Modelbaanbouw voor de liefhebber > Modelbaanbesturing (hardware)

Digikeijs

(1/3) > >>

Ben:
Mijn huidige baan (in wording ) centrale  TAMS oud niet meer leverbaar met software ITRAIN werkt wel goed.
Nu is de bedoeling om tweede baan te creƫren zgn museum baan voor kleine stoomlocs een railbus allemaal oud materiaal.
Ik heb mijn oog laten vallen op digikeijs DR5000 en toe behoren.
Voorstellen een groot ovaal enkelspoor beide richtingen met twee inhalen mogelijk heden.
Geen probleem  moet zeker kunnen lukken.
Nu de vragen welk softwarepakket kan of moet je gebruiken  (ik kan het niet vinden) en wie heeft ervaring met digikeijs DR 5000
En is Itrain met twee verschillende centrales tegebruiken






Dirk T:
DR5000 is in mijn ervaring een goed, veelzijdig apparaat met een bijzonder goede prijs/kwaliteit verhouding. Door de veelheid aan mogelijkheden kunnen in principe alle actuele besturingsprogramma's met de DR5000 werken, al zal in veel gevallen het programma wijsgemaakt moeten worden dat het een ander merk centrale betreft. Uit ervaring kan ik zeggen dat ITrain en RocRail in ieder geval goed met de DR5000 uit de voeten kunnen.

Anne W:
Beste Ben,

Bij ons, de MSG in Den Bosch, rijden alle systemen, ook de oude Tams in 3-voud, je kunt ook eens kijken naar de opvolger van de oude Tams, de Red Box, het zou me niet verbazen als ze geprobeerd hebben de filosofie van de oude zo veel mogelijk in de nieuwe te krijgen.

Groet, Anne W

Michel Bikkel:
Hoi Ben,

Ik gebruik een DR5000 in combinatie met iTrain en dat werkt prima. Voor de handbesturing heb ik een multimaus aan de DR gekoppeld.
Programmeren doe ik via een laptop waarop iTrain en de Software van de DR5000 op staat en gaat heel gemakkelijk.

Indien je wil zien hoe het werkt in de praktijk mag je altijd langskomen. Scharwoude - Purmerend is 15 min met de auto.
Mooi dorpje trouwens. mn broer woont er. Tussen Braas en het spoor.

Groet Mies

Ben:
Bedankt voor alle reacties en Mies jou uitnodiging hou ik nog even in beraad.
Ik ga alles op een rij zetten en begroting maken.
Gr. Ben

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie