Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 178958 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #525 Gepost op: 13 februari 2018, 09:26:13 »
Heel mooie update weer Tom. Dat deurtje ... super. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #526 Gepost op: 13 februari 2018, 10:04:54 »
Het blijft toch allemaal boeiend wat je maakt.
Trouwens alles wat je voorbij ziet komen op dit forum is prachtig. Je krijgt er niet genoeg van om er naar te kijken.

Groet Cor

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #527 Gepost op: 13 februari 2018, 22:46:53 »
Vandaag kwam de timmerman de deuren afleveren en zijn ze in de ingang van de betonmixer gehangen.
Het geheel is nu bijna klaar, er moet alleen nog een bak komen waar de elevator in staat met wat transportbanden om de vrachtwages hu lading te laten lossen. Heeft iemand misschien daar een voorbeeld van. Kan op het www niets vinden.







ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #528 Gepost op: 13 februari 2018, 22:54:13 »
Mooie deurtjes, Tom.
Het geheel is een heel interessant industrieel hoekje geworden.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #529 Gepost op: 13 februari 2018, 23:37:11 »
Hallo Tom,

Volgende week ben ik weer op pad en kan ik naar mooie voorbeelden kijken.
Nu even snel gekeken en dit is een beetje wat ik bedoelde.

https://www.mascus.co.uk/construction/used-concrete-batching-plants/other-marcantonini-impianto-wet/vlul0ile.html

Het stelt eigenlijk niet veel voor.
Een groot schuin gat waar de transportband/elevator in het diepste punt staat.
De vrachtauto rijd dan naar het gat en dumpt daar zijn zand of grind.
Deze wordt dan m.b.v. de transportband naar boven gebracht in een bunker/opslagsilo.

Vaak is het gat/losplaats verdiept in de grond, maar soms moet de vrachtauto een helling omhoog en is er een losplaats met stortbak om de elevator heen gebouwd.
Tegenwoordig zie je deze verticale transportbanden bijna niet meer, enkel schuin geplaatste.

Als ik betere voorbeelden vind zal ik ze vermelden.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #530 Gepost op: 13 februari 2018, 23:45:50 »
Mark, bedankt voor de link.
Ik krijg wel steeds meer en idee hoe het op te lossen maar wacht zeker nog even af waar jij binnenkort mee aan komt, waarvoor alvast mijn dank.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #531 Gepost op: 14 februari 2018, 07:57:01 »
Kijk ook eens bij Kibri betoncentrale of betonwerk.
Nummer 9930, 9820, 39804.
Dit zijn de perfecte voorbeelden.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #532 Gepost op: 14 februari 2018, 11:54:12 »
Ziet er fraai uit @iTom!
Ook die houten deuren zien er prima uit!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #533 Gepost op: 14 februari 2018, 17:48:18 »
@Wim Corduwener , de envelop is op de post gedaan. Heb je morgen of overmorgen in huis.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #534 Gepost op: 14 februari 2018, 18:15:00 »
@Wim Corduwener , de envelop is op de post gedaan. Heb je morgen of overmorgen in huis.
Je bent een topper!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #535 Gepost op: 15 februari 2018, 23:02:48 »
De woningen in het bergdorp zijn vandaag voorzien van elektra, gas en waterleiding.
Nu er in de huizen stroom is kunnen de Preisertjes ook nog even mee genieten van de Olympische Winterspelen in Pyeongchang.
Hier en daar gaan de lichtlekken nog weggewerkt worden.



Het stationnetje is ook weer wat verder, zit te denken om er toch maar wat loketten in te maken met wat reizigers die kaartjes willen kopen.



De kleuren komen beetje vreemd over, zal morgen nog eens foto's maken maar dan i.p.v. de telefoon het fototoestel gebruiken.

Voor de kenners, bij de betonmixer is nog een bak gemaakt waar zand e.d. in gestort kan worden.
Dat gaat dan d.m.v. de elevator naar boven toe voor bewerking.



Het was voor vandaag niet veel maar ja, er zijn ook wel eens andere zaken die in huis gedaan moeten worden.
 
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #536 Gepost op: 16 februari 2018, 20:56:38 »
Ik vind de bak top.
Maar de gordijnen bij het eerste huisje passen wel heel erg mooi.

Een andere vraag, was jij niet van plan om bij rail in houten aanwezig te zijn?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #537 Gepost op: 17 februari 2018, 01:03:30 »
Mark, fijn dat de gordijnen in de smaak vallen (heb jaren geleden als gordijnverkoper gewerkt) en dat de bak is goed gekeurd.

Ik ben a.s. vrijdag de 23e in Houten aanwezig, sta ter ondersteuning bij iTrain voor vragen en nieuwe gebruikers.
Zou leuk zijn om je daar te ontmoeten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #538 Gepost op: 17 februari 2018, 07:56:47 »
Ik ga mijn best doen om vrijdag in Houten te zijn.
Hangt even van het werk af.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #539 Gepost op: 1 maart 2018, 00:02:50 »
De hele dag flink in de kou gezeten, de nieuwe voordeur moest geschilderd worden, ik vroeg nog aan de schilder, wel deur schilderen hè.
Hij zei ja, ja, alleen toch de voordeur, ik zei ja als je maar deur schildert.

Nu stond de hele dag de deur open om de verf te laten drogen en ineens stond er een man voor de open deur met een pakketje, lekker had ik weer wat uit te pakken. Gelijktijdig gaat de telefoon, Jan Kees van 't Winkeltje (de enige treinenwinkel in Dordrecht)
Hij vertelde dat mijn Roco veldspoorlocje binnen was en digitaal was omgebouwd. Mooi die ga ik morgen even ophalen.
Daarna pakketje openmaken, ik kreeg al een vermoeden en jawel hoor, daar zat mijn tweede Roco veldspoorlocje in, nou die kan morgen mooi mee naar het winkeltje om omgebouwd te worden.
Wel even kijken hoe straks de locjes er uit zien als ze op de baan komen te staan.
Wat een lieverdje, ben er al een beetje van gaan houden  :favorite: :) :)







De transportbanden zijn inmiddels ook in de maak, moet nog wel een plaatsje voor gevonden worden maar dat zal wel lukken.



Inmiddels ook een pak met 14 stuks XPS platen opgehaald bij Jippiejaaijajippiejippiejee Hornbach.
Platen zijn 3 cm dik en 125 cm x 60 cm. groot.
Ga zeker 1 plaat reserveren om er t.z.t. een smalspoorbaantje op te maken wat later mee kan naar het bejaardenhuis.  :-)
Er ligt weer genoeg werk en ook om over na te gaan denken hoe nu verder met de smalspoorbaan.
Heb er 4 platen voor mijzelf uitgehaald de rest gaat naar HIP in Werkendam voor de bouw van de scenery aan de Velsenbaan.
Een deel van de platen zal gebruik worden voor het baantje van mijn kleinzoon en voor mijn eigen baan waar een uitneembaar stuk berg in moet komen want mag geen gat meer in de muur zagen.  :-(
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #540 Gepost op: 1 maart 2018, 09:39:55 »
Dat is een heel lief locje Tom. Hij heeft nog niet vaak buiten gespeeld en is nog erg schoon :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #541 Gepost op: 1 maart 2018, 09:55:30 »
Inderdaad Pierre is ze nog maagdelijk schoon, maar eerst afwachten hoe het rijgedrag zal zijn van het locje wat inmiddels is voorzien van een decoder.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #542 Gepost op: 1 maart 2018, 11:07:52 »
Dat ziet er sfeervol uit!
En zo'n veldbaantje heeft zo z'n charmes: lekkere korte bochten en heeft dezelfde rijeigenschappen als spoor N.
Bovendien ben je nu drie- én tweerailer!  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #543 Gepost op: 1 maart 2018, 20:36:44 »
Hoi Tom,
het was even wachten, maar dan heb je ook wat! Leuke loc. Steeds meer details in dit industiele hoekje. Smullen!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #544 Gepost op: 1 maart 2018, 20:43:06 »
Het ziet er geweldig uit Tom,

Jan Kees van 't Winkeltje (de enige treinenwinkel in Dordrecht)

Op de voorstraat zit er toch ook één? of bestaat die niet meer? Ik ben al lang niet meer in Dordrecht geweest. Vroeger ging ik voor mijn treinspullen naar de Bart Smit in Dordrecht. Maar speelgoedwinkels zijn tegenwoordig geen speelgoedwinkels meer.  :'(

Groet,

Gert-Jan

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #545 Gepost op: 1 maart 2018, 22:02:32 »
Gert-Jan, op de Voorstraat zit Hobby Modelbouw Dordrecht van Ben, die heeft nog wel wat huisjes en Viessmann verlichting maar op het gebied van locs en wat daar allemaal bij hoort heeft Ben niets.
't Winketje zit al meer dan 50 jaar op de Binnen Walevest.
Van Bart Smit weet ik niet wel Intertoys op het Statenplein, die had best veel op het treinengebied.
Jan Kees (zijn vader was begonnen als Trix onderhoudsmonteur) heeft de zaak voortgezet en doet dat perfect.
Kwam je vroeger bij zijn vader met een loc die je niet bij hem had gekocht dan werd die ook niet gerepareerd, zijn zoon Jan Kees doet doet dat wel. Ben er wel blij mee. Het is alleen jammer, Jan Kees heeft geen kinderen dus deze zaak zal over een jaar of 15 wel ophouden te bestaan. Maar ja dan sturen we misschien wel allemaal gratis onze locs naar China voor reparatie en onderhoud.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #546 Gepost op: 1 maart 2018, 22:30:26 »
Je hebt gelijk, het was inderdaad de Intertoys.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #547 Gepost op: 2 maart 2018, 15:38:31 »
Ga zeker 1 plaat reserveren om er t.z.t. een smalspoorbaantje op te maken wat later mee kan naar het bejaardenhuis.  :-)
Daar ga ik me zeker op verheugen om te volgen en niet om jou in het bejaardenhuis te zien, maar wèl dat smalspoorbaantje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #548 Gepost op: 4 maart 2018, 20:05:06 »
Tom, die plaat kun je gerust gebruiken.
Volgens mij ben je nog niet echt toe aan het bejaardenhuis.
Afgaande op onze ontmoeting in Houten.

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #549 Gepost op: 4 maart 2018, 20:11:33 »
Citaat van: iTom
want mag geen gat meer in de muur zagen.  :-(

Niet eens?? Flauw hoor !!  ;D :o :P
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol