Auteur Topic: vordering banenplan  (gelezen 3342 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michelheerlen

  • Gast
vordering banenplan
« Gepost op: 25 april 2017, 11:00:23 »
Hoi,
Met veel passen en meten heb ik met scarm een banenplan uitgewerkt. Ik hoop dat jullie het wat vinden. Mijn plaats is beperkt dus was het even puzzelen.
groetjes
Michel


Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: vordering banenplan
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2017, 11:37:34 »
Michel heb even de code veranderd van je plaatje ;) De code om hier plaatjes neer te zetten is [img]link naar je plaatje[/img]
Fotografen met passie.

Raages

  • Gast
Re: vordering banenplan
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2017, 14:15:10 »
Het ziet er weinig Nederlands uit. Of toch wel eigenlijk? Nu ja, die kleuren dan.
Wat gaat het voorstellen?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: vordering banenplan
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2017, 17:26:04 »
De blauwe baan is een hoge baan en staat los van de rode, lager gelegen baan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

michelheerlen

  • Gast
Re: vordering banenplan
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2017, 19:42:12 »
Inderdaad. Blauwe baan is op de meeste plaatsen hoger gelegen. Het stelt ook geen bestaand landschap uit. Vooraan wil ik een station maken. In het centrum een klein dorp welke ik ook kan uitnemen (zodat ik een klein mangat heb) en rondom tussen rood en blauw kleine industrie. Rechts boven misschien een kleine berg te waar ik vakantiehuisje(s) of iets dergelijks kan plaatsen. Dit is een echter een plan en gaandeweg kan er veel veranderen. Met deze baan wil ik eigenlijk veel leren. Over digitale mogelijkheden, wissels en qua scenery zou ik graag zoveel mogelijk zelf maken.
We gaan hier thuis stilaan beginnen met omzetten van het meubilair. Zo komt de plaats waar ik de klaptafel wil maken vrij. Is wel een flinke klus dus zal dit wel ff duren.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: vordering banenplan
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2017, 20:14:02 »
Als de blauwe baan hoger ligt, raakt het achtergelegen gedeelte van je baan dan niet buiten het zicht?
En klopt het dat de blauwe baan geen aansluiting heeft met de rode baan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

michelheerlen

  • Gast
Re: vordering banenplan
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2017, 21:46:29 »
De banen hebben inderdaad onderling geen aansluiting. Misschien goed idee om dat wel ergens in te passen. Is mijn analoog verleden die mij nog parten speelt 😃. Qua zicht verlies van de banen lijkt dat op de 3D best mee te vallen maar bij het opzetten zal kan ik dat eventueel aanpassen. Bedankt voor de tips.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: vordering banenplan
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2017, 23:27:23 »
Ik denk dat als je de blauwe met de rode baan koppelt aan de blauwe baan dan heb je wat meer rij-mogelijkheden.
En verder is het denk ik de kunst om de voorzijde van je baan laag te houden en aan de achterzijde de baan wat hoger. Op die manier krijg je een mooie zichtlijn en kun je alles zien.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

michelheerlen

  • Gast
Re: vordering banenplan
« Reactie #8 Gepost op: 26 april 2017, 07:30:59 »
Bedankt. Ga ik aanpassen.  :)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: vordering banenplan
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2017, 08:02:31 »
Best knap om zoveel spoor erop te krijgen en dat met maar zeven wissels.  :o

michelheerlen

  • Gast
Re: vordering banenplan
« Reactie #10 Gepost op: 26 april 2017, 09:28:35 »
Is ook ontwerp nummer 4. Eerste 3 liep ik volledig vast  :) Ruimte is beperkt dus verder gepuzzeld om toch een beetje omloop te hebben.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: vordering banenplan
« Reactie #11 Gepost op: 26 april 2017, 11:17:09 »
Hoi Michel,

Interessant ontwerp. Heb je al enig idee met wat voor materiaal je gaat rijden? Ik zie stations sporen in een vrij krappe boog en ook het doodlopende spoortje linksonder is nogal bochtig. Dat wordt lastig met (automatisch) af- en aankoppelen. Geen probleem als je in vaste treinsamenstellingen gaat rijden, maar wel als je regelmatig wagons wilt wisselen of wat wilt rangeren.

groeten,
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

michelheerlen

  • Gast
Re: vordering banenplan
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2017, 13:46:16 »
Heb twee startersets van pico kunnen kopen. 1 passagierstrein en 1 vrachtvervoer met kleine wagentjes. De bedoeling is om het doodlopend spoor te gebruiken om het kleine vrachtvervoer te stallen nabij de industriezone. Maar je hebt wel gelijk. Hopelijk kunnen die bochten bij het uitleggen van de rails gecorrigeerd worden en is er plaats om het doodlopend spoor iets langer te maken. Kan wel nooit niets laten staan want het wordt een opklaptafel dus alles moet altijd netjes opgeruimd worden. De treintjes worden manueel bediend want ik ben een beginneling qua digitale techniek.