Auteur Topic: Bioscoop  (gelezen 33582 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Bioscoop
« Gepost op: 10 oktober 2017, 19:19:42 »
Gisteren een staaroperatie gehad dus ik heb weer lekker beeld.
Tijd voor een geheel nieuw project.

Ik heb een raar hoekje op mijn baan waar ik eigenlijk tot voor kort niet zo goed raad mee wist. Precies op een splitsing van een grote weg en een klein straatje. Ik heb besloten daar een bioscoop te gaan maken maar … het moet natuurlijk wel weer iets speciaals worden en niet gewoon een huis met een luifel of zo en hij moet in een hoek lopen. Na lang spitten op internet is de keus gevallen op het Royal Theater op het stationsplein van Heerlen.





Een lekker oud gebouw in een speciale vorm maar door de vele rondingen en beslist geen makkie. Het gebouw is niet symmetrisch maar op mijn baan wordt hij dat wel. Ik maak hem links en rechts gelijk. Dus ook daar moet ik wat aanpassingen doen. Ik leg de lat voor mijzelf deze keer wel weer erg hoog maar ik vind het wel weer een geweldige uitdaging om het te proberen. Mislukt het dan maak ik daar gewoon een simpel parkje met een standbeeld. ;D

Eerst maar eens wat omrekenen en een vlakke plek maken voor dit projectje. Ik maak een soort vloerplaatje van een stukje schuimkarton (pluimkarton) wat gelijk een stoep gaat worden waarin ik straks wat stoepranden en tegels kan stempelen. Bovendien kan ik zo lekker op mijn werkplek fröbelen.






Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bioscoop
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2017, 19:39:18 »
Hoi Pierre,
Mooie uitdaging!
Maar als ik zo naar het grondoppervlak kijk op het rare hoekje, wordt de bioscoop dan niet te klein?
Ik bedoel: is er ruimte voor een foyer met kassa en een zaal waar, laten we zeggen, 50 tot 100 mensen in passen?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2017, 19:48:09 »
We gaan het zien Rob. Ik heb wel meer bouwwerkjes gemaakt op zeer kleine ruimte. ;D Zo niet ... dan komt er zoals ik al zij gewoon een simpel parkje met een standbeeld. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bioscoop
« Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2017, 20:07:50 »
Leuk project,
Je hebt een mooi voorbeeld gevonden. Ik vind de oude ingang, met dat ouderwetse letterbord boven de deur, wel leuker dan die met de moderne lichtreclame.

... is er ruimte voor een foyer met kassa en een zaal waar, laten we zeggen, 50 tot 100 mensen in passen?
Rob

Het gebouw hoeft alleen plaats te bieden aan de foyer, toiletten en kassa's. De bioscoopzaal zit gewoon een verdieping lager en loopt door onder het spoor.

Zo,.. ook weer opgelost  ;)

Groet,

Gert-Jan
 

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bioscoop
« Reactie #4 Gepost op: 10 oktober 2017, 20:13:27 »
Het gebouw hoeft alleen plaats te bieden aan de foyer, toiletten en kassa's. De bioscoopzaal zit gewoon een verdieping lager en loopt door onder het spoor.

Zo,.. ook weer opgelost  ;)
\
Ah, ook een idee. Dan hoeven er misschien alleen wat trappen naar beneden: de zaal in het souterrain onder het spoor.
Nou Pierre, daar gaat het bouwen op een vlakke vloerplaat :)
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Bioscoop
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2017, 20:59:43 »
Je kan ook de zicht kant wat langer maken

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2017, 22:42:37 »
In ieder geval een leuke uitdaging.
Maar hoe kom je bij de Royal in Heerlen?
Dit ligt niet echt in de buurt van Den Haag.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2017, 23:43:02 »
Maar hoe kom je bij de Royal in Heerlen?
Dit ligt niet echt in de buurt van Den Haag.

Ik ben op zoek geweest naar een beetje bijzonder model bios die ook nog eens in een punt liep. Toen kwam ik deze tegen en viel er een beetje op. Ik hou wel van een uitdaging. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #8 Gepost op: 11 oktober 2017, 10:29:10 »
Gisteren een staaroperatie gehad dus ik heb weer lekker beeld.
Tijd voor een geheel nieuw project.
Allereerst gefeliciteerd @Pierre!
Je kunt weer kijken.
Je hebt ook een prachtig pand als voorbeeld genomen. Voor zover ik weet bestaat er geloof ik maar één bioscoop als bouwpakket van Faller en dat is niet veel maar dan een huis met een bord ervoor.
Het is zeker niet het makkelijkste voorbeeld met al dat ronde gedoe. Ik ben benieuwd hoe je dit klusje gaat klaren.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop
« Reactie #9 Gepost op: 11 oktober 2017, 10:47:46 »
He hagenaar / hagenees,
Kijk eens  google "oude bioscopen Den Haag"
Mooie voorbeelden zoals ASTA CAPITOL UITKIJK PASAGE " enz enz
Groet van een oud hagenees/hagenaar

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #10 Gepost op: 11 oktober 2017, 10:53:12 »
Gisteren een staaroperatie gehad dus ik heb weer lekker beeld.
Tijd voor een geheel nieuw project.
Het is zeker niet het makkelijkste voorbeeld met al dat ronde gedoe. Ik ben benieuwd hoe je dit klusje gaat klaren.

Ik ben zelf ook zeer benieuwd Wim. Maar ik wil nou eenmaal zo'n rare eigenheimer en wil elke keer wat bijzonders op mijn baan maken. Ik ga eerst maar eens wat verschillende materialen proberen.


He hagenaar / hagenees,
Kijk eens  google "oude bioscopen Den Haag"
Mooie voorbeelden zoals ASTA CAPITOL UITKIJK PASAGE " enz enz
Groet van een oud hagenees/hagenaar


Dank je Ben ... maar ik ben al met dit project bezig. Bovendien heeft/had Den Haag geen bioscopen die in een v lopen. Maar bedankt voor het meedenken. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #11 Gepost op: 11 oktober 2017, 13:10:29 »
Inspirerend project!








Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2017, 00:51:58 »
Update bioscoop:

De bioscoop is eigenlijk helemaal niet symmetrisch. Aan de rechter kant lopen de ramen veel verder door en het zijn er ook een paar meer. Dit ga ik dus niet doen. De zijkanten worden gelijk en rechts iets ingekort. Ik pas hem aan zodat hij mooi op de plek kan komen waar ik hem wil hebben. Ook maak ik ruimte tussen de ramen een beetje groter omdat anders de muur niet meer te buigen is zonder dat hij knakt. Door eerst de plattegrond te maken op schaal weet ik precies hoe lang de totale muur moet worden.






Dan kan ik met snijden beginnen. Met mijn reuma handen is dat een heel vervelend karweitje zodat ik het moet doen met drie of vier raampjes per dag. De hele kleine vierkantjes die boor ik eerst en vijl ze daarna op maat. Dat gaat me beter af.










Nu kan de muur gebogen en de vloer er in gelijmd worden.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2017, 12:14:15 »
Wow @Pierre, je hebt het jezelf ook niet écht makkelijk gemaakt.
Ramen met dunne raamspijlen uit een stuk styreen snijden is inderdaad geen prettig werkje en dan ook nog die ronde vormen maakt het helemaal ingewikkeld.
Maar je werkt behoorlijk secuur en ik denk dat dit weer een huzarenstuk gaat worden.
Dit is zeker grensverleggend.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Bioscoop
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2017, 21:59:16 »
Om bij het buigen niet te laten breken kan je het met de haar fhon gebruiken en het licht verwarmen ..het buigen gaat dan perfect hoe je het wil hebben
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2017, 23:19:33 »
Styreenplaten (en ik schat deze 1 mm dik) zijn van zichzelf behoorlijk buigzaam en hoef je niet met een föhn zo'n plaat te verwarmen. Als die gevel vastgelijmd zit op de bodem, en misschien nog een etage halverwege en het dak, dan blijft dat styreen in een mooie ronde vorm lopen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #16 Gepost op: 20 oktober 2017, 10:20:13 »
Om bij het buigen niet te laten breken kan je het met de haar fhon gebruiken en het licht verwarmen ..het buigen gaat dan perfect hoe je het wil hebben
Styreenplaten (en ik schat deze 1 mm dik) zijn van zichzelf behoorlijk buigzaam en hoef je niet met een föhn zo'n plaat te verwarmen. Als die gevel vastgelijmd zit op de bodem, en misschien nog een etage halverwege en het dak, dan blijft dat styreen in een mooie ronde vorm lopen.

Je hebt ondanks de behoorlijk scherpe bocht die ik moet maken gelijk Wim. De 1mm platen zijn soepel genoeg om zonder warm maken te buigen. Dus het föhnverhaal gaat niet werken Henk. Sterker nog ... als je gaat verwarmen met een föhn en dan komen bij de ramen allemaal rare knikken omdat er zo weinig materiaal over is. Dit werkt wel als er meer materiaal te buigen is. Ik heb wel twee mallen gemaakt waar ik de muur in buig en vastzet tijdens het drogen van de lijm zodat niet het gevaar loop dat de zooi losspringt. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop
« Reactie #17 Gepost op: 20 oktober 2017, 18:55:40 »
Leuk project man met voor mij heel veel nostalgische waarde :D.

Ik zat op de LTS in Heerlen en met de trein iedere dag van Valkenburg naar Heerlen op en neer kwam ik er langs (ligt t.o. het station)
En ik heb heel wat films gezien aldaar. Volgens mij willen ze het gebouw weer als bioscoop gaan gebruiken heb ik ergens gelezen.

Het begin ziet er al veelbelovend uit maar dat zijn we inmiddels wel gewend van jou.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #18 Gepost op: 20 oktober 2017, 20:20:04 »
Leuk project man met voor mij heel veel nostalgische waarde :D.

Ik zat op de LTS in Heerlen en met de trein iedere dag van Valkenburg naar Heerlen op en neer kwam ik er langs (ligt t.o. het station)
En ik heb heel wat films gezien aldaar. Volgens mij willen ze het gebouw weer als bioscoop gaan gebruiken heb ik ergens gelezen.

Het begin ziet er al veelbelovend uit maar dat zijn we inmiddels wel gewend van jou.

Dank je Jack ... het gebouw is mooi van lelijkheid maar wel uniek. Dat maakt het ook leuk en misschien kan jij me daarbij helpen. Ik kan geen goede foto's vinden waar de ingang goed op staat. Kan jij je nog een beetje voor de geest halen hoe het ongeveer was? En waar ongeveer de kassa's waren binnen? Ik kan wel wat bedenken maar het is ook wel leuk als ik ongeveer weet hoe het was in de jaren 70. Het wordt beslist geen geen kopie en ik heb er ook een eigen draai aan gegeven maar toch ben ik benieuwd hoe het toen was.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bioscoop
« Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2017, 09:44:31 »
Oef Pierre, das bijna 40 jaar geleden  :o Zal eens diep graven in mijn geheugen.

Volgens mij waren de loketten voor de kaartjes aan de buitenkant, als je ervoor staat het rechtse gedeelte, elke film zijn eigen loket.
Je moest goed opletten in welke rij je ging staan om bij de juiste film uit te komen.

Had je een kaartje dan mocht je door de grote deuren over het rode hoogpolig tapijt naar binnen, daar stond dan zo'n kaartjescontrolemeneer in een sjiek pak
die je de juiste route wees waarheen je moest gaan maar hoe de indeling van die ingangshal was dat weet ik niet meer.
Ik kan me vaag iets herinneren met grote zware gordijnen aan de muren en via een grote brede trap naar boven.
 
Dat was ook de tijd dat ze begonnen met sexfilms te draaien (dus als jochie van een jaar of 13 was dat natuurlijk rete-interessant allemaal ;D)
Boven de ingang hing zo'n typisch groot Amerikaans bioscoopbord met aankondiging van films.
Ja, het gebouw is ontzettend lelijk en toch heeft het ook weer iets wat voor mij het stadsbeeld van Heerlen gevormd heeft: een typisch mijnwerkers stadje,
grijs, grauw ongezellig en soms ook gevaarlijk. Er was destijds veel drugsoverlast rondom het stationsplein, zeker geen frisse buurt in de jaren '70

Zo kan ik het me nog enigszins voor de geest halen maar zeker weet ik het niet meer.


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2017, 10:24:56 »
Dank je Jack. Ik kan me voorstellen dat het niet meer zo in je geheugen zit. Inderdaad al zo'n 40 jaar geleden. Ik weet in ieder geval weer iets meer en ga kijken wat ik er mee kan doen. Ook nog een beetje zoeken op internet. Ik bak er wel wat van. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2017, 11:45:55 »
...iets wat voor mij het stadsbeeld van Heerlen gevormd heeft: een typisch mijnwerkers stadje,
grijs, grauw ongezellig en soms ook gevaarlijk. Er was destijds veel drugsoverlast rondom het stationsplein, zeker geen frisse buurt in de jaren '70
Een prachtige omschrijving die prima past bij mijn stationsomgeving.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #22 Gepost op: 21 oktober 2017, 15:08:29 »
Updeetje:

Glas er in en (afneembaar) dak er op.





Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bioscoop
« Reactie #23 Gepost op: 4 november 2017, 15:21:49 »
Voor mijn eigen gemak even een compleet moodboard gemaakt voor de bioscoop. Door heel veel foto’s heen geworsteld maar ik denk dat de ingang er ongeveer zo uit gaat zien. Verder heb ik de kleuren gekozen. De beige kleur is zelf gemengd.



Verder met de bouw van de bioscoop.
De iets ingekorte uitbouw.







Omdat dit soort ramen niet te vinden zijn moet ik zelf aan de bak. Bij de treinenwinkel wat (Evergreen) profieltjes gehaald voor de raamstijlen en hier maar een startje mee gemaakt. Man .. man .. wat een monnikenwerk is dit. Pfff…





Eén rijtje gedaan ennuh …  morgen maar weer verder.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bioscoop
« Reactie #24 Gepost op: 4 november 2017, 15:46:40 »
Mooi werk Pierre, met name de filmtitel ”Trottoirmeisjes van Parijs” vind ik briljant gekozen.
Je hebt het je zeker niet gemakkelijk gemaakt met al die ronde hoeken.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)