Auteur Topic: Een forumbaan?  (gelezen 30894 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Een forumbaan?
« Gepost op: 31 juli 2017, 14:28:04 »
@Robvd kwam met het enthousiaste plan om samen met leden van ons forum een forumbaan op te zetten, opgebouwd uit modules. Daarom vond Rob het wel een idee om een topic te beginnen.
Het principe van zo'n forumbaan is dat elk forumlid z'n eigen module maakt en dat je die dan (op een zeker moment) perfect op elkaar laat aansluiten.
Volgens mij zou dit wel eens een interessant draadje kunnen worden.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Een forumbaan?
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2017, 19:53:44 »
Wat is er aan een forumbaan anders dan aan de bestaande Fremo module banen?
Als je geen regels wilt vastleggen, krijg je de boel nooit aan elkaar en rijdend. Bovendien waar moet dat rijden dan plaatsvinden?
Het forum is nu eenmaal geen tastbare locatie.

Ik denk dat ik gewoon bij mijn eigen problemen blijf proberen iets voor elkaar te krijgen. Samen met andere mensen leidt meestal tot meer problemen dan resultaten.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een forumbaan?
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2017, 20:42:33 »
Een plan zou ik het nog niet noemen, maar een idee wel.
Zo even uit de losse pols kan ik me voorstellen dat bestaande en nieuwe diorama's of modules voorzien worden vaan een nog af te spreken standaard kop, liefst niet te ingewikkeld, maar wel duidelijk en betrouwbaar. Desnoods kun je een 'verloopstukje' bouwen op iets bestaands.
FREMO is vrij streng en rijdt ook volgens dienstregeling. We kunnen de goede ideeën (naar ons inzicht) hiervan meenemen en de mindere laten voor wat ze zijn. De Forumbaan zou bijvoorbeeld kunnen dienen om elkaar te ontmoeten en bijvoorbeeld te rijden met bijzonder materieel en/of verschillende systemen (3 rail 2 rail, h0, h0e, h0m) op een of andere manier combineren.

Niet iedereen hoeft te bouwen, gewoon langskomen voor een babbeltje kan ook. Hapje en drankje er bij, misschien neem je wat spullenboel mee waar je van af wilt om te ruilen of weg te geven...

Maar eerst maar eens polsen of er animo is. Dan zien we daarna wel weer verder...

Ofwel: de vloer is open!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een forumbaan?
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2017, 20:42:53 »
Wat is er aan een forumbaan anders dan aan de bestaande Fremo module banen?
Dit zijn twee verschillende dingen:
Fremo staat voor Freundeskreis Europäischer Modellbahner (vriendenkring van Europese modelbouwers). Bij Fremo-module is er een norm bedacht voor modules, om ervoor te zorgen dat een op die manier vervaardigde module, zowel mechanisch als elektrisch, aan elke andere volgens diezelfde norm gemaakte module gekoppeld kan worden.
Bijvoorbeeld: een Fremo-module vervaardigd door iemand die in Nederland woonachtig is, kan probleemloos aan een Fremo-module worden gekoppeld van iemand die in de USA woonachtig is.
Modules gebouwd volgens bepaalde normen, worden ook toegepast bij modelspoorverenigingen. De modules kunnen dan op de clubavonden aan elkaar worden gekoppeld.
Naast de Fremo module-normen, zijn er o.a. de NEM- en NMRA module-normen.
Een forumbaan zoals genoemd in het idee van Rob, is een doormiddel van modules aan elkaar gekoppelde forumbaan en die modules worden gemaakt door forumleden. Daarbij zul je ook afspraken moeten moeten maken voor wat betreft de koppelbaarheid van de modules, maar dat hoeft niet per se de Fremo-norm te zijn.

Citaat
Als je geen regels wilt vastleggen, krijg je de boel nooit aan elkaar en rijdend.
Over regels, normen en afspraken is nog helemaal niet gesproken.

Citaat
Bovendien waar moet dat rijden dan plaatsvinden?
Het forum is nu eenmaal geen tastbare locatie.
Daar heb je helemaal gelijk in. Dit wil overigens niet zeggen dat dit niet-tastbare forum nooit bij elkaar is geweest.

Citaat
Ik denk dat ik gewoon bij mijn eigen problemen blijf proberen iets voor elkaar te krijgen. Samen met andere mensen leidt meestal tot meer problemen dan resultaten.
Een in commissie verzonnen paard ziet er meestal uit als een kameel, hoeft niet overal op te gaan. Maar ik ben een overtuigd OMdenker en ik doe meestal één beer per keer.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Een forumbaan?
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2017, 21:21:40 »
Gelet op het aantal actieve forumleden, hun gekozen materiaal en besturing systemen en de respectievelijke woonplaatsen ruik ik toch een klein probleem.
Maar ik ben wel benieuwd of jullie er iets van kunnen maken. Indien mogelijk zal ik het zeker ondersteunen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een forumbaan?
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2017, 21:48:19 »
Gelet op het aantal actieve forumleden, hun gekozen materiaal en besturing systemen en de respectievelijke woonplaatsen ruik ik toch een klein probleem.
Probleem?
Als het waait bouwen sommige mensen windschermen.
Anderen bouwen windmolens.

Citaat
Maar ik ben wel benieuwd of jullie er iets van kunnen maken. Indien mogelijk zal ik het zeker ondersteunen.
Ah, dit klinkt al een stuk positiever. Of dit idee van Rob gaat resulteren in een werkbaar en uitvoerbaar plan, dat ook nog uitgevoerd wordt zal moeten blijken. Het wordt in elk geval een interessant draadje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Een forumbaan?
« Reactie #6 Gepost op: 1 augustus 2017, 08:02:51 »
Nog eens nadenkend over het idee Forumbaan kwam ik op het volgende concept.
Wellicht werkt het beter als:

Er een modulaire H0 spoorbaan wordt beheert door een of twee forumleden, die samen ook de elektronica uit dokteren en voor de locomotieven op de baan zorgen.

De andere leden zouden dan modules kunnen bouwen met of zonder rails, die zijdelings aan de "centrale" module baan geplaatst kunnen worden. Zij kunnen wel wagons aanbieden, mits voorzien van te voren afgesproken wielen en koppelingen, maar het rijden er mee gebeurt door de baanbeheerders.
De kick moet hoofdzakelijk gevonden worden in een verrassende "nieuwe" modulevoorstelling en het samenzijn met de overige aanwezige forumleden op een jaarlijkse bijeenkomst ergens in het midden van het land op een goedkope locatie.

Dat houdt het qua regelgeving eenvoudiger en zo wordt het voor meer forumleden aantrekkelijker om ook eens aan te haken.

Nu mogen jullie weer.

Frits

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Een forumbaan?
« Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2017, 16:18:24 »
Ik vind het een mooi plan! lijkt me leuk om een bijdrage te maken in de vorm van een module.

Heb echter wel moeite met het idee van Frits dat 2 man de dienst uitmaken, rijden en zorgen voor locomotieven.
Als het dan toch een "gezamenlijke"baan wordt dan ook de rest gezamenlijk, dus samen materieel inzetten, en samen rijden.

Groet Mies

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Een forumbaan?
« Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2017, 19:34:15 »
O jee, een kabinet  formatie is al een klus.
Dit idee is bijna verlijkbaar , alleen heb je hier geen vier partijen die alles in elkaar zetten.
Natuurlijk waar een wil is , is ook een weg  tevinden.
Stel een formateur , die zoek naar mensen die willen gaan onderzoeken  of dit plan haalbaar is.
Zij moeten dan met een voorstel komen met een  BIDBOOK.
Succes










Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Een forumbaan?
« Reactie #9 Gepost op: 1 augustus 2017, 19:44:30 »
Even iets anders...


Tot nog toe is het forum vrij van geldelijke giften in de zin van ledencontributie...


Die ruimte waar we van samenkomen betaal je niet met regendruppels of zonnestraaltjes...
Die senseo die er staat ook niet...


Ik vindt het niet erg een contributie te moeten gaan betalen, maar een hypotheek krijg je er niet mee rond lijkt me.


Hoe zou dat opgelost gaan worden?
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Een forumbaan?
« Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2017, 22:46:19 »
Even iets anders...


Tot nog toe is het forum vrij van geldelijke giften in de zin van ledencontributie...


En dat blijft ook zo :) Ik wil jullie daar echt niks voor vragen!

Ten opzichte van de "forumbaan" lijkt het me handig om een locatie in het midden van het land te kiezen. Wie woont daar en heeft ruimte voor een forumbaan??

Zo moeder gans heeft weer gesproken  :P :P Weltrusten.
Fotografen met passie.

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Een forumbaan?
« Reactie #11 Gepost op: 2 augustus 2017, 01:46:37 »
Dit bedoel ik nou.
De een zegt dit en ander zegt dat.
Er is maar een vraag die gesteld moet worden willen het of willen het niet .
Zonder inhoudelijk in te gaan van het  creëren  forumbaan.
Bij een JA ga at of moet aantal wijze meisjes en mannen een BIDBOOK  maken.
Dit is mijn advies,  anders komt het nooit van de grond.

Kijk eens op Google Hoe een BIDBOOK geschreven moet worden.
Dan zie je wat voor beren en berenkuil je tegen  kan komen.
Ben







Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een forumbaan?
« Reactie #12 Gepost op: 2 augustus 2017, 09:12:39 »
Het idee is wel leuk maar de uitvoering er van is weer wat anders. Maak een pol met voor en tegen.

 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Een forumbaan?
« Reactie #13 Gepost op: 2 augustus 2017, 10:02:28 »
Helemaal mee eens Tom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een forumbaan?
« Reactie #14 Gepost op: 2 augustus 2017, 12:01:52 »
Dank allemaal voor de bijdragen.

Als ik zo door mijn oogharen heen lees zie ik toch al aardig wat wensen verschijnen, vaak verpakt in obstakels of zorg.
Laat ik eens een vertaling proberen...

Nog eens nadenkend over het idee Forumbaan kwam ik op het volgende concept.
Wellicht werkt het beter als:

Er een modulaire H0 spoorbaan wordt beheert door een of twee forumleden, die samen ook de elektronica uit dokteren en voor de locomotieven op de baan zorgen.
(...)
Dat houdt het qua regelgeving eenvoudiger en zo wordt het voor meer forumleden aantrekkelijker om ook eens aan te haken.

Ik zie hier een wens om in ieder geval de elektrische / electronische opbouw op orde te hebben. Een oplossing is door 2 leden dit te laten uitdokteren en beheren, maar ik kan me ook andere oplossingen voorstellen. Duidelijkheid over de aansluitingen, en ook op een manier die kortsluiting of schade aan modules of materieel moet voorkomen is dan de eis.


De kick moet hoofdzakelijk gevonden worden in een verrassende "nieuwe" modulevoorstelling en het samenzijn met de overige aanwezige forumleden op een jaarlijkse

bijeenkomst ergens in het midden van het land op een goedkope locatie.
Tot nog toe is het forum vrij van geldelijke giften in de zin van ledencontributie...

Die ruimte waar we van samenkomen betaal je niet met regendruppels of zonnestraaltjes...
Die senseo die er staat ook niet...

Ik vindt het niet erg een contributie te moeten gaan betalen, maar een hypotheek krijg je er niet mee rond lijkt me.

Een zorg: wat gaat dat allemaal kosten? De wens: Het moet wel kostenloos / goedkoop, zodat iedereen kan meedoen. Het is niet de bedoeling / acceptabel dat door de kosten forumleden worden uitgesloten.


Als het dan toch een "gezamenlijke" baan wordt dan ook de rest gezamenlijk, dus samen materieel inzetten, en samen rijden.

Een duidelijke wens...


Er is maar een vraag die gesteld moet worden willen het of willen het niet .
Zonder inhoudelijk in te gaan van het  creëren  forumbaan.
Bij een JA ga at of moet aantal wijze meisjes en mannen een BIDBOOK  maken.
Dit is mijn advies,  anders komt het nooit van de grond.
Ben

Het idee is wel leuk maar de uitvoering er van is weer wat anders. Maak een pol met voor en tegen.

Ik zie hier voorstellen om het idee tot plan (of niet) te maken. Ofwel: laten we voor dat we beginnen vaststellen dat voldoende mensen mee gaan doen.

We zijn nu nog aan het verkennen. Als we een beetje beeld hebben, kunnen we een bidbook of poll doen: dan weet je ook waar je ja of nee tegen zegt.


Dus als ik de wensen en eisen tot nu toe interpreteer en samenvat:
  • Duidelijkheid over elektrische en elektronische opbouw van de modules voor we beginnen te bouwen
  • Besluiten welk materieel we ondersteunen, en wat (nog) niet.
  • Gezamenlijke baan, dus samen materieel inzetten, en samen rijden.
  • Geen/lage kosten: toegankelijk voor iedereen op het forum.
  • We beginnen pas als er 'voldoende' leden zijn die meedoen.

Al met al geen slechte oogst, zover...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een forumbaan?
« Reactie #15 Gepost op: 2 augustus 2017, 12:29:56 »
Als jullie een poll bij dit draadje willen, dan is dat zó geregeld. Maar ik vraag me wel af of dat niet wat prematuur is. Er is immers nog geen plan waarop gestemd kan worden. Het kan best zijn dat forumleden nu nee stemmen, maar naarmate de ideeën groeien naar een uitvoerbaar plan, diezelfde nee-stemmer er ineens toch wel brood in ziet... en omgekeerd. Ik zou persoonlijk nog even wachten met een poll, totdat er iets tastbaars is waarop gestemd kan worden.

Maar laat ik ook nog even een duit in het zakje doen: in plaats van modules die je aan elkaar kunt koppelen tot een complete forumbaan, kun je ook overwegen om diorama's aan elkaar te koppelen. Het voordeel daarvan is dat jouw diorama een heel eigen wereld kan zijn, met een heel eigen stijl, zonder een directe relatie met de naastgelegen diorama's. De bindende afspraak moet dan natuurlijk wel zijn het exacte punt waar de rails van het ene naar het andere diorama loopt en op welke plek de diorama's aan elkaar worden gekoppeld.


Zo’n diorama zou er dan uit kunnen zien als een soort terrarium, maar dan zonder glas en vieze beesten erin. Naar eigen vrijheid kun je dan bijvoorbeeld voor kiezen om een typisch Frans diaroma in elkaar te zetten dat wordt vastgekoppeld naast een Amerikaans of typisch Duits diorama. Het spreekt voor zich dat de rails pas stroom krijgen als ze met de naastgelegen diorama’s zijn vastgekoppeld.
Tsja, dat er dan ineens een trein door je diorama rijdt die absoluut niet bij de stijl van jouw diorama past, moet je dan maar voor lief nemen.
Maar, het wordt een interessant draadje.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een forumbaan?
« Reactie #16 Gepost op: 2 augustus 2017, 13:15:47 »
Nog even van het Wat naar het Hoe, zat ik nog even aan deze zin te denken.

... modules kunnen bouwen met of zonder rails, die zijdelings aan de "centrale" module baan geplaatst kunnen worden.

Dit zou wel eens een heel praktisch startpunt kunnen zijn. Een centrale (stations?) module waar desnoods verschillende systemen (2 rail, 3 rail, digitaal, analoog) en spoorbreedtes (H0, H0e, H0m) zijn vertegenwoordigd en naar alle windrichtingen uitwaaieren en van waaruit eigen modules per systeem/spoorbreedte worden aangesloten.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Een forumbaan?
« Reactie #17 Gepost op: 2 augustus 2017, 15:53:18 »
Als jullie een poll bij dit draadje willen, dan is dat zó geregeld. Maar ik vraag me wel af of dat niet wat prematuur is. Er is immers nog geen plan waarop gestemd kan worden.
Nee er is wel plan (idee ) waarop geschoten kan worden.
Laten eerst bekijken of er voldoende animo is.
Nu is het niet relevant om wie wat , of  hoe ,of welk systeem enz.
Maak niet die fout, het heeft geen zin om die zaken nu te behandelen.
De een valt op de moeder en ander op dochter en soms op alle  bij.
Zo komen we geen stap verder.
Eerst een  poll  met  een simpele  vraag  Wie is voor of tegen een forum modulebaan is.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een forumbaan?
« Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2017, 16:40:42 »
Eerst een  poll  met  een simpele  vraag  Wie is voor of tegen een forum modulebaan is.
Tsja, als er geen tussenweg is...  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Een forumbaan?
« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2017, 19:09:43 »
Ik ben het helemaal met ben eens. kijk eerst eens of er voldoende belangstelling is. en ga dan het plan verder uitwerken. bij 3 mensen is het zonde van de tijd om er een plan voor te maken. gaandeweg het bouwen haken er ook mensen af dus dan blijft er straks een over.

en bij voldoende deelname heb ik ook wel interesse, maar dan ook nog wel genoeg vragen en opmerkingen. Mijn eerste vraag is dus al hoe veel mensen willen we minimaal om het op te starten.

ik zal Semantha vragen een poll op te zetten
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een forumbaan?
« Reactie #20 Gepost op: 2 augustus 2017, 19:26:01 »
ik zal Semantha vragen een poll op te zetten
Die poll heb ik op verzoek van @Ben al aangemaakt en vind je bovenaan deze pagina.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Een forumbaan?
« Reactie #21 Gepost op: 2 augustus 2017, 22:58:47 »

Die poll heb ik op verzoek van @Ben al aangemaakt en vind je bovenaan deze pagina.

Even aangepast  ;) ;) komt op het zelfde neer maar vond het wat vriendelijker  :-*
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een forumbaan?
« Reactie #22 Gepost op: 3 augustus 2017, 00:15:04 »
Eerst een  poll  met  een simpele  vraag  Wie is voor of tegen een forum modulebaan is.
Oh sorry... ik heb op verzoek van Ben precies de vraag gesteld die hij wilde stellen in een poll.  :-X
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Een forumbaan?
« Reactie #23 Gepost op: 3 augustus 2017, 11:11:50 »
Geeft ook niet ;) alleen vond het wat onvriendelijk klinken zeg maar. Als je tegen bent dan ben je helemaal tegen dat ding en vind je ook niet dat de rest hem dan moet gaan maken lol. Zo kwam het over op ons. Dus vandaar de net even andere vraagstelling. Nogmaals geeft niks.
Fotografen met passie.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Een forumbaan?
« Reactie #24 Gepost op: 3 augustus 2017, 11:13:13 »
Wel even de vraag mochten nu bv 10 mensen nee zeggen en 9 mensen ja wat dan??
Is dat voldoende animo om wat op te zetten of zeggen jullie dan nee 10 mensen hebben nee gezegd dan doen we het ook niet.
Fotografen met passie.