Auteur Topic: Bad Ahrbach im Ahrtal. Pas op !!! Schokkende beelden  (gelezen 178900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #50 Gepost op: 6 maart 2017, 20:52:22 »
Is een pakketje van Auhagen, dat zijn de leukste want daar moet je best wel wat aan doen om er iets van te maken.
Vond dit type bug wel passen en je ziet ze ook niet zo veel.
Eerst nog wel over geacht om het zelf te maken maar de prijs was wel leuk, uitverkoop in Eindhoven bij Willies, koste € 12,50 en dat is dan nog wel te doen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #51 Gepost op: 6 maart 2017, 21:25:47 »
Mooie brug, mooi riviertje. En wat ik sterk vind is dat je rivier achterin iets omhoog lijkt te lopen en smaller wordt, waardoor diepte ruimer lijkt.
Persoonlijk (en dat is natuurlijk een kwestie van smaak) zou ik de stenen van de bruggenhoofden qua kleur wat donkerder maken. Ik denk dat dan de brug wat sterker uit de verf komt. Ergo: ik vind de donkere stenen mooier.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #52 Gepost op: 6 maart 2017, 22:32:10 »
Gelukkig Tom, er is weer wat te zien bij je,ik ga je weer volgen.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #53 Gepost op: 7 maart 2017, 10:45:40 »
Citaat van: iTom
En het is altijd fijn als je vooruit wat plannen gaat maken, deze wek wilde ik dit en dat doen maar tot op heden is daar nog niet veel van terecht gekomen, zondagavond werden we geveld door een griep aanval.
Natuurljk hadden we de griepprik maar waarschijnlijk is deze er niet tegen bestand.
Maandag bijna de hele dag in bed gebleven, alles doet zeer.
Voordeel van dat alles zeer doet dat het een teken is dat je nog leeft.


Beterschap voor beiden. Griepprik werkt vaak niet. Niet halen is beter...  ;D


Ik had je nog een mail gestuurd vanaf mijn nieuwe e-mail.
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #54 Gepost op: 7 maart 2017, 11:26:24 »
Dank je, Yentl.
Wanneer heb je die mail gestuurd, recentelijk heb ik niets ontvangen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #55 Gepost op: 7 maart 2017, 18:35:43 »
Inmiddels het linker bruggenhoofd ook uitgelijnd.
En voordat er nu allemaal mensen denken dat ze naar Specsavers moeten heb ik er even de waterpas op gelegd.



Ook even bij de bruggenhoofden de blokhaak gezet.
Nu lijkt het bij deze net of het bruggenhoofd uit het lood staat maar dat komt omdat de rivier wat omhoog loopt en de blokhaak zo een vertekend beeld geeft.





Bruggenhoofden ook nog een beetje geweatherd.





Brugdeel blijft voorlopig nog even los tot deze bak zover klaar is dat het brugdeel er tussen geplaatst kan worden.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #56 Gepost op: 9 maart 2017, 17:25:34 »
Komt eindelijk mijn pakketje binnen met connectors en behuizing.
Komt goed uit, kan ik de draadjes op mijn gemak er aan solderen.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #57 Gepost op: 4 april 2017, 01:31:34 »
Ik loop hier weer een beetje achter, alhoewel er niet zo heel veel is gebeurt de laatste tijd.

Rustig aan verder, nu het laatste module aanpakken.
Dit wordt module nr 1, hier komen alle draden bij elkaar van de bezetmelders en worden op de S88n aangesloten.
Ook een wisseldecoder en 2 seindecoders voor de lichtseinen in het station zitten hier bij elkaar.

De s88n op deze foto worden vervangen door nieuwe, mooi met een RoSoft kastje er omheen.



Stoeltje er bij maakt het werken wat makkelijker.



Aangesloten op de laptop met de eerste S88n LocoNet met diodetruc.



De centrale IB Basic en de trafo's, 1 voor de centrale en 1 voor voeding van de magneetartikelen.



Segment 1 en 2 zijn met slotbouten aan elkaar gekoppeld.







De ringleiding welke later wordt gekoppeld aan het 3e segment.



Wissellantaarns worden aan/uit geschakeld met deze drukknop.
De verlichting van de huizen en de straatlantaarns worden straks ook aan/uit geschakeld d.m.v. dit soort drukknoppen.
Of alle huizen en straatlantaarns in 1 keer allemaal gelijk aangaan weet ik nog niet, vind dat ook minder spannend want zelf zal ik niet zo snel in het donker gaan zitten en de treintjes laten rijden.

Uit



Aan



Hier vandaan worden wissels en lichtseinen aangestuurd.



Bezetmelders worden hier op aangesloten.



De ringleidingen worden ook hier aan elkaar gekoppeld, ze moeten deelbaar blijven mochten we later gaan verhuizen dan zijn de segmenten eenvoudig van elkaar los te koppelen.
Het is wel een heel gepuzzel allemaal.

Verder bezig met het plaatsen van seinen in het station, er komen lichtseinen te staan.
Momenteel worden mijn seindecoders opnieuw geprogrammeerd en hardwarematig aangepast, daarna kan ik de Duitse seinbeelden instellen.

Ook gelijk even gekeken of mijn station nog passend is bij dit geheel.
Moet wel wat worden aangepast.
Station zoals het was.



Na het zagen ziet het er nu zo uit.



Overweeg nog of het bijgebouwtje terug wordt geplaatst.
Daar ga ik weer eens op mijn gemak naar kijken.
Verder is er wel aardig wat aan de baan gedaan maar daar zie je nu niet zo veel van, draadjes, draadjes en nog eens draadjes.

Seindecoders hoop ik de 15e in Houten weer op te halen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #58 Gepost op: 4 april 2017, 07:57:29 »
Tom wat werk je toch ontzettend netjes!

Die ringleiding, wordt de draad gestript t.p.v. de kroonsteentjes?
Is het een geheel die draad of zijn dit allemaal losse stukken?

Groeten Mark

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #59 Gepost op: 4 april 2017, 08:22:12 »
Ik loop hier weer een beetje achter, alhoewel er niet zo heel veel is gebeurt de laatste tijd.

 :o Niet veel gebeurd. Man je hebt weer bergen verzet. Niet op de tafel maar wel er onder
Ik vind het er weer grandioos uit zien Tom. Netjes gewerkt. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #60 Gepost op: 4 april 2017, 08:49:09 »
Strak werk.
Hoe bevalt je modulaire opbouw? Later worden alle modules aan elkaar verbonden en wordt het één baan, maar het lijkt me wel overzichtelijk werken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #61 Gepost op: 4 april 2017, 18:38:44 »

Die ringleiding, wordt de draad gestript t.p.v. de kroonsteentjes?
Is het een geheel die draad of zijn dit allemaal losse stukken?

Groeten Mark

Mark, per ringleiding is het 1 geheel en wordt t.p.v. de kroonsteentjes niet gestript, het zou kunnen alleen zie ik het nut er niet van in.
De kroonsteentjes zijn alleen maar op de ringleiding zo strak mogelijk te houden.

Ik loop hier weer een beetje achter, alhoewel er niet zo heel veel is gebeurt de laatste tijd.

 :o Niet veel gebeurd. Man je hebt weer bergen verzet. Niet op de tafel maar wel er onder
Ik vind het er weer grandioos uit zien Tom. Netjes gewerkt. ;)

Pierre, de bergen moeten nog verzet worden  :D
Ik probeer zoveel mogelijk onder de tafel alles in orde te hebben, later zullen er nog wel wat draden bij komen voor de verlichting van huizen en straatlantaarns want daar heb ik nog geen plan voor.
Heb wel stukken uit de plaat gezaagd zodat ik er van bovenaf ook bij kan.

Strak werk.
Hoe bevalt je modulaire opbouw? Later worden alle modules aan elkaar verbonden en wordt het één baan, maar het lijkt me wel overzichtelijk werken.

Wim, tot op heden bevalt het me prima. Ik kan nu zonder gedoe zoveel mogelijk de bedrading in orde maken. Belangrijkste is natuurlijk het aansluiten van de rijspanning, massa, bezetmelders, seinen en wissels.
Er komt nog wel een flinke klus welke ik steeds maar een beetje vooruit schuif, de bezetmelddraden aan de connectors solderen waarmee de segmenten later met elkaar verbonden worden.
De segmenten verbinden met de slotbouten gaat prima, het segment wat de 2 kanten met elkaar moet verbinden moet ik nog verzinnen hoe ik die ga vastzetten want er is kans dat dit segment er nog weleens tussenuit moet. Voorlopig zal die ook met slotbouten worden vastgezet en zie ik wel wat de toekomst brengt.

Er is voorlopig nog werk zat. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #62 Gepost op: 4 april 2017, 19:01:23 »
Vandaag het bijgebouwtje onder handen genomen, stukje ingekort en het dak wat verder ingesneden.
(Vind het nu beter dan zonder het bijgebouwtje)

Dak en zijkanten zijn ingekort, hier en daar nog wel wat reparaties van spleetjes en kleine gaatjes herstellen.





Er is nu ook meer loopruimte op het perron.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #63 Gepost op: 4 april 2017, 19:58:31 »
Een heel handzaam station, goed van maat en zo.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #64 Gepost op: 7 april 2017, 20:22:32 »
Het wachten is op Houten volgende week zaterdag de 15e april en mijn bezoek met kleinzoon op 25, 26 en 27 april aan MiWuLa.
Er moeten wat dingen worden aangeschaft.
Ondertussen maar begonnen aan de rivier de Ahr.
Hier weer lekker bezig met gipsmuur en Papier Maché.
Voordeel van Papier Maché is dat het niet gelijk droog is en je dagen later nog structuur kan aanbrengen met een paletmes of ander gereedschap zoals plamuur messen, schroevendraaiers, borstels enz. enz. ook werkt het lekker schoon, geeft nauwelijks vlekken en is spotgoedkoop. Oud nieuws gemalen, vermengd met water, fijn zand of zaagsel en houtlijm.

Het eerste resultaat.









Komende tijd de rechter oever onder handen nemen en de linker lekker laten uitdrogen. Zodra daar alles goed droog is kan er een kleurtje op en uiteindelijk wat groenmateriaal, gras en struikjes.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #65 Gepost op: 7 april 2017, 20:49:25 »
Het lijkt al behoorlijk goed te worden, maar dat jou wel toevertrouwd.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #66 Gepost op: 7 april 2017, 21:53:35 »
mooi ... mooi.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #67 Gepost op: 9 april 2017, 17:22:12 »
@iTom, ik denk dat dit wel eens een topstukje zou kunnen worden. Die brug zit ook precies helemaal goed qua kleurstelling. En dat water wordt op de @ModPodge-manier gedaan?

In je vorige baan had je daar natuurlijk geen ruimte voor, maar komt er in Bad Airbag Im Ahrtal nog ruimte voor een Faller Car System-gebeuren?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #68 Gepost op: 9 april 2017, 18:22:52 »
@Wim Corduwener het is weer leuk om een beetje aan de scenery te werken, water ga ik zeker ook met @ModPodge-manier proberen.
Voorlopig zijn er nog geen plannen voor het FCS maar ja, wie weet hoe de verdere bouw zich gaat ontwikkelen, heb wel gedacht aan iets met een tractor. Digitaal is het geen probleem, ik heb iTrain en iCar, daarmee kan ik dan natuurlijk heel mooi de autootjes laten rijden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #69 Gepost op: 9 april 2017, 23:35:59 »
Van de segmenten 1 en 2 zijn nu de bezetmelders en de wissels aangesloten.
Kan gelijk even testen of het rijden met iTrain 4 ook goed gaat.
Wat nieuw is in versie iTrain 4, 2 loc's in 1 blok.

Via rangeren kan een loc een blok inrijden waar al een andere loc staat geparkeerd, er kan op diverse afstanden gestopt worden.
De eerste keer staat de afstand op 5cm, de tweede keer op 10cm en de laatste keer op 3cm afstand.
Voorwaarde is wel dat er minimaal 2 bezetmelders in een blok zitten.
Let niet op de rommel er omheen, mijn opbegruimte is zeer beperkt in het kamertje.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #70 Gepost op: 12 april 2017, 23:53:02 »
Er stroomt veel water door de Ahr, maar wat is nu de juiste kleur.
Met een beetje groen, beetje bruin en hier en daar wat zwart voor de diepte probeer ik het stuk rivier de juiste kleur te geven.
Er komt later nog een afdeklaag overheen waardoor het meer glans gaat krijgen en wat meer structuur van stromend water.







Met wat zwart voor diepere gedeeltes.



Toch lastig wat het beste is.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #71 Gepost op: 13 april 2017, 09:17:55 »
Er stroomt veel water door de Ahr, maar wat is nu de juiste kleur.
Toch lastig wat het beste is.

Helemaal mee eens Tom. De kleur en ook het water zelf vind ik één van de moeilijkste dingen van modelbouw. Succes man.
De opbouw van de rivier ziet er overigens al goed uit. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #72 Gepost op: 13 april 2017, 11:32:20 »
Zolang je er geen zwembadwater van maakt kun je nooit helemaal verkeerd zitten. Elk water ziet er anders uit door de kleur van de bodem en eerlijk gezegd vind ik jouw rivier behoorlijk mooi op kleur.
Die structuur van stromend water ga je dat met ModPodge doen? Van @Pierre had in begrepen dat ModPodge van zichzelf al glans heeft... en na een aantal lagen ook de structuur.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #73 Gepost op: 13 april 2017, 12:50:16 »
Ik zat nog even naar de foto's te kijken Tom en ik zie dat de rand van de tafel behoorlijk zichtbaar is in de bodem van de rivier. Het is beter deze nu weg te werken want ook als er "water" in de rivier zit blijf je dat altijd zien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bad Ahrbach im Ahrtal
« Reactie #74 Gepost op: 13 april 2017, 16:04:54 »
Klopt Pierre, er moeten nog een paar kleine oneffenheden weggewerkt worden.
Het is nu meer en try-out.
Ben ook nog niet toe aan de ModPodge behandeling, ergo, ik heb het nog niet eens in huis  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0