Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130752 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #450 Gepost op: 15 januari 2019, 19:40:42 »
Die vakantie lijkt me wel wat. Waar kan ik boeken?
Ziet er weer top uit.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #451 Gepost op: 17 februari 2019, 15:23:59 »
Alweer een tijdje niks van @iTom gehoord.
Hoe gaat het met je?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #452 Gepost op: 17 februari 2019, 18:42:13 »
Goed hoor  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #453 Gepost op: 19 februari 2019, 11:12:47 »
Helaas wil het niet lukken om die h0e locjes van Rocco goed te laten rijden.
Ben nu aan het overwegen om te stoppen met dit gedoe, het is zo gewoon niet leuk meer.
Jammer van de scenery maar ja, dat is wel weer later te gebruiken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #454 Gepost op: 19 februari 2019, 11:22:33 »
Helaas wil het niet lukken om die h0e locjes van Rocco goed te laten rijden.
Fok! Dat is ontzettend balen. En ik ga er vanuit dat je natuurlijk alles al hebt geprobeerd.
Het geld groeit je natuurlijk ook niet op de rug maar heb je overwogen om die Roco-locjes op Marktplaats te zetten en daar bijvoorbeeld voor in de plaats H0e-locjes te kopen van een ander (beter) merk, bijvoorbeeld Liliput?

Citaat
ben nu aan het overwegen om te stoppen met dit gedoe, het is zo gewoon niet leuk meer.
Jammer van de scenery maar ja, dat is wel weer later te gebruiken.
Jammer vind ik wel een understatement; het is gillend zonde!  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #455 Gepost op: 19 februari 2019, 17:23:28 »
Dat is balen Tom en eeuwig zonde van de scenery. :o Je bent al zo'n eind gekomen man. Is het een optie om alleen de rails te vervangen voor normaal spoor? En er dan bijvoorbeeld twee kleine Anna (of soortgelijke) locjes op te laten rijden met wat kiepwagentjes. Die Anna's koop je voor ongeveer 15 euries en lopen best aardig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #456 Gepost op: 19 februari 2019, 20:44:30 »
Balen, Tom, dat die locjes niet goed willen rijden.
Maar daar zal je toch niet als enige last van hebben? Al ben je er op enig moment wel klaar mee. Dat kan ik me ook wel weer voorstellen...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #457 Gepost op: 20 februari 2019, 13:13:41 »
@iTom ik heb dit draadje nog eens zitten doorlezen en ik krijg écht een knoop in mijn maag als ik bedenk dat je dit fantastische meesterwerk zou afbreken. Aan de andere kant kan ik me ook ontzettend goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt.
Ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen en ik kan ook niet in je portemonnee kijken. Maar voordat je ergens de zaag in gaat zetten zou ikzelf eerst eens kijken naar andere mogelijkheden. Maar ja, jij bent mij niet en ik ben jou niet. Misschien zijn die Roco locjes niet de beste locjes om te digitaliseren en heb je misschien meer succes met materieel van Lilliput of Minitrains.
Ik probeer ook maar wat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #458 Gepost op: 20 februari 2019, 13:43:37 »
@Wim Corduwener , ik ga a.s. vrijdag eens even polshoogte nemen op RAIL, ben daar toch de hele dag, sta bij de stand van iTrain ter ondersteuning.

Je moet er geen knoop van in je maag krijgen hoor, krijg ik er ook niet van.
Alleen om weer geld en energie te steken in nieuwe locjes die het wellicht ook niet goed doen pas ik voor.
Het kan ook aan de rails liggen.
Verder ga ik deze locjes zeker niet weggooien of verkopen, klein diorama maken met een ovaaltje zonder wissels en met een leuk stukje scenery is voorlopig het eerste plan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #459 Gepost op: 20 februari 2019, 14:27:44 »
Kom wel ff langs, ga met mn broer heen  :D
Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #460 Gepost op: 20 februari 2019, 14:29:06 »
Gezellig Mies, tot vrijdag.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #461 Gepost op: 20 februari 2019, 16:20:56 »
Tom
Ik heb ook een roco setje met kolen wagentjes staan
Wilde daar bij een mijn wat mee doen
Liep ook niet lekker
Meteen alles uit elkaar en de wielen eens goed gepoetst
De stroom afnemers wat strakker gedaan
Motor en tand wielen een drup olie(ATF)
ook de rails een stip ATF , en toen liep het wel een heel stuk beter met nog een enkel stop
Je zal vast al een aantal dingen hebben gedaan
En de mijne is niet digitaal
Wilde omdat er maar een liep,
 de decoder aan de rails maken ipv in de loc

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #462 Gepost op: 20 februari 2019, 16:26:26 »
Je moet er geen knoop van in je maag krijgen hoor, krijg ik er ook niet van.
Ik trek me dingen nou eenmaal erg aan.
Citaat
Alleen om weer geld en energie te steken in nieuwe locjes die het wellicht ook niet goed doen pas ik voor.
Het kan ook aan de rails liggen.
Want op een recht proefstuk doen ze het wel?
Citaat
Verder ga ik deze locjes zeker niet weggooien of verkopen, klein diorama maken met een ovaaltje zonder wissels en met een leuk stukje scenery is voorlopig het eerste plan.
Ik hoop er het beste van.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #463 Gepost op: 20 februari 2019, 19:42:08 »
Ik had in mijn kolenmijnla ook geen probleem met de locjes maar da's wel anoloog. Je zou zeggen dat dat juist gevoeliger is. :-\

Ik kom vrijdag wel even bij je buurten in Houten Tom ... dan praten we wel verder als je tijd hebt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #464 Gepost op: 20 februari 2019, 20:51:11 »
Ik kijk nu al naar je uit @Pierre  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #465 Gepost op: 23 februari 2019, 10:37:00 »
Gisteren was een super leuke dag, veel bekende gezien, gesproken en handje gegeven.
O.a. @Pierre en @Michel Bikkel kwam nog even langs.

Ik had nog een locje meegenomen om bij Sven (Tramfabriek) te laten testen. In dat locje zat een nieuwe motor die bij hem vandaan kwam.
Locje reed ook op zijn baantje als een waggelende Donald Duck dus dat beloofde niet veel goeds. Sven heeft nog wel een stukje van het silicone darmpje wat op de as van de aandrijving zit afgeknipt maar ook dat mocht niet baten.
Toevallig had Sven een zelfde locje staan, die had hij omgebouwd en daar zat een Zimo mx622 in, samen met een Uhlebrock geluidsdecoder en dat reed perfect. Langzaam rondjes en super mooi geluid. Nu hoeft dat geluid voor mijn niet, wel leuk misschien iets voor later. Er was ook licht in gebouwd.

Vond nog een kort filmpje van het Dieseltje



Zondag eens kijken of ik op Rail een Zimo kan vinden en dan inbouwen.
Als dat dan lukt en het rijden wordt er beter door dan zou dat geweldig zijn en blijft het baantje gewoon bestaan en kan ik het verder afbouwen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #466 Gepost op: 23 februari 2019, 11:44:19 »

Zondag eens kijken of ik op Rail een Zimo kan vinden en dan inbouwen.
Als dat dan lukt en het rijden wordt er beter door dan zou dat geweldig zijn en blijft het baantje gewoon bestaan en kan ik het verder afbouwen.

Dat lijkt me een heel goed plan Tom. Je baantje afbreken lijkt me eeuwig zonde.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #467 Gepost op: 23 februari 2019, 12:41:25 »
...en blijft het baantje gewoon bestaan en kan ik het verder afbouwen.
Nou @iTom ik ben blij voor je. Top!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #468 Gepost op: 23 februari 2019, 14:05:52 »
@Wim Corduwener , eerst nog afwachten wat die nieuwe decoder zal gaan doen, morgen kijken of ik er 1 in Houten kan scoren.
Verwacht echter ook dat de wissels vervangen moeten worden maar dat is voor later.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Mark van Groeningen

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 41
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #469 Gepost op: 23 februari 2019, 15:14:37 »
ook van uit Tilburg
de hoop dat de nieuwe ombouw het gewenste voor uit gang gaat zijn .
en dat je dan als nog je baantje mooi afgewerkt kan en gaat worden . 
wat vindt het erg leuk is om naar de voor uitgang er van te kijken / volgen .

groet mark .   
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #470 Gepost op: 23 februari 2019, 19:57:48 »
Er is in ieder geval nog hoop voor dit kunstwerk, Tom  :o

En wissels wisselen? Het zal het plastic hartstuk van de wissels zijn dat de problemen geeft, denk ik.
Ik heb zojuist in een kruiswissel een stripje messing in een puntstuk ingebouwd om de stroomvoorziening te verbeteren. Dit stukje messing ligt onderin en de wielflenzen rijden er overheen. Dat werkt vrij goed. Missschien kun je ook zoiets doen. Als is het wel even uitpuzzelen om kortsluiting te voorkomen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #471 Gepost op: 1 maart 2019, 18:25:39 »
Decoder inbouwen was geen succes, door de artrose in mijn handen en schouders is de coördinatie tussen die twee lichaamsdelen niet meer wat het geweest is.
Dat betekende dat de draadjes van de decoder spontaan afbraken, ik ken mijn eigen krachten niet meer.  ::)

Maar er brand licht aan het einde van de tunnel, ik had tijdens RAIL en ook al eerder een goed contact met Sven van de Tramfabriek (UK)
Daar gaan ze nu heen, zijn lokjes heb ik zien rijden o.a. op de Niggende Saligheitbaan.

Sven heeft aangeboden om de decoders in te bouwen, alleen moet ik het geheel dan wel opsturen naar de UK, maar als dat het ergste is dan heb ik daar vrede mee.
Hoop wel dat ze voor de Brexit terug zullen zijn, en dat ze dan wel goed rijden anders ga ik de rails ook nog onder handen nemen waaronder het vervangen van de Roco h0e wissels voor Peco of Tillig h0e wissels.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #472 Gepost op: 1 maart 2019, 19:16:37 »
Een spannend avontuur voor je locjes. Zo komen ze nog een stuk verder dan een beetje rondhobbelen in dat Holzstein Kloster Weinhaus.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #473 Gepost op: 1 maart 2019, 19:38:14 »
Top man. Mooi dat je baantje toch nog overleven gaat Tom. Maar hopen dat de locjes goed rijdend (en snel) weer uit de UK terug keren.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Holzstein in h0e Holzstein Kloster Weinhaus
« Reactie #474 Gepost op: 7 maart 2019, 10:07:30 »
De lokjes zijn onderweg naar de Tramfabriek.

Inmiddels vandaag beetje verder aan het baantje gewerkt, rustig aan ook om mijn eega gerust te stellen die regelmatig komt kijken en vraagt of ik het wel rustig aan doe.
Van mijn baantje St. Barbara had ik nog een grot met Madonna (niet die with the big Boobies by van Klomp uit de serie Allo Allo)
Beetje pas gemaakt en er omheen wat schuim gestapeld en een eerste laagje Sculptamold er op gesmeerd.





Morgen afwachten hoe het resultaat is van de opbouw en de behandeling van de Fysio.

De volgende dag.

Het resultaat van de opbouw ziet er al aardig uit, beter dan mijn schouder  :(
Fysio heeft me aardig te pakken gehad.
Kleuren zijn wel een inspiratie om de rotsen mee in te kleuren. :)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0