Auteur Topic: Engels modelspoor  (gelezen 13386 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frans46

  • Gast
Re: Engels modelspoor
« Reactie #25 Gepost op: 23 maart 2018, 19:40:38 »
Kleine aanvulling. Ik gebruik poeders, maar ook ogenschaduw uit de Action. Zo'n doosje kost drie keer niets.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Engels modelspoor
« Reactie #26 Gepost op: 23 maart 2018, 19:55:40 »
Dank je Frans,
Ik ga op zoek naar de stiften en de oogschaduw. Nu ik dit zo lees, kan ik me ook herinneren dat iemand meubelstiften gebruikt om de rails mee te kleuren. Zelfde idee, misschien net weer wat andere kleuren dan de Edding.
Kan ik binnenkort het dak van de locloods, goedrenloods en het station zonder zorg in de juiste kleur krijgen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Engels modelspoor
« Reactie #27 Gepost op: 23 maart 2018, 21:29:18 »
Zeer mooie gebouwen met veel detail.

frans46

  • Gast
Re: Engels modelspoor
« Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2018, 21:14:41 »
Het is even stil geweest uit de Engelse sferen. Ik ben wel in Engeland geweest en heb genoten van alles wat met spoor te maken heeft. Deze keer o.a. een heerlijk ritje gemaakt met South Devon Railway vanuit Totnes naar Buckfastleigh. In die vakantie is ook besloten dat we gaan verhuizen. We wonen in een behoorlijk groot huis met veel grond en dat wordt ons toch wat te veel. Je wordt een dagje ouder. Dus het huis gaat naar de makelaar en we hebben ons zinnen gezet op een kaveltje grond en gaan daar een klein huis laten bouwen. Maar wel met een grote hobbyruimte. Jullie raden het al....de baan moet worden afgebroken en dat doet pijn. Het is maar goed dat er nog niet al te veel scenery op staat. Maar goed tijd genoeg om nieuwe plannen te maken.
Dus ik laat dit forum even in de steek, maar zodra er nieuws is  over mijn nieuwe 00 baan, dan laat ik dat weten.

frans46

  • Gast
Re: Engels modelspoor
« Reactie #29 Gepost op: 20 juli 2018, 21:16:09 »
Tikfoutje......in de steek

Is geregeld Wim  :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Engels modelspoor
« Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2018, 08:37:39 »
Dag Frans,
Als het goed is staat er bovenin je posting een mogelijkheid om de inhoud van je verhaal te veranderen en op die manier kun je ook tikfoutje aanpassen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Bert Senden

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 217
  • Thanked: 6 times
Re: Engels modelspoor
« Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2018, 10:53:32 »
Al meer dan 25 jaar verzamel ik Engelse spoorweg modellen. Vele Engelse modellen lenen zich uitstekend om op een voordelige manier te veranderen naar een Nederlands model. Zo heb ik al een NS 3300 gemaakt en mijn laatste aanwinst is een NS 2100. OP deze manier heb je een betaalbaar nederlands model, wat ook nog eens goede rijeigenschappen heeft.




Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Engels modelspoor
« Reactie #32 Gepost op: 25 juli 2018, 20:24:29 »
Mooi stukje werk Bert.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

frans46

  • Gast
Re: Engels modelspoor
« Reactie #33 Gepost op: 1 augustus 2018, 16:35:49 »
Dat heb je erg goed en mooi gedaan Bert. Mijn vraag is nog of je schaal 00 hebt aan gehouden of op de 16.5 mm direct een H0 loc hebt geplaatst.
Een tip. Til de schoorsteen wat hoger. Al die Engelse machines hebben zo 'n laag pijpje i.v.m. het omgrenzingsprofiel.
Als je het niet erg vindt blijf ik het bij een Engels uiterlijk houden. ;)
Frans

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Engels modelspoor
« Reactie #34 Gepost op: 1 augustus 2018, 18:35:40 »
Dat is een hele mooie facelift!

Offline Bert Senden

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 217
  • Thanked: 6 times
Re: Engels modelspoor
« Reactie #35 Gepost op: 3 augustus 2018, 07:57:00 »
Het is gewoon (nou ja gewoon) het originele Hornby model.  Ik heb alleen de voorwarmer en luchtpomp aangebracht en de diverse leidingen. Ik probeer om op een zo eenvoudige manier er een Nederlandse machine van te maken. En het loopt ook nog eens goed.
Omdat ik mijn gebouwen zelf maak, en exact 1:87 valt de schaal grote 1:76 niet zo op. De gebouwen die je hier koopt van de bekende merken zijn meestal 1:100 of zelfs 1 :120. 

Gr. Bert.