Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130064 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #100 Gepost op: 11 juni 2018, 18:23:38 »
Het ziet er weer geweldig uit.
Maar op dit tempo is de baan klaar met het einde van de zomer.
Wel nog van het weer en zo genieten!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #101 Gepost op: 11 juni 2018, 18:32:18 »
Mark, dank je wel.
Maak je geen zorgen, de zomer is nog lang en er is in huis ook nog genoeg te doen.

Er moeten nog 8 deuren met deurposten geverfd worden en er staan nog wat bezoeken aan hobbyisten op de agenda om ze te helpen met iTrain.


Vandaag weer 4 bezetmelders aangesloten, dat betekent de hele treintafel opruimen, draadjes solderen. Gaatje boren, zaagsel weg zuigen, draadjes doorsteken. Baan naar voren schuiven en omhoog kantelen. Dan de draadjes door de bindruggen steken en uiteindelijk aansluiten op de s88n.

Tussendoor mijn nieuwe laptop bijwerken, diverse programma´s opnieuw installeren en de boel die er op staat beetje verkennen. Leuk laptopje van de Lidl voor net geen € 200,= Helaas wel een beetje kleine harde schijf maar die zit nu nog maar voor de helft vol. Is mee te leven. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #102 Gepost op: 12 juni 2018, 23:48:14 »
Lekker zittend op de stoel wat huisjes uit de dozen gehaald en een beetje kijken of er wat mee is te doen op het kleine baantje.

Ik liep al een beetje vast met de rivier. Deze moet naar achter toe weglopen maar ik wil dat wel op een manier doen die doet lijken of de rivier verder door loopt. Lastig om dat op te lossen .
Zo kwam ik op het idee om op de brug huisjes te plaatsen zo dat het lijkt of een deel weg en huizen over de rivier is gebouwd en de rivier achter de huizen verder doorloopt.

Beetje gek idee misschien maar zoals ik het nu op de foto zie vind ik het wel wat hebben.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #103 Gepost op: 13 juni 2018, 00:03:40 »
Beetje gek idee misschien maar zoals ik het nu op de foto zie vind ik het wel wat hebben.
Nee hoor @iTom dat is helemaal geen gek idee; eigenlijk is het een perfecte oplossing. En je bent niet uniek met deze opstelling, want het water van het Rokin (020) loopt onder de Dam door naar het Damrak. En ik weet zeker dat er meer plekken in de wereld zijn waar over het water heen wordt gebouwd.
Top!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #104 Gepost op: 13 juni 2018, 19:57:40 »
Dat schiet lekker op. Ik vind het ook wel wat hebben.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #105 Gepost op: 15 juni 2018, 21:43:48 »
Ik vind het helemaal geen verkeerd beeld.
Ik ken meerdere situaties waarbij huizen, winkels boven het water zijn doorgebouwd.
Bijvoorbeeld in Valkenburg aan de Geul, pater Karel hoeve in Munstergeleen, in het jekerkwartier te Maastricht diverse gebouwen.
Vaak zijn dit panden wat van het water onderuit te benaderen zijn, een soort los en laadplaats in de kelder.
Bijvoorbeeld de binnendieze in Den Bosch, die loopt ook onder veel huizen door.
Anders kan er alsnog een waterrad onder het pand zitten, voor legio mogelijkheden.

Kortom, top plan.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #106 Gepost op: 15 juni 2018, 22:03:03 »
Lekker bezig, Tom.
Ik vind de opstelling van het huis over de rivier er gewoonweg plausibel uitzien en de hele opstelling geeft een mij een erg "gebouwd in de 16, 17e en 18e eeuw" gevoel.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #107 Gepost op: 15 juni 2018, 22:15:00 »
Het lijkt me helemaal niet verkeerd Tom. Ik vind het er juist erg realistisch uit zien met deze opstelling. Goed gedaan dus. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #108 Gepost op: 16 juni 2018, 00:31:04 »
Ik ga weleens hobbyisten die het even niet zien zitten beetje op weg helpen. Zo ook vandaag iemand met een H0m baan. Het leuke is dat je de ene keer bezig bent met het opstarten van een tuinbaan LGB en een andere keer een h0 of zoals vandaag dan een h0m baan. H0m is wat spoor betreft weer wat groter dan waar ik zelf nu mee bezig ben. Maar het is ook wel weer wat duurder allemaal.
Prima dag gehad, tussen de middag lekker op het overdekte terras met verwarming broodje gegeten.
Alles in iTrain verwerkt maar helaas wilde 1 bezetmelder aan het einde van de dag nog steeds niet mee werken. Mooi klusje voor de bouwer om die storing er uit te halen.

Als dank kreeg ik een leuk locje mee met diverse wagonnetjes voor mijn h0e baantje waar deze zeker een leuk aantal rondjes hopen te mogen rijden.











Ik was er weer helemaal happy mee, nu alleen het locje nog ombouwen naar digitaal, misschien zelf eens een poging wagen. 8o


Jullie reacties moedigen mij wel aan om met de huisjes zo door te gaan.
Denk wel om het naar de linkerkant wat omhoog te laten lopen zodat de steenfabriek meer aandacht gaat krijgen aan de linker kant.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #109 Gepost op: 16 juni 2018, 07:00:47 »
Een Lokje ombouwen gaat jou lukken Tom.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #110 Gepost op: 16 juni 2018, 09:34:07 »
Da's een heel lief locje wat je daar gekregen hebt Tom. Daar kan je nog een hoop plezier aan beleven. Ik heb er ook twee en ze rijden prima voor zulke kleine locjes. Ik weet alleen niet of je er decoder in kwijt kan. Ik heb voor de kolenla zo'n dingetje alleen maar om gepoold en dat was al een heel gevecht. Maar ... altijd proberen en hou ons op de hoogte. ;)

Hoe is het met je benen afgelopen?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #111 Gepost op: 16 juni 2018, 16:29:07 »
@arend65 ik zie er toch maar vanaf om een decoder in te bouwen. Het eerste locje heeft een decoder en loopt voor geen meter. Nu is inmiddels het 2e locje omgebouwd en die loopt super. Probleem zijn de asjes, deze hebben te weinig speling. Ik laat ze in Dordrecht ombouwen bij `t Winkeltje en die heeft inmiddels het probleem ontdekt wat loos is bij het eerste locje. Het plaatje onder de asjes zit te strak, hij heeft er nu een stukje papier tussen gezet (hoe simpel kan het zijn) en het probleem is voorbij. Eerste locje gaat weer terug naar hem en wordt ook aangepast. het is zoals @Pierre ook al beschrijft allemaal gepriegel en daar ga ik niet aan beginnen. Voor € 20 arbeidsloon ga ik zelf niet zitten tobben.  :)

@Pierre Ik heb nu inmiddels 3 van die schatjes Pierre en een aardig aantal wagonnetjes. Decoder (Esu Lopi 4 micro) past net onder het dakje dus kan er ook nog een machinist in. Gaat helemaal goed komen.

Met mijn been is het nog niet afgelopen, heb nu een anti-biotica kuur en dat gaat wel. Als het wat koeler is dan wordt het minder dik dan nu met die warmte. Het hoeft er gelukkig nog niet vanaf  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #112 Gepost op: 16 juni 2018, 16:56:52 »
 Tja Tom , het kan soms een heel gepruts zijn, maar het geeft altijd veel voldoening als het werkt.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #113 Gepost op: 16 juni 2018, 17:27:05 »
@arend65 ik snap het maar een decoder inbouwen is en was al niet mijn sterkste kant van de hobby.  :D

Vandaag eens even beetje gesnuffeld in de doos met scheepsbeslag bij HIP in Werkendam en de nodige dingen gevonden die straks bij de helling toe te passen zijn, een enkele lier, bolders, verhaalklampen, houten blokken (o.a. werden die gebruikt bij de Botters  :)) en nog van allerlei prullaria wat vroeger en nu op de schepen te vinden was, zelfs oude kanonnen, die bij de vissers in de visnetten terecht waren gekomen. Deze moeten echter nog wel worden voorzien van mosselen en andere schelpdier en geweatherd worden

Inmiddels zijn de eerste meeuwen ook geland op de dukdalf.
Er moet denk ik ook nog een dam bij komen want er zitten in het doosje van Preiser ook aardig wat duiven ;) maar ook ander gevogelte wat wellicht later nog ergens te zien zal zijn mits ze niet door het raam naar buiten zijn gevlogen.









En zo gaat het steeds meer sfeer krijgen rondom de scheepshelling.

 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #114 Gepost op: 16 juni 2018, 17:54:16 »
Ziet er fantastisch mooi uit. Die scheepshelling is echt een pareltje en ik ben benieuwd naar het bootje dat er komt te liggen. Met die scheepshelling en dat water heb je een enorme sloot meerwaarde aan je baan toegevoegd.
Ik heb ook nog ergens een dergelijk project in de planning staan en ik denk dat ik een boel van je ga afkijken.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #115 Gepost op: 16 juni 2018, 20:38:04 »
Ik heb ook nog ergens een dergelijk project in de planning staan en ik denk dat ik een boel van je ga afkijken.  8)
Ook bij mij staat er ook nog zo'n project op de helling. En ook ik ga lekker achterover hangen en afkijken. ;D
Je gaat lekker Tom 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #116 Gepost op: 16 juni 2018, 21:31:08 »
Sfeervol hoekje, Tom.
En kwa weatheren: die meeuwen sch**ten de bovenkant van die palen natuurlijk lekker onder....
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #117 Gepost op: 16 juni 2018, 21:56:18 »
@Wim Corduwener en @Pierre kijken jullie maar mooi bij mij de boel af want ik doe dat al jaren bij jullie  :D

Ik heb nog wel wat dingen over om de werf aan te kleden, dus als jullie wat nodig hebben laat het ff weten. Zal morgen even het e.e.a. op de gevoelige plaat vast leggen dan kunnen jullie zelf kijken of er wat bij zit.

@Robvd dew meeuwen waren nog maar net geland op de pas geverfde koppen van de dukdalf. Maar het zal zeker in de loop der tijd vol gesch"ten worden, daar ben ik niet bang voor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #118 Gepost op: 17 juni 2018, 01:27:01 »
Sfeervol hoekje, Tom.
En kwa weatheren: die meeuwen sch**ten de bovenkant van die palen natuurlijk lekker onder....
Rob
Schijten?
@Wim Corduwener en @Pierre
Ik heb nog wel wat dingen over om de werf aan te kleden, dus als jullie wat nodig hebben laat het ff weten. Zal morgen even het e.e.a. op de gevoelige plaat vast leggen dan kunnen jullie zelf kijken of er wat bij zit.
Laat maar zien!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #119 Gepost op: 17 juni 2018, 09:57:09 »

@Wim Corduwener en @Pierre
Ik heb nog wel wat dingen over om de werf aan te kleden, dus als jullie wat nodig hebben laat het ff weten. Zal morgen even het e.e.a. op de gevoelige plaat vast leggen dan kunnen jullie zelf kijken of er wat bij zit.
Laat maar zien!  :D

Tja .. ik ben ook wel benieuwd wat je allemaal voor moois voor ons in de aanbieding hebt Tom.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #120 Gepost op: 17 juni 2018, 11:04:36 »
Ja, ja, het is voor mij ook Vaderdag hé  :D

Hier het overzicht, alles zit bij elkaar in een bakje, misschien ga ik de 30e naar Houten, als Pierre dan ook gaat kan ik het meenemen maar kan het natuurlijk ook opsturen als het wat voor jullie is.





Die visser hoort er niet bij, is alleen voor de maatvoering  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #121 Gepost op: 17 juni 2018, 16:34:15 »
Fantastisch mooi spul!
Alleen als je toch een scheepshelling aan het maken bent dan is dit toch prima spul om je scenery op te waarderen? Of zie ik dingen wat verkeerd?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #122 Gepost op: 17 juni 2018, 16:43:36 »
@Wim Corduwener , je denkt toch niet dat dit alles is  :P, ik heb zelf nog een bak vol hoor met spullen die ik nu en wellicht later nog kan gebruiken op een bootje of op de kade bij de steiger.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #123 Gepost op: 18 juni 2018, 08:08:36 »
Da's zeker mooi spul Tom. Ik vind die kleinste lier (boven dat messing stuurwiel) wel wat hebben. En jammer dat die visser er niet bij hoort. Die is ook wel leuk. 8)

De 30ste ben ik niet in Houten Tom. Dan heb ik een tuin vol visite. Mijn vrouw viert dan haar verjaardag en dan sta ik achter/voor de BBQ. Ook niet verkeerd overigens. :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #124 Gepost op: 18 juni 2018, 15:05:05 »
@Pierre als dat alles is dan gaat de rest naar @Wim Corduwener
Daar kan je altijd nog terecht mocht je later nog iets nodig hebben maar ook bij mij want in Werkendam hebben we nog aardig wat voorraad.

Stuur me een Pb met je adres dan stuur ik het van de week op.

@Wim Corduwener stuur me ook via een Pb je adres dan kan ik de spullen ook naar jou van de week opsturen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener