Foto- en videoalbum, wensen, aanwinsten en diverse links > Nieuwe aanwinsten

Aanwinsten op beurzen (van Rob)

(1/5) > >>

Rob:
Vandaag had ik gelegenheid om naar de modelspoorbeurs in Houten te gaan.
De opbrengsten van vandaag (sommige gepland, andere spontaan).

Een van de queestes: bosbouw meuk. Bij verschillende standjes kon ik dit bij elkaar scharrelen. De auto's zijn, zeg maar, bijvangst.
De paard en wagen combinatie is een beetje zielig, maar is vooral gedacht als basis voor een Mallejan.




Verder op het verlanglijstje: kisten en vaten als laadgoed en om diverse plekken te verlevendigen. Op perrons, maar ook hier en daar bij bedrijven en dergelijke. De wagons zijn wederom bijvangst, maar vinden uiteindelijk ook wel weer een bestemming...




Dan nog 2 wissels die ontbraken voor de nog te bouwen stations module, een en ander aan spoorpersoneel en nog een trekker, misschien voor bosbouw bedoeld (en dan blijft de Esso oplegger weer over).




En dan wat niet geplande aankopen...

Ik vond 2 trucks met opleggers voor/met Von Haus Zu Haus containers. Nu had ik nog zo'n wagon (links achter op de foto), dus dat leek me wel een leuk thema om verder uit te werken op mijn baan. Kan ook weer wat vervoer en bedrijvigheid opleveren bij de laadsporen. Grappig ook dat niet alleen de containers verschillend zijn, maar ook de trucks.
Later kwam ik nog een andere wagon tegen (rechtsachter). Moet ik alleen nog even de koppelingen van vervangen.




En aan het eind: een zeer knappe BR38 van Fleishmann voor 60 euri. Die kon ik niet laten liggen. Ik vind het gewoon een mooie lok.
Even de haakkoppelingen vervangen door profi koppelingen en hij kan zo in dienst worden genomen.
Op de achtergrond nog een open wagon met hoge boorden. Die is ook nog ergens gescoord vandaag.




Zo, we kunnen weer even voort...

Rob

Pierre:
Nou ... nou.. Rob dat is een heel behoorlijke buit die je daar mee naar huis hebt genomen. Ik ben zeer benieuwd hoe dat straks allemaal staat op je baan. Veel plezier er mee man. ;)

mark mms:
Mooi spul, Rob.

Die lok had ik ook niet laten liggen.

Yentl:
Leuk spul!


Ik vindt M.A.N. al bij voorbaat beter als/dan scaania's. Al heb ik er nog nooit 1 gereden.


Die bosbouw trekker vindt ik ook zoo gaaf.

Wim Corduwener:
Zeker wel geinig om dit allemaal in die wagonnetjes te puzzelen?  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie