Modelbaanbesturing > Vraagbaak voor beginners en herintreders

startset 29074 en uitbreiding

(1/3) > >>

astula:
Hallo allemaal,
ik heb voor mijn kleinzoon (Sint-Niklaas) een digitale startset 29074 H0 van Märklin gekocht.
Gezien plaatsgebrek wordt het een tafel van max. 200x100 (anders problemen met de moeder van de kleine  :D)


Na wat zoekwerk via tekening AnyRail heb ik ook wat uitbreiding bijgekocht om het wat aantrekkelijk te maken met enkele wissels


Een tekening maken en de spullen bestellen geen probleem en daar ik een leek ben in deze stof heb ik een vraag hoe kan ik deze wissels elektrisch
laten werken en wat heb ik er voor nodig, maar wel eenvoudig om te starten !!!
Er zijn nog wat uitbreidingen in de planning, ik hou u op de hoogte.
Groeten
Astula

Anne W:
Beste Astula,

Bij de wissels zit als het goed is ook een handleiding, daarin staat vermeld dat je een electromagnetische aandrijving en een decoder kunt bijkopen, met deze twee items kun je de wissels via het Mobile Station in de startset bedienen.

Groet, Anne W

GéJé:
Hallo Astula,

Wissels elektrisch maken kan natuurlijk altijd, maar als je ze toch nog moet aanschaffen is het natuurlijk eenvoudiger om direct elektrische wissels te kopen. Analoog is het dan simpel een kwestie van knopje om zetten = wissel om zetten.
Hoe dat bediend wordt als je digitaal rijdt weet ik gelukkig niet.
Overigens zie ik het nut van digitaal rijden niet in als je op een ovaaltje met één trein gaat rijden.

Groet, Gert-Jan

henkiehenk:
Overigens zie ik het nut van digitaal rijden niet in als je op een ovaaltje met één trein gaat rijden.

Digitaal is ook dan nuttig . volle spanning op je baan .met rangeren langzaam rijden met minder storing. Lichten scakelen .wissels.en er word zeker een tweede loc gekocht,enz ..

Wim Corduwener:
Dit is natuurlijk ook een digitale startset en startsets -of het nou analoog is of digitaal- en die bevatten meestal niet veel meer dan een ovaal. Als je wilt beginnen met digitaal rijden dan is dit een prima begin om het digitale rijden te leren kennen. En als je dan wat verder bent dan koop je er rails bij en wat rollend materieel. Zo gaat dat toch?
Maar je kunt ook rustig beginnen en je wissels eerst analoog aansturen met een losse trafo en wat schakelaars. Dat scheelt bovendien in de kosten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie