Auteur Topic: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.  (gelezen 42877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #50 Gepost op: 26 maart 2017, 23:33:22 »
Nou Wim ... ik denk dat er helemaal niets gaat gebeuren behalve misschien een beetje internetten of boek lezen. Ik heb behoorlijke ontstekingen aan beide polsen en draag aan beide polsen een brace dus ....  :(
Sorry Pierre, dat wist ik niet. Ik dacht die gast gaat als een speer met al z'n fantastische projecten en ik heb me niet gerealiseerd dat je gezondheid ook nog kon opbreken. Stom!
Sterkte.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #51 Gepost op: 27 maart 2017, 01:08:48 »
Geeft niets Wim ... dit kon jij ook niet weten. :) Het gaat meestal na een paar dagen weer wat beter. Als ik weer wat gedaan heb zal ik me wel weer melden. Eerst maar eens even kijken hoe ik morgen opgedroogd ben ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #52 Gepost op: 27 maart 2017, 01:47:17 »
Eerst maar eens even kijken hoe ik morgen opgedroogd ben ;D
Grapjas!  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #53 Gepost op: 30 maart 2017, 20:44:40 »
Vandaag kon ik weer wat doen met mijn onwillige handen en ben toch gelijk een heel eind opgeschoten. :)

Ik heb uit een achtergrond plaat een stuk gesneden om de ruimte op te vullen tussen de gashouder en de fabriek. Het is in de uiterste hoek van mijn baan dus hier wil ik eigenlijk niet te veel werk van maken.



Daarna wat steentjes er op plakken en een dakrand. De steentjes plak ik er op omdat je een papierprint niet kunt verouderen en het geheel wat diepte te geven.



Nu kan ik voegen  en iets verouderen. Ik plak het hele gebouw op een stukje blauwe plaat en dan met dubbelzijdig plakband tegen de achterwand.



De rest van de achterwand werk ik ook een beetje bij met wat knippen en plakken. Een printje op een A4-tje  begin je niet veel mee dus heb ik een plaatje op internet gezocht en die in drieën gedeeld. Deze stukken kan je dan rechtop afdrukken en weer aan elkaar plakken. Nu bestrijk je gelijk een lengte van 60cm en 30cm hoog en gelijk een goede maat. Daar kan je best wat mee doen. Bovendien heb ik de struikjes die op de voorgrond getekend waren geBobRosst waardoor je ook hier weer wat diepte creëert. Achter de gashouder moet ik ook nog een beetje knippen en plakken. ;)









Voor de volgende fabriek duik ik in mijn rommella en vind daar vier raampartijen van twee gesloopte N-locloodsjes die precies geschikt zijn voor mijn doel. Ik kan de ramen er niet uit krijgen zonder de boel te slopen (zie de poging links onder en boven) omdat het materiaal door ouderdom behoorlijk broos is geworden. Dan maar zo gebruiken. Boven aan de 1e foto zie je nog net de grondplaat met de ruimte die ik heb achter het spoor.







Tussendoor heb ik ook nog even een cementfabriekje gesloopt voor onderdelen.




Wordt vervolgd …..



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #54 Gepost op: 30 maart 2017, 21:09:26 »
Hoi Pierre,
Je kitbashed de achtergrond gewoon mee. Indrukwekkende dieptewerking geeft dat alles bij elkaar. Top!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #55 Gepost op: 30 maart 2017, 21:23:15 »
@Pierre,

Ik vind je achtergrond geweldig! Dat knip en plakwerk heb ik op je vorige baan ook al met veel bewondering bekeken. De manier waarop je de plaatjes naadloos over laat gaan in de bebouwing creëert een geweldig diepte effect! En je Bob Ross imitaties zijn ook helemaal niet verkeerd.
Ben benieuwd naar de volgende update.

Groet Gert-Jan

P.s. zie ik daar nu een houten locje staan? dat is mijn trademark(™)  hoor!   

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #56 Gepost op: 30 maart 2017, 21:26:46 »
Ziet er fantastisch uit. Ik zou er niet op zijn gekomen om een N-loods uit een bak te vissen, maar die fabrieksramen zien er fraai uit. Slim gedacht ook om baksteenplaat op een geprint gebouw te plakken. Met dit soort technieken was je op je vorige baan ook al een meester.
En ik maar verzinnen wat ge-bobrosst is. Deze dus:

Bob Ross

P.s. zie ik daar nu een houten locje staan? dat is mijn trademark(™)  hoor!
Jongens, lief doen! En Pierre, geef Gert-Jan’s houten speeltje terug!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #57 Gepost op: 30 maart 2017, 21:35:34 »
@Wim,

Ga mij nou niet vertellen dat jij moest Googelen om te weten wie Bob Ross was! 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #58 Gepost op: 30 maart 2017, 22:52:01 »
Ga mij nou niet vertellen dat jij moest Googelen om te weten wie Bob Ross was!
Ja en dat vind ik helemaal niet erg. Ik hoef toch ook niet alles en iedereen te kennen?
Ik zal het je nóg iets sterkers vertellen: ik weet ook niet alles.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #59 Gepost op: 1 april 2017, 08:10:04 »
Ik vind het in ieder geval geniaal, hoe goed die achtergrond steeds weer lukt.
Wellicht dat Pierre de verloren broer/neef is van Bob Ross.

Menig modelbouwer kan hier zeker nog iets van leren.
Ik in ieder geval wel.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #60 Gepost op: 9 april 2017, 22:01:54 »
Ik ben weer een stukje verder gegaan in mijn industriehoek ;D

Aan de binnenkant zijn de naden dicht gemaakt en het geheel zwart geverfd om geen licht door te laten.

 

Ik ga het vierde fabriekje (zijn er eigenlijk twee) ook gebruiken naast de zelfgebouwde grotere fabriek. Maar hij is zo wel te diep. Ik haal de helft er af en plaats het pompje met afdak aan de zijkant. Dat is gewoon een leuk dingetje. Om het een beetje bij het geheel te laten passen beplak ik de onderste paneeltjes met bakstenen.







Even passen.



Een keertje met wit voegen.



Daarna wat vervuilen en diverse componenten zoeken die er een plekje kunnen krijgen. De onderdelen van de gesloopte cementfabriek kan ik hier ook goed bij gebruiken maar ook gewoon een lege Pritstift en een tankje van mijn puffer heb ik gebruikt.



Ik heb nu een definitieve opstelling gevonden en hier en daar alvast een beetje geverfd.  Nu ga ik een goot maken voor de leidingen die her en der komen te lopen.



Deze leidingen maak ik van oude gietbomen en limonade rietjes. Even een aansteker onder een gietboom en deze is prima in model te buigen.





Na een verouderbeurtje ziet het er dan zo uit.



Voor steekt er nog een leiding uit de goot maar die moet straks over het spoor komen te lopen. Ook komt er achter de begane grondramen nog een simpel interieurtje maar daar moet ik nog even over nadenken. Verder nog een rookgenerator in de schoorsteen en een laslicht rechts onder achter het raam.   

Ik zie met het plaatsen van deze fabriek dat van de andere fabriek er naast wel een raam dichtgemetseld moet worden.

En voor je gaat denken wat is UMIEG voor een fabriek.  Uit Meuk In Elkaar Geplakt! ;D


Wordt vervolgd …..
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #61 Gepost op: 9 april 2017, 22:32:58 »
Ziet er fantastisch mooi uit Pierre!
Met name het pijpwerk... eh... de montage van pijpen en buizen zien er grandioos uit. Het mag van mij nog wel wat oost-Europeser qua vervuiling, maar het wordt een groots project!
En mooi dat je er weer bent.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #62 Gepost op: 9 april 2017, 22:35:50 »
Oh... Ik dacht Uitzonderlijk Mooi, Inventief En Geweldig.
Plaatje Pierre!
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #63 Gepost op: 9 april 2017, 23:22:47 »
@Pierre,

Ik vind het geweldig wat jij uit meuk weet te maken.
Weet je al wat er onder het spoor komt?

Groet,
Gert-Jan

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #64 Gepost op: 10 april 2017, 07:00:08 »
Dank heren.

Ik vind het geweldig wat jij uit meuk weet te maken.
Weet je al wat er onder het spoor komt?

Het gedeelte waar die arcadeboogjes liggen daar wil ik proberen mijn garage onder het spoor te maken die van de oude baan af komt. Daar voor komt de weg te lopen en daar weer voor een bezinepomp met in de achtertuin een autokerkhof/sloperij. Onder de grote fabriek rechts weet ik nog niet precies maar ik moet daar een eindpunt creëren voor het smalspoor gebeuren vanaf de haven. Ik zat te denken aan een fabriekje onder de sporen waar voor/door de deur het H0e locje kan stoppen. Dat is weer een heel project apart.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #65 Gepost op: 10 april 2017, 07:42:21 »
Ik ben weer helemaal sprakeloos Pierre. Wat kan jij allemaal uit niets in elkaar flansen? Super man.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #66 Gepost op: 10 april 2017, 10:52:20 »
Bij draadjes van @Pierre loont het nog wel eens de moeite om zijn verhalen van het begin tot het einde door te bladeren. Mijn ervaring is dat ik dan weer tot nieuwe inzichten kom, omdat ik iets ontdek waar ik aanvankelijk overheen heb gelezen. En zo ontdekte ik de volgende passage:
Ik heb de fabriek nog een cm hoger gemaakt zodat ik later als ik dat wil ook nog ruimte heb voor bovenleiding. Bovendien kan ik er nu ook nog makkelijk in de hoeken wat pijpen of buizen onder door laten lopen.
Dat er overal pijpen en buizen komen te lopen is me inmiddels wel duidelijk, maar bovenleiding? Pierre is er volgens mij eentje van stoom en diesel, maar over elektrificatie heb ik hem nooit gehoord. Zou het dan toch gaan gebeuren dat die prachtige blokkendoos een keertje de baan op mag?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #67 Gepost op: 10 april 2017, 13:43:47 »
Het draadje even niet gevolgd en dan staat er zomaar een nieuw stuk fabriek! En die naam echt geweldig.  :D
En ook ik blijf me verbazen over wat je allemaal met meuk kunt maken.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #68 Gepost op: 10 april 2017, 14:33:31 »
Dank mannen :)


Bij draadjes van @Pierre loont het nog wel eens de moeite om zijn verhalen van het begin tot het einde door te bladeren. Mijn ervaring is dat ik dan weer tot nieuwe inzichten kom, omdat ik iets ontdek waar ik aanvankelijk overheen heb gelezen. En zo ontdekte ik de volgende passage:
Ik heb de fabriek nog een cm hoger gemaakt zodat ik later als ik dat wil ook nog ruimte heb voor bovenleiding. Bovendien kan ik er nu ook nog makkelijk in de hoeken wat pijpen of buizen onder door laten lopen.
Dat er overal pijpen en buizen komen te lopen is me inmiddels wel duidelijk, maar bovenleiding? Pierre is er volgens mij eentje van stoom en diesel, maar over elektrificatie heb ik hem nooit gehoord. Zou het dan toch gaan gebeuren dat die prachtige blokkendoos een keertje de baan op mag?

Ik heb de fabriek nog een cm hoger gemaakt zodat ik later als ik dat wil ook nog ruimte heb voor bovenleiding.

Ik zeg nu nog nee Wim maar ... je moet ook vooruit denken. Het zou jammer zijn dat als ik ineens de kolder in mijn kop krijg ik de hele fabriek(en) kan afbreken. Het gedeelte langs de fabrieken kan laag blijven maar de hoofdbaan maak ik op hoogte voor eventuele veranderingen. Ik heb er met mijn seinhuis ook rekening mee gehouden. Je weet maar nooit bij mij ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #69 Gepost op: 10 april 2017, 14:46:08 »
Mooie bovenleiding vergt ook een aardige investering.  :o
Goed dat je rekening hebt gehouden met toekomstige aanvullingen en misschien ooit later kunt besluiten wat je gaat doen... of als er ineens een buurman langskomt met een bananendoos vol met Sommerfeldt bovenleiding.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #70 Gepost op: 10 april 2017, 16:20:23 »
Als ik besluit bovenleiding te gebruiken ga ik die natuurlijk wel zelf maken en niet kopen Wim. :o Je kent me toch. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #71 Gepost op: 10 april 2017, 17:14:54 »
Zelf bovenleiding maken is zeker mogelijk. Mijn baantje toen ik nog thuis woonde had ik ook zelf de bovenleiding gemaakt. Had daardoor wel twee treinen die ik kon besturen. Lachen 😁

Maar met zulke veranderingen rekening houden is altijd verstandig.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #72 Gepost op: 15 december 2017, 19:21:41 »
Ik ga maar eens even in dit draadje verder.

Ongeveer een maand geleden kocht ik op Marktplaats een Faller fabriek in niet al te beste staat. Leek wel wit gespoten met kunstsneeuw of zo. Maar ja … daar was de prijs ook naar. Ik was nog aan mijn bioscoop bezig (hij ligt  nog op de achtergrond) maar zat al weer te denken aan het volgende project. Ik kon het niet laten toen al vast het gebouw te slopen en al snel lag alles uit elkaar.







De plek waar de lange (half model) fabriek moet komen is weer een smalle strook achter op de baan. Ik wil ook gelijk de arcademuur aanpakken die er voor moet komen.





Ik heb de bouwruimte overgezet op een stuk karton van 4 mm dik zodat ik lekker aan de werktafel kan fröbelen en niet over mijn baan hoef te hangen. Alle delen naast elkaar is me een beetje veel van het goede dus ik laat in het midden een stuk fabriek naar voren springen. Dat geeft het geheel wat meer diepte. Van het laatste grote deel gebruik ik maar een deel van twee ramen breed. Het laatste stuk van drie ramen breed is te lelijk om te gebruiken door dikke lijmsporen.

 

Omdat dit natuurlijk de zelfde fabriek is als die er naast staat wil ik de gevels iets veranderen. Dit doe ik door de boogjes onder de ramen weg te plakken met stukjes styreen met steentjes motief en de lelijke torentjes op de gevel te laten staan.



Er is wel een probleem dat ik niet aan platen kan komen met dezelfde steentjes. De maat gaat wel maar het verband is heel anders. Ik hoop maar dat het niet opvalt achter op de baan. Ik heb deze platen ook gebruikt bij de vorige fabriek en na schilderen zie je er haast niets van. Het is wat het is.





En dit is dan mijn resultaat tot dusver.


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #73 Gepost op: 15 december 2017, 20:18:15 »
Hoi Pierre,
Goed om weer verder te gaan achter op de baan...
Er is wel een probleem dat ik niet aan platen kan komen met dezelfde steentjes. De maat gaat wel maar het verband is heel anders. Ik hoop maar dat het niet opvalt achter op de baan. Ik heb deze platen ook gebruikt bij de vorige fabriek en na schilderen zie je er haast niets van. Het is wat het is.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen.
Bovendien: een andere steen/verband is misschien bij de bouw gedaan om architectonische accenten te geven. Dus dan kun je de andere steen niet wegmoffelen maar juist benadrukken?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #74 Gepost op: 15 december 2017, 21:28:19 »
Mooi Pierre!

Ik vind het andere verband ook geen probleem. In het echt worden borstweringen ook wel eens met een ander verband gemetseld dan de rest van het gebouw.
Groet, Gert-Jan