Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180228 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #75 Gepost op: 13 april 2017, 16:11:00 »
Ik vind het al heel wat worden.

Een heel domme vraag maar hoe maken jullie papierpulp?
Met behanglijm of houtlijm of ....?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #76 Gepost op: 13 april 2017, 16:22:43 »
@mark mms

je neemt een bak met oud nieuws, dat doe je in de versnipperaar.
Daarna zet je de boel een week in een emmer vol met water.
Regelmatig de boel even doorsaan.
Daarna met de keukenmixer (voor het bakken van de appeltaart) de smurrie fijn malen.
Neem voor gebruik een bakje (Chinees nummer 36) en vul dat met de niet te natte papier smurrie, wate rbeetje uitknijpen anders gaat de boel te veel krimpen.
Ik doe er dan nog een handje fijn gezeefd zand door maar fijn houtzaagsle van bijv. MDF kan ook heel goed.
Vervolgens een flinke scheut houtlijm, die van de Bijenkorf voor de modelbouwers is prima.
Goed door elkaar mengen tot het een smeerbaar papje is, daarna de boel rustig laten drogen, kan wel een wekje duren.
Succes.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: mark mms

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #77 Gepost op: 13 april 2017, 21:27:11 »
Tom bedankt.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #78 Gepost op: 15 april 2017, 20:23:25 »
Vandaag dagje Houten.
Het was behoorlijk druk maar wel gezellig.
Diverse bekende tegengekomen en rond lunchtijd gezellig samen met Pierre broodje genuttigd en beetje bijgekletst.

Ik was op zoek naar een oude steenfabriek behalve (te) dure kant en klare modellen die ook nog niet en netjes waren gebouwd niets gevonden. Toen maar de knoop doorgehakt, ik ga en deel van mijn C-rail vervangen door K-rail.
Het is geen grote investering en ik kwam het nodige tegen waar de prijs me wel van beviel, weliswaar 2e hands maar ja, koop ik nieuw en ga ik rijden dan is het ook gelijk 2e hands. Met een beetje wasbenzine ATF zal het allemaal wel meevallen. Ook nog een inrijsein gevonden voor een leuke prijs. 100mtr grijsdraad om de bezetmelders te bedraden, moet nu wel genoeg zijn.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #79 Gepost op: 15 april 2017, 20:29:21 »
ik ga en deel van mijn C-rail vervangen door K-rail.

Waarom de overstap van C- naar K-rail? en waarom slechts een deel? en sluit dat spul dan wel goed op elkaar aan?

Groet,
Gert-Jan

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #80 Gepost op: 15 april 2017, 21:24:16 »
GéJé, de treinen maken over de K-rail minder lawaai.
Het gedeelte wat niet wordt vervangen komt onder een berg en hoor je ook minder lawaai.
Er ligt al een gedeelte nu met overgangsrail, die gaat er uit en zo kan ik de K-rail makkelijk doorbouwen.
Komt ook bij dat ik K-rail altijd mooier vond dan de C-rail et de kunststof bedding.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: GéJé

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #81 Gepost op: 15 april 2017, 22:24:21 »
Je kan weer even vooruit Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #82 Gepost op: 15 april 2017, 22:28:02 »
Heb er zin in, inmiddels ook nieuwe wisselaandrijvingen besteld, de MP1 MP1 klik
Heb ze werkend gezien, mooier dan de magneetaandrijvingen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #83 Gepost op: 15 april 2017, 23:30:08 »
Mooi setje rails Tom.
Die Märklín-rails zijn er steeds mooier uit gaan zien.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #84 Gepost op: 20 april 2017, 23:07:38 »
Deze K-rail bestaat al een tijdje @Wim Corduwener , zelfs al voor de C-rail met de kunststof bedding.

Zo, C-rail van de eerste 2 segmenten opgeruimd, wissels staan te koop compleet met magneetaandrijving en verlichte wissellantaarns.
K-rail uitgelegd, Neopreenband besteld (gratis verzenden) en ontvangen.
Neopreenband is 25mmx5mm en met 2 stroken naast elkaar komt de K-rail er mooi op te liggen.
Inmiddels nog wat rails er bij besteld en ook de magneetaandrijvingen.
Levertijd is 5 tot 10 werkdagen, komt goed uit, volgende week met kleinzoon Wessel 3 dagen naar Hamburg, heb daar heel veel zin in en we hebben nog voldoende Haribo in huis. ;)

Eerst stroken Neopreen geplakt en een rails gelegd.





Hier komt ook nog een stukje Neopreen onder zodat straks de magneetaandrijvingen ook goed ondersteund gaan worden.





Was eerst nog van plan om de wissels te sturen met de MP5, maar alle bedrading aan de onderkant van de segmenten zitten dan in de weg en ik heb geen zin om daar nog de boel te gaan verandeen.
Ook de K-railwissels zijn niet eenvoudig te combineren met het staafje van de MP5, tenminste voor mij i.i.g. niet.
Voor C-rail lijkt me de MP5 perfect.
Ga wel puzzelen om er overwegbomen mee te bedienen of iets anders wat kan bewegen want het loopt wel erg mooi.



Komende dagen me maar weer eens bezig houden met de rivier.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #85 Gepost op: 20 april 2017, 23:14:49 »
Ik vind die K-rail er inderdaad een stuk realistischer uit zien dan de c-rail. De pukkels vallen hier veel minder op.

Groet,

Gert-Jan

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #86 Gepost op: 20 april 2017, 23:22:22 »
Maken ook minder lawaai.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #87 Gepost op: 21 april 2017, 11:52:47 »
Hoi Tom,

kunnen die aandrijvingen rechtstreeks op een DR4018 van digikeijs aangesloten of moet daar ook een extra printje tussen zoals met de conrad aandrijvingen?

