Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130640 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #275 Gepost op: 23 augustus 2018, 15:50:10 »
Was wel een zware aanval op mijn zakgeld, krijg voorlopig iedere week alleen nog maar een schone zakdoek.
Moet eerst op zoek naar de juiste kleuren verf en primer, ga toch weer voor de Vallejo Acryl verf, sorry mannen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #276 Gepost op: 23 augustus 2018, 16:47:09 »
Dat het een prijzig bootje is dat zal best. Maar reken het eens om in uurtjes plezier in bouwen en in uurtjes kijkgenot? Misschien loopt die vergelijking een beetje mank, maar jij als ex-beterbedverkoper moet toch weten dat uren van een plezierige nachtrust en de volgende morgen een uitgerust gevoel best een paar centen mogen kosten?
Als je met waterverf aan de gang gaat, moet je alleen het spul even ontvetten in een koud sopje afwasmiddel.
Enne... ik denk dat die boot omgekeerd op de helling net wat mooier staat.
En nu ik toch bezig ben: maak je ook lichtmasten bij die helling, zodat die Preisertjes ’s avonds gewoon kunnen doorwerken?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #277 Gepost op: 23 augustus 2018, 17:15:33 »
@Wim Corduwener ik weet wat zoiets mag kosten hoor, krijg alleen niet zoveel zakgeld, hahahahaha.
Ik heb zelf nog al wat uurtjes doorgebracht met de bouw van scheepsmodellen. Ooit is een model van me gekocht door het sleepvaartmuseum in Maassluis, wellicht heb ik dat al eens eerder vermeld.
Ze vroegen toen wat ik er voor wilde hebben, had er ongeveer dacht ik 3 jaar aan gebouwd en alles elf gemaakt tot de beckerroeren KLIK toe.
Ik zei dat ik er 15.000 gulden voor wilde hebben, gaf mijn mond maar een duw. Ze hadden echter een max van 1500 gulden van de sponsors en dat vond ik ook prima want het was in hobbytijd gemaakt en dat is tijd die onbetaalbaar is.

En inderdaad mag een matras voor een goede nachtrust best een paar euro's kosten want een mens slaapt gemiddeld één derde van zijn leven en dat mag wel wat kosten anders heb je van het twee derde gedeelte niet echt veel kunnen genieten.

Ik denk niet dat de boor andersom komt te staan, dan zie je later niet veel meer van het roer en de schroef. Volgens ij ou het dan ook nog een probleem zijn met de te water lating.
Het wordt geen waterverf hè, Vallejo is een acrylsoort welke door professionele modelbouwers wordt gebruikt. Maar de romp gaat eerst in de primer waardoor ik hoop dat de contouren er nog beter uit komen zoals de popnagels en huidgangen van de romp.

Ja en nu ik toch ook nog bezig ben, iedereen roept dat ik zo hard ga en spoedig klaar ben met mijn baantje maar als ik dan zie dat er ook weer lichtmasten en Preiserwerkvolk bij moet komen nou dan is het einde nog lang niet in zicht want buiten dat moet er nog heel veel gebeuren. Onder andere ook nog de wijngaard (Weingut) met de wijnranken en ik verwacht niet dat het maar 100 druivenplanten zullen worden maar waarschijnlijk net een onsje meer.

Voldoende werk voorlopig.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #278 Gepost op: 23 augustus 2018, 17:45:52 »
@iTom ik heb het niet lullig bedoeld: voor zover ik me nog weet te herinneren is de basis van acrylverf een acrylaatharsdispersie van minuscule deeltjes acrylaat verdeeld in water.
Ga jij vooral lekker verder met Vallejo -de verf die je het best bevalt- want het resultaat is uiteindelijk wat telt. En dat mag ook wel, want je hebt daar een high-end topmodel op je helling liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #279 Gepost op: 23 augustus 2018, 20:42:32 »
'N druppie afwasmiddel in het spoelwater voor je kwast doet ook wonderen.

