Modelbaanbouw voor de liefhebber > Eigen bouwprojecten

Locomotieven depot van Heerlen (1945 - 1957)

(1/38) > >>

Bert Senden:
Hier een klein verslag van het bouwen van de locomotievenloods Heerlen. De bedoeling is dat ik het hele locomotieven depot van Heerlen maak (1945 - 1957) Dit worden 3 module bakken van in totaal 3,60m. Ik wil het graag klaar hebben voor de modelbouw tentoonstelling in Gangelt dit jaar. Dit duurt nog even dus heb ik de tijd.
Mijn modellen maak ik van 1mm dik styreen, waar nodig plak ik laagjes op elkaar. Plakken doe ik met een oplosmiddel, zolen losmaker van de schoenmaker. De gevels worden bekleed met muurstructuren van scalescenes, ook de dakpannen zijn van scalescenes. Zeker de moeite waard om hun site eens te bekijken scalescenes.com/product-category/scratchbuilders-yard/
Liefst maak ik gebruik van originele tekeningen maar ik ga ook objecten zelf op meten en maak dan zelf de bouwtekeningen. Mijn bouwperiode is het liefste jaren 50 /60











Wim Corduwener:
Beste Bert,
Dat ziet er fantastisch uit!
Als je de link van een foto selecteert en dan op de button (tweede rij, tweede knopje) dan weet de software waar het forum op draait dat je link een foto is.

Rob:
Wauw, Bert, mooi!?
Hoe heb je die dakspanten gemaakt? uit losse stukken aan elkaar geplakt of uit een stuk styreen gesneden?
Rob

Bert Senden:
De dakspanten zij eerst op 1mm styreen getekend en uitgesneden, daarna weer op 1mm styreen geplakt en weer uitgesneden. Dat werkt beter als in 1x uit 2mm snijden.

Gr. Bert.

Pierre:
Fantastisch mooi gemaakt Bert ... petje af. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie