Auteur Topic: Dcc++ VisualBasic Software  (gelezen 1212 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline André

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Dcc++ VisualBasic Software
« Gepost op: 24 maart 2018, 23:57:07 »


Voor diegene die zelf de touwtjes in handen willen nemen , En daar ook zin in hebben.
Source code Dcc++  , JMRI of een ander programma heb je niet meer nodig.

Als je goed kijkt zie je wel een paar foutjes maar het rijd en communicieerd.


2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Online mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 920
  • Thanked: 13 times
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2018, 07:03:38 »
Euh oké, ziet er indrukwekkend uit, maar hoe werkt het?

Offline André

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2018, 12:53:09 »
Oh even uitleggen .

Je neemt een Arduino beter nog een Arduino Mega , En een motor shield (<- deze moet wel een goed type zijn).
Daar stop je deze code in.

Daarna doe ik (wat Jmri ook doe) een verbinding maken , En simpel commando's sturen.

Met een Arduino Mega met motor shield heb je Power op je baan, En indien gewenst een programeer Track.
En 30 vrij te configureren in of uitgangen.

Ik heb infrarood ontvangers onder de rails gestopt

Communicatie met een z21/Z21 ben ik ook mee bezig.
 
2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.611
  • Thanked: 50 times
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2018, 21:21:54 »
Euh oké, ziet er indrukwekkend uit, maar hoe werkt het?

Oh even uitleggen .

Je neemt een Arduino beter nog een Arduino Mega , En een motor shield (<- deze moet wel een goed type zijn).
Daar stop je deze code in.

Daarna doe ik (wat Jmri ook doe) een verbinding maken , En simpel commando's sturen.

Met een Arduino Mega met motor shield heb je Power op je baan, En indien gewenst een programeer Track.
En 30 vrij te configureren in of uitgangen.

Ik heb infrarood ontvangers onder de rails gestopt

Communicatie met een z21/Z21 ben ik ook mee bezig.
Dat maakt het echt een stuk duidelijker.    :-\

Offline Theo

  • Perron medewerker
  • **
  • Berichten: 95
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2018, 09:52:57 »
ik neem aan dat je daarmee ook de wissels kan aansturen.
Weet je dan ook hoe de digitale code is opgebouwd?

Theo

Offline André

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2018, 15:36:41 »
Citaat
Geplaatst door: Theo
« Gepost op: Vandaag om 09:52:57 »
ik neem aan dat je daarmee ook de wissels kan aansturen.
Weet je dan ook hoe de digitale code is opgebouwd?

Theo

Ja dat weet ik ,wel is waar niet uit mijn hoofd, Ik gebruik trouwens voor wissels Dit

maar even centraal houden op dit topic.

De Visualbasic source code heb ik GEEN link van geplaatst.

Elk programma zo als JMRI ,Koploper,Itrain ,etc,etc maakt een verbinding met een controller zoals een intellibox,Ecos,Z21 of een Dcc basis station.

Het programma wat ik maak  (source code) maak een verbinding met een Dcc++ basis station ,indien er verbinding is ,zend hij commando's. Ook kan het inderdaad wissels bedienen.

Groet André

2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline André

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2018, 15:48:59 »


Hardware ziet er bij mij zo uit , Links onder in en of uit gangen , Rechts onder voeding voor de baan ,programmeer baan.
Links boven een aparte voeding (5vdc) voor mijn gebruikte Infrarood trein detectie.
2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline Ben

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2018, 16:39:38 »
Andre welk tekenprogramma gebruik jij

Offline André

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2018, 18:04:31 »
Standaard Paint uit windows.

? Waarom
2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam

Offline Ben

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2018, 18:25:14 »
Omdat de tekening er mooi uitziet daarom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 8.591
  • Thanked: 162 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2018, 18:59:08 »
Dat maakt het echt een stuk duidelijker.    :-\
Dat je het al probeert te snappen vind buitengewoon prijzenswaardig.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline André

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 47
  • Geslacht: Man
Re: Dcc++ VisualBasic Software
« Reactie #11 Gepost op: 26 maart 2018, 19:10:57 »
Ben ,Bedankt voor het compliment.
Eigenlijk wil ik dit soort tekening(en) verwerken in de software.
maar tekenen is niet mijn ding.

2 Rail , Volledig Arduino gestuurde baan ,Dcc++,Mardec,ArCoMoRa ,Alles van tijdperk 1900 - 1950 vind ik mooi, En Real Steam