Auteur Topic: Holzstein in h0e Holzstein Kloster, snijden, passen, plakken en smeren.  (gelezen 130084 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #125 Gepost op: 18 juni 2018, 16:29:34 »
Zien jullie mij glunderen?  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #126 Gepost op: 19 juni 2018, 10:20:52 »
Dank je wel Tom en de PB is onderweg. ;)


Zien jullie mij glunderen?  :D

En ik maar denken ... wat zie ik toch??? :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #127 Gepost op: 19 juni 2018, 22:37:08 »
Met steigerplanken wordt de vloer gelegd van de steiger.
Deel voor deel wordt er op gelijmd met gewone houtlijm, klemmetje er op en uurtje later muurvast.



Als de hele vloer dicht is kijken of het treintje er op kan.



Vervolgens de vloer bewerkt met een wash van dunne zwarte verf.



Daarna deel voor deel voorzien van verf om te verouderen.



De volgende dag is alles goed ingedroogd, nog even een schuurpapiertje er over en dan vind ik het wel prima.





Vervolgens de vloer afgewerkt met een rand en een remmer voor de beveiliging van de steiger.



De dukdalven moeten morgen nog wat verder bewerkt worden met verf en witte koppen.
Voor de sfeer nog even een treintje er bij, leuk hoor zo)n steiger verder aankleden.
Nu op zoek naar visnetten, autobanden en andere prullaria.



Morgen eens kijken of 2 enveloppen op de bus kunnen.  ;) :D

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #128 Gepost op: 19 juni 2018, 23:02:54 »
Vol verwachting klopt ons hart Tom :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #129 Gepost op: 20 juni 2018, 00:35:01 »
Mooie steiger @iTom!
Ga je het tussen de rails ook nog opvullen?
Wel één dingetje: die kikkertjes tussen de dukdalven lijken me persoonlijk een beetje overbodig omdat schippers hun touwen aan die dukdalven vastmaken. Bovendien vind ik die kikkertjes eigenlijk meer iets voor op een boot.
Vol verwachting klopt ons hart Tom :P
Ik kan zo snel niks leukers bedenken dan een envelop van Tom in mijn brievenbus vinden.
 Broodje kroket?  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #130 Gepost op: 20 juni 2018, 00:40:25 »
@Wim Corduwener de ruimte tussen de rails moet ook nog dicht gemaakt worden.
Kikkertjes weet ik nog niet of het blijvertjes zijn, moet er een nachtje over slapen.

En ja, broodje kroket gaat er altijd wel in, Rijswijk, broodfabriek. Kijk er alweer naar uit 2019.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #131 Gepost op: 20 juni 2018, 09:05:09 »
En verder (en laat daar vooral geen twijfel over bestaan) vind ik de complete aanpak van je steiger, je helling, zoals je dat water laat weglopen onder die vakwerkhuizen fenomenaal!
Ik vind het ook bewonderenswaardig hoe je van notoire drie-railer niet alleen bent overgestapt naar twee-rail, maar ook nog naar H0e en dan vrolijk weer verder gaat met je kunstige stijl van scenery-bouwen.
Naast modelspoorder ben je natuurlijk ook nog scheepsbouwer en ben ik zeer benieuwd wat er langs die steiger komt te liggen. Een schip bouwen in 1:87 is natuurlijk wel wat anders dan zo'n radiografische boot.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #132 Gepost op: 20 juni 2018, 10:51:01 »
En ja, broodje kroket gaat er altijd wel in, Rijswijk, broodfabriek. Kijk er alweer naar uit 2019.

In Houten hebben ze ook broodjes kroket hoor Tom ;D Als ik je ergens tref heb je er ook een te goed van mij.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #133 Gepost op: 20 juni 2018, 19:11:56 »
Is het een ducdalf, is het een remmer, is het een zeehaventje of is het een binnenwater.
Nee het is een modeltreinbaantje.

Het is eigenlijk alles wat ik leuk vind om te doen en mocht het niet 100% met de werkelijkheid overeen komen dan klopt dat.
We noemen zoiets ook wel creatief bezig zijn in de modelbouw en daar creëren we een beetje ons eigen wereldje, mag 100% schaal correct zijn maar van mij ook met een knipoog.

Daarom maar eens een keuze pakketje gemaakt.
O ja, gelijk maar even de ruimte tussen de railstaven opgevuld want moet er niet aan denken dat er een Preiserkleuter tussen de open ruimtes naar beneden kukeld en op de harde bodem van de haven terecht komt, deze staat namelijk droog  :)

zonder ducdalven





met ducdalven





Ook aan de (te grote) kikker is gewerkt, zo lijken ze wat meer op een bolder, moet alleen nog een likkie verf op.



Ben benieuwd wat het gaat worden, met of zonder ducdalf.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #134 Gepost op: 20 juni 2018, 19:56:51 »
Met of zonder dukdalven was eigenlijk bedoeld als vraag voor ons?
Als ik heel eerlijk ben (en voor wie het kan hebben ben ik dat) dan zou ik zeggen met dukdalven. En ik zal ook zeggen waarom ik dat vindt:
• Realistisch gezien leggen schippers hun bootjes langs de steiger en die dukdalven zijn er onder andere voor om de steiger te beschermen tegen te hard aanmeren. Daarom zijn die dukdalven ook geplaatst voor bijvoorbeeld bruggen.
• Scenery-technisch gezien vind ik die constructie van balken onder die steiger erg mooi gemaakt en als je voor die steiger ook nog die dukdalven zet, dan krijgt dat hele gebeuren een mooie gelaagdheid die de constructie van balken alleen maar versterkt.
Natuurlijk nog wel een paar oude autobanden aan die dukdalven, restanten van touw en meer van dat soort zooi.
Persoonlijk zou ik om het af te maken bovenin die dukdalven kleine spijkertjes tikken die je dan wit schildert. Spelden kun je ook gebruiken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #135 Gepost op: 20 juni 2018, 20:54:36 »
Ben het met Wim eens. Met dukdalven is de steiger veel mooier maar dat spijkertje bovenin de dukdalf vind ik persoonlijk niet mooi.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #136 Gepost op: 20 juni 2018, 21:15:20 »
 Vakwerk Tom.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #137 Gepost op: 20 juni 2018, 21:36:05 »
Prachtig die steiger, Tom.
Ik moet zeggen dat ik het geheel bijzonder inspirerend vind... Brengt mij op het idee misschien nog eens een (rivier)haven/steiger module te maken (en nog iets met een haven doen, daar ben ik niet de enige in, geloof ik).
Maar voor nu: gewoon genieten van jouw haventje vanuit de luie stoel!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #138 Gepost op: 21 juni 2018, 13:19:23 »
De kleine lier is binnen Tom en de tegoedbon voor je broodje kroket ligt klaar. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #139 Gepost op: 21 juni 2018, 14:53:48 »
@Pierre , mooi. Die kroketten weten wat.
Hoop dat je er wat aan hebt en we zien het wel een keer ergens in toegepast worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #140 Gepost op: 21 juni 2018, 23:55:24 »
Vanmorgen maar eens een keer lekker uitgeslapen, heb tenslotte niet voor niets een Beter Bed  :) Na het ochtend ritueel eerst maar eens bezig geweest met de 2 locjes. Ze rijden maar daar is dan ook alles mee gezegd. De 2e rijd wel stukken na het inbouwen van de decoder. Zaterdag kreeg ik wat bladlood, stukjes pas gemaakt en onder de motorkap geplaatst.. Daar was nog aardig wat ruimte.
Locjes rijden nu wel een stuk beter alleen de eerste waggellt af en toe nog een beetje, die gaat nog even terug naar de leverancier die onder het plaatje van de asjes een stukje papier zet wat bij het 2e locje het rijgedrag al een stuk beter maakte.

Tussen de middag komt onze kleinzoon zijn bammetje eten, wat na de grote vakantie voorbij is want dan gaat hij naar de middelbare school. Hij heeft ook nog even zijn oordeel gegeven over de meerpalen die ik voorheen ducdalven noemde.
Volgens hem moet het met ook kunnen want als hij met zijn ouders mee gaat met varen dan weet hij zeker dat ergens op het Wantij ook zoiets bestaat.

Dan is het zo klaar als een klontje en wordt de remming tegen de steiger gezet en verlijmt.
Zal nog iets van beugels maken die om de meerpalen gaan en de palen van de steiger. Gelijk maar eens wat spullen er op gezet, visnetten gemaakt en die er dan ook bij maakt het plaatje wel gezellig.



Voorlopig maar even een anker op de visnetten gelegd want voor je het weet waaien ze weg.  :-)



Verder met de rivier, de eilandjes met zand bestrooid, morgen eens kijken of er nog een laagje overheen moet.



