Auteur Topic: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.  (gelezen 42873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #25 Gepost op: 19 maart 2017, 23:06:09 »
Ik ben wel benieuwd of dat bouwwerk dat onder het spoor staat blijvend is of dat daar iets komt dat meer bij de rest past.  ::) 
Het is alleen maar een probeersel Wim. Er is nog niets vast daar.
Je hebt in elk geval nog genoeg ruimte om voor het verhoogde spoor nog wat industrieël spektakel neer te zetten.
Die onderdoorgang waar je die vakwerk ondersteuning hebt gemaakt, komen daar nog verticale staanders onder zoals je dat gedaan hebt bij dat linker bouwwerk?

Anders krijg ik wel heel veel projecten naast elkaar lopen en komt er niets af. ;)
Dat is ook zo: voor de zomer moeten al je projecten af zijn ander mag je niet op vakantie.  ::)
Ik geloof dat ik met hetzelfde probleem zit: veel teveel en veel te leuke projecten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2017, 09:10:52 »

Die onderdoorgang waar je die vakwerk ondersteuning hebt gemaakt, komen daar nog verticale staanders onder zoals je dat gedaan hebt bij dat linker bouwwerk?

Nee Wim ... deze overbrugging heb ik speciaal zo gemaakt omdat hij vlak na een bocht staat. Als ik daar een dikke paal tussen de sporen zet lopen de lange wagons er met de zijkant tegenaan.

Dat is ook zo: voor de zomer moeten al je projecten af zijn ander mag je niet op vakantie.  ::)
Ik geloof dat ik met hetzelfde probleem zit: veel teveel en veel te leuke projecten.

Zie de vele projecten maar als een voordeel en niet als een probleem Wim. We hebben altijd wat te doen. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2017, 10:32:55 »
Zie de vele projecten maar als een voordeel en niet als een probleem Wim. We hebben altijd wat te doen. :P
Precies, ik hoef me geen seconde te vervelen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #28 Gepost op: 21 maart 2017, 13:17:32 »

Nee Wim ... deze overbrugging heb ik speciaal zo gemaakt omdat hij vlak na een bocht staat. Als ik daar een dikke paal tussen de sporen zet lopen de lange wagons er met de zijkant tegenaan.


Sinds wanneer rij jij dan ook met je treintjes  :P
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2017, 14:45:06 »
Nooit Mies maar .... het moet wel kunnen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2017, 19:30:23 »
Volgens mij zijn voor Pierre de treinen de scenery.  ;D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2017, 20:30:44 »
Sinds wanneer rij jij dan ook met je treintjes  :P
Met treintjes rijden? Gaat dat op den duur niet ontzettend vervelen?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2017, 21:41:54 »
Volgens mij zijn voor Pierre de treinen de scenery.  ;D

Een soort van. ;D

Sinds wanneer rij jij dan ook met je treintjes  :P
Met treintjes rijden? Gaat dat op den duur niet ontzettend vervelen?  ::)

Ik denk het wel Wim. Zeker als ze vanzelf gaan. ;D





Update:




Om de fabriekjes verder te bouwen tegen de achterwand moet ik weten hoe groot mijn mijnschachtbok gaat worden. Ik wilde met dit projectje even wachten maar dat is niet praktisch dus we doen het eerst maar. Ook de contouren van de bergen die al op de achtergrond stonden heb ik overgeschilderd zodat ik de ruimte heb om daar industrie te plakken en schilderen.

 



Eerst maar eens de spulletjes van de oude mijnschacht bij elkaar gezocht en hier en daar gelijmd. Ook heb ik alle voorlopige onderdelen die ik niet nodig had verwijderd.





Voor dit projectje ga ik het 3e fabriekje gebruiken uit mijn fabrieksaankopen. Het dak had ik al gebruikt voor de grote fabriek en voor de rest sloop ik alles wat ik niet nodig denk te hebben er af. Bij deze mogen van mij de torentjes ook blijven ;D.



De ruimte voor dit projectje is maar heel klein maar als ik het een beetje in elkaar frommel moet het net lukken (hoop ik).



Ik maak een steuntje voor het motortje met twee steunwieltjes. Uit de rommelbak komen nog wat muurtjes waar ik het motorhuisje van kan maken.



Wat ik wil maken bestaat volgens mij niet eens maar ik heb twee schachtbokken en die wil ik naast elkaar gaan zetten. Er bestaan wel dubbele schachtbokken maar die bedienen maar één lift. Ik denk niet dat er twee schachten zo vlak naast elkaar gegraven worden :-\. Maar ja … ik vond het er wel imposant uitzien en daar gaat het mij om. De fabrieken krijgen straks ook allerlei onzinleidingen en tanks alleen maar omdat ik vind dat het er leuk uitziet.

Nu eerst de rood/bruine kwast er over en dan morgen als het goed droog is de steentjes voegen.
 



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2017, 21:54:32 »
Wordt wederom een zeer interessant project.
Daarom blijf ik het forum volgen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen.
« Reactie #34 Gepost op: 21 maart 2017, 23:37:27 »
Mooie lucht Pierre, alsof het zó van de rol komt.

Citaat
Wat ik wil maken bestaat volgens mij niet eens maar ik heb twee schachtbokken en die wil ik naast elkaar gaan zetten. Er bestaan wel dubbele schachtbokken maar die bedienen maar één lift. Ik denk niet dat er twee schachten zo vlak naast elkaar gegraven worden.
Wat jij aan het maken bent bestaat volgens mij wèl. Alleen zijn het dan niet twee afzonderlijke schachten vlak naast elkaar, maar één grotere schacht waar twee liften onafhankelijk van elkaar bewogen worden. Meestal staan die bokken dan wel tegenover elkaar omdat de constructie dan steviger is. Maar ik vind deze constructie imposant genoeg. Mooi gemaakt.

De betonnen schachttoren boven de schacht was voorzien van twee, geïntegreerde ophaalmachines. Schacht III was een dubbele schacht, dat wil zeggen dat men in iedere schachthelft een complete ophaalinrichting kon aanbrengen. Aanvankelijk werd voor het schachtvervoer alleen gebruik gemaakt van liftkooien in schachthelft IIIB, gelegen aan de Treebeekzijde. Om de capaciteit van de schacht voor het vervoer van steenkool te vergroten werden in 1950 de beide kooien vervangen door een skip. Dit is een grote laadbak waarmee de steenkool, geheel automatisch, naar de losvloer wordt getransporteerd. Skipvervoer van steenkool is efficiënter dan het gebruikelijke transport met behulp van mijnwagens. Het vervoer is niet alleen sneller, ook is er door het ontbreken van het gewicht van de mijnwagens, een aanzienlijke vermindering van de dode last. Een nadeel is dat personenvervoer niet mogelijk is met een skip.
Bron: Staatsmijn Emma
Die liften komen die ook nog ergens onder de tafel uit?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #35 Gepost op: 22 maart 2017, 08:49:25 »
Dank je Mark en Wim.

Nee ... de lift komt niet onder de sporen uit Wim. Daar is geen ruimte voor. Anders had ik mijn kolenmijn niet weg hoeven doen ;D Ik heb daar ongeveer 7 cm ruimte  en dat is net genoeg voor de bedrading.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2017, 11:11:58 »
Hoi Pierre,
Dat wordt een imposant fabrieksterrein. Komen hier ook nog spooraansluitingen op?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #37 Gepost op: 22 maart 2017, 12:25:15 »
Dat wordt een imposant fabrieksterrein. Komen hier ook nog spooraansluitingen op?

Dank Rob.
De achterste rails die je ziet is een los spoortje en dat is het enige spoor wat op de industrie aansluit. Als ik daar meer spoor aanleg heb ik geen plek meer om te bouwen.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #38 Gepost op: 22 maart 2017, 15:30:34 »
Gaaf idee hoor! Wordt een indrukwekkend terrein zo :)!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #39 Gepost op: 25 maart 2017, 17:43:46 »
Gaaf idee hoor! Wordt een indrukwekkend terrein zo :)!

Dank je Nick. ;)




Update:

Om mijn schachtbok heen wil ik stelconplaten hebben van 2 x 2m en dat gaat dus ongeveer 23 x 23 mm worden. Ik heb wat proefstukjes gemaakt en de blauwe isolatieplaat kwam als beste uit de bus.





Je kan nooit precies alle stukjes 23 mm snijden dus heb ik een minuscuul voegje gehouden tussen de platen.



Als de lijm goed droog is druk ik met een roerhoutje hier en daar een hoek of een rand een beetje naar beneden alsof de plaat een beetje verzakt is. Ook snij ik wat “barsten” in sommige platen.



Tussendoor ook aandrijf kabel in de vorm van heel dun elastiek gescoord uit moeders voorraad. Helaas alleen in het wit dus die heb ik donker gemaakt in een beetje sterk verdunde zwarte verf.



De stelconplaten in de lichtgrijze basiskleur.



Rest me nog een muurtje te maken dat langs de achtergrond komt te lopen. Het muurtje moet nog wel vervuilt worden maar dan moet de verf echt goed droog zijn.





Morgen het muurtje en het dakje van het motorhuis nog onder handen nemen en dan is er weer een hoekje klaar en kunnen we verder met de fabriekjes. Die moeten aansluiten op deze mijn.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #40 Gepost op: 25 maart 2017, 19:27:18 »
Prachtig werk die platen, je ziet er geen barst van dat het schuim is.
Wel een beetje kindvriendelijk prikkeldraad op die muur. ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #41 Gepost op: 25 maart 2017, 19:43:55 »
Nog even een totaal plaatje. Niet helemaal klaar maar .....



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #42 Gepost op: 25 maart 2017, 20:21:39 »
Aanvankelijk wilde ik nog even piepen over de roestige randen die ontbreken aan je Stelconplaten, maar ik slik alles in. Het ziet er mooi uit en ik denk dat je precies het sfeertje hebt bereikt dat je wilde.
Heel mooi!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #43 Gepost op: 25 maart 2017, 21:34:07 »
Dat ziet er weer perfect uit @Pierre!
Hele mooie achtergrond ook! hoe heb je dat nou weer gedaan?
Ik ben wel benieuwd naar waar dit nu precies op je baan staat. Ook ten opzichte van de andere fabriek, aangezien je aan gaf dat je niet verder kon met die fabriek totdat je deze schacht af had.

Overzicht foto's ?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #44 Gepost op: 25 maart 2017, 22:20:31 »
Dank Wim en Gert-Jan.

Hele mooie achtergrond ook! hoe heb je dat nou weer gedaan?
Ik ben wel benieuwd naar waar dit nu precies op je baan staat. Ook ten opzichte van de andere fabriek, aangezien je aan gaf dat je niet verder kon met die fabriek totdat je deze schacht af had.
Overzicht foto's ?

De achtergrond is gewoon een plaatje Gert-Jan. Heb ik gedaan voor de foto. ;D Ik ga deze op de achterwand plakken of schilderen. Dat moet ik nog zien.
Hier een overzicht foto van de wand die vol met fabrieken moeten komen. Nu de mijnschacht er staat en de grote fabriek kan ik de ruimte er tussen opvullen met één of meerdere fabriekjes.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #45 Gepost op: 25 maart 2017, 23:14:08 »
Hpi Pierre.
Mooie truc met dat plaatje als achtergrond voor de foto. Geeft inderdaad wel een goede indruk.
Die mijnschacht is wederom een prachtig staaltje modelbouw. Toch mooi als zo'n project weer goed uitpakt.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #46 Gepost op: 26 maart 2017, 08:46:50 »
Ziet er mooi uit Pierre! Vooral met die platen erbij. Prachtig!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #47 Gepost op: 26 maart 2017, 10:41:44 »
Dank heren ;)

Vandaag een verjaardag van mijn broer en maandag eens aan de gang in mijn garage. Daar ben ik ook al een hele tijd niet geweest. Even geen treintjes dus. Misschien in de avond een uurtje of zo. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #48 Gepost op: 26 maart 2017, 19:54:49 »
Even geen treintjes dus. Misschien in de avond een uurtje of zo. :)
Nou dat is lekker: zitten we helemaal in de flow van je fabriek en volgen we élke dag en élk uur met spanning je ontwikkelingen... gaat-ie in z'n garage zitten klooien. En wij dan?

Gefeliciteerd met je broer.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #49 Gepost op: 26 maart 2017, 22:35:34 »
Even geen treintjes dus. Misschien in de avond een uurtje of zo. :)
Nou dat is lekker: zitten we helemaal in de flow van je fabriek en volgen we élke dag en élk uur met spanning je ontwikkelingen... gaat-ie in z'n garage zitten klooien. En wij dan?

Nou Wim ... ik denk dat er helemaal niets gaat gebeuren behalve misschien een beetje internetten of boek lezen. Ik heb behoorlijke ontstekingen aan beide polsen en draag aan beide polsen een brace dus ....  :(

Gefeliciteerd met je broer.  ;)

Dank je Wim. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/