Misschien ga ik ze wel toepassen op mijn baan.

Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #88 Gepost op: 21 april 2017, 12:05:10 »
Mies, denk het wel, kan in ieder geval zeker op de WDD van Rosoft en die is volgens mij hetzelfde als de 4018 van Digikeijs.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Michel Bikkel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #89 Gepost op: 24 april 2017, 22:38:16 »
In afwachting van de bestellingen en de drie daagse reis Hamburg vandaag toch nog even klein beetje bezig geweest aan de oude brug over de Ahr.
Langs het spoor traanplaat gelegd, alleen bij de landhoofden moeten ze nog een beetje gesteld worden want daar zakken ze door.





Er komt natuurlijk ook nog een hekwerk langs maar daar wacht ik voorlopig nog mee, eerst de rivier verder afmaken want er komt nog een brug voor auto's en voetgangers, deze zal achterin komen.

En nu zo lekker slapen en morgen richting Hamburg.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #90 Gepost op: 24 april 2017, 23:51:37 »
Mooie brug en dat traanplaat is van dat band dat om een pakketje heen zit?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #91 Gepost op: 24 april 2017, 23:58:26 »
Traanplaat is inderdaad van verpakkingsmateriaal, kost niets lijmt alleen lastig.
Misschien ga ik het nog vervangen door styreen, heb ik ook in traanplaat.
Wellicht krijg ik het er dan strakker op.
Zal mijn licht eens goed opsteken in Hamburg bij MiWuLa, samen met kleinzoon Wessel morgen 3 dagen op pad.
Hij heeft al verklapt dat ik een ijsje van hem krijg want hij heeft zijn zakgeld mee genomen.
Ga er echt 3 dagen van genieten, samen met mijn 10 jarige oudste kleinzoon op pad, hoe leuk is dat en dan nog naar MiniaturWunderLand
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #92 Gepost op: 25 april 2017, 21:11:16 »
Ga er echt 3 dagen van genieten, samen met mijn 10 jarige oudste kleinzoon op pad, hoe leuk is dat en dan nog naar MiniaturWunderLand

Dat is helemaal geweldig Tom. Genieten jullie er maar lekker van. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #93 Gepost op: 26 april 2017, 08:05:29 »
Tom, een beetje laat maar veel plezier gewenst.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #94 Gepost op: 26 april 2017, 15:51:40 »
Naast dat @iTom een verdomd mooie baan inelkaar kan frutten, is het ook nog een leuke opa.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Ed-X-man!

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #95 Gepost op: 26 april 2017, 20:43:58 »
Hoi Tom,
Wat super om te zie hoe je dit weer hebt aangepakt. De ervaring in modelbouw is goed te zien . Erg motiverend voor een beginner zoals ikzelf. Top hoor!
Mvg Ed

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #96 Gepost op: 27 april 2017, 21:31:46 »
Net terug van 3 dagen uitje met onze kleinzoon Wessel.
Nu toe aan 15 dagen herstel, zo'n kerel van 10 jaar kan aardig veel energie kosten maar het was het waard en we hebben genoten van de 3 dagen en uiteraard van MiWuLa.

Natuurlijk veel foto's gemaakt maar bijna alleen van het nieuwe gedeelte Italië, wat is dat geweldig gemaakt.

Ik kan het natuurlijk wel allemaal gaan vertellen maar foto's zeggen meer dan mijn woorden.

Het Vaticaan.



De mooie bruggen over de Tiber.









Het Coloseum





Trevi fontein



San Gimignano (Manhattan van Toscane)




Cinque Terre.





Hier komt een verder uitbreiding, wat het gaat worden is nog een raadsel, misschien Venetië







Kust Atrani









Pompeii



De Vesuvius



<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>



Kleinzoon wil later piloot worden, vanaf dat hij kon praten heeft ie het daar over, geen brandweerman, geen politieagent, geen machinist, nee altijd weer piloot.
Helemaal gek van vliegtuigen dus bij vliegveld Knupfingen was hij niet weg te slaan.



Verder nog wat leuke dingen voor de weatheraars onder ons.







Mooi dorpje ergens in Midden-Duitsland.



Misschien iets voor mijn nieuwe baantje.



Hamburg, het gedeelte waar je MiWuLa zal vinden.



En omdat Wessel vorig jaar er is geweest en dit jaar weer naar Amerika gaat moest Amerika ook bekeken worden en met name Cape Carnaval of is het nu Cape Canaveral



En volgens Wessel gaat ie hier ook naar toe.



Het was echt super om samen met mijn kleinzoon dit te doen, ik kan het iedere Opa van harte aanbevelen.
Een geweldige ervaring waar ik eerst wel een beetje tegen op zag maar toen iemand mij vroeg hoe ik het had gevonden als ik zoiets vroeger met mijn Opa had mee mogen maken wist ik het, dit moet je gewoon doen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #97 Gepost op: 27 april 2017, 22:26:50 »
Hoi Tom,

Leuk verslag. Mooi dat je dit zo samen met je kleinzoon hebt kunnen doen!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #98 Gepost op: 28 april 2017, 00:32:40 »
Inspirerende foto's.
Dit jaar gaan we met de caravan naar Denemarken met een tussenstop in Hamburg. Natuurlijk naar Miniatur Wunderland, maar ook om nog een laatste familieraadsel op te lossen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #99 Gepost op: 28 april 2017, 09:03:30 »
Dat moet een geweldige ervaring geweest zijn. Wat een indrukwekkende mooie foto's heb je kunnen maken.