De overgang van de helling en de rivier nog wat steentjes gelegd. >:-D



En ook de lier is vast gezet, wordt gedragen door stalen binten. Tevens de trappen geplaatst en het geheel een beetje aangepast aan de sfeer van de helling. Rust Roest.





De kettingen liggen een beetje voor het zicht, binnen kort even naar de hengelsportwinkel om geweven lijn te halen wat meer op staaldraad lijkt.
Al met al weer een nuttige dag geweest en heb me zeker niet verveeld want ook een aantal keren de treintjes rond laten rijden zelfs kleinzoon kwam even kijken of hij met iTrain ook de treintjes kon laten rijden en jawel hoor. Is maar goed dat hij binnenkort naar de middelbare gaat  ;) :)


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #141 Gepost op: 22 juni 2018, 07:38:17 »
Erg mooi gedaan. Kan mn VOC schip gerust aanmeren voor een dagje S&S. Ohnee, die is te groot  ::) :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #142 Gepost op: 22 juni 2018, 14:40:14 »
De kleine lier is binnen Tom en de tegoedbon voor je broodje kroket ligt klaar. ;D
Ik zit nu in Brussel maar ik hoor net dat mijn scheepsbenodigdheden binnen zijn.
Heel erg bedankt!
Dat wordt een krokettenfeestje!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #143 Gepost op: 22 juni 2018, 14:45:05 »
Brusselse wafels zijn ook lekker. Veel plezier er mee. Zien wel waar het voor wordt gebruikt, zit genoeg bij. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #144 Gepost op: 22 juni 2018, 23:01:11 »
...zit genoeg bij. :D
Dat is een beetje een understatement. Ik ben net thuis om de gearriveerde schatkist te bekijken, maar zowel in H0 als in 1:48 kan ik daar een hele tijd mee voort.
Nogmaals mijn dank, ik ben er erg blij mee!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.842
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #145 Gepost op: 26 juni 2018, 21:04:03 »
...en nog iets met een haven doen, daar ben ik niet de enige in, geloof ik...
Dat zie je goed Rob.
En laten we wel wezen, die water(kunst)werken van @iTom werken natuurlijk behoorlijk inspirerend. Mocht je nog geen plannen hebben om water, steigers en boten op je baan te hebben dan krijg je ze hier wel.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #146 Gepost op: 27 juni 2018, 10:32:40 »
Om het schuren van de schepen en met name van die ouderwetse VOC schepen te beperken zijn er oude autobanden opgehangen.



Probeert daar iemand nu te ontsnappen of is hij van plan om het roeibootje vast te leggen en daarna verder de schilderen.



Overigens wil ik wel even opmerken dat ik het maken van water behoorlijk heb geleerd van @Pierre.
@Pierre 's water mag er ook wezen alhoewel ik dit een rare Nederlandse zin vind maar dat geheel terzijde. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #147 Gepost op: 27 juni 2018, 19:58:28 »
Weer een knap stukje werk @iTom en inderdaad water maken blijft een moeilijk punt.
Maar het is jou weer bijzonder goed gelukt.

  Groet Cor

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #148 Gepost op: 27 juni 2018, 20:25:09 »
Ziet er weer prima uit.

Vraagje hoe rijd dat smalspoor een beetje, ik zag dat een locje van roco was.
Dit ivm een mogelijke kolenmijn.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.305
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Schotter und Stein im h0e
« Reactie #149 Gepost op: 27 juni 2018, 20:46:25 »
Mark, het rijd niet echt geweldig als je het digitaal aanstuurt.
Heb ze nu wat verzwaard met blad lood en dan gaat het beter.
Denk ook dat mijn rails hier en daar niet zuiver vlak ligt want af en toe gaan ze een beetje waggelen.
Blijf met de winkelier zoeken naar een oplossing, inmiddels heeft hij bij 1 lokje een stukje papier onder het plaatje van de assen gelegd en dat hielp ook wel een beetje.
Roco heeft wel een leuk start setje met n stoomlokje wat al digitaal is voorbereid.
Die heb ik zien rijden, analoog en dat liep wel goed.

Als mijn lokjes een kwartiertje hebben rond gereden gaat het wel steeds beter.
Rails heeft al een drupje ATF gehad, alle beetjes helpen.
Bij wordt er echter niet heel veel gereden, meer gebouwd.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0