Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130647 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #500 Gepost op: 24 april 2019, 21:37:15 »
Het enige wat me nu een beetje tegen is gevallen is dat er een opstaand randje is, dat kwam omdat de epoxy tegen de alustrip aan heeft gelegen. Ga kijken of dat met de modpodge is op te lossen anders proberen met een scherp davidschaafje het netjes af te snijden.
Tsja dat is een beetje het lullige effect van 1:1 water op een 1:87 baan: bij de randen aan de waterkant is dat met een beetje ModPodge wel te maskeren, maar als je die aluminium-strip eraf schroeft dan wordt het lastiger.
Zelf zou ik niet gaan snijden, maar met een fijn waterproof schuurpapier dat randje wegpolijsten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #501 Gepost op: 25 april 2019, 13:11:15 »
Nu moet natuurlijk het water ook nog een beetje afgewerkt worden, zo'n spiegelglad wateroppervlak komt een beetje onnatuurlijk over.
Met Modpodge en blanke lak het water bewerkt.
Ook in de hoek van de haven nog wat rommel gemaakt, tenslotte valt er genoeg rommel in het water wat zich dan meestal ergens in een hoek ophoopt.
Ben benieuwd of het allemaal een beetje natuurlijk overkomt.







ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #502 Gepost op: 25 april 2019, 17:14:28 »
Hoi Tom,

Ik vind de hoeken en waterranden erg mooi.
Het grote wateropppervlak komt mij op de foto meer over als een bevroren (ijs) oppervlakte, dan als bewegend water. Dan vond ik de spiegelgladde versie beter, eerlijk gezegd.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #503 Gepost op: 25 april 2019, 18:03:49 »
Tja, het is en blijft proberen om water goed na te bootsen. De 1 vind het te glad, de ander vind de kleur net niet goed en het zou ook op bevroren water lijken. Het is zoeken naar en hopen dat het een beetje op water in n haven lijkt. Laat het nu ook nog n probleem zijn dat de modpodge niet goed hecht aan de epoxy. Ik ga er verder mee aan de slag.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #504 Gepost op: 25 april 2019, 19:25:22 »
Hoi Tom,

Ik snap het. Levensecht water is een uitdaging waar ik nog niet aan begonnen ben, dus ik heb sowieso respect voor de waterpartij. Maar... uiteindelijk telt vooral wat je zelf vind....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #505 Gepost op: 26 april 2019, 10:14:46 »
Ik denk dat ik het ontzettend moedig vindt dat je dit experiment hebt aangedurfd. Laten we wel wezen; als dit experiment op een dramatische manier mislukt was, dan had je het hele spul er weer kunnen uithakken.
Ik heb aan de zijlijn meegekeken om jou de kastanjes uit het vuur te laten halen, zodat ik weet wat de beste manier is om een waterpartij te maken. Waarvoor dank. Op ons forum zijn meerdere modelbanen met haventjes en water en ik weet zeker dat er er dus ook meerdere forumleden zijn die erg veel hebben gehad aan jouw waterwerk.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #506 Gepost op: 26 april 2019, 10:39:09 »
Ik sluit me helemaal aan bij Wim's opmerkingen, Tom.
Eerlijk gezegd voel ik me achteraf niet zo sedang bij mijn botte opmerkingen over het water. Zeker ook omdat een beoordeling vanaf een foto ook niet altijd de beste manier is...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #507 Gepost op: 26 april 2019, 10:57:35 »
@Robvd , je hoeft je niet te verontschuldigen hoor,  het was zeker geen botte opmerking en het heeft mij ook weer een stap verder geholpen. Zal vandaag proberen om een nieuwe foto te plaatsen zoals het nu is en waar ik me senang ( ;)) bij voel. Het is ook hoe een foto overkomt daar heb je zeker een punt.

