Auteur Topic: Modulebaan Grauberg - Klütz  (gelezen 129566 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #50 Gepost op: 12 september 2017, 22:02:02 »
De dennen zien er inderdaad stukken beter uit.
Dit geeft stof tot nadenkenover mijn dennen.  ::)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2017, 11:23:43 »
Der Fichtenfriseur / De Sparrenkapper
Misschien nog even een korte uitleg bij het nieuwe kapsel van de boomkruinen van de dennen en sparren.
Eerst draai ik groepjes "takken" tussen duim en wijsvinger in elkaar.




En dan wat bijknippen zodat er niet teveel losse horizontale "takken" overblijven en het geheel wat onregelmatiger wordt.




Enig fingerspitzengefühl krijg je er wel van: na zo'n 25 sparretjes vinden de vingers het wel even genoeg....
(En op deze module nog zo'n 25 te gaan - op de andere modules staan er bij elkaar ook nog een kleine 50)

Gelukkig is er ook nog iets anders te doen aan de module. Zoals de insnijding begroenen.

Eerst gaat er een dikke laag behangplak aan de onderkant van de rotspartij. Lekker dik, zodat ook steentjes straks blijven plakken.




Dan gaat er wat grind langs de randen, gevolgd door hier en daar wat loof. Vervolgens wordt er ook dun behangplak op de wat horizontale en/of uitstekende rotsen gesmeerd.




Dan gras strooien. Ik gebruik een handzeep flesje met 3 gaten in de dop om dit te strooien. Eerst even schudden om het gras wat statisch te maken.




Dan de stofzuiger er op. Dat helpt om het gras nog wat meer rechtop te zetten.




En klaar.




En dan maar weer een paar sparretjes een wild kapsel geven... (Au!)

Rob



Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2017, 14:56:58 »
Mooi werk Rob. Dat begrassen heb je netjes gedaan. ;)

Als je een panty kousje om het mondstuk van de stofzuiger doet (klein stukje naar binnen) kan je het opgezogen restant gras weer hergebruiken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2017, 20:12:59 »
Dank Pierre. Die nylonkous gebruikte ik al wel met zaagselstrooisel. Maar misschien dat ik 'm ook bij het gras ga gebruiken. Meestal gebruik ik wat verschillende kleuren, dus dan wordt het wel een mix. Maar dat kan je natuurlijk altijd weer een  beetje van een kleur bijmengen voor een andere grastint.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2017, 22:16:10 »
Mallejan wielen in 1:87. Hoe kom ik daar aan?

Misschien hebben jullie ideeën hoe ik aan buitensporig grote en stevige karrewielen kom voor een Mallejan?
Ik heb al eens in Houten gezocht, ook bij andere bouwschalen. ik zit mijn hoofd te breken hoe deze eventueel zelf te maken.

Maar wacht even: wat is een Mallejan? Een mallejan is een oud werktuig dat werd gebruikt om boomstammen te tillen en te vervoeren. Zoiets dus.




Het idee is dat op deze module een animatie komt met het tillen van een boomstam (en weer neerleggen) met zo'n Mallejan. Misschien niet helemaal tijdperk correct, maar ik vind het gewoon leuk om dit op de bosbouw module te zetten.

Het span paarden is er al.




Ik blijf zelf nadenken, maar ben benieuwd naar jullie gedachten...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #55 Gepost op: 17 september 2017, 21:24:22 »
Nog het laatste klusje aan de duiker: de hekjes.
Dus eerst nog het ballastbed gelegd, dan de hekjes op maat geknipt en een fris blauw kleurtje gegeven.
Vervolgens de gaatjes in het 'beton' geboord met een klein schroevendraaiertje

Afijn, het resultaat.





Het losse ballastgrind zuig ik nog weg als de lijm droog is, dan kunnen de hekjes definitief worden vastgezet.
Nu weer verder met nog wat sparretjes bewerken.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #56 Gepost op: 17 september 2017, 22:25:37 »
Zeer fraai die hekjes Rob. Heb je ze zelf gesoldeerd of zo kant en klaar gekocht?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #57 Gepost op: 18 september 2017, 09:38:54 »
Hoi Pierre,
De hekjes komen uit de 20 jaar oude kant-en-klaar hekken voorraad. Ik denk dat ze van Faller zijn, maar dat weet ik niet zeker.




Ik vond het uiteinde wel mooi. Ik heb daarom aan de afgeknipte kant de bovenste reling iets laten uitsteken en voorzichtig gebogen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #58 Gepost op: 18 september 2017, 09:56:19 »
Erg mooie hekjes. Ik ben ze bij Tom ook al eens tegen gekomen maar kan ze nergens vinden. Ook niet op het nummer van jouw hekjes.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #59 Gepost op: 18 september 2017, 10:07:35 »
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #60 Gepost op: 18 september 2017, 10:14:49 »
Vollmer H0 Geländer Nr 5000
Auhagen H0 Geländer Nr 42655
Ga je die rails trouwens nog verouderen met roest?

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #61 Gepost op: 18 september 2017, 10:28:10 »
Ga je die rails trouwens nog verouderen met roest?
Roestige rails, ik denk dat ik dat t.z.t. inderdaad ga doen.
Nu vind ik dat messing na verloop van tijd mooi dof wordt, dus daarom zou ik het niet direct doen. Gewoon een kwestie van wachten.
Een andere, zwaarder wegende, afweging is het nu grote contrast tussen het frisse grind van de ballast en de zwarte kunststof bielzen. Een roestige waas maakt dat wat realistischer, denk ik.
Maar eerst nog de ander modules van ballast voorzien. Had ik nog niet gedaan...
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #62 Gepost op: 18 september 2017, 10:52:25 »
Je hebt gelijk Rob ... dat zijn ze ;D Bedankt.

Deze twee zijn het niet Wim.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #63 Gepost op: 20 september 2017, 11:39:21 »
De module schiet lekker op. Aan een kant moet de kop nog wat groenkrijgen.






En de nog nader uit te werken bosbouw scene wordt iets dergelijks.




De bosbouw scene laat ik nog verder in mijn hoofd rijpen. Want de modulebaan loopt nu tot daar waar het inrijsein voor het eindstation Klütz gaat komen. Langzamerhand ben ik ook dat 1op1 aan het uitmeten.




groeten,
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #64 Gepost op: 25 september 2017, 22:42:20 »
De module voor het kopstation Klütz wordt uit 2 delen (segmenten) opgebouwd:
  • De wisselstraat met inrijsein
    Deze bouw ik binnen de maatvoering van de andere boogmodules. Daarmee kan ik dit deel makkelijk "stapelen": 4 modules boven elkaar in opslag.
    (de opslagruimte begint langzamerhand een aandachtspunt te worden)
  • De rest van het station op ongeveer 80 x 160 cm
Het inrijsein zet ik op een deel dat los te koppelen is van de rest. Zo kan ik dit stukje eventueel ergens anders in de opstelling gebruiken. Daarvoor moest ik aan een kant wel 5 cm met het standaard kopprofiel smokkelen. (Smokkelprofiel links op de foto).




Verder wil ik het inrijsein weg kunnen halen, zodat er niet zomaar ergens een sein langs het spoor staat als deze smokkelmodule ergens anders wordt gebruikt. En de lange schakelspoelen moesten ook weggewerkt. Oplossing: een vrij lange sokkel in de spoordijk.






Hier kan het sein los in gemonteerd worden. En zonder sein krijgt de sokkel een (nog te verzinnen) functie.

Er komt een "deksel" op met een telefoonhokje, om de lange sokkel ook wat zin te geven.




Tot zover
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #65 Gepost op: 25 september 2017, 22:51:32 »
Geinig weggewerkt!
Zo zie je maar dat het zeker niet nodig is om (weer duur) nieuw materiaal te kopen.
Dit vind ik zelfs meer charme hebben!

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #66 Gepost op: 2 oktober 2017, 11:17:50 »
Geinig weggewerkt!
Zo zie je maar dat het zeker niet nodig is om (weer duur) nieuw materiaal te kopen.
Dit vind ik zelfs meer charme hebben!

Dank je Mark.

Ondertussen wordt het eerste segment van de module voor het eindstation Klütz in elkaar gezet.
Bij de planning van het station wil ik de (ouderwetse) magneetaandrijvingen van wissels en seinen allemaal wegwerken. De aandrijvingen van de Fleishmann wissels zijn makkelijk om te draaien voor "Unterflurantrieb", en de spoelen van de seinen verdwijnen ook onder de bedding of onderbouw van het spoor. Maar daarmee zitten de wissel- en seinaandrijvingen in dezelfde "laag", dus om ze allebei goed weg te werken, is het wel even passen en meten.




Natuurlijk moeten de seinen vanaf het spoor gezien ook goed staan. Ik heb overwogen het linker (groeps)uitrijsein links van het spoor te zetten, maar dat vond ik uiteindelijk toch niet zo mooi. Dus toch maar tussen de sporen in gepropt.




Verder is ook de stadsplanning al begonnen. De huizen zijn niet de definitieve bouwsels, maar zijn geleend van "Grauberg" om even het een indruk van het stadsbeeld te verkrijgen. Het worden halfreliëf huizen. Eens kijken of ik wat gevels en dergelijke kan vinden a.s. zaterdag in Houten.
De stadspoort is wel een blijvertje. Alleen staat de stadsmuur verkeerd. Die wil ik juist aan de rechterkant laten lopen. Misschien wat laten afbrokkelen met een boom erbij... In ieder geval wordt de muur een deel van de coulisse als overgang naar de achtergrond.




Al met al vordert de bouw van het station en het stadje Klütz gestaag. Al is wel enige haast geboden: de eerste reizigerstrein staat al te wachten bij het inrijsein!




Dus maar gauw weer verder.
Al ontbreekt er nog wel het nodige materiaal, dus een zien wat ik daarvan zaterdag kan vinden in Houten.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #67 Gepost op: 2 oktober 2017, 17:22:21 »
Je gaat weer lekker Rob. Is het niet mogelijk de aandrijving van de seinen nog iets te laten zakken zodat de spoel onder de wisselaandrijving door komt te liggen? Dan kan je het sein wel netjes recht neer zetten.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #68 Gepost op: 2 oktober 2017, 21:55:16 »
Is het niet mogelijk de aandrijving van de seinen nog iets te laten zakken zodat de spoel onder de wisselaandrijving door komt te liggen? Dan kan je het sein wel netjes recht neer zetten.
Hoi Pierre,
Het station ligt in een grote boog, dus die seinen moeten iets scheef staan. Met name het groepsuitrijsein is anders niet zichtbaar vanaf de sporen waar het sein voor geldt... Het uitrijsein is ook bedoeld voor de 2 doodlopende opstel/laad-sporen aan de voorzijde.
 



Maar je hebt gelijk, misschien ligt het sein tussen de sporen wel iets te scheef. Het sein verder laten zakken betekent dat de 'kast' op de mast half onder de grond verdwijnt. Ik denk dat ik een stukje van de behuizing van de sein aandrijving weg haal, dan past het net onder de wisselaandrijving, denk ik. En dan kan het sein ietsje rechter worden gezet.

Dank voor het meedenken.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #69 Gepost op: 7 oktober 2017, 18:35:51 »
Vandaag in Houten de huizen gevonden voor bij de stadspoort langs het station.
Het zijn 3 hele huizen, en ik heb 4 gevels nodig als halfreliëf.

Van dit huis probeer ik 2 voorkanten te maken:






Eerst maar eens de houten uitbouw van de achterkant afgepeuterd. Daaronder zit een gewone gevel, al zitten er (logischerwijs) geen kozijnen waar de houten uitbouw zat.
Daarna de haakse slijper erbij gepakt om het huis door midden te slijpen (en smelten). Nu heb ik 2 gevels, waarvan een nog kozijnen en een deur mist. De houten uitbouw gaat tegen de zijkant. Daarmee is de blinde muur weggewerkt.




Ook de andere 2 huizen worden doormidden geslepen. Nu heb ik 2 losse voorgevels en 2 losse achtergevels. Deze achtergevels komen waarschijnlijk verderop langs het station, daar waar het spoor langs de achtertuinen loopt...




De gevels even op de module gezet. Nu weet ik in ieder geval hoe (on)diep de huizen zijn en kan straks de weg met smalle stoep worden gemaakt. Ondertussen is ook de stadsmuur die aan de stadspoort zat losgemaakt en naar de achterkant verschoven. Deze vormt nu de verbinding van de stadspoort naar de huizen.






Ik ben wel tevreden met het beeld zo. Nu verder detailleren.
Overigens zit er aan te denken de voormalige achtergevel niet van kozijnen te voorzien, maar de ramen en deur dicht te timmeren. Als onbewoond huis. Is misschien weer eens wat anders...

groet,
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #70 Gepost op: 7 oktober 2017, 19:46:02 »
Mooi zo Rob dat rijtje huizen. Keurig gedaan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #71 Gepost op: 7 oktober 2017, 21:49:23 »
Ik schrok wel even van die haakse slijper !  :o
Maar het resultaat ziet er goed uit Rob. Netjes gedaan!

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #72 Gepost op: 8 oktober 2017, 10:18:37 »
Mooi rijtje huizen. Je gaat ze nog wel schilderen... hoop ik?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #73 Gepost op: 8 oktober 2017, 11:04:28 »
Leuk straatje zo.
Een beetje verfraaien en zo, en dan komt het helemaal in orde.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #74 Gepost op: 9 oktober 2017, 08:40:28 »
Dank Wim en Mark.
Ja de huizen moeten nog wel afgewerkt worden. De nokken zijn nog wat grof en een verfje tegen de plasticglans kan ook geen kwaad. Maar eerst ga ik de straat doen, denk ik. Zodra de rails ligt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...