Auteur Topic: Twee railpoets wagonnetjes.  (gelezen 3163 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Twee railpoets wagonnetjes.
« Gepost op: 29 december 2017, 20:40:28 »
Poetswagonnetjes.

Ik was een beetje aan het opruimen en toen kwam ik wat onderdelen tegen van een overleden Roco poetswagon. Ik wilde ze al in een la gooien met losse wagononderdelen maar bedacht me. Misschien wel leuk om daar weer een poetser van te maken. Met wat rommelen in de wagonnetjes la om een passend wagon te zoeken voor deze poetswagon kwam ik ook nog een Fleischmann poetser tegen met uitgesleten asjes. Misschien moet ik daar ook maar wat mee? Even zoeken en ik duik twee oude Lima wagons op die volgens mij wel als donor kunnen dienen voor dit dubbelprojectje.











Ik kan nog maar één veertje vinden dus moet ik er eentje bij maken.





Ik heb ook gelijk aan één kant een Fleischmann koppeling gemonteerd zodat het wagonnetje door alle merken locs getrokken kan worden.





Hier en daar moeten er wat kleine reparaties worden uitgevoerd.



De speling van de Fleischmann asjes was wel erg groot maar na enig zoeken heb ik nog een slachtoffer gevonden met wat betere poetsflensjes.



Ik heb twee schijfjes die ik gemaakt heb van een plakje rail-gum op de poetsflensjes gelijmd.



Wat ballast zodat het wagonnetje mooi op de rails blijft lopen en de wieltjes niet door slippen.



Rest me alleen nog wat teksten te verwijderen … wat “planken te vervangen” en hier en daar wat vuil aan te brengen.




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Twee railpoets wagonnetjes.
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2017, 23:32:48 »
Leuk project voor tussendoor.

Maar hoe doen ze het?

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Twee railpoets wagonnetjes.
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2017, 23:51:48 »
Mooi verbouwprojectje, Pierre.
Zowaar iets dat kan rijden!  :D
Mooi dat je nu railpoetswagens hebt die gewoon mee kunnen draaien in het goederenverkeer.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Twee railpoets wagonnetjes.
« Reactie #3 Gepost op: 30 december 2017, 10:05:54 »
Leuk project voor tussendoor.
Maar hoe doen ze het?

Dankjewel Mark. Op een teststukje gaan ze prima. Er moet wel een grote loc voor omdat ze wat zwaar slepen.

Mooi verbouwprojectje, Pierre.
Zowaar iets dat kan rijden!  :D
Mooi dat je nu railpoetswagens hebt die gewoon mee kunnen draaien in het goederenverkeer.
Rob

Dankjewel Rob.
Als je verder op het forum kijkt zal je zien dat ik best veel projecten heb gedaan die (eventueel ;D) kunnen rijden. Maar ja ... of dat er ooit van komt? Ik heb nog geen meter gereden op mijn baan. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline trabiarie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 41
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Arie Leibbrand samen met kleinzoon Nick dekker
Re: Twee railpoets wagonnetjes.
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2017, 16:41:49 »
Mooi ombouw project Pierre , iets bouwen of fatsoeneren geeft ook veel voldoening. Petje af hoor
vr groet Arie
Arie Leibbrand samen met kleinzoon Nick Dekker

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Twee railpoets wagonnetjes.
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2017, 19:22:23 »
Dank Arie. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/