Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 19663 keer)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.
« Reactie #475 Gepost op: 10 maart 2019, 17:24:04 »
Nog een paar dagen bezig geweest om er verder een stukje landschap van te maken.
Met stukjes afval de boel opbouwen en dicht maken.

De zijkant ook maar gelijk afgewerkt, inspectieluik voorkomt dat een gestrande lok in de tunnel of onder de berg moeilijk bereikbaar is.

Vervolgens bakkie Sculptamold aangemaakt en de boel dicht gesmeerd.

Je ziet er nog 1 gaatje in zitten, daar zal later een klein stroompje water uit komen, nee er gaat geen waterval komen.

Tunnelingang en grot.

Na drogen de eerste laag waterdunne zwarte acryl er op gesmeerd.

Overzicht van het nieuwe stukje landschap, vanuit deze hoek komen de tunnelingang en grot niet het voordeligst over, maar ze zitten niet recht onder elkaar en ook niet recht boven elkaar.

Weet nog niet helemaal wat er op deze heuvelrug gaat komen, misschien aanplanten met nieuwe druivenranken.

Zo, alles laten drogen om daarna de kleuren verder af te maken en nu lekker beetje uitrusten want dat lijkt me wel nodig zo te voelen.
En wie weet staat vanavond Winston wel bij ons in de huiskamer met een goed gevulde koffer.
H0e baantje | Rails Roco Veldspoor | DR5000 | Rosoft | iTrain |
Met vriendelijke groet,
Tom

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #476 Gepost op: 10 maart 2019, 19:38:42 »
Je bent nog lekker bezig Tom. Ga zo door man! ;)
Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing.   ;D

Offline Robvd

• Super Modelspoorder
  • Denk aan morgen, doe vandaag.
« Reactie #477 Gepost op: 10 maart 2019, 21:17:44 »
Je hebt weer bergen verzet, Tom.
Misschien bovenop de nieuwe berg een bos i.p.v. wijnranken? Iets hogere begroeiing op de flank van de baan sluit 'm wat mooier af, denk ik. En dan kan de burcht daar tussen en bovenuit steken.
Maar leuk, hoor, zo'n grot. Mooi hergebruik.

Rob
Ergens in West Duitsland rond 1970 / gelijkstroom analoog / kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met module voor eindstation "Klütz" met segmentdraaischijf.

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #478 Gepost op: 13 maart 2019, 21:30:39 »
Sfeervol geheel zo. Ben benieuwd naar het waterstroompje.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #479 Gepost op: 14 maart 2019, 09:45:34 »

Dit draadje eens terugbladerend zie ik wel dat er nogal wat veranderingen zijn doorgevoerd in de stedenbouwkundige planning. Het is net alsof ik na tientallen jaren terugkom naar een vroegere vakantiebestemming en vrijwel niets meer aantref van hoe of het vroeger was.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #480 Gepost op: 14 maart 2019, 10:25:41 »
Ach @Wim Corduwener , je weet het toch, niks zo veranderlijk als de opbouw van een modelspoorbaan.

Zo, het is na gisteren weer mooi geweest.
Pad naar de grot aangelegd en trap uitgehakt.

Verder het overtollige gras met de stofzuiger verwijdert en hatseflats, daar ging ook de schildersezel van Von Klomp mee.
Volgende keer ook voor de laatste vezeltjes een pantykousje op de slang zetten.
Nog 2 minuten in de stofzuigerzak zitten turen en daarna was ik er wel klaar mee, nieuwe ezel gemaakt.
De wereldberoemde kunstschilder Von Klomp legt de laatste hand aan het welbekende schilderij van de Madonna met de bekende titel.

Verder nog wat blokken schuim naast de ruïne geplakt, ga ik volgende week lekker mee verder en vol smeren met Sculptamold.

Nu lekker bij komen, vandaag een rustdag en morgen genieten bij OnTraxs, heb er zin in.

H0e baantje | Rails Roco Veldspoor | DR5000 | Rosoft | iTrain |
Met vriendelijke groet,
Tom

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #481 Gepost op: 14 maart 2019, 10:53:29 »
Ach @Wim Corduwener , je weet het toch, niks zo veranderlijk als de opbouw van een modelspoorbaan.
En ik had het niet eens in de gaten.  :o
Ik ga niet vertellen welke versie ik beter of mooier vind, maar ik vond die huizen met die onderkluizing wel wat hebben.

Ik heb dat idee toen ook direct geadopteerd een toegepast op mijn Franse diorama.

Spreuk van de dag: Stofzuigers en katten combineren slecht met modelspoorbanen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing
The following users thanked this post: iTom