@Wim Corduwener of het moedig van me was weet ik niet, heb er wel weer genoeg van geleerd en ontdekt dat niet altijd alles werkt zoals je in gedachte had. De epoxy was er één met een UV filter en volgens de verkoper zou dat de reden kunnen zijn waarom de modpodge niet goed hecht. Het was ook niet echt makkelijk er af te halen en zodoende heb ik nu een deel wat glad is en een deel met wat kabbelend water. Ben er zelf wel tevreden over en wellicht is het een idee voor andere om het ook zo te doen of om het juist weer niet zo te doen. Dat is nou het leuke van onze hobby, niets moet, alles mag. Ook afkijken, hahahahaha.  :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #508 Gepost op: 26 april 2019, 10:59:19 »
Eerlijk gezegd voel ik me achteraf niet zo sedang bij mijn botte opmerkingen over het water.
Volgens mij kennen we elkaar hier lang genoeg om eerlijke feedback aan elkaar te kunnen leveren en volgens mij kunnen we daar ook tegen. Complimenten krijgen is natuurlijk ontzettend leuk, maar als ik voor mezelf spreek heb ik eigenlijk veel meer aan zinnige commentaren en tips. Om met @Pierre te spreken: “nog één klein dingetje” heeft me altijd behoorlijk op weg geholpen.

@iTom ik ben nog wel erg nieuwsgierig welke epoxyhars je hebt gebruikt. Ik heb hier en daar eens rondgekeken, maar ik lees ook horrorverhalen van hars dat gaat scheuren en hoe dingen vreselijk mis kunnen gaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #509 Gepost op: 26 april 2019, 11:14:21 »
@Wim Corduwener ,  ik heb er ook geen moeite mee als er kritiek komt, heb je meer aan dan alleen maar oh's en ah's alhoewel die ook dankbaar worden ontvangen.
Maar inderdaad net zoals je schrijft, als Pierre reageert en dan ook met "nog één klein dingetje" dan weet je dat we er nog niet helemaal zijn.

De epoxy die ik gebruik koop ik hier in Dordrecht bij klik en altijd naar volle tevredenheid. Menig modelbootje heb ik daar mee verstevigd.
Problemen die ontstaan in de aard van scheuren en vreselijk misgaan komen m.i. alleen voor bij ondeskundig gebruik.
Als je de handleiding goed opvolgt en niet gaat zitten knoeien aan de verhoudingen epoxy en harder dan is er geen vuiltje aan de lucht.
Voor mijn modelschepen gebruik ik altijd de langzaam werkende versie, dat komt goed overeen met mijn werktempo.
Ik gebruik maatbekers om de verhouding goed te delen, kan er niks mis gaan.
Veel problemen ontstaan ook als men epoxy gaat gebruiken in combinatie met glasvezeldoek, dat gaat niet goed werken.
Ik heb gelukkig heel veel geleerd van mijn neef Martin van Leeuwen die altijd druk in de weer is geweest met wedstrijdzeilen en daar ook zijn bedrijf in heeft. Daar worden veel schades met epoxy gerepareerd, zeker bij grote wedstrijden als de Olympische Spelen waar de boten binnen één dag of soms wel korter weer vaarklaar moeten zijn na dat ze averij hadden opgelopen en geloof me, in die wedstrijden gaat het er vaak niet zachtjes aan toe.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #510 Gepost op: 26 april 2019, 12:38:38 »
Dank voor je info.
Ik neem aan dat je deze hebt gebruikt:
EPOXY GIETHARS TOT 3 CM GLASHELDER MET UV FILTER E3060-LE1080 
€ 13,11
En hoe zit dat met dat UV-filter, dat werkt niet lekker samen met ModPodge?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #511 Gepost op: 26 april 2019, 15:21:10 »
@Wim Corduwener  Klopt, die heb ik voor het water gebruikt, alleen de tweede keer een hoeveelheid gehaald van 0,8kg wat dan weer goedkoper is in verhouding to de kleinere verpakking.

Het vermoeden kan zijn dat het UV filter het probleem heeft veroorzaakt, daar is echter geen wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan. De verkoper weet niet eens wat Modpodge is  :D

Ik heb echter het vermoeden dat de epoxy wat langer moet uitharden dan 24 uur alvorens er Modpodge op te plempen. Ik heb nu weer een nieuwe laag er op zitten en zo te zien geen probleem.
De eerst laag zat ook wel redelijk vast maar bij de voorste rand zag ik het wat los komen toen ik daar bezig was met schuren, kon ik zo wat vellen er af trekken. Wat niet los wilde heb ik laten zitten en nu ziet het er wel goed uit.

Zal later een foto maken, nu bezig met de grote schoonmaak, zondag hele dag feest, mijn ega is afgelopen woensdag 73 geworden.

Ik mocht uit 2 dingen kiezen, A en B.
A was voor altijd bij mijn vrouw blijven en B, heb gelijk voor B gekozen. :D :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #512 Gepost op: 26 april 2019, 17:48:15 »
Ik heb echter het vermoeden dat de epoxy wat langer moet uitharden dan 24 uur alvorens er Modpodge op te plempen.
Voordat je ongeduldig weer met ModPodge aan de gang gaat, maak eerst eens een paar foto's en slaap er een paar nachtjes over. Ik ben zeer benieuwd naar het laatste resultaat.

Citaat
Zal later een foto maken, nu bezig met de grote schoonmaak, zondag hele dag feest, mijn ega is afgelopen woensdag 73 geworden.
Van harte gefeliciteerd!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #513 Gepost op: 26 april 2019, 21:33:36 »
Toch nog wat aan het haventje gedaan, in de hoek wat meer rommel gemaakt, zo te zien ligt er ook nog een ouwe matras tussen. (tenminste daar wilde ik het wel op laten lijken  ;))



Verder nog wat aan het wateroppervlak gedaan, moet als het goed is nu minder op een bevroren stuk water lijken.



Verder de voorkant nog afgewerkt, gaatjes dicht geplamuurd en de boel glad geschuurd, daarna met een rolletje afgelakt.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #514 Gepost op: 27 april 2019, 11:58:39 »
Ah, dank voor de geruststelling... En meteen is mijn Indonesisch weer bijgespijkerd.
Dat haventje wordt/is helemaal top. Het ijs is ontdooit en als ik zo naar alle details kijk (je ziet steeds weer wat nieuws) echt fraai. Met name ook de verkleuring naar de oevers toe en dat rommelhoekje is helemaal mooi. Maar door dat uit te lichten doe ik de rest te kort :)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #515 Gepost op: 27 april 2019, 19:29:12 »
Vandaag begonnen met reveille, vlaggenparade en het defilé, daarna lekker genoten van de oranje tompouce met slagroom en straks tot slot aan de oranjebitter maar pas als de vlag weer is gestreken want die moet naar binnen voor zonsondergang.
Tussendoor nog een beetje tijd gevonden om wat sfeer te maken op mijn baantje.
Rondom de helling nog wat Preisertjes geplakt, ook een bankschroef (best groot) gemaakt en wat troep in het gras verwerkt.
Voor de ijzerwaren is er ook nog een stelling gemaakt zo dat nu alles netjes bij elkaar gesorteerd word opgeslagen.









Ook op de steiger word het steeds drukker en voller.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #516 Gepost op: 2 mei 2019, 20:49:19 »
Hallo Tom,

Ben even een tijdje minder actief geweest op het forum, maar ik vind het water best goed geslaagd. Niet overal is het perfect helder (kraan)water wat in de haven is.
Ik kan me zo maar eens voorstellen dat het water vervuild is met olie e.d.

De rotzooi bij de steiger vind ik zeer geslaagd.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #517 Gepost op: 3 mei 2019, 07:43:21 »
Hoi Tom,

ik volg je weer met veel belangstelling. Zelf even wat minder met de treinbaan bezig maar kijk wel elke dag even op het forum.
Ik werd door een vriend geattendeerd op een serie op YouTube. erg gaaf om ideeën op te doen.

https://www.youtube.com/channel/UCjRkUtHQ774mTg1vrQ6uA5A

Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #518 Gepost op: 5 mei 2019, 14:18:32 »
Vanmorgen me rot geschrokken, had ik zulke mooie bomen gemaakt hebben ze die vannacht omgehakt.
Nou ja, het moet niet gekker worden.







Maar denk dat ik het zo ook wel leuk ga vinden en zo krijgt het snoeihout van de druif ook nog een nuttig plekje op mijn baantje.
Snoeihout op maat knippen, bij de knoop knip ik het door waardoor het lijkt dat daar de boom met zijn wortels in de bodem staat, tenminste dat vond ik.  :)



Als de stronken goed stevig staan komt er nog wat wild gras omheen.
Het snoeihout wel eerst ff in kokend water ontbeest.  ;)

Verder nog wat bezig geweest met het spul van Martin Welberg, dat gaat zo wel lekker en snel gedaan.







Nu eens kijken wie er in het mooiste stadion van Nederland die met de mooiste grasmat met de beker naar huis mag gaan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #519 Gepost op: 5 mei 2019, 14:58:26 »
Hoi Tom,

Ik vind die boomstronken erg overtuigend. Inderdaad nog even goed 'ingraven' en dan is het helemaal top. En een beetje Brem langs het spoor kan natuurlijk ook heel goed.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #520 Gepost op: 5 mei 2019, 16:07:39 »
Ik vind je boomstronken erg mooi en realistisch Tom. Dat met dat druiven snoeisel is een schot in de roos.

Ik heb toch nog wel een klein dingetje ::) Dat groenvoer (vooral op de laatste 3 foto's) vind ik wat aan de grove kant. Verschillende grassen groeien kris-kras alle kanten op en soms horizontaal en dat is best wel jammer. Het gras is misschien wat lang.  Ik heb van jou wel veel beter groenwerk gezien waar ik eigenlijk behoorlijk jaloers op ben. Nog even voor de duidelijkheid ... ik kan het zelf beslist niet beter hoor dus dat is makkelijk praten/schrijven. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #521 Gepost op: 5 mei 2019, 17:03:43 »
Haha, het kleine dingetje van Pierre, daar rekenen we altijd weer op.
Inderdaad ziet het er een beetje rommelig uit allemaal. Er moet nog een stofzuigertje over en dan kijken wat ik er nog aan moet doen met wat graspollen.
Ik heb wat van die matjes van Martin gekocht en ben daar nu een beetje mee aan het experimenteren. Verwacht wel dat het goed gaat komen en anders gaat de schaar er in alhoewel de hoogte wel meevalt als ik er een Preisertje tussen zet.

Ik ben ook zelf zeer tevreden over het druiven snoeisel. Ga daar nog eens verder mee aan de slag, zou ook mooi zijn om dat te gebruiken voor bijv. de grove den.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #522 Gepost op: 6 mei 2019, 12:10:47 »
Inmiddels staan de afgezaagde boomstronken in het gras. Vond dit wel een sfeervol plaatje.
Hoop binnenkort weer te kunnen rijden met i.i.g één lok, als dat goed gaat kijk ik wel wat ik verder ga doen.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #523 Gepost op: 6 mei 2019, 16:04:58 »
Mooie voortgang @iTom. Nu die mijn zo goed in het zicht zit valt de veroudering mooi op. Ik van de uitstraling en de afwerking bijzonder gelukt.
Nu we toch met top-perfectie bezig zijn:


Bij je smalspoorrails zie ik dat de verbindingstukjes tussen de bielzen, die in de lengterichting onder rails lopen, in het zicht zitten. Is het een idee om de bedding van je rails ietsje hoger te maken zodat je alleen de dwarsliggers ziet? Het lijkt nu net alsof de rails bovenop de bedding liggen en niet ingebed.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #524 Gepost op: 6 mei 2019, 16:28:40 »
@Wim Corduwener , bedankt voor je reactie.
De dwarsliggers liggen echt wel in de bedding, misschien voor het oog niet diep genoeg maar voorlopig laat ik het zo.
Eerst afwachten of mijn lok straks goed gaat rijden, dan kan ik daarna de dwarsliggers nog iets wegwerken.
Er zal nog wel wat gras ook worden verwerkt waardoor het zicht op de dwarsbalken minder gaat worden.

Het is met h0e wel oppassen want een bacterie op de rails geeft al storing  >:(  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0