Auteur Topic: Spoor 0 voor 0 euro  (gelezen 17702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #25 Gepost op: 5 augustus 2017, 21:50:14 »
Het filmpje over de vering heb ik nog eens bewerkt en nu als mp4 opgeslagen. Dat neemt veel minder geheugen ruimte in voor zelfs een langere film.
Is dit nu voor jullie wel gewoon zichtbaar?
De toegevoegde link verwijst nog naar de eerdere film.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #26 Gepost op: 6 augustus 2017, 16:42:30 »
Yep, nu zichtbaar en kijk baar :-)
Groet Mies

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #27 Gepost op: 14 augustus 2017, 14:28:53 »
Inmiddels ben ik begonnen aan de tekening van een van mijn geplande Spoor 0 locomotieven, want zo redeneerde mijn Ank, wat heb je aan een wagon als je geen locomotief hebt. Als die eenmaal klaar is komen die wagons er toch wel achter.
Ik moest maar onderaan beginnen, dus eerst de wielen en de drijfstangen, dan een buffer en zo verder tot de pantograaf er straks op staat.

Mijn onvervalste eigen "Preissers" kwamen ook om te helpen.

Terwijl Pierre het ene na het andere onderdeel uit zijn laptop tovert, zet Jack de boel netjes in elkaar.
Jason is natuurlijk weer erg geïnteresseerd in een opmerkelijk detail.
Falon komt ook even langs.
Maar ik krijg de indruk dat "mevrouw de machinist" niet van plan is hier ook maar een poot uit te steken.  ::)



Geeft niks, we komen er wel.

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2017, 17:52:39 »
Misschien is spoor 0 toch wat te vreemd hier.
Dus schoenmaker blijf bij je leest.  ::)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2017, 19:28:38 »
Misschien is spoor 0 toch wat te vreemd hier.
Dus schoenmaker blijf bij je leest.  ::)
Deze begrijp ik niet.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #30 Gepost op: 16 augustus 2017, 23:14:38 »
Ik ook niet erg, overigens, in oktober is in Vlijmen de spoor 0 baan in aanbouw van de MSG/Den Bosch te zien.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #31 Gepost op: 16 augustus 2017, 23:42:44 »
Waar Raages op doelt is natuurlijk dat er na zijn laatste post op 14 augustus niemand gereageerd heeft.
@Raages, als je eerst eens een tekening of voorbeeld laat zien van wat dit uiteindelijk moet gaat worden, dan snappen we er misschien meer van.

   
 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #32 Gepost op: 17 augustus 2017, 00:08:25 »
Waar Raages op doelt is natuurlijk dat er na zijn laatste post op 14 augustus niemand gereageerd heeft.
Nou ja sindsdien waren er natuurlijk ook niet echt tastbare vorderingen om op te reageren.  ::) En niet iedereen reageert overal op... en dat hoeft volgens mij ook niet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #33 Gepost op: 17 augustus 2017, 06:59:31 »
Waar Raages op doelt is natuurlijk dat er na zijn laatste post op 14 augustus niemand gereageerd heeft.
@Raages, als je eerst eens een tekening of voorbeeld laat zien van wat dit uiteindelijk moet gaat worden, dan snappen we er misschien meer van.

 

Dit is mijn 3D tekening  van een BR e63 waar ik nu 2 weken aan zit te werken.
En ik maak hem van onder andere deze foto als voorbeeld.


Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #34 Gepost op: 17 augustus 2017, 07:23:06 »
Op het reageren op een bericht ..
Als je zie hoe veel leden er zijn en wie er werkelijk geregeld wat post of reageerd is dat nog geen 1 procent denk ik .
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #35 Gepost op: 17 augustus 2017, 08:29:16 »
Ik post misschien niet zo veel als andere...... sommige zijn nog niet zo heel lang op het forum en hebben al 2x zoveel berichten als ik zelf.
Maar, dat neemt niet weg dat ik wel elke dag alle nieuwe berichten lees, en ja soms reageer.
Ik vind zelf namelijk (een voorbeeld) dat als iemand laat zien hoe ver hij met zijn bouwpakket is van een huis, weinig bijdraagt met een reactie " wordt mooi"

Maar goed, das mijn mening. en ja @Raages ik volg je project en vind het erg knap wat je maakt!!!

