Auteur Topic: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.  (gelezen 43055 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #75 Gepost op: 16 december 2017, 00:02:44 »
Ik ben het met mijn voorgangers eens: het kan prima zo.
Eventueel zou je onder die opvulstukjes een dun lijstje kunnen plakken, daardoor lijkt het alsof het zo bedacht is door de bouwer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #76 Gepost op: 16 december 2017, 08:19:50 »
Eventueel zou je onder die opvulstukjes een dun lijstje kunnen plakken, daardoor lijkt het alsof het zo bedacht is door de bouwer.

Dat is precies wat ik gisteravond nog even gedaan heb Wim. Een dun lijstje en de onderste ramen ook voorzien van steentjes om de afgebrokkelde randjes van het slopen te camoufleren.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #77 Gepost op: 16 december 2017, 13:03:44 »
Eventueel zou je onder die opvulstukjes een dun lijstje kunnen plakken, daardoor lijkt het alsof het zo bedacht is door de bouwer.
Dat is precies wat ik gisteravond nog even gedaan heb Wim. Een dun lijstje en de onderste ramen ook voorzien van steentjes om de afgebrokkelde randjes van het slopen te camoufleren.  ;)
Kijk, dit is nou weer een typisch voorbeeld van twee geesten met dezelfde gedachte.  8)

Hoe ga je het metselwerk doen, in de specie (verdunde verf van huidskleur en een beetje zwart) en dan een drybrush van baksteen (rood en een beetje zwart)?
En die opstaande kanteel-achtige opgemetselde stukjes bovenin laat je deze keer lekker zitten?
Dit kan niet anders dan een prachtig bouwwerk worden. Ik vind deze fabriek nog steeds het meest treffende (en meest kloppende) product dat Kibri ooit op de markt heeft gebracht.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #78 Gepost op: 16 december 2017, 13:20:26 »
Ja Wim ... die "kanteeltjes" blijven deze keer staan. Ik zit nog wel te denken om de smalle stukjes op de toren links te voorzien van stripjes met steentjes en in het grote gedeelte rechts een deur of zo.

De kleur ... tja.. Er zit op de hele fabriek een beetje beigeachtige meuk die er niet af te krijgen is. Misschien moet ik daar op doorgaan met een grijs/beige ondergrond. Dan wil ik de drybrush donker rood/bruin maken deze keer. Ik ga eerst wel wat proefstukjes proberen om de juiste kleur te vinden.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #79 Gepost op: 16 december 2017, 13:35:30 »
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar persoonlijk vind ik die vlakjes onder de ramen van die toren niet al te gek staan. Maar om het in stijl met de rest te krijgen, zou je kunnen proberen om de vlakjes die erachter zitten eruit te halen en die te vervangen voor baksteen plaatjes. Maar de vorige eigenaar is nogal desastreus te werk gegaan met lijm, dus weet ik niet of je de hele boel niet kapottrekt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #80 Gepost op: 16 december 2017, 13:53:52 »
De toren kan niet uit elkaar zonder te veel schade Wim. Bovendien is hij al op mijn ondergrond en tegen de muur gelijmd.
Maar ik vind het wel mooi bij de rest passen als dat ook baksteen is. Ik zie wel. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #81 Gepost op: 18 december 2017, 20:00:37 »

Nog wat verder gegaan met veranderen van de fabriek. Er zijn dunne randjes onder de stenen die ik eerder toegevoegd had gekomen. De onderste ramen en de ramen van de toren hebben ook een muurtje gekregen. Ook is er een raam uitgezaagd waar straks een dubbele deur in moet komen.





Alle naden en kieren dicht en het geheel glad gemaakt en ontvet.  Daarna een grijze laag er over.



Het blijkt dat mijn zwarte verf opgedroogd is dus ik schakel over op plan B. Een drybrush met acrylaat verf. Dat werkt niet zo fijn als Humbrol of zo maar ja … ’t is even niet anders.





Een wash  met zwart maakt het geheel een beetje op de kleur die ik voor ogen had.



Dan alle ramen er in en vensterbanken in de kleur. Een laatste vuilbehandeling en de oude fabriek is bijna niet meer herkenbaar.




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #82 Gepost op: 18 december 2017, 20:16:39 »
Wow! Pierre,

Dat ziet er weer perfect uit! Bakstenen in de toren vind ik mooier dan het origineel met stucwerk en het schilderwerk ziet er goed uit.

Groet,

Gert-Jan 

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #83 Gepost op: 18 december 2017, 20:28:12 »
En wederom sta ik versteld.  :o

Mijn vrouw kent inmiddels ook je kunstwerken.
Elke keer als ik WAUW roep, roept zij “en, Forum?”.  :D

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #84 Gepost op: 18 december 2017, 20:58:25 »
Beste Pierre,

De kleurstelling ziet er mooi uit! Zoals op de laatste foto zichtbaar is qua kleur - fantastisch - het lijkt echt een oud gebouw.
Deze Kibri muurdelen zijn en blijven mooi om er leuke fabrieken van te maken. Ik vind het jammer dat Kibri deze niet meer los verkoopt.

Een vraag: hoe ga je het dak oplossen?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #85 Gepost op: 18 december 2017, 21:05:00 »
Dat ziet er weer kek uit, Pierre.
Zo is een eerder mishandelde Kibri fabriek weer een prachtig nieuw leven ingeblazen.
Erg inspirerend!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #86 Gepost op: 19 december 2017, 08:47:06 »
Bakstenen in de toren vind ik mooier dan het origineel met stucwerk en het schilderwerk ziet er goed uit.

Dank je wel G.J. ik ben er ook niet ontevreden over. Het ging mij vooral om de verandering maar het pakt mooi uit. :)


Mijn vrouw kent inmiddels ook je kunstwerken.
Elke keer als ik WAUW roep, roept zij “en, Forum?”.  :D

Dank je Mark. Mijn vrouw heeft helemaal niets met treintjes en zo. ;D

Een vraag: hoe ga je het dak oplossen?

Dankjewel Johan,
Ik denk dat ik gewoon een plaatje styreen op maat maak en dat er in lijm Johan. Of een stuk schuimplaat of gewoon karton. Ik zie wel wat ik voor handen heb tegen die tijd. Het is een strookje van niets.



Zo is een eerder mishandelde Kibri fabriek weer een prachtig nieuw leven ingeblazen.

Dankjewel Rob.
Op zich is het ook een dankbare fabriek om mee te werken Rob. Je kan er zo veel mee doen.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #87 Gepost op: 19 december 2017, 17:42:22 »
Een vraag: hoe ga je het dak oplossen?

Dankjewel Johan,
Ik denk dat ik gewoon een plaatje styreen op maat maak en dat er in lijm Johan. Of een stuk schuimplaat of gewoon karton. Ik zie wel wat ik voor handen heb tegen die tijd. Het is een strookje van niets.


Beste Pierre,

Ik heb het met karton opgelost.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #88 Gepost op: 19 december 2017, 18:02:31 »
Een vraag: hoe ga je het dak oplossen?

Dankjewel Johan,
Ik denk dat ik gewoon een plaatje styreen op maat maak en dat er in lijm Johan. Of een stuk schuimplaat of gewoon karton. Ik zie wel wat ik voor handen heb tegen die tijd. Het is een strookje van niets.

Ik heb het met karton opgelost.

En ik kan je wel zeggen dat het een prima oplossing is Johan. Ik kende het draadje van je al en het is een prima stukje modelbouw.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #89 Gepost op: 20 december 2017, 10:14:31 »
@Pierre, gabber, gast, je hebt 't 'm wéér geflikt!
Die voegen en die pakstenen zijn PRECIES de goede kleur. En die plaatjes baksteen onder de ramen staan misschien zelfs beter dan het origineel. Ook gewaagd (en geslaagd) om die raamkozijnen in een donkere kleur te schilderen, waardoor het totaalplaatje een ietwat sombere industriële sfeer krijgt. Eerlijk gezegd ben je jezelf telkens weer opnieuw aan het verbeteren.
...ik ben er ook niet ontevreden over.
Dit lijkt me me nou een typisch voorbeeld van een understatement.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #90 Gepost op: 20 december 2017, 14:13:24 »
Dankjewel Wim. Lekker somber en een uitstraling van een oude fabriek (en er anders uitzien dan de vorige) ... dat is de bedoeling en tot dusver gelukt. Nu maar eens de binnenkant afwerken. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #91 Gepost op: 24 december 2017, 14:36:03 »
Tussendoor misschien nog een bruikbare tip:


Bandkabel dat je uit onbruikbare Windows-computers sloopt, is ook te gebruiken voor een golfplaten dak. Er is natuurlijk wel een probleem als je het als afdak gaat gebruiken want dan zie je ook de onderkant en dat het afdak te dik is. Bovendien zie je ook ronde aders lopen.
Regelmatig koop ik tubes mosterd en als zo'n tube dan leeg is knip ik die tot een recht stuk en strijk het mooi strak. Zo'n stuk metaal van een tube leg ik dan op een stuk bandkabel en strijk met een spatel de plooien van de bandkabel in het stuk tube. Op die manier krijg je een mooi dun golfplaten afdak.
Met een beetje fröbelwerk kun je dit materiaal van een tube ook gebruiken om een waslijn te vullen met lakens omdat je er mooie en natuurlijke plooien in kunt vouwen.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #92 Gepost op: 24 december 2017, 16:37:23 »
Kijk, dat is een van de betere toepassingen van Windows computers  ;)
En zo tussen en neus en lippen weer en berg tips van Wim... Alleen, ik haal mijn mosterd altijd in potjes  :(
(maar misschien werkt het ook met curry en mayo tubes)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #93 Gepost op: 24 december 2017, 17:35:20 »
Ik ken beide tips Wim en gebruik ook beide materialen. Helemaal top. Je gaat wel horen hoe ik mijn afdakje ga doen ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #94 Gepost op: 24 december 2017, 17:49:53 »
Ja Rob, die doen het ook  :D zolang ze maar van metaal zijn, dus geen tandpasta....
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #95 Gepost op: 5 januari 2018, 15:08:23 »
Update:

Binnen heb ik verschillende ramen maar ook naden “lekvrij” gemaakt voor licht door de kieren af te smeren met witte houtlijm en daar de zwarte kwast er over te halen. Simpel ... snel en doeltreffend. De verlichting maak ik met led-strips die ik op de gevel plak. Hierdoor weerkaatst het licht via de achterwand en dat geeft een mooi zacht licht en je ziet niet de storende lichtpunten van de leds door de ramen heen. De achterwand is gewoon een plaatje dik karton dat is geschoven in gootjes van styreen profielen.







Dan een volgend probleem. Het golfplaten dak. Het bestaande dak van de fabriek is te nieuw en te netjes naar mijn zin. Ik heb dit op de volgende manier opgelost.

Wat draadjes op een plaatje gelijmd …..



….. vervolgens wat opgespaarde folie van de boterkuipjes (dit is wat dikker dan aluminiumfolie) en met een saté prikker het model er in gewreven.







Nu is het tijd om de voorkant van de fabriek wat aan te kleden. Uit de rommeldoos vis ik een soort sinaasappeloranje heftruckje met drie wielen. Hij krijgt een nieuw asje met wielen uit een autootje en een nieuw geel jasje (ook de bestuurder krijgt een nieuw jasje).





Het eindresultaat van dit vruchtbaar dagje fröbelen is fabriek in half-model voor op de achtergrond.










Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #96 Gepost op: 5 januari 2018, 16:50:33 »
Dat is weer een mooi stukje vakwerk Pierre! Soms zeg je van die simpele dingen om een probleem op te lossen dat bij mij ook speelt. Daar maak ik dan graag gebruik van, :-).
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #97 Gepost op: 5 januari 2018, 17:21:01 »
Dat is weer een mooi stukje vakwerk Pierre!

Dank je wel Martin. :)


Soms zeg je van die simpele dingen om een probleem op te lossen dat bij mij ook speelt. Daar maak ik dan graag gebruik van, :-).

Daar is een forum voor Martin ... maar vertel eens wat er voor een probleem is opgedoken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #98 Gepost op: 5 januari 2018, 17:33:10 »
Niets bijzonders hoor Pierre. Het ging over je manier om lekken van licht tegen te gaan. Dat vond ik wel een handige manier. Moet bij de Mac nog wat lichtlekken wegwerken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Grote fabriek over de sporen en verdere industrie.
« Reactie #99 Gepost op: 5 januari 2018, 17:38:16 »
Beste Pierre,

Schitterend! Klasse man!  ;)

Maar ik heb wel een opmerking: wil je de directeur van het bedrijf waarschuwen dat hij een stevige energierekening krijgt?  :P

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III