Modelbaanbesturing > Vraagbaak voor beginners en herintreders

Schakelprobleem

(1/6) > >>

Arie:
Hallo allemaal

Als beginner heb ik een schakelprobleem... Ik heb al veel op internet gezocht, bij Conrad besteld en retour gestuurd...
Mijn probleem is het volgende:
Ik bedien met een schakelrail een hoofdsein en een wissel. De schakeling van het sein is prima, maar er zal een pauze moeten tussen de schakeling naar de wissel en het werkelijk omzetten van de wissel.. De loc schakelt en gaat er prima door. Maar als ik er wagons achter dor gaan deze naar het andere spoor.
Maar ik weet niet of dit mogelijk is.. Nu doe ik het handmatig. Dus zodra het gehele treinstel voorbij de wissel is schakel ik hem om..
Ben benieuwd of ik het onmogelijke vraag

Dirk T:
Kun je een tekening van de situatie maken, met wissel en sein? Of op een andere manier aangeven waarom je een wissel wilt omzetten nadat een trein is gepasseerd?

Theo:
Volgens mij heb je genoeg aan een  tijdvertrager van meerdere seconde.
Heb je wat aan een timer die vertraagd opkomt en na b.v. 1 a 2 seconde weer afvalt. Dus bijvoorbeeld
tijd  === contactrail === seinsignaal  === wisselsignaal
0     ===       0        ===      0           ===        0              wachten op trein
1     ===       1        ===      1           ===        0              er is een trein, direct sein zetten
2     ===       0        ===      0           ===        0              nog even wachten
3     ===       0        ===      0           ===        0              nog even wachten
4     ===       0        ===      0           ===        1              nu pas de wissel zetten
5     ===       0        ===      0           ===        0              wachten op de volgende trein

jerry:
Schakelt er iets je wissel weer terug
Zit dit dan te dicht op de wissel met een lange(re) trein

Wim Corduwener:
Een infrarood-dingetje?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie