik tot hier gekomen ben.
Mee eens, Pierre. Dan alleen nog een grotere Elco er op, zou ik zeggen....

Je schreef dat het geluid niet werkt op de andere (ingebouwde) pulsbreedte besturingen?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #76 Gepost op: 8 augustus 2018, 08:30:39 »
Precies Rob :) De elco ga ik vandaag nog vervangen en dan begin ik aan het volgende project. Een oude Engelse loc. Eens kijken of we daar nog wat van kunnen bakken.

Het geluid werkt inderdaad niet op de andere pulsbreedte besturingen. Deze werken ook onder een hogere spanning (16V). Misschien omdat er een instelbare optrek/afrem regeling in zit? Ik denk dat ik deze t.z.t. vervang door de regelaar die ik nu gebruikt heb. Deze werkt perfect. Ze zijn nog steeds te koop bij Conrad onder nummer 196460.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #77 Gepost op: 8 augustus 2018, 10:11:23 »
Mooi Pierre,

In ieder geval is het eerste project tot een goed einde gekomen. Gefeliciteerd met het resultaat! Tsja, nu zou ik die loc wel eens tsjoekend over de dubbeldeks boogbrug willen zien...

Over die andere pulsbreedte regelaars: het kan inderdaad een heel uitzoekwerkje worden om uit te vinden waarom dat niet werkt. Dan is het beter om die Conrad versie er in te zetten.

Ben benieuwd naar die engelse loc.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #78 Gepost op: 8 augustus 2018, 11:31:39 »
"Ook @Pierre gaat (een soort van) digitaal."
Een soort van? Volgens mij gaat Pierre heel erg digitaal!
Knap werk, knap resultaat. Respect!

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #79 Gepost op: 23 augustus 2018, 22:56:44 »
Gepruts met de 2e loc met geluid.

Dat is een oude Engelse Merlin. Eerst heb ik de boel uit elkaar gehaald om op te knappen en na een schilderbeurt wil ik daar ook geluid in bouwen met een DigiSpark.







Achterin kan ik nog een vrij groot luidsprekertje kwijt in een mooie klankkast. Hier is straks bijna niets meer van te zien als er een machinist en een stoker voor komt te staan.





Er is onder de kap vrij veel ruimte om de zaak in te bouwen.



De zware kabels tussen de loc en de tender worden ook gelijk vervangen door slankere en een stekkertje zodat ik ze makkelijk los kan koppelen.





Weer een loc met geluid.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #80 Gepost op: 25 augustus 2018, 10:28:37 »
Enne? waar blijven de filmpjes van het resultaat Pierre?  ;)
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #81 Gepost op: 25 augustus 2018, 17:06:00 »
Ik heb van het vorig project al een filmpje gemaakt Mies. Deze is in principe gelijk. Het kan alleen maar op de testbank omdat ik geen voeding meer op mijn baan heb en ik helemaal geen zin heb om mijn rails schoon te maken. Ik ben daar zeer lui in :-[

Overigens liggen er wel twee bouwpakketjes klaar voor een nieuwe pulsbreedtevoeding waar de DigiSpark op werkt.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #82 Gepost op: 28 augustus 2018, 18:29:10 »
Hoi Pierre,

Die Merlin is echt mooi geworden. En de geluidsmodule is netjes en overzichtelijk ingebouwd.

Nog even over de rails schoonmaken: al een ATF behandeling overwogen? Ik lees hier op het Forum dat het al werkt zonder eerst de rails te poetsen (zoals ik wel heb gedaan).

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #83 Gepost op: 28 augustus 2018, 21:29:47 »
Dank je Rob. :) Ik krijg de smaak te pakken. Voor ik op mijn baan kan rijden (met geluid) zal ik toch eerst de voedingen moeten vervangen. Anders werkt het niet. Kan ik de 15V trafo's wel gewoon gaan gebruiken of moet ik dan mijn schakelingen in de stoomlocjes dan erg veranderen?(weerstanden vergroten)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #84 Gepost op: 28 augustus 2018, 22:06:32 »
Hoi Pierre,
Zo te zien zetten die pulsbreedte regelaars alles om naar (ik denk) 12V, ook als de ingangsspanning 15V is. Als dat zo is, dan hoef je verder niets te veranderen. Dan kun je de 15V trafo's gewoon gebruiken, want de uitgang blijft 12V met pulsbreedte.
Tenminste, als het werkt zoals ik verwacht...
Even afwachten....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #85 Gepost op: 29 augustus 2018, 00:15:21 »
Is dat te meten?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #86 Gepost op: 29 augustus 2018, 09:03:34 »
Dat is te meten. Pulsbreedte regelaar helemaal open en dan de voltmeter op de uitgang.  Bij 100% pulsbreedte is de gemeten spanning de uitgangsspanning van de regelaar.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #87 Gepost op: 29 augustus 2018, 09:29:13 »
Top .. daar kan ik wat mee. :)  vandaag wat in de garage knutselen en morgen maar weer eens naar mijn soldeerbout grijpen om de pulsbreedte regelaars in elkaar te zetten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #88 Gepost op: 29 augustus 2018, 11:32:22 »
Knap stukje werk Pierre, zeker zoals jij toch al Arduino onder de knie hebt.
Ik vind het nog lastig dat programmeren maar ben begonnen via internet wat eenvoudige dingen uit te proberen. 
Maar ik blijf je op de voet volgen.

 Groet Cor

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #89 Gepost op: 29 augustus 2018, 22:51:57 »
Die Pierre toch, gaat die toch op de digitale snelweg.
Vind het bijzonder knap uitgevoerd.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #90 Gepost op: 4 september 2018, 16:08:05 »
Cor, Mark dank je wel. We knutselen vrolijk verder. ;)




Zo te zien zetten die pulsbreedte regelaars alles om naar (ik denk) 12V, ook als de ingangsspanning 15V is. Als dat zo is, dan hoef je verder niets te veranderen. Dan kun je de 15V trafo's gewoon gebruiken, want de uitgang blijft 12V met pulsbreedte.
Tenminste, als het werkt zoals ik verwacht...
Even afwachten....


Dit gaat niet op Rob.  Als de ingangsspanning 9 Volt is komt er 13 Volt uit. Stop ik er 12 Volt in dan komt er 16 Volt uit. Ik heb nu twee regelaars gebouwd en op een gezamenlijke voeding van 9 Volt gezet. Dit werkt en de DigiSpark's werken hier ook prima op. Ik denk dat ik het zo maar in mijn bedieningspaneel bouw. Op de ene regelaar moeten dan twee locs komen te lopen en de andere komt dan een pendelbaantje op voor een trammetje.

Ik heb nog wel een ander klein probleempje en dat is dat het eerste gedeelte van de potmeter (10K) bijna niets doorlaat en op een kwart ineens naar 7 Volt springt. De rest gaat wel heel geleidelijk. Kan ik een andere waarde voor de potmeter nemen of is dat niet aan te raden?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #91 Gepost op: 4 september 2018, 17:46:10 »
Als de ingangsspanning 9 Volt is komt er 13 Volt uit. Stop ik er 12 Volt in dan komt er 16 Volt uit. Ik heb nu twee regelaars gebouwd en op een gezamenlijke voeding van 9 Volt gezet. Dit werkt en de DigiSpark's werken hier ook prima op. Ik denk dat ik het zo maar in mijn bedieningspaneel bouw. Op de ene regelaar moeten dan twee locs komen te lopen en de andere komt dan een pendelbaantje op voor een trammetje.
In ieder geval doet-ie consequent 4V meer er uit dan er in gaat  :o
Zo maar doen dan, Pierre. Als het werkt, is het goed, toch?

Ik heb nog wel een ander klein probleempje en dat is dat het eerste gedeelte van de potmeter (10K) bijna niets doorlaat en op een kwart ineens naar 7 Volt springt. De rest gaat wel heel geleidelijk. Kan ik een andere waarde voor de potmeter nemen of is dat niet aan te raden?
Deze is wat lastiger... Regelt de potmeter zelf (potmeter uitgang) wel regelmatig tussen 0 en een maximale spanning?
Misschien zit het in de regelaar ingebouwd. Heb je dit ook met het eerste exemplaar?
Waar je ook naar kunt kijken is of de potmeter goed is aangesloten (meestal 3 aansluitingen: de regelbare spanning in het midden).

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #92 Gepost op: 4 september 2018, 18:03:51 »
Is een tien slagen potmeter een optie?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #93 Gepost op: 4 september 2018, 19:17:20 »
Ik denk ook dat het in de print zelf geregeld is. Geknoei met potmeters maakt in ieder geval niets uit. Jammer omdat een locje gelijk gaat rijden bij 7 Volt. Wel langzaam maar toch ...  :(

Meer slagen potmeter maakt niet uit Mark. Je moet alleen 4 slagen maken in plaats van een kwart slag.

Ik ga hier eerst maar eens mee rijden en dan zien we verder.

Bedankt voor het meedenken heren.




Hieronder de snelheidsregelaars tot nu.


Twee stuks bij Conrad besteld.





Ik heb de print potmeters vervangen voor losse zodat ik deze straks in de frontplaat van de bedieningskast kan plaatsen. Ook twee rijrichting schakelaars gemonteerd voor in de frontplaat .

Gezamenlijke voeding met gelijkrichter.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #94 Gepost op: 4 september 2018, 20:26:22 »
Ik ga hier eerst maar eens mee rijden en dan zien we verder.
Dat is in ieder geval een goed idee, Pierre.

(mocht het t.z.t. met andere locs niet goed bevallen, kun je altijd nog voor de Arduino motorregeling gaan)

Rob

PS: Hoe dicht zijn we bij een filmpje van een tsjoekende loc op de brug en door het station?
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #95 Gepost op: 4 september 2018, 20:40:37 »
Hoe dicht zijn we bij een filmpje van een tsjoekende loc op de brug en door het station?

Nog heeeel ver Rob. ;D De rail is zooo vies. En ik heb helemaal geen zin om dat allemaal schoon te maken. Bovendien is er nog geen aansluiting om de brug van stroom te voorzien. Kortom ....
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #96 Gepost op: 5 september 2018, 09:51:39 »
Als de ingangsspanning 9 Volt is komt er 13 Volt uit. Stop ik er 12 Volt in dan komt er 16 Volt uit.

Dat krijg je omdat je er wisselspanning instopt, waar gelijkspanning van gemaakt wordt met behulp van condensatoren. Als je op die manier gelijkspanning maakt, is die altijd beduidend hoger dan de wisselspanning waar je mee begint.  De praktische rekensom is: Vuit = ( Vin x 1,44 ) - 1,2
Daarbij is de onbelaste uitgangsspanning van zo'n trafo vaak ook nog eens tien tot vijftig (!) procent te hoog.

Voor een zuivere 9V in krijg je dan: ( 9V x 1,44 ) - 1,2V = 11,8V. Is die 9V tien procent hoger, dan wordt het ( 9,9V x 1,44 ) - 1,2V = 13V, precies zoals je hebt gemeten.

Bij een zuivere 12V kom je met dezelfde som op 16V uit.

De wel heel beknopte theoretische achtergrond: die 1,44 is eigenlijk de wortel uit 2, en wordt veroorzaakt door de sinusvorm van de wisselspanning. De 1,2V die je er weer vanaf trekt is de spanningsval over de gelijkrichtdiodes.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #97 Gepost op: 5 september 2018, 17:02:16 »
Dank je Dirk voor de uitleg. Ik geloof dat ik het een klein beetje begrijp. Op zich kan ik er mee leven. Ik moet alleen goed in de gaten houden wat ik er in stop en 13 Volt is prima om met locjes te rijden. Het hoeft immers niet zo hard. ;D


Ik heb nog wel een ander klein probleempje en dat is dat het eerste gedeelte van de potmeter (10K) bijna niets doorlaat en op een kwart ineens naar 9 Volt springt. De rest gaat wel heel geleidelijk.

Dirk ... heb jij ook eventueel een verklaring en/of oplossing voor dat sprongetje aan het begin van de potmeter?

Een andere waarde voor de pot werkt niet.
Hij is goed aangesloten.
Het werkt bij beide voedingen gelijk.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #98 Gepost op: 5 september 2018, 18:02:07 »
Hee Pierre,

Ik zie nog een klein potmetertje op de print zitten. Wat doet die dan? Volgens het driehoekige symbooltje er bij op de print lijkt dit iets van (maximale) spanningsregeling? Misschien kun je daar met een schroevendraaiertje eens aan draaien en zien wat er gebeurt...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Arduino gepruts. Ook Pierre gaat (een soort van) digitaal.
« Reactie #99 Gepost op: 5 september 2018, 18:04:48 »
Inmiddels heb ik het schema van de regelaar gevonden. Dat ga ik even uitspitten, maar ik weet niet wanneer ik daar de tijd voor heb.

@Robvd , Dat tweede potje is de stroombegrenzing.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.