Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 180229 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #500 Gepost op: 19 januari 2018, 16:13:05 »
Na een dag met Co de Rood vandaag maar eens begonnen aan Co de Groen.

Combinatie van diverse soorten groen met lijmen als Modpodge (mat) verdunde boekbinderslijm en voorstrijk beetje aan het rommelen geweest. Later komen er nog diverse struiken bij.









Fijne turf in oude kruidenpotjes werkt ook wel lekker.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #501 Gepost op: 24 januari 2018, 20:26:28 »
Dinsdagmiddag pakketje van Tante Ali binnen, ja hoor mijn eerste Arduino pakketje.
Gelijk de boel aangesloten maar ja ........... en toen.

Moest eerst een programmaatje downloaden en installeren maar ja hoe weet je nu of het goed is.
Verder lezen, kijken in Aparaatbeheer en zoeken naar de Com poort met Arduino maar die heb ik niet gevonden.
Wel een Com poort met een hele andere naam, USB verbinding verbroken en de naam van en de Com poort waren weg, dat was hem dus.

Vervolgens op het www een bestand gevonden en via het programma van Arduino geupload voor de stappenmotor en een voorbeeld hoe de boel aan te sluiten.
En met een één twee drie in godsnaam de voeding er aangesloten en jawel hoor, niks.

Zag dat ik 2 voedingskabeljes verkeerd had aangesloten, ben ook zo technisch als een draaideur en hoppa, de stappenmotor begon te draaien.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>


Nu me maar eens wat verder in zien te verdiepen en kijken wat er nog meer mogelijk is, verder staan er genoeg bestanden op het Interpret.

Het volgende project was en stoplicht maken, nog niet helemaal gelukt maar ben aardig op de juiste weg.

Het ene stoplicht staat op rood, het ander staat op groen.
Met Arduino is er altijd wat te doen.  :)

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>


Vandaag ook nog een pakketje binnen gekregen, komt goed uit nu ik paar dagen even niet te veel mag inspannen vanwege het ECG kastje.
Eerst natuurlijk de plastiek glans er af jassen. Het smalspoortreintje zal er naar toe gaan en ook naar binnen rijden om beton op te halen voor de steenfabriek. Heb geen idee of dat logisch is en in de werkelijkheid ook voor kan komen maar vond het van mijzelf een briljant idee  :) :)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #502 Gepost op: 24 januari 2018, 22:35:42 »
Weer mooie dingen Tom.
Ja wat tante Ali betreft ik heb nu jammer genoeg 2x mijn bestelling niet ontvangen. Zijn gelukkig kleine bedragen, maar toch.
Gaat wel vaker goed dan fout.

 Groet Cor

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #503 Gepost op: 24 januari 2018, 22:54:39 »
@Cor, Ali aanschrijven, discussie openen en aangeven dat jr het geld terug wil.
Ik heb ook wel eens iets niet ontvangen maar altijd mijn geld terug gekregen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #504 Gepost op: 24 januari 2018, 23:16:58 »
Wat Tom zegt, Ali schrijven.

Als ik iets niet of niet goed ontvang, heb ik tot nu toe altijd centjes terug ontvangen.

Wel mooi spul dat Arduino.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #505 Gepost op: 25 januari 2018, 00:01:17 »
Hoi Tom,

Mooie spulletjes, hoor. Leuk dat je ook met de Arduino aan de gang gaat. Het programmeren (en vooral het fout zoeken) bij wat ingewikkeldere projecten is wel even een klusje, maar het is een veelzijdig apparaatje. En we hebben hier natuurlijk ook plek voor Arduino vragen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #506 Gepost op: 6 februari 2018, 23:55:27 »
Afgelopen dagen bezig geweest met de betonmixer.
Nog nooit zo'n ding in het echt gezien dus werd het een beetje zoeken naar plaatjes wat betreft de kleuren.
Leuk project geweest, alleen nog houten deuren maken en dan is het klaar.
Wel erg veel over, ik vraag me af waarom dat allemaal er bij zit, dat maakt zo'n doos allen maar duur.

Het begin.



De te dunne muurtjes beetje opgedikt, moet wel een forse onderbouw zijn.



Aanbouw gemaakt, gelijk de tussendeur er in gezet.



Vervolgens de opbouw.



De silo's en afvoerkanaal.



De grote mixer



Eerste probeersel, het weatheren liep een beetje uit de hand.





Vervolgens met wat poeders de zaak opnieuw geweathert.



Hekwerk en trap geplaatst nu alleen nog de houten deuren.





Komt ook nog een opslagplaats bij maar niet die uit de doos, die is te gof te groot.
Wordt vast iets met oude railstaven en roerhoutjes. :D

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #507 Gepost op: 7 februari 2018, 00:38:36 »
Ik vind het een mooi bouwwerk geworden Tom. Het ziet er geweldig uit zo. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #508 Gepost op: 7 februari 2018, 07:35:07 »
Ik zie dagelijks betonfabrieken en moet zeggen dat deze aardig in de buurt komt.
Dat hoge smalle ding aan de rechterkant noemt men een elevator en is niets meer dan een transportbanden met flinke ribbels/schoepen.
Hiermee wordt het zand of grind naar de bunkers of de weger getransporteerd.
De voet zal dus in een bak moeten staan waar de vrachtwagens hun zand of grind kunnen dumpen.
Meestal met een kleine oprit ervoor.

Om de silo's bovenop te voorzien van cement en vulstoffen, gebeurt dit met persleidingen waar de silo vrachtwagens hun slang op aansluiten. Dus ergens op grondniveau.

Wellicht kun je iets met deze informatie.
En nogmaals, hij ziet er top uit.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #509 Gepost op: 7 februari 2018, 10:22:22 »
Hoi Tom,
Dat is weer een succesvol project. Erg goed gelukt.
Is hiermee ook de houten ingang van de mijn verdwenen?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #510 Gepost op: 7 februari 2018, 11:53:48 »
Strak werk Tom.
En die overgebleven onderdelen? Ach, wat zou een kitbasher doen zonder al die overgebleven onderdelen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #511 Gepost op: 7 februari 2018, 11:57:43 »
Ik zal er n foto van maken voor de liefhebbers
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #512 Gepost op: 7 februari 2018, 12:43:59 »
Strak plan!  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #513 Gepost op: 8 februari 2018, 23:12:12 »
Daar zou je toch best wat van kunnen gebruiken, laat maar horen als er iets voor iemand bij zit.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #514 Gepost op: 8 februari 2018, 23:46:20 »
Nu maar eens wat anders, het stukje industrie is beslist nog niet klaar, kreeg de tip dat wat ik dacht dat het een rookkanaal was dat dat ding een elevator schijnt te heten, kijk zo worden we toch weer wat wijzer.
Zo'n elevator bestaat uit transportbanden met flinke ribbels/schoepen.
Daarmee wordt zand of grind naar de bunkers of de weger getransporteerd, hoort ook in een soort bak te staan waar de vrachtwagens het zand en grind in komen storten. Weer een leuk weetje.

Nu begonnen aan het bergdorpje Brück, waarom dat het Brück heet, wel ik heb daar in mijn jeugd hele leuke vakanties gehad op Camping Kristallbad te Brück in het Ahrdal.
Het on(t)roerendgoed moet nog wat gerestaureerd en waterpas gezet worden, de kerk staat inmiddels goed, verlichting is er al in gebouwd. Er gaat daar nog een begraafplaats komen, het is er een beetje dooie boel in die hoek, vandaar.








het groene spanningsmetertje geeft de spanning aan van de 2railbaan, met dank aan Alibengalie die voor mij een paar van deze meterjes heeft gemaakt. Ze geven niet de juiste spanning aan maar bij benadering, ik ben er blij mee, heb je er wat aan, eigenlijk niet. Vind het gewoon leuk staan en het breekt de dooie wand.



Ook aan de andere kant een paar spanningsmetertjes, de groene voor de 3railbaan, de rood/blauw geeft de spanning en gebruik aan van de verlichtingstrafo. Kan van pas komen bij te veel lampjes.





In het donker toch nog wat lichtlekken te zien, die gaan we nog weg werken.



Ook bij het industrie gebied nog een paar lantaarnpaaltjes geplaatst, de weg moet toch een beetje verlicht worden.



Weer lekker bezig geweest, morgen weer verder want volgende week minder tijd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #515 Gepost op: 10 februari 2018, 00:19:59 »
Vandaag weer eens de boel opgeruimd.
Komende weken zal er wat minder worden gebouwd, druk en Olympisch winterspelen kosten ook veel tijd.
Tijdens het opruimen kwam ik natuurlijk weer wat tegen, de armseinen van Viessmann.
Die moest ik dan toch nog maar even plaatsen en aansluiten.

Gaatje 13mm boren en plaatje er onder maken, soort van foamboard is mooi genoeg.



Natuurlijk moet ook het voorsein er bij, komt op dit stukje wel aardig uit.
In het eggie zullen ze best wel wat verder uit elkaar staan maar ja, ik heb niet de eggie ruimte.



Tussen de seinen heb ik gelijk ook maar de kabelgoten gelegd, kan maar gebeurt zijn.

Daarna de decoder aangesloten, in dit geval is het natuurlijk een wisseldecoder vanwege de magneetartikelen, maar wat bleek .... deze doet het niet meer. Nou die kunnen we netjes opsturen voor reparatie, komt goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #516 Gepost op: 10 februari 2018, 10:00:53 »
Daar zou je toch best wat van kunnen gebruiken, laat maar horen als er iets voor iemand bij zit.


Nou @iTom dat is een interessant doosje onderdelen. Ik ben wel geïnteresseerd.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #517 Gepost op: 10 februari 2018, 10:06:00 »
Die seinen zien er erg netjes uit.
Zelf twijfel ik nog sterk of ik überhaupt seinen ga plaatsen, of dat er een preisertje met vlag de boel mag regelen.
Ook dat wilde gras is om jaloers op te worden.
Heb je daar ergens een beschrijving van gemaakt?
Welke soorten, hoeveel lagen, enz...
Het verbaast me telkens om te zien dat er minimale begroeiing is op de bergen, maar toch veel te zien is.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #518 Gepost op: 10 februari 2018, 18:27:42 »
Daar zou je toch best wat van kunnen gebruiken, laat maar horen als er iets voor iemand bij zit.


Nou @iTom dat is een interessant doosje onderdelen. Ik ben wel geïnteresseerd.  :)

Gaan we dat regelen, stuur maar een Pb met je adres, dan stuur ik het op, zal wel een kleiner doosje worden want er zit nu veel "lucht"bij.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #519 Gepost op: 10 februari 2018, 19:27:11 »
Dankjewel Tom.
PB zit in je postvakje!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #520 Gepost op: 11 februari 2018, 18:15:52 »
Hoi Tom, ik las dat je gaat stoppen bij Hobby in praktijk. Dat is wel jammer. gr, Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #521 Gepost op: 11 februari 2018, 18:27:12 »
Hoi Nico,

nee ik ga niet helemaal stoppen, ga het rustiger aan doen.
Ik ga na 31 maart alleen nog de eerste zaterdag van de maand aanwezig zijn.
Kan het niet meer opbrengen om iedere zaterdag de man te zijn die de deur open houd en weer sluit.
Na ruim 5 jaar vind het wel genoeg zo.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #522 Gepost op: 11 februari 2018, 23:57:02 »

Ook dat wilde gras is om jaloers op te worden.
Heb je daar ergens een beschrijving van gemaakt?
Welke soorten, hoeveel lagen, enz...
Het verbaast me telkens om te zien dat er minimale begroeiing is op de bergen, maar toch veel te zien is.

Mark, niets bijzonders hoor, wat soorten van Silhouette in diverse kleuren en lengtes.
Verder vel materiaal van J&J Vriend waaronder ook diverse soorten fijne tuf.
Na de kerst kijk ik altijd bij de tuincentra of z nog wat zooi uitverkopen van strooimateriaal waarmee ik dan weer probeer het onkruid te imiteren. Niets meer en niets minder. Spaarzaam strooien dan kost het ook niet zo veel en ziet het er toch beter uit, hoe heet dat ook al weer, less is more.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #523 Gepost op: 12 februari 2018, 23:46:34 »
De timmerman is bezig met de deuren van de betonmixer.
Deze houten deuren worden opengedraaid aan de betonmixer bevestigd als ze klaar zijn.





Verder alvast begonnen met het bergstationnetje.
Perron gemaakt van 9mm triplex en afgewerkt  met Auhagen kopsteenplaten.
De randen afgewerkt met vuren lat, de gaatjes worden nog dicht geplamuurd.









Hierna de rest verder afwerken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #524 Gepost op: 13 februari 2018, 08:30:15 »
Leuk geheel zo.
Zeker de laatste foto, hier zie je mooi de opbouw van ondergrond tot en met het plaatsen van groen.