Auteur Topic: Ringloods (met opbouw) en draaischijf.  (gelezen 17020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Ringloods (met opbouw) en draaischijf.
« Gepost op: 8 februari 2018, 21:09:26 »
Nieuw project is een ringloods met een opbouw. Ik heb me een beetje laten inspireren door de vroegere locloods in Hilversum. Ik ben al zoekende naar een foto deze tegen het lijf gelopen. Geen idee wie hem heeft genomen (of geplaatst) maar ik ben hem er zeker dankbaar voor. Ik weet nog niet of de opbouw boven één of twee deuren komt. Dat zien we wel als het zover is.



Het basis materiaal komt uit een bouwdoos die ik van Wim heb gekregen in ruil voor een broodje kroket met een Cola (alsnog bedankt hiervoor Wim).



Twee ontbrekende vloerplaten maak ik van een stuk styreen plaat van 1mm. Dat is dezelfde dikte als de originele platen.



Ook van de draagconstructie van het dak ontbreekt hier en daar een stukje.





Dan loopt het project een beetje vast. De hoeken waarin de loods gebouwd is zijn minder scherp als mijn oude loods en de nieuwe zal dus een stuk verder van de draaischijf af moeten komen te liggen en … dat gaat even niet!  :o Ook kom ik wat aansluitingen te kort op de draaischijf voor de ontbrekende rails. Ik zal dus op zoek moeten naar een uitbreiding. Er zit niets anders op dan de (al geheel ingebouwde) draaischijf te verplaatsen. Er komt nog een fly-over en daar zal ik voor moeten blijven zodat ik ruimte heb voor de palen die de fly-over brug dragen moeten. Kortom … weinig ruimte dus! We gaan het beleven. ;)


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2018, 21:18:27 »
Dat is mooi k...

Stomme vraag, maar is een andere loods geen optie?
De loodsen bij mij staan aanzienlijk dichter bij.
Wel een aansluiting voor spoor en een leeg. Dus om en om.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2018, 22:13:26 »
Dat wordt een hele puzzel Pierre.
Even laten bezinken, dan komen de ideeën wel.
Ik vind het voorbeeld van Hilversum erg mooi. Zo'n bouwsel boven een van locdeuren is zeker weer eens wat anders.
Succes,
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2018, 22:36:11 »
Stomme vraag, maar is een andere loods geen optie?

Er was een andere loods Mark maar die heeft bijna iedereen en dat wil ik nou juist niet. Je weet ... ik ga altijd voor wat anders. ;)

Dat wordt een hele puzzel Pierre.
Even laten bezinken, dan komen de ideeën wel.
Ik vind het voorbeeld van Hilversum erg mooi. Zo'n bouwsel boven een van locdeuren is zeker weer eens wat anders.

Hij wordt niet precies het zelfde hoor Rob. Het is maar zo'n beetje een voorbeeld. En ... ik ben nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan. Komt goed. ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2018, 00:17:04 »
Mooi plan Pierre!
...ik ben nog nooit een uitdaging uit de weg gegaan. Komt goed. ;D
Dat het goed komt weet ik wel zeker!
Ik wist trouwens niet dat er twee vloerplanken ontbraken.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2018, 09:08:23 »
Ik wist trouwens niet dat er twee vloerplanken ontbraken.  ::)

Ik dacht dat het misschien de platen waren waar inspectieputten in zaten? Die had je toch zelf nodig? Maakt niets uit hoor ... ik bak er wel wat van. Simpel een bouwpakketje in elkaar steken is toch niet zo mijn ding. Er moet wel een uitdaging in zitten. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2018, 21:11:44 »
Hoi Pierre, misschien is het een optie om Jan Barnier(MCH) te bellen en te vragen of hij misschien nog foto's heeft van de originele loc loods en anders komen er wel klanten bij hem in de winkel die informatie hebben. Wat betreft die extra sporen, ik heb er nog wel een paar over, omdat een Fleischmann draaischijf omgebouwd heb naar wisselstroom, ik ga morgen voor je kijken, dan hoor je het wel.
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2018, 22:34:58 »
Nee die inspectieputten waren ergens anders vandaan gescharreld en hadden ook een andere vorm. 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2018, 10:02:32 »
Hoi Pierre, misschien is het een optie om Jan Barnier(MCH) te bellen en te vragen of hij misschien nog foto's heeft van de originele loc loods en anders komen er wel klanten bij hem in de winkel die informatie hebben. Wat betreft die extra sporen, ik heb er nog wel een paar over, omdat een Fleischmann draaischijf omgebouwd heb naar wisselstroom, ik ga morgen voor je kijken, dan hoor je het wel.

Ik heb geen foto's meer nodig Nico. Het was maar een beetje voor het idee. Ik maak er zelf wel een soort van Pierre loods van naar eigen idee. Ik ben gisteren nog bezig geweest aan de draaischijf en heb de hele boel gesloopt. Voor het mooie heb ik eigenlijk twee extra railuitbreidingen nodig en ik ben nu bezig deze te maken van twee uitloopstukjes waar ik wat langere rails op zet. Dan maak ik van twee stukjes die kaal zijn uitloopstukjes door er korte stukken rails op te lijmen. Toch bedankt voor het aanbod Nico ... maar voor je de hele boel overhoop gaat halen ... ik ga het denk ik wel redden zo. ;D

Nee die inspectieputten waren ergens anders vandaan gescharreld en hadden ook een andere vorm. 

Duidelijk Wim ... ik heb het al opgelost zo. ;)

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2018, 11:33:48 »
Ik vond het wel een intrigerend probleem en ben toch eens gaan zoeken hoe anderen deze lokloods op hun baan hebben staan:


Deze loods wordt ook door Faller geproduceerd. In deze opstelling is de loods aangsloten op een draaischijf waar de aansluitende rails dichter bij elkaar liggen.


Als je voor je draaischijf deze aansluitingen zou kunnen vinden, dan hoef je niet je hele baan overhoop te halen.
Maar, ik begrijp dat je de boel al hebt omgebouwd.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2018, 17:07:25 »
Ik ben begonnen met de draaischijf uit te bouwen en uit elkaar te slopen. Was nogal een dingetje omdat overal lijm tussen was gelopen en het plastic redelijk hard geworden is na jaren. Met als gevolg dat er verschillende railaansluitingen afgebroken zijn. Gelukkig geen schade die niet meer op te knappen is.



Dan het gat verplaatst zodat ik genoeg ruimte heb om de nieuwe locloods te plaatsen.



Het stuk wat ik er uitgezaagd heb kan er aan de andere kant zo weer in gelijmd worden met een nieuw laagje piepschuim.



Ik kwam drie rails aansluitingen te kort en heb daar drie uitloopstukjes voor gebruikt waar ik domweg een stukje rails aan heb gesoldeerd.





Even passen zodat ik kan kijken waar de nieuwe aansluitingen moeten komen te zitten.



Eén uitloopstukje moet ik opnieuw maken. Ik heb de anderen gebruikt voor de aansluitstukken omdat hier aan de onderkant sleepcontacten zaten. Die heb ik bij een uitloopstukje niet nodig dus kan ik daar gewoon een kaal stukje voor gebruiken waar ik wat stukjes rails op lijm.



Gelijk maar een beetje roest en vuil aanbrengen.



En het huisje uit elkaar slopen. Dit is een huisje wat te nieuw is en eigenlijk voor e-locs met bovenleiding.



De schijf is zo vuil genoeg en die ga ik morgen als alles goed droog is inbouwen.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2018, 17:34:45 »
Al die rail-aansluitstukjes daar begrijp ik natuurlijk ook niks van en dan zit ik me er weer tegenaan te bemoeien.  :o
Hoedanook je hebt er een berg werk aan maar je hebt het weer mooi opgelost.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2018, 21:23:47 »
Tjonge Pierre, je doet het weer👏👏



Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2018, 21:58:57 »
Voortvarend, Pierre.
Geeft meteen ruimte om alle dingetjes die ook niet naar de zin waren meteen mee te pakken. Goed werk, hoor!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2018, 06:48:06 »
Dankjewel heren. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2018, 08:26:31 »
En weer ziet het to uit.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #16 Gepost op: 15 februari 2018, 20:22:41 »
Dank je Mark.




De schijf zit er in en ….



…. het huisje is aangepast. De deur was ook te laag en die heb ik ook aangepast. Bram kan nu gewoon z’n pet ophouden als hij naar buiten gaat.









Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #17 Gepost op: 15 februari 2018, 20:29:03 »
Zó dat ligt er weer strak in! Ook dat huisje is eigenlijk veel beter dan de originele versie.
Heel mooi gedaan!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #18 Gepost op: 15 februari 2018, 20:32:42 »
Kijk dat is een hele verbetering!
Wel fijn dat jij al een paar stappen voor ligt.
Dan kan ik fijn afkijken.  :P

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2018, 11:11:23 »
Verder met de ringloods.
Van de kleine delen ontbreekt er nogal wat maar de grote delen zijn redelijk compleet. Ik mis alleen een voorkantje maar dat maakt niet zoveel uit omdat ik boven de middelste deur een verhoging wil maken. Ik vraag me trouwens af wat er in deze ruimte zit. Watertoren/tank misschien? Als iemand het weet hoor ik het graag.



Ik kom nog wel een beschadigd deel tegen dat eerst gerepareerd moet worden.





De rare witte draagconstructie daar probeer ik een houtprofiel op te schilderen.



Op zich vind ik het geel van de muren wel wat hebben maar het is me iets te “zonnig” en ik meng daar maar een ander donkerder kleurtje voor De pilaren langs de muren worden straks "betongrijs". Eén van de draagbalkenconstructies heb ik gehalveerd waardoor ik twee delen heb waar straks de steunmuur voor de boevenbouw tegenaan komt.



Al bouwende krijg ik ineens een idee om naast de loods nog een kleine uitbouw/werkplaats te maken voor kleine diesellocjes. Hiervoor heb ik een muurtje nodig met ramen er in en ik besluit twee van de achtermuren op te offeren en nieuwe te maken met één raam er in zodat ik twee muren en 4 ramen over heb. Twee ramen voor de uitbouw en twee voor de opbouw.

 

Dus …



Ik heb natuurlijk ook deuren nodig en gebruik twee deuren van de oude locloods om deze aan te passen voor mijn nieuwe werkplaatsje.







Als ik alle delen tot nu toe even los tegen elkaar zet is dit het voorlopig resultaat.




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #20 Gepost op: 22 februari 2018, 12:28:52 »
Mooi werk Pierre!
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat daar bovenin zou moeten zitten. Meest logische zou een watertank zijn, maar ik kan me zo maar voorstellen dat daar ook een compressorruimte of een kantine annex wasruimte zou kunnen zitten voor de Preisertjes met blauwe overalls.
Kantoren zitten meestal niet in de rook en het kabaal.

Eigenlijk heb ik nooit gecontroleerd of die loods wel helemaal compleet was.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #21 Gepost op: 22 februari 2018, 13:36:06 »
Voor hoever ik weet zat daar inderdaad een watertank. Een bekende plek voor wateropslag, omdat zo de zwaartekracht het werk doet bij het vullen van de watertanks van de loks en tenders.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #22 Gepost op: 22 februari 2018, 15:54:15 »
Wim, Dirk dank voor jullie antwoord. Een watertank is ook al wat ik zo dacht maar het was een gokje ;D

Eigenlijk heb ik nooit gecontroleerd of die loods wel helemaal compleet was.  :o

Maakt ook niets uit Wim. Ik ga toch altijd alles veranderen en verbouwen ;D De vorige eigenaar was denk ik al begonnen met in elkaar lijmen maar in een heel vreemde volgorde en weer vrij slordig uit elkaar gesloopt toen dit niet bleek te werken. Met als gevolg dat sommige delen niet meer te gebruiken waren of beschadigd. Maar met mijn eigenzinnige in elkaar zet ideeën moet ik toch al veel zelf maken en maakt het totaal niet uit. Een bouwpakket "normaal"  in elkaar zetten is toch niets voor mij dus ik fröbel zo lekker verder. Ik ben toch erg blij met je donatie van deze doos met basis onderdelen en het komt best goed.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #23 Gepost op: 22 februari 2018, 16:37:18 »
Een bouwpakket "normaal"  in elkaar zetten is toch niets voor mij...
Ik kan me niet herinneren dat jij óóit een bouwpakketje volgens de bouwbeschrijving in elkaar hebt geplakt.  ::)
Ga je nog iets aan het interieur doen of is dat nou weer een domme vraag?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Ringloods (met opbouw)
« Reactie #24 Gepost op: 22 februari 2018, 19:29:17 »
Lekker bezig, Pierre.
Leuk idee ook, dat loodsje aan de zijkant voor de een dieseltje.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...