Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130618 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #25 Gepost op: 12 april 2018, 01:01:58 »
Na een sportief weekend, Marathon Rotterdam, wielrennen Parijs - Roubaix, FC Twente-Feyenoord en tot slot de F1 waarin onze Max er al snel uit lag ben ik weer verder gegaan met de werktafel en de rest van het treinkamertje.
Er begint al wat schot in te komen, nog even en dan kan ik aan het treinbaantje beginnen.
Eerst het onderstel natuurlijk en dan de baan er op.

De werktafel is er klaar voor, werkblad staat lekker in de epoxy en kan dus wel wat hebben.





Hier kan ik ook nog genoeg opslaan.



Hier in deze hoek komt het treinbaantje.



Hier moet nog wel wat worden opgeruimd, bovenop wordt een werkblad waar ik ook aan de modelschepen kan werken.
Het spaanplaat wordt ook nog geïmpregneerd met een paar lagen epoxy.



Verder nog de raamsponning en de radiator in de verf zetten.



En de andere kant.



Het wordt nog wat.
___________________________________________________________________________________________________________
Vandaag kreeg ik bericht dat het meeste van mijn bestelling h0e rails was aangekomen, dus dan maar i.p.v. het autootje wassen naar het winkeltje en de bestelling ophalen. Op de wissels na heb ik alle rails compleet, veel zal gebruik worden gemaakt van flexrails.

Het autootje kan morgen ook nog gewassen worden, zo groot is ie nu ook weer niet maar ziet er uit als een kolenbootje.
Word dus hoog tijd dat er eens een spons overheen gaat en een stofzuiger de binnenboel onder handen gaat nemen.
Gelukkig was dus de binnenboel nog niet gedaan en zo heeft ieder nadeel weer een voordeel en kon ik nog wat hout gaan halen om het onderstel van het treintafeltje in elkaar te zetten.

Nu was het vandaag redelijk warm weer en dan maar de korte mouwtjes aan en met het raam open was het best lekker werken.
De tafel heb ik extra hoog gemaakt, hoef ik niet zo te bukken en kan er van alles worden onder geschoven.
Zo ziet de hoogte er uit en met mijn postuur werkt dat wel lekker.  :-)



Kastje met de laptop past er ook goed onder, ik weet alleen nog niet of de laptop daar blijft staan, staat wel lekker uit de weg zo.





De duimstok van 1 meter even er voor gezet.



En de hoge stoel (soort van barkruk alleen hebben we geen bar) past er ook perfect onder en is dan ook geen sta in de weg.



En ook lekker, als je er wieltjes onder zet dan kan het geheel makkelijk ergens anders gezet woden waardoor er ook aan de zij- en achterkant gewerkt kan worden.



Later komt er een schuifbaar gedeelte op waar dan uiteindelijk het baantje opgebouwd gaat worden.
De voorste regel is nog niet op maat en nee ik ga het ook niet zo lang houden, morgen even afkorten.

De nieuwe centrale, inmiddels al goede ervaring mee in Werkendam bij HIP 2.0.
Over genomen van iemand die dacht dat deze ook gebruikt kon worden voor Motorola.
In z.g.a.n. staat, altijd binnen gestaan en van een net mannetje geweest. ;) :)



De voorraad doosjes met rails voor h0e of ook wel h09 genoemd wat ik inmiddels hier en daar als naam zo ben tegen gekomen.



Al met al weer een goed en wel bestede dag en morgen gooi ik dat autootje anders wel even door de witte was(straat).


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #26 Gepost op: 12 april 2018, 20:13:10 »
Ziet er netjes uit Tom.
En dat autootje kan ook in 10 min. door de wasstraat.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #27 Gepost op: 12 april 2018, 22:30:09 »
Dat lijkt mij een mooie werk hoogte Tom. Ziet er netjes en solide uit.

Groet,

Gert-Jan

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #28 Gepost op: 12 april 2018, 23:44:17 »
Vandaag nog even bezig geweest met het gedeelte waar uiteindelijk het baantje op gaat komen.
Schuifbaar en kantelbaar, lekker om straks de bedrading aan de onderkant weg te werken, geheel op zijn kant zetten zodat ik niet onder de baan hoeft te komen. Natuurlijk moet dan wel alles vast staan en anders merk je dat vanzelf.









Gelukkig had ik van het baantje St. Barbara de geleidingswieltjes bewaard welke hier weer goed van pas komen.



Ondertussen een paar baantjes getekend, het komt al snel op het zelfde neer in dit formaat.
Maar het treintje rijden vind ik wel leuk maar minder belangrijk, de scenery is meer mijn ding.
Heb ooit weleens gezegd, mocht ik op mijn ouwe dag nog eens een treinbaantje bouwen dan zonder treintjes  :-) :-) maar ja, er moet toch iets bewegen op het baantje.

No. 1




No.2



No. 3



De laatste is met een wat hoger gelegen pendelbaantje maar dat hadden jullie vast al door.  ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #29 Gepost op: 13 april 2018, 08:52:00 »
Je bent lekker op weg Tom! Mooie tafel en hoogte zo.

Ik blijf tekening 1 het mooist en interessants vinden. Het stuk spoor over het water heen en voldoende ruimte voor wat rangeerwerk. Tekening 3 is echter ook leuk. Juist met dat pendelbaantje er boven, leuk bedacht.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #30 Gepost op: 13 april 2018, 22:49:05 »
Nou Tom, dat ziet er veelbelovend uit.
Alles goed compact gehouden en toch overzichtelijk en praktisch.
Dat van de tafel kantelbaar maken vind ik ook een zeer mooie oplossing.
Dat scheelt in ieder geval veel bukken en een zere rug.

Wat betreft de baanplannen is mijn voorkeur nummer drie.
Met name het pendelspoortje vind ik zeer leuk.
Wellicht een extra wissel met een spoortje in het verborgen gedeelte.
Daarmee zou je met twee treintjes kunnen pendelen.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #31 Gepost op: 14 april 2018, 08:05:11 »
Je maakt er echt een project van, goed doordacht en perfect uitgevoerd!

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #32 Gepost op: 14 april 2018, 15:08:00 »
Dat begint alweer aardig wat te worden, Tom.
De onderbouw van het baantje ziet er solide en handig uit.
Leuke baanontwerpen, ook. Elk heeft zo zijn charmes, maar nummer 1 en 3 vindt ik het leukst...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #33 Gepost op: 15 april 2018, 23:25:18 »
Even paar dagen er van tussen.
Heb nog wel een beetje het baanplannetje zitten aanpassen en denk dat dit het weleens zou gaan worden.
Achteraan komt over de opstelsporen een gebogen achterwand welke de 3 sporen uit het zicht zal nemen.

Denk dat de scenery op dit baantje helemaal gaat worden wat er in mijn ouwe grijze koppie zit. ;) :)







ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #34 Gepost op: 16 april 2018, 07:55:48 »
Mooi Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #35 Gepost op: 16 april 2018, 10:28:52 »
Nu eens kijken of er in Praag treinenwinkels zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #36 Gepost op: 16 april 2018, 13:08:04 »
Die zijn er Tom, afgelopen zomer nog geweest.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #37 Gepost op: 16 april 2018, 15:32:49 »
Misschien hier op de grote modelbaan eens een kijkje nemen Tom.    https://www.praag-nu.nl/musea/18085-railway-kingdom-modeltreinbaan-in-praag.html


Adres:

Kralovstvi-zeleznic
Stroupeznickeho 23
Praha 5, Smichov
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #38 Gepost op: 16 april 2018, 16:56:39 »
Dank voor de link Pierre, die neem ik mee!

Tom, dit ontwerp heeft wel wat. Mis nu wel het pendelbaantje ;)! Maar liggen die 2 sporen niet te dicht naast elkaar? Met het oog op het langs elkaar passeren van treinen?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #39 Gepost op: 20 april 2018, 00:06:46 »
Helaas geen tijd gehad voor de treintjes, Praag slokt je gewoon helemaal op, ook al waren we er nu  voor de 2e keer.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #40 Gepost op: 25 april 2018, 22:19:37 »
eerst maar eens een paar stopcontacten onder de baan maken met een snoertje en een stekker, ja anders hebbie er niks aan. :)



Er zit ook een schakelaar onder de baan om de elektra mee aan en uit te zetten, ook makkelijk anders moet die stekker er steeds uit en dan vergeet je die weer in het stopcontact te steken en dan denk je weer dat niks het doet.
Gelijk ook een drukknop aangesloten voor de ledstrip en een spanningsmeter voor de licht-trafo.



Ledstrip onder de baan gemaakt zodat ik later wat werklicht heb als er zaken aan de onderkant gemaakt moeten worden zoals servo's voor de wissels en de diverse decoders en natuurlijk de DR5000. Ik ga natuurlijk straks niet meer onder het baante liggen, geheel kan gekanteld worden en dat blijft ook zo, tot het laatste draadje. :)





Verder de bovenkant dicht gemaakt, op een klein stukje na, moet morgen nog even dat laatste stukje op maat afzagen.









En zo is het bovengedeelte wat naar voren geschoven.



Er was even wat vertraging in de al niet zo snelle opbouw, de reden was paar dagen naar Praag, paar dagen geveld door een lichte griep, moeders was jarig (72 geworden en nog steeds even lief) en nu zit ik met een huidontsteking aan het rechter onderbeen, ben ik ook weer lekker mee.
Kuurtje gehad van de huisarts dus even rustig aan, komt wel goed uit kan ik eens kijken hoe het een beetje komt te liggen en welke wissels ik moet bestellen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #41 Gepost op: 25 april 2018, 23:03:57 »
Beterschap, Tom. Gewoon lekker rustig door gaan.
Ziet er allemaal strak uit, en deze goede voorbereiding aan de onderkant is een goed begin. Daar ga je nog plezier van hebben.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #42 Gepost op: 26 april 2018, 08:40:12 »
Beterschap Tom! En ondanks alles vind ik dat je nog best snel gaat ;)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #43 Gepost op: 26 april 2018, 09:23:51 »
Ondanks dat je het dan nu wat rustig aan moet doen vind ik dat je toch lekker opschiet Tom. En alles ziet er super netjes uit.

Ik heb nog wel een klein dingetje/ideetje. Het linker tunnelportaal daar kijk je recht in en de "bergwand" loopt helemaal recht. Is het wat om de verhoging in het landschap aan de linker kant iets in een bocht naar achteren te laten lopen zodat het portaal een beetje door de bocht heen komt te liggen? Dan kijk je er niet zo in en het geeft wat extra diepte aan het geheel. Bovendien heb je wat meer plek voor je fabriekje.

Het meertje rechts onder dat dat ontstaat uit een waterval vind ik geniaal bedacht en zou het ook wat zijn (om in jouw sfeertje te blijven) om daar een groeve in te maken met kleiwinning? Dan kan je misschien ook je steiger realiseren uit één van je eerste baanplannetjes. Je hoeft alleen maar het spoortje wat door te trekken boven het water.

Het zijn maar hersenspinsels van mij hoor Tom. Je moet gewoon lekker je eigen dingetje doen. ;D

Succes man en .... beterschap!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #44 Gepost op: 26 april 2018, 17:23:27 »
Goeie hersenspinsels @Pierre. Daar ga ik zeker rekening mee houden wat die tunnel ingang betreft.
In WinTrack heb ik het zo maar een beetje geplaatst, ook de verhoging tegen de achterwand welke de achterste sporen moet verbergan zal in het geheel worden aangepast.

Of het meertje uit een waterval gaat ontstaan weet ik nog niet, had ik ook zo nog niet bedacht naar is wel zeker een optie nu.
Het idee van een groeve staat me ook wel aan, zelf had ik een idee van een kleine scheepswerf. Beide maar in de loop der tijd eens goed over nadenken.

Vandaag lekker rustig aan, even een ovaaltje neergelegd en de DR5000 aangesloten en dan hopen dat die het doet.
Jawel hoor, rijdt mooi zijn rondjes met verschillende snelheden.
Volgende week dan ook maar eens de wissels gaan bestellen.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #45 Gepost op: 26 april 2018, 21:54:04 »
Beterschap Tom.

