Auteur Topic: Avonturen op e-Bay  (gelezen 9056 keer)

Offline Rob

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Avonturen op e-Bay
« Reactie #50 Gepost op: 6 februari 2021, 16:21:53 »
Een kittel, een varkenssnuitje en een hangbuikzwijn....

Nog net binnengekomen voor de winter begint: dit drietal van één Ebay verkoper (dan is er ook maar één keer verzendkosten te betalen).

Het stoomtreinstel "Kittel" stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Maar dit model is erg populair, en dus waren de prijzen mij vaak te hoog. Deze, met wat kleine mankementen, was voor een acceptabele prijs te krijgen.

Dit treinstel heeft ondertussen wat onderhoud gehad, is van koppelingen voorzien (model heeft NEM schachten) en de gloeilampjes, die door het dak aan het branden waren, zijn er ondertussen uitgehaald. Loopt mooi, stil en gelijkmatig.

Het "varkenssnuitje", de liefkozende naam voor de Wismarer railbus, is een ander populair model.

Deze heeft een zwaar leven achter de rug en is een opknappertje. Dat komt goed uit, want ik wil nog wat te knutselen hebben. Ook ben ik nog aan het overwegen of deze omgebouwd gaat worden voor meterspoor. Rijden doet deze railbus slecht en tegendraads. Bij al mijn locs en treinstellen is het 'draai naar rechts, rij naar rechts'. Deze stottert naar links :)

Met de andere twee veilingen gewonnen, kon ik dit accutreinstel van Lima "voor weinig" erbij kopen. Het prototype begon in de loop van zijn dienstjaren door te zakken vanwege het grote gewicht van de accu's. Vandaar de bijnaam "hangbuikzwijn".

Dit treinstel is ook bedoeld als project. Uiterlijk in redelijke staat, maar het aangedreven draaistel past niet goed en er loopt iets aan in de bocht. Ik denk dat hier de aandrijflijn met Lima rondmotor vervangen gaat worden...

Ik had nog meer projectjes liggen, maar nu hebben we weer wat te kiezen :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met h0m ombouwprojecten.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #51 Gepost op: 6 februari 2021, 16:53:09 »
Mooie score!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #52 Gepost op: 6 februari 2021, 17:33:22 »
Wat een prachtige jaloersmakende spulletjes heb je hier weer op ebay gevonden. veel plezier er mee Rob in deze winterweek.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en zelfs een klein beetje in N    ;D

Offline Michel Bikkel

• Verkeerleider
« Reactie #53 Gepost op: 7 februari 2021, 08:05:50 »
Wat een prachtige jaloersmakende spulletjes heb je hier weer op ebay gevonden. veel plezier er mee Rob in deze winterweek.

Je bent me net voor Pierre..... hij heeft een Kittel! wil ik ook!!
Groet Mies

Offline Rob

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
« Reactie #54 Gepost op: 7 februari 2021, 09:41:33 »
Bedankt heren.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.

Offline Rob

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
« Reactie #55 Gepost op: 20 maart 2021, 18:32:38 »
Vooral veel gereden de laatste tijd en wat zitten friemelen aan mijn nieuwe aanwinsten. Dat is een beetje 'meer van hetzelfde' dus vandaar ook niet zo veel updates op dit Forum van mijn hand.
Ondertussen heb ik wel op Ebay nog voor een zacht prijsje dit monster kunnen scoren.

Deze V 320 (of BR232 voor de Oostduitse Ludmilla's dit nummer kregen) was een enkel exemplaar die de DB ruim een decennium heeft gehuurd van de bouwer, Henschel.
Dit model van Rivarossi was vanaf 1979 verkrijgbaar. Oude techniek, maar het model rijdt heel redelijk. Met de aandrijving op slechts 2 assen van één draaistel was de trekkracht tegen een helling niet heel goed. Maar met een zee van ruimte onder de kap was wat extra lood boven het aangedreven draaistel geen probleem.
De loc zag er ongebruikt uit en met een drupje olie hier en daar en nu de loc is ingereden, rijdt-ie als een zonnetje. Odertussen zitten de profi koppelingen er ook al op. Zodra ik weer soldeer heb, gaat ook in deze loc stereo geluid: hij is lang genoeg en het origineel had 2 flinke dieselmotoren van 1900 PK elk, dus hij mag wel wat grommen.

Rob