Auteur Topic: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM  (gelezen 5353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barents1993

  • Gast
HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Gepost op: 11 augustus 2017, 16:54:51 »
Ik heb een paar dagen geleden een Lima IRM gekocht, helaas werkte deze niet. bij het openen van de trein kwam ik er al heel snel achter dat het probleem bij de bedrading lag. Ze hebben een 3 rail trein van er willen maken waarschijnlijk alleen nooit afgemaakt, alle draadjes zitten zowat los. Wie kan me helpen hoe ik dit weer aan elkaar kan krijgen dat zowel de trein rijdt als de lampjes werken. Foto's kunnen bij verzoek geplaatst worden. Alvast bedankt!

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2017, 17:08:49 »
Hoi,

Mail maar ff wat foto's naar mij. kun je doen via een Persoonlijk bericht.
anders via michel.bikkel (at) ziggo.nl

Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2017, 17:30:23 »
Mail maar ff wat foto's naar mij. kun je doen via een Persoonlijk bericht.
anders via michel.bikkel (at) ziggo.nl
Ikzelf zou de vragen die op dit forum worden gesteld ook graag beantwoord willen zien op het forum. Op die manier hebben anderen er ook nog iets aan. Anders wordt dit meer een soort prikbord.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Barents1993

  • Gast
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 19:12:43 »
Als deze vraag beantwoord is zal ik deze zeker even toelichten op het forum zodat iedereen er wel wat aan heeft :)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2017, 16:29:02 »
Hoi,

met de foto's die je hebt gestuurd kan ik niet zo veel. Misschien handig dat je ze hier plaatst.
Verder denk ik dat het vooral even meten wordt welke draad en aansluiting  waar op moet.
Ik woon in Purmerend, je mag altijd even langskomen zodat ik je kan helpen.

Groet Michel
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2017, 16:51:44 »
Met de foto's die je hebt gestuurd kan ik niet zo veel. Misschien handig dat je ze hier plaatst.
Klinkt als een plan.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2017, 18:23:17 »
Met de foto's die je hebt gestuurd kan ik niet zo veel. Misschien handig dat je ze hier plaatst.
Klinkt als een GOED plan.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Barents1993

  • Gast
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2017, 10:03:55 »
Ik kan de foto's hier niet uploaden bestanden zijn te groot. Helaas kan ik ook niet echt duidelijke foto's maken. Ik zal kijken dat ik de foto's verkleind krijg na de juiste upload formaat.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: HUlp gezocht in de bedrading van een Lima IRM
« Reactie #8 Gepost op: 15 augustus 2017, 10:46:33 »
Ik kan de foto's hier niet uploaden bestanden zijn te groot.
Dat klopt. Je kunt geen foto's rechtstreeks op het forum zetten. Als je een account neemt bij bijvoorbeeld MyAlbum.com, dan kun je daarvandaan je foto's doorlinken in je bericht op het forum.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)