Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130645 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #475 Gepost op: 10 maart 2019, 17:24:04 »
Nog een paar dagen bezig geweest om er verder een stukje landschap van te maken.
Met stukjes afval de boel opbouwen en dicht maken.



De zijkant ook maar gelijk afgewerkt, inspectieluik voorkomt dat een gestrande lok in de tunnel of onder de berg moeilijk bereikbaar is.



Vervolgens bakkie Sculptamold aangemaakt en de boel dicht gesmeerd.



Je ziet er nog 1 gaatje in zitten, daar zal later een klein stroompje water uit komen, nee er gaat geen waterval komen.



Tunnelingang en grot.



Na drogen de eerste laag waterdunne zwarte acryl er op gesmeerd.



Overzicht van het nieuwe stukje landschap, vanuit deze hoek komen de tunnelingang en grot niet het voordeligst over, maar ze zitten niet recht onder elkaar en ook niet recht boven elkaar.



Weet nog niet helemaal wat er op deze heuvelrug gaat komen, misschien aanplanten met nieuwe druivenranken.



Zo, alles laten drogen om daarna de kleuren verder af te maken en nu lekker beetje uitrusten want dat lijkt me wel nodig zo te voelen.
En wie weet staat vanavond Winston wel bij ons in de huiskamer met een goed gevulde koffer.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #476 Gepost op: 10 maart 2019, 19:38:42 »
Je bent nog lekker bezig Tom. Ga zo door man! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #477 Gepost op: 10 maart 2019, 21:17:44 »
Je hebt weer bergen verzet, Tom.
Misschien bovenop de nieuwe berg een bos i.p.v. wijnranken? Iets hogere begroeiing op de flank van de baan sluit 'm wat mooier af, denk ik. En dan kan de burcht daar tussen en bovenuit steken.
Maar leuk, hoor, zo'n grot. Mooi hergebruik.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #478 Gepost op: 13 maart 2019, 21:30:39 »
Sfeervol geheel zo. Ben benieuwd naar het waterstroompje.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #479 Gepost op: 14 maart 2019, 09:45:34 »



Dit draadje eens terugbladerend zie ik wel dat er nogal wat veranderingen zijn doorgevoerd in de stedenbouwkundige planning. Het is net alsof ik na tientallen jaren terugkom naar een vroegere vakantiebestemming en vrijwel niets meer aantref van hoe of het vroeger was.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #480 Gepost op: 14 maart 2019, 10:25:41 »
Ach @Wim Corduwener , je weet het toch, niks zo veranderlijk als de opbouw van een modelspoorbaan.

Zo, het is na gisteren weer mooi geweest.
Pad naar de grot aangelegd en trap uitgehakt.



Verder het overtollige gras met de stofzuiger verwijdert en hatseflats, daar ging ook de schildersezel van Von Klomp mee.
Volgende keer ook voor de laatste vezeltjes een pantykousje op de slang zetten.
Nog 2 minuten in de stofzuigerzak zitten turen en daarna was ik er wel klaar mee, nieuwe ezel gemaakt.
De wereldberoemde kunstschilder Von Klomp legt de laatste hand aan het welbekende schilderij van de Madonna met de bekende titel.





Verder nog wat blokken schuim naast de ruïne geplakt, ga ik volgende week lekker mee verder en vol smeren met Sculptamold.

Nu lekker bij komen, vandaag een rustdag en morgen genieten bij OnTraxs, heb er zin in.

 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #481 Gepost op: 14 maart 2019, 10:53:29 »
Ach @Wim Corduwener , je weet het toch, niks zo veranderlijk als de opbouw van een modelspoorbaan.
En ik had het niet eens in de gaten.  :o
Ik ga niet vertellen welke versie ik beter of mooier vind, maar ik vond die huizen met die onderkluizing wel wat hebben.


Ik heb dat idee toen ook direct geadopteerd een toegepast op mijn Franse diorama.

Spreuk van de dag: Stofzuigers en katten combineren slecht met modelspoorbanen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #482 Gepost op: 14 april 2019, 12:18:50 »
Het werd toch weer eens tijd om wat aan mijn baantje te rommelen.
Het rijden zit er voorlopig nog niet in, de locjes liggen te wachten in the UK op het reviseren.
Daar heb ik alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Nu me maar eens focussen op het water.
Voorlopig het ondiepe gedeelte op kleur gebracht en bewerkt met een laagje ModPodge.



Enkele badgasten hebben inmiddels het kleine strandje ontdekt en ook de vliegvissers zijn weer aanwezig om een enkel forelletje te vangen.





Komende week de epoxy halen voor het diepere gedeelte, inmiddels wordt dat ook in kleinere hoeveelheden verkocht en daar heb ik genoeg aan.
Voor rond de € 10 heb ik een blik van 0,15kg epoxy met bijpassende verharder. Dit is een epoxy met een verwerkingstijd van ruim 50 minuten.
Dat zal in de haven gegoten worden en na 24 uur uitharden kan daar ook nog een laagje ModPodge overeen voor het kabbelende watereffect.

Heb me ook maar weer eens gewaagd aan de bomenbouw.
Van zilverdraad (had 2 rolletjes liggen) een boompje gemaakt wat ik voorlopig bij de ruïne heb gezet.
Loof komt van Hekiflor.



Dat was het weer voor nu, hoop spoedig weer verder te gaan want het blijft en is toch leuk werk om aan het landschap te werken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #483 Gepost op: 14 april 2019, 19:20:15 »
Ik vind je ModPodge-watertje bijzonder, uitzonderlijk en levensecht gelukt.
Erg insprerend!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #484 Gepost op: 15 april 2019, 19:19:56 »
Het viel natuurlijk gelijk op dat de kade naast de helling ook nog een beetje kaal is.
Voorlopig wat ijzerwerk geplaatst en kijken of er nog meer rommel bij kan, ik denk ook nog aan wat verschillende soorten materiaal zoals ketting en touw.
Moet er eens goed naar zoeken in de rommelbak.

Enkele staalplaten mogen er ook best bij staan alleen denk ik dat 1,5mm nog wel te dik overkomt.



Maar misschien valt het in het geheel wel minder zwaar op.



Ook de houtopslag begint een beetje vorm te krijgen.





En ook op de steiger begint er wat bedrijvigheid te komen.





Van de week weer beetje verder rommelen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #485 Gepost op: 15 april 2019, 19:58:35 »
Prachtig, prachtig!
Die roestkleur van die te dikke platen is perfect.
Er zou eigenlijk nog een bouwkraan bij moeten om dat spul op te hijsen.
En dan blijft natuurlijk ook nog de vraag: hóé zijn die platen daar gekomen?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #486 Gepost op: 15 april 2019, 20:30:28 »
@Wim Corduwener , kraantje wordt nog over nagedacht.
Tja, die platen zijn natuurlijk per schip (dekschuit) gekomen.
Geeft gelijk een idee om daar op die dekschuit de lading aan te passen met nog enkele staalplaten.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #487 Gepost op: 15 april 2019, 20:38:00 »
Tja, die platen zijn natuurlijk per schip (dekschuit) gekomen.
Geeft gelijk een idee om daar op die dekschuit de lading aan te passen met nog enkele staalplaten.
Kijk, dan is het verhaal weer helemaal rond.
Mooi bedacht.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #488 Gepost op: 18 april 2019, 18:29:26 »
Het is niet omdat het moet maar omdat het kan, dus maar weer vanavond aan de knutseltafel en nieuwe staalplaten gemaakt van 0,012mm en conform de tabel welke ik heb omgerekend naar h0 (1:87) Kreeg nog al wat commentaar elders op de dikte van de platen.  >:(

Verder er nog een werkbankje bij gemaakt, gereedschap heb ik iets van gevonden, een bankschroef is in de maak, hoop dat die straks een beetje ergens op gaat lijken en anders maar zonder bankschroef.
Verder kijken of er nog ergens een leuk kraantje voor is te vinden maar ik denk ook eventueel aan een oude vorkheftruck die de platen kan vervoeren.  :idea: :help:









De epoxy, harder om er water mee te maken in de haven staan al klaar.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #489 Gepost op: 18 april 2019, 20:25:15 »
Vandaag een mooie dag om het water in de haven te gieten.
Eerst een afbakening zetten met een strip van aluminium, deze met 3 kleine schroefjes vast gezet en de kant waar het water tegen komt bewerkt met een losser.
Nu maar hopen dat de strip ook los zal komen, ga er wel vanuit want vandaag is er de Passion in Dordrecht en de man waar het omgaat zal me wel gehoord hebben.
Die heeft in het verleden wel meer wonderen verricht.

De rand van het water tegen de strip eerst nog even gevuld met een beetje Modpodge zodat er niets tussen door kan lekken.



Vervolgens de epoxy en harder met elkaar gemengd, rustig roeren om geen bellen te krijgen en dan de boel er maar in flikkeren gieten.
Gelijk weer een heel ander gezicht, mooi mooi die spiegeling, zal wel later minder worden als er wat meer beweging gaat komen in het water.



Het water moet wel overal goed de boel opvullen, ook onder de steiger.
Met een lange kwast de boel een beetje verdelen, het loopt wel aardig uit zich zelf uit maar ja, beetje hulp kan er wel voor zorgen dat het goed wordt verdeeld.



Ik had wel verwacht dat het niet voldoende zou zijn, morgen nog wat er bij halen en dan een 2e laagje er overheen.
Dan komen de details ook wat meer in het water te liggen.
Mijn ega vind het wel voldoende zo, ze zegt dat het eb is, tja kan maar ik vind wat hoger toch wel mooier en anders ligt later de dekschuit ook niet diep genoeg.







En waar gewerkt wordt gebeuren ongelukken, is er toch iemand het water in geflikkerd en kan zich ternauwernood vast houden aan een olievat.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #490 Gepost op: 18 april 2019, 22:08:28 »
Ziet er fantastisch uit @iTom. Heel goed getroffen is ook de verkleuring in het water. Chapeau!
Er kan inderdaad nog wel een laagje overheen zodat ook de rails van je scheepshelling helemaal in het water verdwijnt. En ach dat bootje? Bootjes zinken of lopen vol water; dat doen bootjes nou eenmaal.  :)
Ik zou met het gieten van de tweede laag nog wel even wachten totdat deze laag echt helemaal is uitgehard. Ik weet niet wat  nare dingen er anders kunnen gebeuren.
Succes!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #491 Gepost op: 18 april 2019, 22:32:10 »
@Wim Corduwener er gaat denk ik nog wel een laag op van een halve centimeter.
Inderdaad zal ik de tijd nemen voor de tweede laag, eerst de boel uitharden, hoop 1e of 2e Paasdag de tweede laag er overheen te kieperen.
Kan niet wachten tot de ModPodge laag er op kan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #492 Gepost op: 19 april 2019, 17:43:22 »
Dat heb je hem toch maar weer geflikt Tom. Knap werk man ... vooral dat water. Wat Wim al aangeeft heb je de kleur goed geraakt. Ook de nieuwe staalplaten zijn een stuk beter zo. Top man ... dikke veer in je .... euheu ... dekbed!
Ik zie je locje ook al weer op de baan staan. Werkt het nu een beetje naar je zin?

Ik moet natuurlijk nog wel wat te zij... zeuren hebben. Ik snap niet dat je je personeel laat lassen zonder laskap. Die man kan vannacht echt niet slapen met een paar prachtige lasogen. :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #493 Gepost op: 19 april 2019, 18:17:52 »
@Pierre , die lasser heeft wel een lasbril op, maar inderdaad geen laskap.
Tja, geloof dat die werkgever van de werf het niet zo nauw neemt met zijn werknemers.  :)

Er liggen nog 2 locjes in de UK, deze rijd ook niet echt geweldig maar is ook een oudje. Misschien gaat die ook nog eens het Kanaal over.
Nu afwachten, tja je weet het, de Brexit gaat ook niet zo snel.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #494 Gepost op: 20 april 2019, 21:15:36 »
Zeer mooi gelukt. Zeker dat tafereel met het zinkende bootje vind ik leuk.
De diepte met zo'n componenten systeem is toch wel geweldig.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #495 Gepost op: 24 april 2019, 00:35:11 »
Vandaag de tweede laag epoxy in de haven gegoten.
Dan blijken er toch een paar kleine lekken te zitten. o.a. bij de doorvoer van de as van het kraantje.
dat zal dan wel muurvast komen te zitten, zien we wel als alles droog is.

Eerst maar weer een strip aluminium plaatsen, dacht deze met dubbelzijdig tape vast te zetten maar dat is geen goed idee, de epoxy heeft invloed op de lijm van het tape dus dan maar schroefjes er in. Hoop dat ook deze keer de losser straks de strip weer los zal laten.

Eerst de epoxy en de harder afmeten in de maatbekers.





En dan de boel rustig roeren tot het een mooi geheel wordt.
Daarna weer gieten en verdelen, het vloeit wel lekker uit, ook naar de doorgang van de kraan-as   :(



Nu is er wel diepte te zien, tenminste ik zie het en daar gaat het om.



Ook de drenkeling ligt nu wat dieper in de haven.
Je ziet nu ook een deel van de dekschuit, dat deel ligt in de epoxy, na het drogen van de epoxy komt het bovendeel van de dekschuit er op en lijkt het dat de dekschuit ook in het water ligt en niet er op.





En dan nog het opvangbakje voor de lekkage, inmiddels wordt de epoxy al wat trager en lekt het minder.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #496 Gepost op: 24 april 2019, 09:09:26 »
Fantastisch mooi effect. Tsja, dat kraantje is natuurlijk lullig. Achteraf had de as van dat kraantje misschien door een pijpje moeten lopen. Maar ik kan me goed voorstellen dat toen je dat kraantje in elkaar hebt gezet, je nooit hebt bedacht je dat je veel later er water in zou gieten. Het effect met de rails van de helling die nu echt de diepte inlopen is errug mooi gelukt en ook vind ik het idee om die dekschuit in twee delen te maken heel uitgekookt.
Ik ben nog wel nieuwsgierig naar de overgang van je ModPodge-riviertje en het epoxy-water. En ook hoeveel ModPodge je nog over dit heldere water gaat smeren. Misschien zou ikzelf beginnen met wat ModPodge op de plekken waar de epoxy de waterkant raakt en dan vandaaruit verder kijken. Ik vind dat heldere en enigzins rimpelloze effect ook wel erg mooi.
Tsja, @iTom dit is toch echt wel Water 3.0 en ik heb in de loop der jaren je al heel wat met water zien doen, maar ik denk dat je nu toch écht het ultieme water hebt bereikt. Gefeliciteerd!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #497 Gepost op: 24 april 2019, 15:48:28 »
Ik vind het prachtig Tom. Ik heb wel het idee dat de kleuren wat vervagen maar dat zal de lichtinval wel zijn . De rails van de werf liggen nou ook mooi onder water. Top man! Geweldig gedaan. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #498 Gepost op: 24 april 2019, 17:06:10 »
Dank heren.

Straks met de modpodge aan de gang, de kleuren zullen dan nog wel meer vervagen, zal niet te vermijden zijn.
Nu lijkt het erger maar dat komt omdat de foto's laat in de avond zijn gemaakt met kunstlicht, daar zal @Wim Corduwener meer verstand van hebben.

Het enige wat me nu een beetje tegen is gevallen is dat er een opstaand randje is, dat kwam omdat de epoxy tegen de alustrip aan heeft gelegen. Ga kijken of dat met de modpodge is op te lossen anders proberen met een scherp davidschaafje het netjes af te snijden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #499 Gepost op: 24 april 2019, 17:54:25 »
Erg gaaf Tom!
Groet Mies