Auteur Topic: Bioscoop  (gelezen 33583 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #75 Gepost op: 10 december 2017, 17:19:08 »
Update:

Vandaag even grote stappen gemaakt. De lelijke schijnwerpers zijn van de gevel en vervangen voor twee kleine schijnwerpers op het dak (speciaal voor Wim en Jerry die daar terecht een aanmerking op hadden) . Ik heb ze in dezelfde kleur gemaakt als de gevel zodat ze haast niet opvallen. Ook het naambord “ROIJAL” heb ik een stuk laten zakken (Misschien kan Jack zich hier ook in vinden ;D). Dit is veel mooier en makkelijker te verlichten.

Verder alles geschuurd en glad gemaakt en de eerste laag verf zit op de muren van de dak etage. Het ziet er gelijk weer een stuk beter uit zo. Ik ben tevreden.  ;)




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #76 Gepost op: 10 december 2017, 21:14:56 »
Nou @Pierre het resultaat adembenemend!
Natuurlijk fantastisch (helemaal vanaf niks) gebouwd maar je hebt de kleurstelling van het geheel ook precies geraakt. Heel mooi.
Als je de zijkanten van je letters een meer donkere tint zou geven, dan lijken ze ook meteen wat kleiner. Ik denk niet alleen dat die spotjes onderin een verbetering is, maar ik denk dat ze ook een mooi strijklicht geven.
Ik heb achteraf dit bericht ietwat aangepast en iets milder van toon gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #77 Gepost op: 12 december 2017, 21:11:56 »
De bioscoop is klaar en verouderd. Nu kan ik eens rustig uitkijken naar een volgend project. Ik heb er nog genoeg op de plank liggen. ;)




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bioscoop
« Reactie #78 Gepost op: 12 december 2017, 22:35:46 »
Nou Pierre, het is een juweeltje geworden!
Eerst maar eens een filmpje pakken voor je aan het volgende project begint, zou ik zeggen  :)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #79 Gepost op: 12 december 2017, 23:05:44 »
Dankjewel Rob. Ik heb net een filmpje gekeken ... ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bioscoop
« Reactie #80 Gepost op: 12 december 2017, 23:16:37 »
Halleluja, wat een geweldig resultaat, niet normaal man.
Kan me voorstellen dat je hier weer super trots op bent maar ook mag zijn want dit overtreft toch alles van wat er aan bouwdozen op de markt wordt gebracht.

Kan ik binnenkort een kaartje kopen voor een klassieke kerstfilm, denk dat er van die mooie rode pluche stoelen in staan. :)  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #81 Gepost op: 13 december 2017, 00:59:02 »
Ik moest even op de foto inzoomen om het resultaat te bewonderen. En dat deed ik: bewonderen!
Ik ben nog wel benieuwd hoe of je ROIJAL wordt uitgelicht door die led-spotjes.
Pierre, gabber, je hebt in relatief korte tijd weer een topprestatie geleverd. Je hebt weer precies de perfecte toon in schilderwerk, kleurstelling en verwering bij elkaar gebracht. En nog los van dit prachtige bouwwerk, vind ik dat al een prestatie op zich.
Ik kan niet anders zeggen dat je voor mij een bron van inspiratie bent.

Kan ik binnenkort een kaartje kopen voor een klassieke kerstfilm, denk dat er van die mooie rode pluche stoelen in staan. :)  :D
Als je snel bent dan kun je Trottoirmeisjes van Parijs nog zien. Het schijn een toppertje te zijn.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #82 Gepost op: 13 december 2017, 09:30:18 »
Tom, Wim ... dit zijn wel erg veel veren hoor (zit vrij ongemakkelijk mag ik wel zeggen ;D). Het was een heel erg leuk projectje om te doen. Ik ga nu wat rommel ruimen en een plek maken voor de bioscoop. Van de spotjes moet je geen erg hoge verwachting hebben Wim. Eigenlijk staan ze te dicht bij en ... voor het mooie had ik elke letter apart moeten uitlichten maar ... daar had ik even geen zin in en het was ook geen mooi gezicht geweest met 5 van die toeters op het dak.

Tom ... de "Trottoirmeisjes" draait ook met de kerst. Je vrijkaartjes liggen bij de kassa. :D

Volgende projectje is een grote fabriek in half reliëf tegen de achterwand van de delen die ik gehaald heb van de sloopfabriek. Met een arcade muur ervoor.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #83 Gepost op: 13 december 2017, 09:57:43 »
Volgende projectje is een grote fabriek in half reliëf tegen de achterwand van de delen die ik gehaald heb van de sloopfabriek. Met een arcade muur ervoor.
Ach natuurlijk. Van achteren naar voren werken is wel het meest slim.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #84 Gepost op: 13 december 2017, 10:07:10 »
Ach ja Wim ... zo werk ik nou eenmaal het liefst. Eerst moet de hele achterwand af zijn zodat ik niet onnodig over de baan hoef te hangen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de projecten op de voorgrond veel leuker zijn. Die ga je automatisch toch meer detailleren of openwerken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bioscoop
« Reactie #85 Gepost op: 13 december 2017, 11:14:55 »
Ach ja Wim ... zo werk ik nou eenmaal het liefst. Eerst moet de hele achterwand af zijn zodat ik niet onnodig over de baan hoef te hangen. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat de projecten op de voorgrond veel leuker zijn. Die ga je automatisch toch meer detailleren of openwerken.
Dat herken ik wel... Zolang de gedetailleerde delen op de voorgrond nog niet zijn vastgezet kun je best al voorgrondprojecten doen voor de achtergrond klaar is. Haal je de boel even weg als je achterin aan het werk gaat.
Af en toe van voor naar achter werkt voor de motivatie ook goed: een mooi gedetailleerd voorgrond project komt beter tot zijn recht met een mooie achtergrond. Dan wordt die achtergrond vanzelf ook weer leuk om te maken...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #86 Gepost op: 13 december 2017, 11:56:24 »
Daar zit wel wat in Rob maar ... ik ken mezelf en dan blijven de achtergrondprojecten veel te lang liggen dus ..... ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #87 Gepost op: 13 december 2017, 13:21:25 »
Ik heb bewondering voor je discipline. Ik ben bezig aan met mijn station, maar eigenlijk ben ik bezig met de omgeving van het station. En de omgeving van het station is alles wat er aan vast zit.
Teveel wisselen tussen projecten is een beetje mijn makke. Maar ik heb er lol in en het is geen aangenomen werk.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #88 Gepost op: 13 december 2017, 14:45:32 »
Teveel wisselen tussen projecten is een beetje mijn makke. Maar ik heb er lol in en het is geen aangenomen werk.  :)

Jij zegt het ... ik dacht het ;D

Het is ook niet zo'n ramp Wim. Meestal zit alles een beetje aan elkaar vast en kan het één niet zonder het ander. Het is net wat je zegt: Geen aangenomen werk en je voelt je er lekker bij. Het enige nadeel dat er aan kleeft is dat je constant blijft veranderen en schuiven omdat niets echt een vaste plek heeft en daardoor heb je eigenlijk steeds meer ruimte nodig. Ik maak mijn projectjes naar de ruimte die ik er voor bedacht heb en zorg dat de rails en wegen er al liggen. Zodoende kom dan ook zelden in de knel met mijn gebouwen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop
« Reactie #89 Gepost op: 13 december 2017, 15:01:11 »
Je hebt helemaal gelijk Wim, discipline maar dat is o zo moeilijk. Ik heb dat probleem ook heel sterk .
En dan loopt je hoofd weer over van ideeën en zo blijf je maar bezig.
Maar toch even een vraag ik maakte huisjes van balsa hout maar stap toch weer over op kunststof bouwpakketten, maar wat voor lijm kan ik hier het best voornemen en dan met naald of kwastje.

Gr. Cor     

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #90 Gepost op: 13 december 2017, 15:23:50 »
Maar toch even een vraag ik maakte huisjes van balsa hout maar stap toch weer over op kunststof bouwpakketten, maar wat voor lijm kan ik hier het best voornemen en dan met naald of kwastje.
Als met kunststof styreen bedoelt, gebruik ik naald voor het fijnere werk en kwast voor de grotere oppervlakten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop
« Reactie #91 Gepost op: 14 december 2017, 15:01:59 »
Pierre ik zie net het eindresultaat, echt verbluffend.
Ik ken het origineel vrij goed en zou het direct herkennen als het op de baan stond.

Het geeft wederom veel inspiratie om zelf weer wat meer te gaan doen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #92 Gepost op: 14 december 2017, 18:38:29 »
Ik ken het origineel vrij goed en zou het direct herkennen als het op de baan stond.

Dat zie ik als een groot compliment Mark ... dank je wel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Bert Senden

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 217
  • Thanked: 6 times
Re: Bioscoop
« Reactie #93 Gepost op: 1 april 2018, 08:07:14 »
Prachtig mooi gemaakt. Zeer herkenbaar, voor mij tenminste. Recht tegenover het station in Heerlen. Wordt alleen niet meer gebruikt als bioscoop.
Heb je tekeningen er van of zelf uitgemeten via foto's ?

Gr. Bert.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #94 Gepost op: 1 april 2018, 09:10:47 »
Dank je Bert. De bioscoop is alleen gemaakt met de hulp van de foto's en de rest is zelf verzonnen. Het hoeft van mij niet precies het zelfde te zijn. Het ging om het idee van een afgeronde bios die in een hoek liep. Ik heb de maten uitgerekend met behulp van de mensen op de foto en een Preisertje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Bert Senden

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 217
  • Thanked: 6 times
Re: Bioscoop
« Reactie #95 Gepost op: 1 april 2018, 15:27:06 »
Toppie  :o