Zie ik jou zaterdag nog in Houten Tom of is je zakgeld echt een beetje op. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #280 Gepost op: 23 augustus 2018, 21:19:26 »
Kreeg van iemand die heel veel heeft gebouwd met Resin, met de tandenborstel en Jif schoon borstelen en dan toch maar verf op terpentine basis gebruiken, schijnt beter te hechten i.v.m. het afplakken.

Nee ga zaterdag niet naar Houten, zit nog wel wat in de spaarpot hoor maar we vieren zaterdag Wessel zijn verjaardag. Die was in Juli jarig maar om dat dan bijna iedereen op vakantie is vieren ze het later.

Wel jammer want uitgerekend zaterdag wordt het slecht weer. Maar goed, ze hebben een grote houten overkapping met een open haard dus dat komt wel goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #281 Gepost op: 23 augustus 2018, 23:04:24 »
Ik ben het met die figuur eens Tom. Ik gebruik voor dit soort klusjes ook liever verf op terpentine basis. Maar ook jij hebt gelijk als je zegt dat het stinkt. Gelukkig is de temperatuur van dien aard dat er makkelijk een raam open kan. Of anders lekker in de tuin. Ik ga je met belangstelling volgen man. Ik moet t.z.t. ook een bootje maken op een werfje dus ....

Prettige dag zaterdag. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #282 Gepost op: 25 augustus 2018, 14:11:40 »
Eerst maar eens beginnen met de dekschuit.
Kan er niet zoveel aan verknallen dus een mooi oefen projectje op het maritiem gedeelte van de baan.
De onderkant opgehoogd, dat komt later grotendeels in het ¨water¨te liggen.
Als ik dit niet doe dan ligt de dekschuit straks op het water i.p.v. er in.
tevens is dan de dekschuit afneembaar en kan ik die later weer op een volgend nieuw baantje gebruiken. Nee niet schrikken, deze gaat voorlopig verder gebouwd worden en er zijn ook nog geen plannen.  :-)

Het ondergedeelte staat nu in een laagje epoxy, ik hoop dat de verf van het ondergedeelte later zonder kleurovergang hetzelfde zal worden als het bovengedeelte.
Met wat verf is er nog best wel wat te verdoezelen, we gaan het beleven.  ;)





Vanavond en morgenochtend nog even goed de tandjes poetsen en dan de dekschuit met tandenborstel en JIF poetsen en afspoelen. Daarna kijk ik wel of er een nieuwe tandenborstel komt of de oude weer bruikbaar is, met JIF krijg je denk ik wel mooie witte tandjes en dat vind ik ook wel mooi want heb nog al mijn eigen tandjes en daar ben ik wel zuinig op.  :D

Eerst toch de onderste laag van Balsa wat minder hoog gemaakt, later als het water er in ligt zal dan de romp in het water liggen en hoop ik op wat diepte werking omdat de dekschuit dan meer in het water ligt i.p.v. direct op de geverfde bodem. Afwachten dus op het resultaat, laterrrrrr.

Afscheid genomen van mijn trouwe tandenborstel en de dekschuit met JIF opgepoetst, spul afgespoeld en laten drogen.
Na de koffie was de dekschuit droog en 2 kleuren grijs op aanwijzing van de handleiding gemengd.
Kreeg het deskundige advies om niet de potjes te roeren of te schudden en met een bitterbalstokje een klontje verf onder uit het potje gehaald. De twee kleurtjes gemend en verdund met een paar druppies terpentine zo dat het lekker uitsmeert.

Met een nieuw kwastje het geheel in de grijze verf gezet, zit er lekker dun op, denk wel dat een tweede laag voldoende zal zijn.
Blijf alleen nog wel de naad zien tussen het resin en balsa, misschien een dun reepje styreen als lasnaad er overheen zetten, eerst de boel laten drogen.



Vanmiddag feestje van kleinzoon, laat verjaardagsfeestje van Juli en omdat hij volgende week een brugpieper wordt, kan de boel lekker rustig drogen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #283 Gepost op: 25 augustus 2018, 16:49:48 »
Top Tom! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #284 Gepost op: 25 augustus 2018, 19:11:58 »
De onderkant opgehoogd, dat komt later grotendeels in het ¨water¨te liggen.
Wat slim om deze dekschuit afneembaar te maken. Als je straks gaat knoeien met epoxyhars dan blijft je dekschuit mooi buiten schot.

Citaat
Blijf alleen nog wel de naad zien tussen het resin en balsa, misschien een dun reepje styreen als lasnaad er overheen zetten, eerst de boel laten drogen.
Als je die epoxyhars precies op de bovenkant van dat onderstuk laat aansluiten, dan zie je volgens mij geen naad meer, maar dan is de waterspiegel de naad.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #285 Gepost op: 26 augustus 2018, 14:17:55 »
Na de tweede laag grijs maar eens aan de slag gegaan om het een beetje op een dekschuit in gebruik te laten lijken.
Met een laag MIG Chipping en een laagje MIG Rust-Shadow de boel nat in nat nog bewerkt met wat pigmentpoeder van Vallejo 73107 kwam er voor mij toch wel een redelijke dekschuit die de tand des tijds goed heeft doorstaan.
Nu nog de lading maken, ga een groot gedeelte van wat er in het doosje bij zit niet gebruiken. Voor de houtstapel komt er één van echt hout en de zakken ga ik nog eens bekijken hoe die er uitgaan zien na een lik verf en anders zakken maken van Dass-klei.

Nu nog ff een paar plaatjes om het met het forum te delen  :) zie dat helaas de bolders rechtsvoor ter ziele zijn, daar komt wel iets op te liggen zodat het later niet gaat opvallen.   :o





De boel nu maar weer even laten rusten (wilde bijna roesten schrijven) tijdens de F1 van België.
Opletten of ik onze zoon zie, die is er 2 dagen, de bofkont.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #286 Gepost op: 26 augustus 2018, 15:54:16 »
Mooie schuit @iTom!
Die bolders kun je vervangen door kleine gaatjes te boren en er twee staafjes van patéprikkers in te steken of messing. Toch?
En hoe zit het met de overgang op de waterlijn, is dat nog een beetje netjes geworden?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #287 Gepost op: 26 augustus 2018, 16:04:42 »
Man ..man .. dat is een mooie boot geworden. Vakwerk! ;) Naadje valt haast niet meer op. Lijkt wel of het niet anders is geweest.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #288 Gepost op: 26 augustus 2018, 16:32:52 »
En hoe zit het met de overgang op de waterlijn, is dat nog een beetje netjes geworden?
Naadje valt haast niet meer op. Lijkt wel of het niet anders is geweest.
Naad is mij niet eens opgevallen.
Ik heb niet zo heel veel verstand van epoxyhars, maar ga je dat in meerdere lagen gieten? Want die roeiboot komt natuurlijk wat hoger te liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #289 Gepost op: 26 augustus 2018, 17:03:16 »
@Wim Corduwener , nog geen idee hoeveel er in zal gaan. Best mogelijk dat het in meer lagen gegoten gaat worden maar dat is geen probleem. Ik gebruik altijd epoxy met een trage droogtijd, dan kan ik in 50 minuten dacht ik nog een extra laag gieten. Dan na 24 uur is het meestal helemaal uitgehard en gaat er nog een laagje Modpodge op voor wat beweging in het water.
Die roeiboot gaat ook nog een dingetje worden, die mag natuurlijk niet op het water liggen maar ook iets er in of misschien zelfs half verzonken. Dart weet ik nog niet, eerst maar eens verder met de dekschuit want daar moet nog genoeg aan gebeuren en dan de Krabbenkotter aanpakken. Daar heb ik inmiddels wat verschillende maten rond messing voor binnen want wat er bij zit is van ABS en d at gaat zeker en vast kromtrekken naar mate de jaren verstrijken. Net als wij  :D :D :D. Eigenlijk schandalig dat voor die prijs er geen messing masten bij zitten. De dikste mast zou 3,2mm moeten zijn maar ik heb 3mm. Denk niet dat heel veel mensen dat verschil zullen zien. Mast is hol en daar zou dan nog eventueel een smd ledje bovenin kunnen als toplicht. Draadje door de mast gaat prima. Denk dat een schip wat op de werf ligt best een toplicht aan mag hebben als zijnde het ankerlicht. Veel verstand daarvan heb ik niet en ga me er ook niet in vastbijten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #290 Gepost op: 26 augustus 2018, 17:25:00 »
We kijken vol belangstelling toe wat je ervan gaat bakken Tom. Succes. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #291 Gepost op: 26 augustus 2018, 22:24:53 »
Zo, paaltjes en helmstok zitten er nu ook aan, helmstok van messing was geen succes, helaas te dik messing rond in huis.

Bevrachting wat er bij zit ligt nu in de kliko, dat ziet er niet.
Zal wel een lading hout worden.





ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #292 Gepost op: 27 augustus 2018, 09:12:49 »
Het ziet er weer prachtig uit Tom 8)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #293 Gepost op: 28 augustus 2018, 00:02:56 »
Man, man, man,

Ben je effe 'n weekje weg en dan ligt er zomaar een stuk landschap en, een schip, een schuit en een bootje.
Ik ben van alles onder de indruk, Tom. Maar de roest op die dekschuit is echt overtuigend echt. Wauw.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Mark van Groeningen

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 41
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #294 Gepost op: 29 augustus 2018, 10:05:41 »
ziet er al erg mooi uit .
en zag dat het kraantje ook mooi draaide . dat maakt het echt af .,, mooi zo Tom !. 

een lading met beton ijzer mat of buis materiaal,  kijkt ook altijd mooi .?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #295 Gepost op: 29 augustus 2018, 10:43:20 »
Klopt, kraantje draait.
Niet al te best filmpje, kan geen kabel vinden firewire om de videocam mee aan mijn laptop te hangen.

Nu nog iets verzinnen om te hijsen.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #296 Gepost op: 29 augustus 2018, 12:00:17 »
Ik mis alleen een beschrijving van hoe je dat kraantje hebt gemaakt.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #297 Gepost op: 29 augustus 2018, 14:32:58 »
Is gewoon een bouwdoosje van Faller, handleiding zit daar bij.
Verder een messing staafje er aan gemaakt met een servo-armpje welke d.m.v. een stangetje is verbonden ,et een servo.
Servo wordt digitaal aangestuurd door de Servo-Switch van ESU. Servo-Switch wordt op zijn beurt weer aangestuurd door iTrain op basis van tijd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #298 Gepost op: 29 augustus 2018, 22:41:23 »
Nou nou Tom, ik heb even een paasdagen niet opgelet.
Die dekschuit is echt zeer mooi geworden en dat kraantje vind ik ook leuk.
Zeker omdat het weer wat beweging brengt in het geheel.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holz, Schotter und Stein im h0e. De weg naar de top is zwaar.
« Reactie #299 Gepost op: 31 augustus 2018, 18:56:44 »
Ja @mark mms , het is wel de bedoeling dat je met de paasdagen blijft opletten, hahahahaha (grappie)

Na dat ik een foto had ontvangen van onze schoonzoon die al 2 dagen de Mont Ventoux op de fiets aan het beklimmen is en vandaag is gefinished in 1 uur en 45 minuten en met een team van 8 man € 17.881,50 hebben gesponsord (schoonzoon 2e van links, schoonpa is trots  :))



kreeg ik zelf het idee om aan het scheepje te beginnen met een eerste antifouling laag.

Eerst ff met de tandenborstel en Jif de boel ligt opgeschuurd.



Koddertje verf uit het potje gediept en gemengd met een druppeltje terpentine



de eerste laag er dun opgezet.











Inmiddels zit de tweede laag er op.
Nu 24 uur laten drogen en dan het deel boven de waterlijn afplakken en aflakken.
Het roer ook gelijk maar meegenomen met de kwast.
De contouren in de romp zijn nog duidelijk zichtbaar, dat geeft straks houvast bij het afplakken.







ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener