Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180208 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de nieuwe antieke lantaarnpalen
« Reactie #475 Gepost op: 20 december 2017, 17:30:12 »
Een erg geslaagd hoekje zo, Tom. Leuke lantaarnpaaltjes en inderdaad mooie begroeiing. Het is zo onduidelijk of het veldbaantje doorloopt of niet (en dat wil je).
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de nieuwe antieke lantaarnpalen
« Reactie #476 Gepost op: 20 december 2017, 17:32:22 »
Was zondag inderdaad gezellig in Zutphen Tom.
Maar wat een goed idee met met die step-down printjes, ik kende het niet.
Maar begrijp dat je de spanning mooi kunt regelen.
Ziet er allemaal weer gaaf uit Tom.

Groet Cor

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal, de nieuwe antieke lantaarnpalen
« Reactie #477 Gepost op: 21 december 2017, 19:56:19 »
@Robvd , veldbaantje loopt niet door, daar moet nog iets van een stootblokje komen.

@Cor , altijd gezellig om weer eens beetje bij te kletsen. Ik vind die step-down printjes helemaal geweldig, met een spanningsmetertje er aan kan je zo mooi de spanning instellen die de verlichting mooier en langer laat branden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #478 Gepost op: 5 januari 2018, 20:19:59 »
Ik had me voor genomen om in het nieuwe jaar de omgeving van de veldbaan en de steenfabriek wat aan te passen.
De rails van de veldbaan is er afgehaald, ging redelijk makkelijk alleen er komt nieuwe rails (Peko) voor in de plaats.
Gewoon omdat die een Y-wissel hebben en dat vind ik mooier.

Verder een stuk er aan gebreid om de rivier verder te laten doorlopen.
Gedeelte is al gegipst, de rechterkant zal nog wel even duren want daar moet ik binnenkort ook weer verder mee omdat het binnenkort tijd wordt om de druivenstokken te gaan planten.

Het (voorstaand) linker gedeelte, de rivier heeft al een grondlaagje verf.





Het (voorstaand) rechter gedeelte in de maak.



Nu er steeds meer water in de rivier komt te staan begint ook het onderwaterleven en komen de vissers en vliegvissers daar weer op af.
Zo te zien is er al aardig wat actie, alleen nu lopen de vissers nog op het water en dat is iets wat ooit maar 1 man kon, bleek dacht ik ook nog een visser te zijn.



Mooi stekkie zo onder de brug, daar zit de meeste vis.



In de smalle gedeeltes zit natuurlijk de meeste forel, lekker om die later op de BBQ te grillen, verser kan het niet.





Nu kijken hoe het waterpeil omhoog te brengen zonder dat we er natte voeten van krijgen.
Anders gewoon een stukkie van de benen afknippen, is een tweede mogelijkheid maar wacht ik nog even mee.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #479 Gepost op: 5 januari 2018, 22:04:20 »
Weer een mooi stukje werk Tom. Vooral je water vind ik geweldig goed gelukt. ;) Maar met de nieuwe rail leggen komt het vast ook wel goed.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #480 Gepost op: 5 januari 2018, 22:10:37 »
Leuk om weer wat overzichtsfoto's te zien, Tom. Wordt een erg mooie baan, zo. Mooi sfeertje ook bij de rivier.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #481 Gepost op: 5 januari 2018, 22:19:39 »
Leuk om weer eens wat foto's te zien.
Ziet er goed uit, smaakt naar meer en niet alleen de vis.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #482 Gepost op: 7 januari 2018, 00:11:23 »
Inmiddels is het waterniveau vanwege de hoge waterstand ook in  mijn riviertje gestegen en staan de vliegvissers nu tot aan hun knietjes in het water op de forellen te jagen met een zelf gemaakt plug aan de lijn.



Met een rietje wat beweging in de ModPodge geblazen zodat het water rondom de visser beetje kringetjes geeft.









ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #483 Gepost op: 7 januari 2018, 12:03:12 »
Grandioos Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #484 Gepost op: 7 januari 2018, 16:14:02 »
Dat is helemaal goed gelukt, Tom!
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #485 Gepost op: 15 januari 2018, 20:24:52 »
Eens kijken of de oeverranden er beter uit gaan zien met wat algranden.
Het water stroomt er langs en door de invloed van zonlicht  ;) ontstaat er hier en daar wel wat groenig spul.
Ook op de rotsblokken tekent zich wat alg af, daardoor zijn ze ook vaak glad en glibberig en kan je lelijk vallen.











Foto's verbergen niets, de randjes om de buis moeten nog een beetje opgevuld worden  8o





Sommige maken er een basis voor een landschap van, ik bouw er gewoon een ingang voor de mijn mee.
Moet nog wel een beetje geschuurd worden en een lik verf er overheen.
Vraag me alleen af of het niet te Amerikaans is. :help:





Vandaag lekker kalme dienst met een beetje verf en een kwassie, wat roerhoutjes en andere latjes me best geamuseerd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #486 Gepost op: 15 januari 2018, 22:16:43 »
Hoi Tom,

Mooie plaatjes, weer. Ik denk dat een houten mijningang best kan in Europa. Ik vind 'm alleen te hoog (let op: mening!). Volgens mij kunnen de kompels, zittend op de veldbaan of lopend, meestal net onder de ingang door zonder hun hoofd te stoten.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #487 Gepost op: 15 januari 2018, 22:46:27 »
Mooi ... mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #488 Gepost op: 15 januari 2018, 23:55:41 »
Hoi Tom,

Mooie plaatjes, weer. Ik denk dat een houten mijningang best kan in Europa. Ik vind 'm alleen te hoog (let op: mening!). Volgens mij kunnen de kompels, zittend op de veldbaan of lopend, meestal net onder de ingang door zonder hun hoofd te stoten.

Rob

Rob,  ik heb maar een beetje gegokt met de hoogte, er moet straks een smalspoor loc doorheen, geen idee welke het gaat worden en hoe hoog die zal zijn. Er kan altijd een stukje af en anders maak ik wel een nieuwe.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #489 Gepost op: 16 januari 2018, 15:04:00 »
Ik zou hem ook een stukje inkorten Tom. Ongeveer de hoogte van de plank er achter. Dan ben je gelijk het zicht daarop kwijt als je de ingang in kijkt. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #490 Gepost op: 16 januari 2018, 17:18:25 »
Inmiddels 2 roerhutjes lager en een kleurtje er op.
De "plank" er achter is een stuk van het tracé pendelbaan.
Daar ga ik nu nog een stukje uitzagen zodat het hele portaal er in kan schuiven.

Blijft verder nog de vraag, wat voor mijn is mijn mijn.

Zaterdag in Houten eens rond kijken naar een oude werkplaats van Pola, dat zou er ook mooi kunnen staan.
Het Veldbaantje zou dan de loods/fabriek in kunnen rijden ( ik droom al van een bewegende deur) dan misschien nog een wissl in de loods zodat er een ander treintje weer de loods zal verlaten, maar eerst kijken of de loods te vinden is en dan kijken of het allemaal mogelijk is met de (beperkte ruimte)



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #491 Gepost op: 17 januari 2018, 07:58:42 »
Beter zo Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #492 Gepost op: 17 januari 2018, 10:28:31 »
Blijft verder nog de vraag, wat voor mijn is mijn mijn.
Meest voor de hand liggend is natuurlijk een kolenmijn. Een kolenmijn hoeft niet per se met een moeilijke mijnschacht met een lift die honderden meters diep gaat. Maar mergel kan natuurlijk ook; dat geeft minder zwarte rommel en combineert misschien mooi met het andere spul dat rond je smalspoorbaan te vinden is.

Dat water ziet er prima uit en geeft een mooi diepte-effect. Ik heb het al eerder bij Pierre gezien, maar ik denk dat deze methode veel beter werkt dan bijvoorbeeld water met giethars.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #493 Gepost op: 17 januari 2018, 10:45:26 »
Ben er nog niet helemaal uit, zaterdag eens kijken of ik in Houten de oude betonfabriek kan vinden.
Deurtjes open zetten (nee niet draaibaar maken) en het geheel beetje aanpassen.
Steen, grind en beton, harde materialen die toch wel beetje bij elkaar passen denk ik.

Smalspoortreintje rijd dan de fabriek in en ook weer uit anders zie je r nooit meer iets van  :D :D

Deze dus \/

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #494 Gepost op: 17 januari 2018, 10:53:35 »
De mijningang ziet er goed uit, zo, Tom.

Blijft verder nog de vraag, wat voor mijn is mijn mijn.

Aangezien de veldbaan naar/langs de bakstenenfabriek gaat zou ik zeggen: iets dat je nodig hebt om, of gebruiken kunt bij het maken van bakstenen...
Kalk ofzo?
Ik zag ook dat mangaanerts wordt gebruikt om baksteen te kleuren.
Zelfs klei zou kunnen, dat zijn dan oude rivier of zee afzettingen van klei. Hoewel het meeste uit de rivier komt?

Zelf zou ik wel een goud- of diamantmijn willen (andere edelstenen mag ook)  :D

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #495 Gepost op: 17 januari 2018, 10:56:59 »
Oh, tijdens het schrijven van mijn reactie stond er opeens een betonfabriek op het menu....
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #496 Gepost op: 17 januari 2018, 11:40:36 »
...mergel en beton gaan heel goed samen. Mergel wordt volgens mij ook gebruikt bij de productie van cement en cement is weer een bestanddeel van beton. En daarmee is het verhaal weer kloppend.
Die betonfabrieken zijn nog volop verkrijgbaar en de richtprijs op Marktplaats zit zo tussen de 10 en 15 euro.
Succes met je keuze.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #497 Gepost op: 17 januari 2018, 13:35:07 »
Ik ga mee met Wim's suggestie. Mergel gaat inderdaad in cement/beton. Van mergel kun je ook stenen hakken die gebruikt worden in de bouw. Samen met de bakstenen uit de fabriek er naast heb je dan een 'totaaloplossing' voor de bouw: 'gewone' bakstenen, 'luxe' mergelstenen, cement en beton.
Het is maar een idee, hè.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #498 Gepost op: 17 januari 2018, 15:46:21 »
Ik ga mee met Wim's suggestie.
Nu @iTom nog.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #499 Gepost op: 17 januari 2018, 16:18:05 »
Zaterdag eerst eens kijken of er wat in Houten ligt.
MP momenteel weinig aanbod.
Heb de tijd maar denk wel dat het uitdraait op de oude betonfabriek, die heeft een toegang voor veldspoor zo te zien en anders maak ik die er wel in.
@Robvd en @Wim Corduwener ga wel met jullie gedachte mee hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0