Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Reparatie, aanpassen, bewerken, reinigen van rijtuigen en wagons

Kraan wagon

(1/4) > >>

André:
Hallo iedereen

Ik zou graag een kraan wagon willen automatiseren ,ruimte is het grootste probleem (voor electronica) , maar ook de mogelijkheden , het mooist is al de kraan 360° kan draaien,En 1 of meerdere haken kan hijsen , Er komen dan ook meerdere servo's in voor nijgen etc.

ivm aankoop ge-edit

zou deze voldoende ruimte hebben voor servo's , en kan deze 360° draaien ?? .


Groet André

Haradigi:
Hi André,

Bij de buren is er een omgebouwd:

Kijk hier

groet
Harald

henkiehenk:
Ik heb een caterpillar model kraan gemaakt die ook 360 gr gewoon rond kan draaien

Je kan daar voor een stereo jack plug 3.5 mm gebruiken in de midden van de draai krans
Een pololu motor is zeer klein en met verschillende tandwiel vertraging te verkrijgen en kosten niet duur
Zijn van 6 tot 18 volt even google en je vind ze ..
Mvg henk

Raages:
Het kan wel, maar dan zul je nog wel een paar slapeloze nachten krijgen vermoed ik zo.  ;D
Er bestaan wel heel kleine motoren, maar kunnen die dan je last nog ophijsen? Een goede vertragingskast kan wonderen doen daarbij, maar kost ook weer ruimte.

henkiehenk:
Jaaa dat kunnen ze Raages
Die zijn klein en sterk dus zeker de hijslast tillen google maar eens en zie de maten er van ..die van mij voor de kraan drukt 4,5 kg.en met een kleine opwind trommel voor de hijs draad kan je zelfs met minder toe ..maar zeker een uitdaging en ben het met Raages eens ..slape loze nachten ..
En veel denk .freumel werk ben benieuwd

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie