Auteur Topic: Herfstschoonmaak  (gelezen 1368 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
Herfstschoonmaak
« Gepost op: 24 september 2017, 14:35:59 »
Beste forumleden,
Als ik zo eens door de ledenlijst blader, dan zijn er nogal wat forumleden die zich geregistreerd hebben, maar vervolgens niets met hun account hebben gedaan. Ik ben dus van plan om forumleden die drie maanden na hun aanmelding de berichtenteller nog op 0 hebben staan te verwijderen.
Diezelfde opruiming wil ik doorvoeren bij de rubriek te koop aangeboden en te koop gevraagd: na drie maanden wordt het spul opgeruimd.

Maar voordat ik dat ik ga soppen en vegen, hecht ik er aan om dit soort onomkeerbare maatregelen met jullie te delen.
Dus laat maar horen.

Groet en fijne herfst,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline Michel Bikkel

• Rangeerder
Re: Herfstschoonmaak
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2017, 14:38:10 »
Lijkt me prima Wim. Er zijn ook veel draadjes waarbij alle foto's zijn verdwenen waardoor het verhaal niet meer interessant is. Tenminste das mijn mening.
Misschien die ook opruimen?

Groet Mies

Offline henkiehenk

• Rangeerder
    • onze baan en materiaal
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2017, 15:35:17 »
Ik ben voor
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2017, 15:54:02 »
Er zijn ook veel draadjes waarbij alle foto's zijn verdwenen waardoor het verhaal niet meer interessant is. Tenminste das mijn mening.
Draadjes waar de foto's missen waardoor elke duiding mist, zal ik binnenkort ook eens doorspitten.
Er zijn soms ook aanmelders die hier enkel en alleen maar komen om spullen te verkopen en verder geen zinnige bijdrage leveren. Daar zal ik ook eens kritisch naar kijken. Het is hier een forum waar leden informatie en kennis delen en geen Marktplaats.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Station Hoogbaan
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2017, 16:51:33 »
Ik ben het er in grote lijnen mee eens. Mensen die alleen maar aanmelden en er dan niets meer mee doen mag je van mij schrappen. Maar kijk wel of ze niet kort geleden op het forum geweest zijn. Er zijn ook mensen die niet veel fröbelen en posten maar wel heel graag meelezen en leren van andere hobbyisten.

Er zijn ook veel draadjes waarbij alle foto's zijn verdwenen waardoor het verhaal niet meer interessant is. Tenminste das mijn mening.

Zeker moet hier ook naar gekeken worden maar er zijn verschillende draadje die wel degelijk nog waarde hebben. Ook zonder foto's. Zeker als het van mensen betreft die regelmatig posten is het misschien de moeite waard om te vragen of ze een andere plek kunnen/willen zoeken voor de foto's en de draadjes bij kunnen en willen werken. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin of tijd heeft voor dit soort rotklussen.

Al met al een hele hoop werk dat je op je hals haalt Wim. Ik vind het dapper dat je hier aan gaat beginnen en het forum zal er zeker van opknappen.  Succes man. ;)

Groet Pierre.

Ik heb een H0 (H0e) fantasie gelijkstroom baan begin 1970 en doe veel aan Scratchbuilding en Kitbashing. Ik ken geen rommel of meuk maar zie daarin alleen projecten.   ;D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2017, 17:44:58 »
Maar kijk wel of ze niet kort geleden op het forum geweest zijn. Er zijn ook mensen die niet veel fröbelen en posten maar wel heel graag meelezen en leren van andere hobbyisten.
Je hoeft niet per se geregistreerd te zijn om te kunnen meelezen. Er zijn dagelijks veel gasten die de verrichtingen op ons forum volgen.

Zeker moet hier ook naar gekeken worden maar er zijn verschillende draadje die wel degelijk nog waarde hebben. Ook zonder foto's. Zeker als het van mensen betreft die regelmatig posten is het misschien de moeite waard om te vragen of ze een andere plek kunnen/willen zoeken voor de foto's en de draadjes bij kunnen en willen werken. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin of tijd heeft voor dit soort rotklussen.
Ga er maar vanuit dat ik prudent zal omgaan met andermans materiaal. Sowieso gooi ik dit soort dingen niet weg maar verplaats het naar het Archief.

Citaat
Al met al een hele hoop werk dat je op je hals haalt Wim. Ik vind het dapper dat je hier aan gaat beginnen en het forum zal er zeker van opknappen.  Succes man. ;)
Dankjewel Pierre. Maar het werk valt wel mee.

Offline jerry

• Rangeerder
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2017, 19:02:35 »
Ik ben ook voor
Ik ben niet echt een type dat overal foto's van maakt
Maar met foto bucket ben ik het meeste kwijt uit de draadjes
Ik ben op bij de buren bezig om de baan weer in beeld te brengen met een soort verhaal lijn
Het wordt daar bekeken en datis dan wel weeriets om meedoor te gaan
Denk dat ik dathier ook wil proberen
Maar zal dus niet dagelijks zijn
dus mijn oude dingen mag je soppen en vegen
 ;D
as je mij maarlaat staan als forum lid

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #7 Gepost op: 25 september 2017, 00:10:13 »
as je mij maarlaat staan als forum lid
Ik zou geen dag zonder je kunnen!  :)

Offline jerry

• Rangeerder
« Reactie #8 Gepost op: 25 september 2017, 08:54:05 »
 :-*

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #9 Gepost op: 25 september 2017, 16:46:30 »
Misschien deze nog even onder jullie aandacht brengen, dat zou een boel werk schelen:
Regelmatig struinen Semantha en ik het forum af op zoek naar dode topics. Dode topics zijn topics waarvan de topicstarter inmiddels het forum heeft verlaten, de foto’s zijn verdwenen en linkjes het niet meer doen. Een aanvankelijk informatief bedoeld draadje wordt dan een soort gatenkaas van lege plekken, waar niemand iets aan heeft.
Mochten jullie zo’n draadje vinden, laat dat dan even weten dan kunnen we de boel opschonen.

Groet,
Wim

Offline Cor

• Stationchef
« Reactie #10 Gepost op: 25 september 2017, 19:03:42 »
Ik begrijp je wel Wim, maar als ik voor mij zelf praat zou ik het jammer vinden om geschrapt te worden.
Ik kan mij niet meten met wat jullie presteren en op het forum zetten. Wel lees ik iedere dag het forum, maar reageer maar af en toe.
Voor mij is dit forum zeer leerzaam en een prettige leesrubriek 

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #11 Gepost op: 25 september 2017, 19:42:49 »
Ik vind het een goed plan. Op een ander forum hebben we de kleine letters aangepast toen ik nog modderaar was,

- Te koop/gevraagd worden na 2 maanden automatisch verwijderd,
- langer dan 1 jaar niet ingelogd wordt van het forum verwijderd (nadat eerst een mailtje verstuurd werd of degene nog interesse heeft)
- aangemeld zonder (welkomst)bericht en 2 maanden niet ingelogd wordt automatisch verwijderd

Dan kun je ook geen discussies krijgen achteraf en is het duidelijk dat dat dan de regels zijn.

Maar dat kun je natuurlijk naar eigen inzicht invullen.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0, ECOS 2, Trams, Dinamo Carsysteem, Periode 1600 - 2014, Nederland

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
« Reactie #12 Gepost op: 25 september 2017, 19:53:43 »
Ik begrijp je wel Wim, maar als ik voor mij zelf praat zou ik het jammer vinden om geschrapt te worden.
Beste @Cor,
Laat vooral duidelijk zijn dat het aantal berichten dat door iemand geplaatst wordt natuurlijk nooit een reden kan zijn om wie dan ook te schrappen. Maar er zijn wel een hele zwik aanmelders die zich bijvoorbeeld in 2014 hebben aangemeld en sindsdien nul berichten hebben geplaatst en nooit meer online zijn geweest. Het forum staat open voor iedereen in de wereld die wil meelezen en daar hoef je jezelf niet per se voor aan te melden.
En laat vooral ook duidelijk zijn dat het niet uitmaakt of je nou 600 of 6 berichten per jaar plaatst. Dat een forumlid Super Modelspoorder bij zijn naam heeft staan, heeft ook niks te maken met de kwaliteit van zijn of haar werk, maar met het aantal berichten.

Citaat
Ik kan mij niet meten met wat jullie presteren en op het forum zetten.
Beste Cor, het is hier op het forum geen wedstrijdje en ook geen krachtmeting. Er bestaan hier geen meer of mindere goden; iedereen is hier gelijk... en jouw inbreng is net zoveel waard als de inbreng van een ieder ander. En gelukkig maar!

Citaat
Wel lees ik iedere dag het forum, maar reageer maar af en toe.
Voor mij is dit forum zeer leerzaam en een prettige leesrubriek
Blijf dat vooral ook doen. We willen niet zonder je!

Ik vind het een goed plan. Op een ander forum hebben we de kleine letters aangepast toen ik nog modderaar was...
Volgens mij (maar ik zal het nog eens nalezen) staat dat ook in onze kleine lettertjes. Alleen zijn we zelf nooit echt strikt geweest in het naleven en uitvoeren.

Ter aanvulling:
4.4 Wij behouden het recht om een inactief account welke tenminste drie maanden niet is gebruikt zonder notificatie te verwijderen.

Offline jerry

• Rangeerder
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2017, 20:28:28 »
Dat verkoop en aangeboden moet na 2 mnd weg
als je niet verkoopt in die tijd mag je na 2 mnd nog een keer plaatsen
anders blijft het staan tot in eeuwige tijden
Als je aanmeld en zeg 12 maanden niet actief bent in de vorm van inloggen(buiten berichten)
ook weg
topic met verwijderde plaatjes(zoals nu met foto bucket) of nieuwe foto's erbij of weg
jammer van de moeite van degene maar is niet leuk meer zonder foto
of degene moet verder (zijn)gegaan met andere foto dinges ,maar wel met foto's

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2017, 22:14:02 »
Ik kan mij niet meten met wat jullie presteren en op het forum zetten.

Beste @Cor,

Het is hier toch geen wedstrijd van wie de mooiste baan bouwt. Niemand hoeft zich te schamen voor wat hij presteert.
Op dit forum wordt alle inbreng gewaardeerd.
Ik denk dat het juist heel leerzaam kan zijn om je werkzaamheden hier wel te laten zien. Op dit forum krijg je dan juist veel adviezen en tips.

Groet,

Gert-Jan   

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2017, 22:48:55 »
Ook ik wil graag aanblijven als lid!

Reageren doe ik soms en mijn vorderingen zullen binnenkort wel weer te zien zijn.
Nu heb ik nog wat andere bezigheden. Met de herfst voor de boeg zie ik weer wat meer ruimte voor onze hobby.