De opbouw ziet er goed uit.
Dat je er nog helemaal uit ben is alleen maar leuk.
Heb je nog alle mogelijkheden om over na te denken.
Kortom neem je tijd voor herstel en denk rustig na over wat het gaat worden.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #46 Gepost op: 10 mei 2018, 00:31:33 »
Ik kan weer een beetje verder, mijn bestelling ontvangen.

Eerst maar eens het viaduct in elkaar plakken en kijken of het goed op de plaats kan komen waar ik het in gedachte heb, de lengte is het probleem niet maar de hoogte. Die is bepalend voor het uitgraven van het haventje en slootje.

Verder wissels plaatsen en voorzien van aandrijvingen MP5.



Wat me opviel, er zat geen zakje Haribo bij, zouden ze ook daar me gestopt zijn net als het gratis versturen.
Dan gaat het toch wel wat minder allemaal.  >:-D

In Railhobby kwam ik een aardig idee tegen over het ballasten van rails.
Er zijn natuurlijk vele bekende manieren maar deze sprak mij wel aan, hier zou ik weleens mijn smalspoor mee kunnen ballasten.
Met acrylaatkit maak ik een smal spoorbed, de rail druk ik er dan zachtjes in en gelijk bestrooi ik het met ballast.
Geen gedoe met ballast aan de binnenkant van de railstaven die dan weer storing veroorzaken, het test resultaat bevalt me wel.
Natuurlijk mag het op de baan straks wel wat netter afgeplakt worden, daar gebruik ik dan crepe plakband voor in 2 lagen zodat er een spoorbedje ontstaat van 1,5mm hoog.



Onder de parasol de brug in elkaar gezet, mooi spul dat lasercut maar wel erg kwetsbaar, de leuningen hebben het wel te verduren gehad, misschien later insmeren met verdunde houtlijm zodat ze wat strakker worden.





Er was ook nog een pakketje binnen gekomen, 2000 roerhoutjes.
Ik weet het je kan ze wel hier en daar gratis meenemen maar ik koop ze dan toch liever, 2000 stuks voor € 15,- waar ik dan toch op een eerlijke manier ben aangekomen  >:-D



Kan voorlopig vooruit met roeren. :)

Cameraatje met monitor had ik besteld bij Ali, is ook binnen.
Gelijk ff proberen en ja hoor, prima beeld zo te zien.


Vandaag was het wat koeler en met de ventilator op de hoogste stand en de zin om er vandaag maar eens de zaag in te zetten begonnen om de waterpartij, rivier en haven uit te zagen.
Hier en daar worden de oevers later nog wat breder gemaakt en de rivier zal 1 of 2 keer een verval krijgen van 1cm.
Kunnen straks mijn vissers weer op de forel gaan jagen.  :)







Ik heb alvast maar een emmer er onder gezet want je weet het maar nooit met dit soort riviertjes.  :-)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2018, 11:23:34 »
Hoi Tom,

Ik vind het altijd leuk om de eerste vorm te zien als de ruwbouw aardig op weg is. Ziet er allemaal weer solide uit.

De leuningen van de spoorbrug: misschien kun je ze juist zo laten? In 1:1 zijn de railingen ook nog wel eens verbogen. Beetje roest er op....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #48 Gepost op: 10 mei 2018, 13:27:43 »
Mooi spul @iTom!
Die roerhoutjes werken prima. Beter dan ijslollystokjes die veel harder zijn. Waar heb je die gekocht?


Deze kun je met een schaar mooi op maat knippen en dat werkt lekker snel.

Die camera met monitor, is dat een achteruitrijcamera?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #49 Gepost op: 10 mei 2018, 20:22:30 »
@Wim Corduwener , camera is idd een achteruitrij camera, dus spiegelbeeld maar dat maakt voor mij niet uit. Als een loc is omgevallen of er 2 tegen elkaar zijn gebotst is het in spiegelbeeld net zo vervelend als in niet spiegelbeeld.  :D

De roerhoutjes heb ik hier besteld, verzendkosten zijn hoger dan de houtjes. Ik had er 2000 besteld ROERHOUTJES
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0