Auteur Topic: Het sikkenlijntje  (gelezen 21407 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Het sikkenlijntje
« Gepost op: 15 mei 2017, 17:35:24 »
Vol goede moed ben ik begonnen met mijn nieuwe  project .Omdat het al een tijdje op het uitbroeden lag en nog niet  het juiste moment tot uiting kwam , heb ik toch inmiddels de knoop goed doorgehakt .
Capelle Nieuwevaart zoals het heet is in de periode 1959 tot 1969 , her jaar dat het als goederenstation werd opgeheven.
Ik heb dit gekozen omdat ik de situatie van nu goed ken.
We zijn begonnen met de los en laadplaats die op het eind nog maar aan 1 kant een wissel had .
De module is 90 cm x 30cm  groot en zal nog verder worden uitgebreid met 3 modules ,2 aan 1 kant en 1 aan de andere zijde .
De hoofdmodule heeft een hap eruit ivm met de ruimte waar de baan straks komt .Voor mij is dit een mooie uitdaging om het zoals toen te maken .

pic host

HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Raages

  • Gast
Re: Capelle Nieuwevaart : De laatste 10 jaar .
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2017, 21:06:33 »
Het begint al wat te lijken. De foto is wat donker.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Capelle Nieuwevaart : De laatste 10 jaar .
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2017, 21:39:08 »
adult image hosting

Misschien wat beter ,omdat ik niet veel licht in huis heb en ook niet van de camera moet ik het hiermee doen.
Voor nu ga ik de eerste uitbreiding maken in de vorm van een module waar de eigenlijke station cq halte op komt , dit had maar 1 doorgaande spoor op het laatst , eerder had men de los en laadplaats verplaatst naar de andere zijde.Dit is ook de zijde die je op de foto ziet.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Capelle Nieuwevaart : De laatste 10 jaar .
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2017, 22:43:39 »
Beste Alexander,

Mocht het interessant zijn voor je: bij mijn vereniging, de MSG/Den Bosch bestaat ook een groep (nu 4 man) die zich bezig houden met de Langstraat Spoorlijn, je kunt op een dinsdagavond altijd een keer komen kijken onder het mom van "wellicht zo interessant dat ik lid word".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Capelle Nieuwevaart : De laatste 10 jaar .
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2017, 22:55:40 »
Ik ken de club , zelf ben ik lid van een club , hier inde omgeving.Er is zelfs een ex lid van jullie korte tijd lid van onze club geweest .
Ik heb genoeg info en foto´s om verder te kunnen ,  ik kijk ook hier vooral om ´hoe doet iemand anders het ´.Overigens ben ik zeer gecharmeerd van jou bouwkunsten.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Capelle Nieuwevaart : De laatste 10 jaar .
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2017, 20:55:24 »
Hoi Alexander,
Goed om "gewoon" te beginnen. En met modules kun je mooi in delen bouwen en uitbreiden.
Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Capelle Nieuwevaart : De laatste 10 jaar .
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2017, 22:28:55 »
Rob,

Bij mij helpt het om veel dingen uit te proberen,als dan het resultaat goed is dan is dat mooi meegenomen , zo niet dan proberen we het opnieuw of op een andere manier , ik geef niet zo snel op .
Modules kun je zelf bepalen in welke afmetingen je wilt gaan maken , de keuze voor wat smaller en klein heeft veel te maken met de ruimte die ik heb in huis .Ik heb weliswaar een zolder van 7mx7m , dan zou je zeggen ik leg het lekker vol. Ik ben daar van afgestapt en heb de omschakeling gemaakt naar beperkt en serieuzer gaan bouwen.Vooral veel uitproberen.