Groet Mies

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2017, 09:58:37 »
Ik sluit me volledig bij michel aan.
Ik lees (bijna) alles, maar reageer als ik het wat te melden heb.
En het idee/principe van spoor 0 voor 0 euro vind ik zeer leuk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #37 Gepost op: 17 augustus 2017, 10:19:35 »
Ikzelf lees eigenlijk elk bericht omdat ik geïnteresseerd ben in wat anderen maken en te vertellen hebben. Maar ik reageer ook niet altijd op elk bericht omdat het ene onderwerp mij nu eenmaal meer aanspreekt dan het andere of dat ik niet iets écht zinnigs heb toe te voegen over een bepaald onderwerp. Zo lees ik bijvoorbeeld wel mee met onderwerpen die gaan over digitale vraagstukken, maar ik heb daar zelden iets zinnigs aan toe te voegen.
En over jouw draadje? Je hebt grootse plannen en je hebt voor zover ik weet nu een draaistel op de rails staan en ik volg je met belangstelling.
Daar komt natuurlijk ook nog bij dat we een relatief klein forum zijn (202 leden) en dat heeft voor mij persoonlijk het voordeel dat ik van de meesten wel weet wat ze maken. Maar ik post ook wel eens wat op een groter forum (Modelspoormagazine 1864 leden) maar daar krijg ik ook niet elke dag reacties. Dus ik vraag me af of dat erg veel uitmaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2017, 10:50:06 »
Het is niet mijn bedoeling om een hoop "veren" te oogsten en ik realiseer mij heel goed dat wat ik aan het maken ben tamelijk uniek is. Maar dat geldt voor vele projecten die hier door de leden getoond worden. En natuurlijk spreekt niet alles je aan en zul je niet overal op reageren. Maar als er wel naar gekeken wordt en niemand er een woord aan wil vuil maken, dan denk ik dat het waarschijnlijk niet interessant genoeg is.

Bij mijn tekening staat bijvoorbeeld niet om wat voor locomotief het gaat en die simpele vraag had ik toch wel van iemand met enige interesse verwacht. ::)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2017, 11:17:02 »
Ik vind het wel leuk om aan de hand van de vorderingen te zien wat het gaat worden, nu heb je het "gespoiled".....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #40 Gepost op: 17 augustus 2017, 11:30:05 »
Ik vind het wel leuk om aan de hand van de vorderingen te zien wat het gaat worden, nu heb je het "gespoiled".....

Groet, Anne W

Waar Raages op doelt is natuurlijk dat er na zijn laatste post op 14 augustus niemand gereageerd heeft.
@Raages, als je eerst eens een tekening of voorbeeld laat zien van wat dit uiteindelijk moet gaat worden, dan snappen we er misschien meer van.

Hoe houd je hier iedereen te vriend? :-\

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #41 Gepost op: 17 augustus 2017, 11:32:01 »
Nee natuurlijk gaat het niet (alleen) om de veren. Aan feedback, suggesties en ideeën heb je feitelijk veel meer. Misschien zoek ik niet zo goed, maar ik heb nog niemand anders gevonden die van pizzadozen een complete baan in Spoor 0 wil opzetten. Doordat het tamelijk uniek is wat je aan het doen bent zul je misschien daarom weinig hobbyisten vinden die met een soortgelijk project bezig zijn en hun kennis met je kunnen delen. Het meeste materieel dat in Spoor 0 op de rails staat is opgebouwd uit styreen of messing. Papier is een comleet andere tak van sport.

Maar als er wel naar gekeken wordt en niemand er een woord aan wil vuil maken, dan denk ik dat het waarschijnlijk niet interessant genoeg is.
Dat vind ik een beetje te kort door de bocht. Laat ik voor mezelf spreken: behalve als het gaat om gordijntjes achter de ramen en reclame-opschriften, doe zelf bar weinig met papier en karton. Daarom gaat jouw project mijn voorstellingsvermogen ook een beetje te buiten.

Citaat
Bij mijn tekening staat bijvoorbeeld niet om wat voor locomotief het gaat en die simpele vraag had ik toch wel van iemand met enige interesse verwacht. ::)
Als ik eerlijk ben dan zeggen beeldverhalen met een 3D-tekening en een paar poppetjes mij niet zoveel. Ik zat eerlijk gezegd te wachten hoe of een geschilderd draaistel van papier eruit zou zien.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #42 Gepost op: 17 augustus 2017, 11:40:04 »
Bij mijn tekening staat bijvoorbeeld niet om wat voor locomotief het gaat en die simpele vraag had ik toch wel van iemand met enige interesse verwacht. ::)

Post je dan iets met de (bewuste) reden dat je graag reactie wil of om te laten zien waar je mee bezig bent?

Zelf post ik de voortgang van mn baan en wat randzaken voor de baan waar ik mee bezig ben. Als iemand, positief of negatief wil reageren prima, geen reactie ook goed.
Ik merk wel dat er van de 202 leden maar een stuk of 10-15 actief plaatsen, dat maakt het ook weer makkelijk andere projecten te volgen.

zelf volg ik o.a. @Wim Corduwener @iTom @Pierre Sikkelijntje en jou project @Raages :-)

Dus ik zou zeggen, plaats lekker wat je zelf wil, en maak je vooral niet druk van wat een ander er van vind. Jouw ding, jouw project en dus interessant!
Groet Mies

Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #43 Gepost op: 17 augustus 2017, 12:01:58 »

Post je dan iets met de (bewuste) reden dat je graag reactie wil of om te laten zien waar je mee bezig bent?

Dat begin ik mij nu ook af te vragen.
Je post iets om een reactie te krijgen. Wat heeft het anders voor zin om iets op een forum te plaatsen?
Wanneer je uitsluitend wil laten zien wat je maakt, zou je de reacties moeten blokkeren. Dat kan in sommige galleries ook.
Mij als bezoeker ergerde dat dan zo dat ik die gallery niet meer bezocht.
Als ik geen reactie zou willen, kan ik mijn werk beter helemaal nergens plaatsen.


Raages

  • Gast
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #44 Gepost op: 17 augustus 2017, 12:17:38 »
Het is toch verbazend te zien hoeveel reacties er komen op het wel of niet geven van een reactie en hoe weinig, of eigenlijk geen enkele, reactie op het thema of het getoonde werkstuk.
Die poppetjes zijn wellicht afleidend en een 3D tekening is feitelijk ook alleen maar gelul in de ruimte, maar als jullie op de meer tastbare resultaten willen wachten dan ga ik maar verder met het project en kom het misschien nog wel laten zien als het klaar is.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #45 Gepost op: 17 augustus 2017, 12:57:53 »
Je post iets om een reactie te krijgen. Wat heeft het anders voor zin om iets op een forum te plaatsen?
Ik heb je draadje nog eens even teruggelezen, maar tijdens de bouw van je verende wielstel heb je wel degelijk reacties van andere forumleden gehad. En na de papiersnijder lijkt het productieproces een beetje stil te liggen en dat geeft ook helemaal niks. Maar op het moment dat er geen nieuwe ontwikkelingen te zien zijn, dan zullen de reacties ook een beetje uitblijven. Ergens, heel in de verte lijkt me dat daar ook enige logica in zit.
En daar komt natuurlijk ook nog bij dat een aantal (actief postende) forumleden gewoon aan het werk zijn of lekker voor hun caravan van de natuur zitten te genieten.

Het is toch verbazend te zien hoeveel reacties er komen op het wel of niet geven van een reactie en hoe weinig, of eigenlijk geen enkele, reactie op het thema of het getoonde werkstuk.
Daar vind ik persoonlijks niks verbazends aan. Blijkbaar is het onderwerp dat je aansnijdt interessant genoeg om erop te reageren.

Citaat
...maar als jullie op de meer tastbare resultaten willen wachten dan ga ik maar verder met het project en kom het misschien nog wel laten zien als het klaar is.
Persoonlijk vind ik het proces net zo  interessant als het uiteindelijke resultaat. Maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2017, 13:14:58 »
Ik vind het nooit zo boeiend als er geen reacties komen, zal dan wel niet interessant genoeg zijn denk ik dan maar ik weet dat er ook veel leden alleen maar lezen en dat zijn er soms verbazend veel heb ik wel gemerkt als ik een keer op de beurs in Houten of Zutphen rond loop. Vorig jaar was ik van plan mijn vorig baantje te verkopen of af te breken, in december ging ik naar Houten digitaal, daar was ik meer tijd kwijt aan belangstellende die het hadden gelezen maar waar ik het bestaan niet eens van wist. Ook de man die mijn baantje wilde kopen had ik nog nooit iets van gelezen, hij is al ruim 5 jaar lid op het forum van de buren maar nog geen letter gepost, wel veel gelezen.

De reacties met inhoud daar heb je wat aan, niet het applaus of de ohhhs en de ahhhs, leuk hoor en vooral ook allemaal daar mee doorgaan maar en reactie met opbouwende kritiek of advies snijd hout, in het geval van Frits papier.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #47 Gepost op: 17 augustus 2017, 14:22:28 »
Voor een deel heeft Tom wel gelijk. Complimenten zijn natuurlijk altijd leuk, maar feitelijk heb je veel meer aan feedback, suggesties en ideeën. Daar kun je natuurlijk mee doen wat je wilt, maar genoeg keren heb ik mijn plannen aangepast omdat ik de suggesties van anderen beter vond dan mijn eigen plan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #48 Gepost op: 17 augustus 2017, 18:37:49 »
 je kan eigenlijk zien hoe veel keren het je post gelezen is of bekeken ,,een troost
en weet je of er belangstelling is
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Spoor 0 voor 0 euro
« Reactie #49 Gepost op: 17 augustus 2017, 23:05:10 »
Inderdaad, je kunt vaak meer als één mens niet tevreden houden, want waar meer als één mens samen komen zijn er verschillen van smaak en inzicht.........

Ik laat gewoon zien waar ik mee bezig ben, wellicht hebben anderen er wat aan, zoals ik er wat aan heb om diverse topics op diverse forums te lezen, als ik wat wil weten dan vraag ik er om.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"