Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 178916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #550 Gepost op: 6 maart 2018, 23:00:29 »
Voorlopig rijden er nog geen smalspoor locs, digitaal wil het nog niet helemaal lukken met de decoder maar dat gaat wel goed komen. Moet gewoon even geduld hebben.

De laatste dagen niet veel gedaan beetje grieperig, wil het even sjaakies an doen want vrijdag wil en zal ik naar On traXS gaan, al mot ik op mijn knietjes.  >:-D

Ik had tijdens RAIL nog wat potjes verf gekocht van Vallejo (spreek je dat uit als Bvallego) en een setje met pigment.

De kleuren van mijn rotsen gaven me nog steeds geen goed gevoel, beetje saai allemaal, dus vandaag de kwasten te voorschijn en met Glace de boel ingesmeerd, droogt mat op en blijft een beetje langer plakkerig dan de matte vernis.

Eerst de lichtste kleur en vervolgens de kleuren hier en daar toegapst waar ik dacht dat het wel een beetje natuurlijk over gaat komen.
Wel veel werk maar het geeft wel een beter gevoel.

De potjes.



Het resultaat met de potjes er bij.
De rotsen onderaan zijn nog niet behandelt, zware belasting op de schouder kan er maar en paar uurtjes mee bezig zijn maar het is modelbouw en hobby en daarom hoeft het niet morgen af.



Overzicht van het bewerkte gedeelte.



Detail van wat rotsblokken.



Erosie ontstaat vaak in het gesteente door de weersinvloeden.
(wel jammer dat de led van het armsein niet meer brand, geen idee hoe dat te vervangen, lang leve Viessmann armseinen waar je arm van wordt)



Bij de betonmixer komt ook steeds meer materiaal.



Daar moet het nodige georganiseerd worden om een acceptabel geheel te verkrijgen, niet makkelijk als je nog nooit zoiets in werkelijkheid hebt gezien. Maar Interpret is mijn vriend en Google helemaal, dat wordt wer plaatjes kijken de komende dagen.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #551 Gepost op: 7 maart 2018, 09:03:48 »
Voorlopig rijden er nog geen smalspoor locs, digitaal wil het nog niet helemaal lukken met de decoder maar dat gaat wel goed komen. Moet gewoon even geduld hebben.
Ik heb niet zo heel veel verstand van dat digitaal rijden maar waarom wil dat niet lukken, heeft dat te maken met het formaat van zo'n printje en de beschikbare ruimte in dat H0e-locje?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #552 Gepost op: 7 maart 2018, 11:43:27 »
Beste Tom,

Is je sein nog demontabel, zo ja, dan demonteren en minitieus de weg van de stroom gaan volgen en met losse draadjes controleren of de led nog goed is.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #553 Gepost op: 7 maart 2018, 13:32:01 »
Tom,

Ik vind met name dat hek bij de betonfabriek erg mooi gelukt. (en dat doet niks af aan het andere moois).
Succes met de elektriek. Daar ben je zo uren zoet mee.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #554 Gepost op: 7 maart 2018, 22:55:10 »
Mooi werk met de poeders Tom. Er is heel duidelijk verschil en dat bedoel ik erg positief.

Je laat je toch zeker niet op je kop zitten door zo'n sein. :o Gewoon slopen en kijken wat je tegen komt. Dan komt het vanzelf weer goed. Succes man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #555 Gepost op: 8 maart 2018, 00:34:24 »
Voorlopig rijden er nog geen smalspoor locs, digitaal wil het nog niet helemaal lukken met de decoder maar dat gaat wel goed komen. Moet gewoon even geduld hebben.
Ik heb niet zo heel veel verstand van dat digitaal rijden maar waarom wil dat niet lukken, heeft dat te maken met het formaat van zo'n printje en de beschikbare ruimte in dat H0e-locje?

@Wim Corduwener , nee dat is het probleem niet, in N-spoor zitten ook decoders. Eerst was er een korreltje tussen de aandrijftandwieltjes gekomen. Vervolgens hersteld maar na 2 keer heen en wer rijden was het ho maar. Terug naar de winkelier die het nu in orde gaat maken. Ik denk gewoon een los draadje of de decoder opgeblazen, nou ja zal wel garantie werk zijn. Ga ook de rails aanpassen, denk dat de (fijne soort) ballast wat roet in het rijdende eten gooit. Anders de rails vervangen en de ballast minder hoog aanbrengen. Komt wel weer goed.

Beste Tom,

Is je sein nog demontabel, zo ja, dan demonteren en minitieus de weg van de stroom gaan volgen en met losse draadjes controleren of de led nog goed is.

Groet, Anne W

Anne, het sein is demontabel, zal wel eens kijken, morgen ook eens kijken of er wel spanning staat op de draadjes naar de led. En als ik er niet uit kom breng ik hem wel mee mag jij er een keer naar kijken  :D :D

Tom,

Ik vind met name dat hek bij de betonfabriek erg mooi gelukt. (en dat doet niks af aan het andere moois).
Succes met de elektriek. Daar ben je zo uren zoet mee.

Rob

Rob, alleen moet dat hek net andersom staan, komt omdat het nog steeds los staat en ik er geen erg in had het in de juiste stand te plaatsen. Betonfabriek vind ik ook wel geslaagd ondanks dat ik in het eggie nog nooit zo iets heb gezien. Komt ook nog een vrachtwagen bij en wellicht en betonmortelwagen met draaiende trommel (of hoe zo iets ook mag heten) De elektriek komt op een later plan, heeft niet zoveel prioriteit. Ben nu al uren zoet met van alles en nog wat, hahahaha.

Mooi werk met de poeders Tom. Er is heel duidelijk verschil en dat bedoel ik erg positief.

Je laat je toch zeker niet op je kop zitten door zo'n sein. :o Gewoon slopen en kijken wat je tegen komt. Dan komt het vanzelf weer goed. Succes man. ;)

Dank je @Pierre , ben wel tevreden over de pigmenten van Vallejo, ik weet dat het ook met pastelkrijtjes kan maar kwam hier op een leuke manier aan en dan zeg ik geen nee. Het sein slopen gaat hem niet worden, heb ik aleens met een gekoppeld sein gedaan en daar bleef niet veel van over. Ik zie wel wat ik er mee ga doen, morgen eerst meten of er spanning op de bedrading van de led staat.

Vrijdag naar On Traxs, heb er zin in.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #556 Gepost op: 8 maart 2018, 01:06:31 »
Ga zeker 1 plaat reserveren om er t.z.t. een smalspoorbaantje op te maken wat later mee kan naar het bejaardenhuis.  :-)
Daar ga ik me zeker op verheugen om te volgen en niet om jou in het bejaardenhuis te zien, maar wèl dat smalspoorbaantje.

Nou ja, bejaardenhuis is wel een beetje overdreven maar over een paar jaar naar en 55 plus appartement zit er wel in.
Wat betreft het smalspoorbaantje heb ik wel een klein beetje een idee alleen zoek ik nog naar het item, goederen, havengebied, industrie enz. enz. Das nog wel een dingetje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #557 Gepost op: 8 maart 2018, 09:23:14 »
Het sein slopen gaat hem niet worden, heb ik al eens met een gekoppeld sein gedaan en daar bleef niet veel van over. Ik zie wel wat ik er mee ga doen, morgen eerst meten of er spanning op de bedrading van de led staat.

Kom kom Tom ... dat zal toch wel meevallen. Ik heb gezien hoe netjes je met bedrading om kan gaan. Met bouwen kan je ook goed prutsen op de mm.

Vrijdag naar On Traxs, heb er zin in.

Tja ... dat begrijp ik wel. Ik ook maar ik geloof niet dat het er in zit voor mij. Ik heb al een paar dagen koorts en die wil niet zakken. :( Ik wil ook nog het een en ander winkelen in Houten. We zien wel. In ieder geval veel plezier in Utrecht. Er is ook weer heel veel moois te zien heb ik begrepen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #558 Gepost op: 8 maart 2018, 17:55:07 »
Blij dat je H0e-probleempje wordt opgelost en ik vind het natuurlijk ook leuk dat we er weer en H0e-spoorder bij is.  :)
Tsja, en die bergen zien er natuurlijk fantastisch uit. Ook wel mooi eigenlijk dat er zoveel specialiteit op ons forum zit... en ik ben er van overtuigd dat al dat moois ook nieuwe forumleden aantrekt.

En @Pierre, heel veel beterschap en ik hoop dat je snel weer op de been bent!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #559 Gepost op: 13 maart 2018, 14:55:33 »
Tja, ik heb er lang over nagedacht en nu de beslissing genomen.
Momenteel heb ik weer de energie van een lege accu en langer staan dan 15 minuten geeft problemen in het linker bovenbeen.
Allemaal niet echt prettig om verder aan de baan te werken, de lol gaat er een beetje van af en dat was nou net niet helemaal de bedoeling.

Ik heb wel gemerkt dat het werken op een kleiner deel me aardig is bevallen en na het bezoek aan Ontraxs kwam de keuze om verder te gaan met de veldspoortreintjes op spoor h0e en 1 of 2 kleine baantjes van 125x80cm te gaan bouwen.
Ik krijg dan meer werkruimte, baantjes zijn hanteerbaar en eventueel zelfs aan de keukentafel verder af te bouwen.

Ik ben nu een beetje aan het inventariseren wat blijft en wat verkocht gaat worden.

Een nieuwe episode staat voor de deur en mijn vrouw is allang blij, de gaten in de muur gaan weer dicht gemaakt worden.
Zo zijn we dan tevens alvast voorbereid om als de mogelijkheid zich voor doet te gaan verhuizen naar een appartementje waar de ruimte ook niet overdadig zal zijn.

Het is niet anders en ik hoop weer de lol en het plezier terug te vinden als ik straks aan 1 of 2 nieuwe baantjes kan gaan beginnen welke je zo onder de arm ergens mee naar toe kan nemen.

Ik zal het vervolg in dit draadje blijven bijhouden, ook het afbreken van het huidige bouwsel, heb er zelf geen moeite mee hoor, zet er weer zo de zaag in.  :D :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #560 Gepost op: 13 maart 2018, 16:37:35 »
Knap besluit.
Wellicht is diorama bouw dan meer voor de hand liggend en deze als een modulebaan uitwerken.
Dan zijn de delen naar wens zeer klein hanteerbaar te maken.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #561 Gepost op: 13 maart 2018, 19:25:53 »
Een knap besluit, alleen is de reden van je besluit natuurlijk wat minder. Ik denk (en ik hoop) dat je heel veel plezier zult beleven aan je nieuwe H0e-project.
Ontzettend veel succes!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #562 Gepost op: 13 maart 2018, 20:23:47 »
Dapper besluit, Tom. Maar het is zoals je zegt: de hobby is een lust en mag geen last worden.
En van deze baan: gelukkig hebben we de foto's nog  :D En dat meen ik: het blijft een archief waar we blijvend van kunnen genieten en inspiratie uit op doen.
En je kunt overwegen de kleine baantjes zo te maken dat ze op elkaar aan te sluiten zijn. ik heb daar wel eens een mooi voorbeeld van gezien (in h0e, meen ik) met een doordacht systeem dat je zo in elkaar kon klikken.
Succes met de nieuwe plannen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #563 Gepost op: 14 maart 2018, 22:39:26 »
De sloop is begonnen, steeds even een uurtje, morgen dagje naar Zwolle, zondag weer verder.















ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #564 Gepost op: 15 maart 2018, 01:55:24 »
Potverdorie Tom ... dit moet geen gewoonte worden hoor!  :o Dit is in korte tijd nou al de 2e baan die het loodje legt. Heftig hoor. Succes man met slopen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #565 Gepost op: 15 maart 2018, 11:27:12 »
Tom
Ik ga je bouw kunsten missen
En wie weet hoe happy je wordt met kleine dio baantjes (die te koppelen zijn)

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #566 Gepost op: 15 maart 2018, 14:50:59 »
Jammer Tom dat je het weer afbreekt, hopelijk blijf je wel je adviezen en uitleg geven.
Zondag verder met afbreken, ben je dit jaar a.s . weekend niet aanwezig in Zutphen.

  Groet Cor

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #567 Gepost op: 15 maart 2018, 15:21:27 »
@Cor , ik ga wel weer wat bouwen hoor, ben nog niet gestopt met de hobby.
Nee we staan niet meer in Zutphen, kost te veel bemanning en het is toch wel een aardig eind rijden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #568 Gepost op: 15 maart 2018, 15:48:49 »
Nou @iTom, inmiddels weet je wel een beetje hoe of het werkt. Ga je nou ook al je Märklín-spul op Marktplaats zetten? Veel spul kun je natuurlijk weer her-gebruiken want het blijft dezelfde schaal.v ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #569 Gepost op: 15 maart 2018, 16:25:44 »
@Wim Corduwener , ik heb niet veel Märklin spul meer, wel Piko maar daar is inmiddels ook bijna alles van verkocht. Straks de bruikbare K-rails met pukkeltjes nalopen en eventueel in de verkoop gooien. De rest moet ik nog eens bekijken, heb nog wat licht en armseinen. Het scenery materiaal ga ik voorlopig bewaren, kan altijd nog op MP maar wie wet wat ik nog ga en kan gebruiken.

Het eerste baanplan (nog niet definitief) heeft als industrie de steenfabriek, betonmixer en grindfabriek en verder wat daar zoal omheen van as gaat komen, misschien zelfs mijn watermolen en is er ook nog plek voor de ruïne.
Plan moet ik nog veder uitwerken want zie nu eigenlijk al een probleempje maar misschien zien andere nog meer probleempjes.



Moet verder nog eens kijken hoe ik de wegen kan laten verlopen, wil de wegen geen zichtbaar einde geven dus dat wordt nog en dingetje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #570 Gepost op: 15 maart 2018, 17:02:02 »
Dat baanplan heb je al strak in elkaar zitten. Mooi ook dat je het achterste deel hebt weggewerkt onder de bergen.
Persoonlijk zou ik dat spoor over het water weglaten, je hebt dan mooi ruimte voor iets met een steiger en een bootje. Verder zou ik aan weerszijden van je baan een (voorlopig loze) railaansluiting maken naar een eventueel volgende module. Of je dat ding gaat bouwen is dan weer vers 2, maar mocht je ooit plannen voor een uitbreiding hebben dan hoef je in elk geval niet te breken.
En ik zou met het begin van dit baanplan een nieuw topic starten. Op die manier houden we een beetje overzicht in het grotere geheel.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #571 Gepost op: 15 maart 2018, 19:33:36 »
Heftig maar een begrijpelijk besluit. Sterkte met de gezondheid Tom.
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #572 Gepost op: 15 maart 2018, 19:55:35 »
Jammer dat dit draadje stopt maar ook begrijpelijk. Succes met de nieuwe plannen, ik blijf het gewoon volgen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #573 Gepost op: 15 maart 2018, 20:00:00 »
Inmiddels een nieuw draadje geopend, kan je HIER vinden. Ga daar gewoon weer vrolijk verder en als iemand hulp nodig heeft met het afbreken van een modelspoorbaan, ik ben inmiddels ervaringsdeskundige  :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden
« Reactie #574 Gepost op: 18 juli 2021, 20:12:49 »

De scenery zal ergens in het Ahrdal zijn, daar kwam ik in mijn jeugd dikwijls op vakantie en heb daar nog leuke herinneringen aan.


De afgelopen dagen hebben mij diep geraakt.
Ik heb net als iedereen de beelden gezien van de ondergelopen gebieden, maar dat het zo heel erg was zag ik pas toen ik zocht naar het plaatsje Altenahr waar ik veel heb gekampeerd in mijn jeugd maar ook later nog weleens een weekendje wilde verblijven. De laatste jaren was het een beetje ingeslapen dorp, toerisme was er nauwelijks. Nu is het hard geraakt door het water en dat heeft mij ook diep geraakt.
Ik leef mee met de bewoners van Altenahr maar ook met al die mensen die in de ellende hebben gezeten door het water in alle delen waar de ramp heeft plaats gevonden.
Het zal overal jaren duren voor alles weer is hersteld.
Ik wens iedereen die nu in deze ellende zit heel veel sterkte toe.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Kelderspoorder