De laatste dingen gaan nog op de module deze week , hopelijk volgende week een nieuwe uitbreiding erbij .
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2017, 21:50:48 »


We zijn ondanks de hitte in het zuidwesten in huis een beetje verder gegaan , de laatste dingen erop voor nu .De echte details komen erop als de module helemaal gereed is .Ondertussen is er ook het een en ander verandert.
Ik moet noodgedwongen mijn baan in worden wat kleiner maken . zodat ik alvast met een klein verlenging ben begonnen aan de linkerzijde .
Die linkerzijde is maar 45cm lang en 20 cm breed .Dit is maar een klein stukje ,hoewel ik meer aan lengte wil bouwen, kan ik niet anders .Ik heb ergens  tegen het eind van het jaar open huisdagen van de clubs in de regio.Dan moet het rijdbaar zijn .Mijn naam van mijn topic zal dus voortaan zijn : Het sikkenlijntje Dit is zo gekomen omdat ik verslaafd ben geraak aan het verzamelen van sikjes.




Wat is de bedoeling verder van de uitbreiding ? Het is  het begin of eindspoor van het geheel , ik maak hem zo voor evt een uitbreiding, het spoor heeft een knik omdat ik niet alles recht wil leggen , er komt een over weg met wachthuis  en andreaskruizen , en de brug .de achterzijde die nog een kier heeft wordt weggewerkt , er zal ter zijnertijd ook nog een achtergrond komen met verlichting , een rok en een fries .



Alexander, ik heb even je foto's aangepast hij gaf een link mee naar website's en dat is niet de bedoeling ;)
De code voor een plaatje is hier
[img]url van je plaatje[/img] in jou geval dus [img]https://s17.postimg.org/6kbvnh9an/DSC05686.jpg[/img]  :D
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Raages

  • Gast
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2017, 11:07:39 »
Sikken zat dus. ;D

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #9 Gepost op: 21 mei 2017, 09:49:33 »
Inderdaad , maar over het algemeen bezit ik andere diesels van NS ook , soms komt er dan een verdwaalde diesel voorbij.
Hier even weer een update, het kleine stukje is weer voorzien van wat aankleding , het kleurt allemaal wat bij als het helemaal droog is .





Wat moet er  erder gebeuren ?

-Afwerken van het nieuwe stukje .
-Nog meer groen erop
-Figuurtjes plaatsen.
-Achtergrond en verlichting  erop
-Totale afwerking.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #10 Gepost op: 21 mei 2017, 21:53:51 »
Ik vind het een leuk stukje zo! Komt er uiteindelijk nog meer bij?

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2017, 22:10:02 »
Wat er nog verder moet gebeuren....

Als of het niets is komt er een hele lijst.
Ik benzeen benieuwd naar het eind resultaat, dit ziet er zeer veel belovend uit.
Ik blijf volgen.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #12 Gepost op: 22 mei 2017, 17:15:19 »
Er komt nog wel wat bij , de lat leg je zelf hoog , als je vind dat je bij je eigen klaar is , dan is het prima , een ander zou zeggen , ik ga tot het uiterste .Zelf ben ik er nog niet klaar mee, anders was ik deze topic niet begonnen .
Het zou 2m70 lang worden , nu is dat momenteel 1m35  al zou je dat niet zeggen ,na volgende week ga ik de andere kant op en bekijk ik wat ik aan lengte erbij kan maken .De plannen zijn wel bekend , maar eerst dit nog verder afwerken.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2017, 20:41:46 »


We zijn inmiddels wat verder , de achtergrond zit er tegenaan, ben er nog niet helemaal tevreden over ,misschien wat lichtere tinten ertussendoor.
Ook hier weer geldt, wil het niet in een keer lukken blijven proberen .Net zolang tot dat je zelf tevreden bent  .
De verlichting die je ziet , is niet de definitieve , dat komt nog .
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #14 Gepost op: 5 juni 2017, 18:47:16 »
Er is voorzichtig begonnen met een uitbreiding.De halte komt er en de 2e overweg  ook .Er komt een Esso pomp met aankleding.
Binnenkort wat meer vorderingen.



De uitbreiding zit tijdelijk vast , deze wordt op een ander ogenblik zo gekoppeld dat die altijd los gemaakt kan worden .


Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar ik heb je foto's even wat groter gemaakt.
Groet,
Wim
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #15 Gepost op: 7 juni 2017, 20:56:17 »


Mocht het niet goedkomen met de foto , dan hoor ik dat.
Voor nu is dit even het resultaat , ik heb de uitbreiding gemaakt alsnog een blackbox .
Nu ga ik het verder afwerken, dwz een afneembare fries met verlichting , nog wat meer details aanbrengen en de boel aansluiten .
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2017, 10:41:06 »
Hoi Alexander,

Dat is toch een heel mooi diorama aan het worden zo. Rustiek sfeertje. Helemaal top!
En snel gedaan.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: Tijdperk4rijder

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #17 Gepost op: 10 juli 2017, 20:27:24 »
Het is eventjes geleden , maar er komt een grote update , ik ga de baan nog iets langer maken omdat ik toch weer wat ruimte heb weten te maken voor nog een meter.
Binnen nu en een paar dagen zal ik het een en ander weer gaan verder uitleggen showen.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #18 Gepost op: 11 juli 2017, 12:08:54 »
Leuk!
Ik ben benieuwd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2017, 17:51:32 »
Je weet de spanning goed op te bouwen, Alexander  :)
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #20 Gepost op: 11 juli 2017, 21:40:12 »
Jazeker en er zijn ook nog plannen om iets totaal anders te gaan maken in HO.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2017, 08:53:01 »
Allereerst een foto.



Wat is nu de bedoeling ? .Zoals je ziet is het erg druk geworden op het Sikkenlijntje,en dan is het vrij logisch dat er een uitbreiding komt .
Ik ga de achterzeide van de zichtbare module ook gebruiken als zichtzijde.Dit wordt de module waar ook wat plattelands huizen komen .Een straatje met 4 a 5 huizen en een buurtwinkel , de zwarte doos wordt vervangen door een grotere en bredere module met een halve cirkel naar het dorp toe .
Op de module wordt een molen geplaatst en een boerenbond .
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2017, 22:30:52 »
Even een update , het topic van Bij ons in Brabant ga ik geen aandacht meer aan besteden , daarom bespreek ik het hier verder .
De baan uitbreiding is nu in volle gang en zal wat meer bebouwing hebben , nog wel dezelfde periode  als hoe het eerst ook is .
Ik heb alvast een proefopstelling gemaakt.



Dit is een beetje een idee om aan te geven hoe het zal gaan worden .

HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #23 Gepost op: 2 augustus 2017, 22:24:01 »
Alweer een update , veel puzzelen en ook veel kijken naar hoe Nederland er vroeger uitzag , want er is maar genoeg te vinden op het net .
Inmiddels ben ik weer wat verder , en ben een beetje bezig met de scenery , er moet nog veel gebeuren wil ik het een beetje goed hebben .
Hier alvast wat foto´s :







HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.

Offline Tijdperk4rijder

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Man
Re: Het sikkenlijntje
« Reactie #24 Gepost op: 3 augustus 2017, 22:13:48 »
Details.

Bij deze update gaat het om kleine dingen , dingen die eigenlijk van groot belang zijn die een baan of project intressant , inspiratie en anderen aanzetten om zelf dat aan te brengen wat het net wat extra geeft. Details dus , ik heb geprobeerd om het niet te overdreven te doen , het is namelijk een valkuil als je het overdreven doet.Want dan is het een poppenkast.



Details hoeft niet persé met gebouwen te maken hebben , maar kunnen ook in de vorm van figuurtjes , wat atributen en voertuigen zijn .Laat je fantasie de vrije loop.Kijk naar voorbeelden van anderen of naar de echte wereld.
HO DC/DCC, NS Tp3-5, CSD, DB, USA en UK,Railtrash,lokaalspoor.