Auteur Topic: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch  (gelezen 52487 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #50 Gepost op: 17 juli 2018, 09:01:00 »
Imposant werk, Jack. Dat gaat toch goed door zo met de 3D printer.
Jammer dat het 2D printwerk is verkleurd. Ik heb wel eens afdrukken gefixeerd met matte haarlak (uit een spuitbus). Misschien een idee?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #51 Gepost op: 17 juli 2018, 15:00:08 »
Voor dit soort dingetjes kun je denk ik beter ergens een laserprinter uitproberen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #52 Gepost op: 17 juli 2018, 16:26:24 »
Heel erg gaaf!

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #53 Gepost op: 13 januari 2019, 21:55:26 »
Guur en nat weer buiten, wat kun je dan beter doen dan....



Juist! Puzzelen  :)


Ik heb sinds kort een klein hoekje veroverd in de eetkamer waar ik voorlopig even verder kan met bouwen.





Verder heb ik nog een 2e printer gekocht (Wanhao D7+) die print met een soort resin in vloeibare vorm en dat geeft een veel hogere resolutie,
tot 35 micron is mogelijk en dat is een wezenlijke verbetering voor met name de weergave van details. Later meer.

Groet,
Jack


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Bert Senden

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 217
  • Thanked: 6 times
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #54 Gepost op: 14 januari 2019, 08:04:34 »
Dat is een behoorlijk project. Hoe groot wordt hij in totaal. Prachtig. Als hij klaar is kun je hem ook eens tentoonstellen in de Limbrichterstraat ;D

Gr. Bert.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #55 Gepost op: 14 januari 2019, 09:02:04 »
Hoi Bert,

Je ziet een mdf plank van 122x61, zo groot wordt ie dus  :) ongeveer 80cm hoog.
Als die een keer af komt dan wil ik hem best naast jouw kunstwerken zetten (wat een eer!) maar Den Bosch
ligt toch niet in Limburg of ik heb vroeger op school niet goed opgelet  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #56 Gepost op: 14 januari 2019, 10:24:42 »
Ha die Jack ... goed te zien dat er bij jou ook weer wat geknutseld gaat worden. Het is mooi de imposante kathedraal weer een stukje te zien groeien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Bert Senden

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 217
  • Thanked: 6 times
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #57 Gepost op: 15 januari 2019, 07:59:32 »
Nee, 's-Hertogenbosch is niet Limburg. Maar het gaat zich ook voor de modelbouw in het algemeen. Het is een uitstervend ras, dus ik waardeer enorm als mensen zelf iets maken.

Gr. Bert.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #58 Gepost op: 15 januari 2019, 13:04:16 »
Daar ken ik er nog 1 van haha. Als je eenmaal zelf gaat bouwen dan wil je ook eigenlijk geen kit meer, nadeel is wel dat het (veel) meer tijd in beslag neemt en
dat is op dit moment mijn grootste vijand. De voldoening als het af is is des te groter en ik heb ook nog nergens een kit gezien van de St.Jan.

Kijkend naar je eigen projecten, stuk voor stuk 'one of a kind'.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #59 Gepost op: 15 januari 2019, 17:48:45 »
Nou @Magic Jack ik ben diep onder de indruk van je bouwwerk. Het ziet er prachtig uit en ook je schilderwerk is top!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Stoomlokkie

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 58
  • Thanked: 1 times
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #60 Gepost op: 22 januari 2019, 18:51:38 »
Zo, dat wordt een flink project. Maar wel mooi! Ik ga dit draadje volgen.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #61 Gepost op: 10 februari 2019, 20:50:05 »
Het heeft even geduurd maar we kunnen weer een update geven.

Ik ben eindelijk bij met het schilderen van de reeds geprinte onderdelen, dat was nog meer werk dan ik dacht.

Foto's:

De doopkapel, dat is het deel linksonder op de hoek, was vrij lastig om e.e.a. goed en haaks op elkaar te krijgen maar het is gelukt denk ik.




'Terrasview'



























Ik denk nog een laatste verfbeurtje en dan kan ik weer verder. Het verouderen doe ik pas als alles in elkaar staat, het ziet er nu nog wat 'klinisch' uit.
Het torentje krijgt uiteraard nog een 2e verdieping.

Jack


 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #62 Gepost op: 10 februari 2019, 21:30:50 »
Man .. man .. GRANDIOOS Jack!  :o Echt een stukje vakwerk!! ;)

Ik durf het haast niet hardop te zeggen bij zoiets moois maar ....
Ik zie op foto 7 dat de voegen in de hoek verspringen of hoort dat zo?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #63 Gepost op: 10 februari 2019, 22:04:33 »
Dankje Pierre,  nee dat heb je goed gezien dat hoort niet zo.

Ik heb deze hoek al 2 keer eerder gemaakt en ook weer in de kliko gegooid  :'( op één of andere manier kreeg ik het niet netjes.

Hij is nu redelijk goed gelukt en laat ik het maar zo. Straks een regenpijpje erlangs en niemand die het nog ziet (niet doorvertellen he  ;D)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #64 Gepost op: 10 februari 2019, 22:52:39 »
Wauw, Jack.
Het is een enorm project en we wisten dat het een groooooot gebouw zou worden, maar wát een moois.
Bij jouw is een rondje om de kerk helemaal niet erg, straks  8)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #65 Gepost op: 10 februari 2019, 23:25:36 »
Dank je wel Rob, we zijn vorig jaar in Den Bosch geweest en een rondje om de kerk is best wel even lopen.
(Gelukkig dat er genoeg terrasjes zijn aan de overkant  ;D)

Verder met de volgende update:

Glas-in-lood ramen


De GlasInloodExcelConstructieSet




Uitprinten op overhead vellen met de inktjetprinter

















Op de laatste foto een kiekje door de ramen, het interieur blijft zichtbaar dus missie geslaagd!


Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #66 Gepost op: 11 februari 2019, 00:28:17 »
Christus te paard!
Het ziet er eh... buitencategorie fantastisch uit. Dit is een nieuw level van modelbouw.
Chapeau en een diepe buiging.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #67 Gepost op: 11 februari 2019, 08:31:28 »
niet doorvertellen he  ;D

 :-X


Ik val van de ene verbazing in de andere Jack. Die glas in lood ramen zijn werkelijk ..... Prachtig! Petje af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #68 Gepost op: 11 februari 2019, 09:05:54 »
Wauw, wauw, en nog eens wauw.
Inderdaad topniveau modelbouw. Prachtig, die glas-in-lood. (en de rest)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #69 Gepost op: 11 februari 2019, 22:59:09 »
Dank heren, dat geeft den burger moed  :) Nu eerst op zoek naar een natuurstenenvloerlegger... 8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #70 Gepost op: 12 februari 2019, 17:01:07 »
Ik heb je kathedraal-project nog eens nauwkeurig bestudeerd. En ik heb bedacht dat er aan de binnenkant ook nog wel een beetje werk zit.


Hoe de fok zet je bijvoorbeeld dit lijdensaltaar om in een voor je 3D-printer leesbaar document?
Als deze Kathedrale Basiliek van Sint Jan Evangelist klaar is komt-dan te staan op een stukje ’s-Hertogenbosch of ga je ’m (als goed katholiek) doneren aan het kerkbestuur?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #71 Gepost op: 12 februari 2019, 18:21:10 »

Hoe de fok zet je bijvoorbeeld dit lijdensaltaar om in een voor je 3D-printer leesbaar document?

Simpel, niet! Ik zou het best kunnen maken en tekenen, beelden downloaden etc. maar dat wordt in H0 zooo klein dat je er niks meer van ziet en dat vind ik zonde van mijn tijd.
(het is wel de bedoeling dat hij nog in dit leven af komt  ;D)
Ik heb het wel met eigen ogen mogen aanschouwen vorig jaar in Den Bosch, heel bijzonder.

Als deze Kathedrale Basiliek van Sint Jan Evangelist klaar is komt-dan te staan op een stukje ’s-Hertogenbosch of ga je ’m (als goed katholiek) doneren aan het kerkbestuur?

Ben jij nou helemaal van de ratte.... doneren doe je bij de bloedbank of zo. Neu, ik heb stiekum al een baanplan in gedachte met de St.Jan erin en als het dat niet wordt
dan maak ik er een zelfstandige module van. Misschien naast verlichting wat geluiden en bewegende grafstenen, dichslaande deuren etc. wie weet...

Je brengt me wel op een idee om de plaatjes te downloaden, uitprinten en die achter het altaar te plaatsen hmmm, bedankt!  :-*
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #72 Gepost op: 12 februari 2019, 19:05:50 »
Wat gaaf! Jack. erg mooi!
Groet Mies

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #73 Gepost op: 12 februari 2019, 19:16:19 »
Dankjewel Mies!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #74 Gepost op: 12 februari 2019, 20:35:36 »
Hoe de fok zet je bijvoorbeeld dit lijdensaltaar om in een voor je 3D-printer leesbaar document?
Simpel, niet! Ik zou het best kunnen maken en tekenen, beelden downloaden etc. maar dat wordt in H0 zooo klein dat je er niks meer van ziet en dat vind ik zonde van mijn tijd.

Je brengt me wel op een idee om de plaatjes te downloaden, uitprinten en die achter het altaar te plaatsen hmmm, bedankt!  :-*
Dat was mijn volgende voorstel (maar je maaide het gras al voor mijn voeten weg): maak foto's. Interieur is leuk en behoorlijk bewerkelijk, maar het is natuurlijk ook de vraag hoeveel je door de gebrandschilderde ramen en de openstaand kerkdeuren van dat interieur gaat zien.

 
Maar dit orgel valt natuurlijk nauwelijks te negeren. Met Photoshop kun je een foto van dat orgel wel rechttrekken in het goede perspectief en dan afdrukken.
Foto’s komen van Wikipedia en heb ik dus niet zelf gemaakt.

Citaat
...ik heb stiekum al een baanplan in gedachte met de St.Jan erin en als het dat niet wordt
dan maak ik er een zelfstandige module van. Misschien naast verlichting wat geluiden en bewegende grafstenen, dichslaande deuren etc. wie weet...
Als het ooit allemaal klaar is, dan heb je wèl een gigantisch mooi tentoonstellingsobject.
Há een stiekum baanplan! Waar blijven de foto’s?
Stiekum daar doen we hier niet aan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)