Auteur Topic: Bikkelstein 2.0  (gelezen 91039 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #275 Gepost op: 1 juni 2020, 06:09:44 »
Ik vind ze keurig Mies. Leuk dat je er nog wat van kon maken, Wat komt er voor te staan?

Ik denk mn V36 lokje of de E63. Maar hoewel mn baan compleet automatisch is met iTrain 5 rij ik bijna nooit. Af en toe als er visite is.
Heb wel bij Martin Domburg de iTrain Remote besteld om wat makkelijker tussen automatisch bedrijf door handmatig te kunnen rijden.

Groet Mies

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #276 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:39:56 »
Wordt tijd dat ik weer is iets plaats.

Het hele station aan de linkerzijde van mn baan is weg. ook de klimspiraal rond het kasteel is weg en sluit nu buitenbeeld aan op de sporen richting de schaduwstation.
Op de locatie van het station heb ik een locdepot gemaakt met een draaischijf en loods.

Foto's volgen, nu alvast een klein filmpje van iTrain instellingen testen.

Groet Mies

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #277 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:46:27 »
Nou dan ook maar een totaal overzicht. Filmpje is makkelijker dan foto's

Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #278 Gepost op: 18 oktober 2020, 13:04:31 »
Mooie uitbreiding.
Werkt de draaischijf ook al via iTrain.
Geeft altijd iets extra's op een baan, heb er zelf helaas geen ruimte voor.

Uitbreiding ziet er goed uit, had al iets op fb gezien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #279 Gepost op: 18 oktober 2020, 14:26:47 »
Wat een schitterende uitbreiding Mies. Echt veel beter zo. Met het laatste filmpje krijgen we ook een prachtig zicht op je baan. Je bent er maar druk mee geweest. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #280 Gepost op: 18 oktober 2020, 16:51:13 »
Mooie film en mooie baan.
Ik zag dat je bovenop de plank ook nog een wat groter uitgevallen locomotief hebt staan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #281 Gepost op: 19 oktober 2020, 16:58:42 »
Ja dat is een 52er Wim, moet ik ook nog steeds iets van een diorama voor maken.
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #282 Gepost op: 19 oktober 2020, 19:24:59 »
Ja dat is een 52er Wim, moet ik ook nog steeds iets van een diorama voor maken.
Welke schaal?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #283 Gepost op: 20 oktober 2020, 22:58:08 »
Schaal 1/35 denk ik zo...

Mooi filmpje, geeft een goed overzicht van je baan  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #284 Gepost op: 22 oktober 2020, 17:47:49 »
Ja dat is een 52er Wim, moet ik ook nog steeds iets van een diorama voor maken.
Welke schaal?

1:35 bouwdoos van volgens mij trumpetter, heb er ook een goederenwagon bij
Groet Mies

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #285 Gepost op: 6 februari 2021, 08:23:48 »
Hallo! ja ik leef nog  ;D

Ben de laatste tijd bezig geweest met de besturing van de baan. DR5000 afgekoppeld en een zwarte Z21 aangeschaft.
Verder heb ik enkele decoders van Rosoft gekocht. Dat was nog wel even een dingetje om die aan de gang te krijgen.
Ik had op mn werkbank een proef opstelling gemaakt, endaar werkte het schakelen van de wissels en seinen perfect. plank met de decoders onder de baan gehangen en aangesloten.
vervolgens niet werken..... zoeken, meten, gewoon 16V AC en DCC op de decoder maar niet schakelen... Pff k Zooi! alles er weer af, op de werkbank en werken.
ik blij, vervolgens weer onder de baan, aansluiten en jawel! weer niet werken!!!
Na lang zoeken blijkt er een soort van Bug in de WDD te zitten, als je het DCC anders om aansluit dan als je hem programmeert werkt dat ding niet.
Afijn, zaterdag voorbij maar het werkt.

Vervolgens nog wat decoders gebouwd in mn nieuwe treinen, een VT11.5 met 7 tussen rijtuigen en een Hamo MP3000 een andere motor en decoder ingebouwd.


Ik wilde toch iets doen met het locomotieven depot en wat industrie. heb dus mn stuwmeer opgeofferd en hier een uitneembaar deel gemaakt.
Omdat toch alles open lag gelijk 3 sporen van het schaduw station 50 cm verlengt zodat er nu treinen met 5 rijtuigen met wat meer marge kunnen parkeren.

heel verhaal maar we zijn lekker bezig.





Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #286 Gepost op: 6 februari 2021, 12:56:12 »
Man ..man .. je bent behoorlijk bezig geweest Mies. Wel een heel groot stuk industrie er bij gekregen. Ik ben benieuwd hoe je dat allemaal gaat invullen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #287 Gepost op: 6 februari 2021, 15:40:59 »
Hoi Mies,

Kijk, inpolderen daar zijn we niet vies van. Huppakee een stuwmeer weg.
Dat fout zoeken herken ik wel. analoog of digitaal: je bent er zo een heeeeele tijd zoet mee (en niet altijd even blij i.d.d.). Maar gewoon volhouden en uiteindelijk werkt het dan toch.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #288 Gepost op: 6 februari 2021, 16:55:26 »
Met het dempen van dat stuwmeer heb je er aardig wat ruimte bijgekregen.
Die brug waar dat water nog onderdoor loopt, krijgt dat nog een sluitend verhaal?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #289 Gepost op: 7 februari 2021, 08:02:35 »
Met het dempen van dat stuwmeer heb je er aardig wat ruimte bijgekregen.
Die brug waar dat water nog onderdoor loopt, krijgt dat nog een sluitend verhaal?

Geen idee nog wat ik daar mee ga doen Wim, ook de inrichting ben ik nog niet uit. Misschien de mijnschacht toch meer naar voren.
Op dit moment nog een beetje chaos in mn hoofd. ook onder de baan een kruising geplaatst met 4 wissels en een kruis er tussen die nog niet goed werkt.
heb net een ompool relais binnen maar zie er een beetje tegen op omdat ding er weer uit te knutselen...

Maar ideeen en tips zijn welkom! er zijn hier creatieve breinen genoeg, en noem ik er een paar zonder de andere te kort te doen... Pierre, Jijzelf, Tom, Rob, Daniel, Bert, Jack.
We hebben een tof forum mannen en enkele vrouwen :D
Fijn dat het hier lekker relaxed gaat, daar kunnen enkele anderen nog wat van leren  :)

Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #290 Gepost op: 7 februari 2021, 14:42:09 »
Het is een slimme set geweest het deel boven het stuwmeer uitneembaar te maken. Op die manier hoef je niet over je baan heen te hangen tijdens het bouwen.
Tsja en nu: wat ga je erop zetten? Op zich geen gek idee om je Pièce de résistance daar neer te zetten en ik denk dat dat je mijngebeuren is. Bovendien sluit dat mooi aan op je kolenbunker-gedoe.
Dat water onder die brug zou je gewoon kunnen laten zitten  als je het water wat verder door naar achteren zou laten lopen als een soort kanaal tussen je toekomstige kolenmijn (rechts) en de kolenoverslag (links).
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #291 Gepost op: 3 maart 2021, 12:15:33 »
Ik had van de week geboden op marktplaats op een defecte loc (TRIX 220011), Een Kittel, die wilde ik altijd al hebben maar ze zijn 2de hands best schaars en duur
Ik heb 75 euro geboden incl verzenden en dat bod werd aangenomen. Mooi!

Gister kwam het apparaat binnen en ben ik er mee aan de gang gegaan. Decoder zag er nog goed uit en de binnen verlichting brand???
Ik dacht nieuwe decoder en we knutselen wat dan krijg ik hem wel weer rijdend.
Het was echter allemaal wat simpeler, schakelaartje om van analoog naar digitaal en hastseflats rijden met dat ding!
soms zit het mee  :D

Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #292 Gepost op: 3 maart 2021, 13:34:15 »
Dat is een mooie aanwinst.
Was ook zelf nog op zoek naar een Kittel maar niet gevonden.
Zijn inderdaad schaars en duur 2e hands en dan moet je er ook nog heel erg zuinig op zijn.
Veel plezier er mee, laat het Kitteltje maar lekker rond pendelen. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #293 Gepost op: 3 maart 2021, 16:33:30 »
Ha, een kittel. Mooie aanwinst, Mies.
Dat is inderdaad een mooie prijs. Zo zie je maar: soms is een beetje afwachten en wat risico nemen de moeite waard.
Veel plezier er mee!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #294 Gepost op: 3 maart 2021, 20:04:41 »
Ha ... mooi zo,n Kittel Mies. Jaloers 8). En wat een mazzel dat oplossing zo simpel was. Veel plezier er mee man.

Ik heb ooit van Tom ook een incomplete (zonder motor) Kittel gekregen maar nog niet de moed gehad om het dingetje op te knappen. Ik denk dat ik de eerste beurs moet afwachten om een passend motortje en zo te vinden ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #295 Gepost op: 7 maart 2021, 09:17:43 »
We gaan de baan afbreken.... We hebben een huis gekocht en gaan ons huis verkopen. Betekend dat de baan afgebroken gaat worden.
In het nieuwe huis weer een eigen kamer voor een nieuwe baan. Voorlopig zal het van mij uit dus even rustig zijn op het forum.

Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #296 Gepost op: 7 maart 2021, 09:36:59 »
Dat is aan de ene kant natuurlijk weer ontzettend jammer dat de baan afgebroken gaat worden maar aan de andere kant zijn er weer mooie vooruitzichten.
Nieuw huis, nieuwe plannen en weer een eigen kamer waar straks een nieuwe baan zal worden gebouwd.
Succes met de verkoop van jullie huis, de markt is hot.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Michel Bikkel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #297 Gepost op: 7 maart 2021, 11:33:08 »
Tja ... da's nou jammer Mies dat we je moeten missen. Maar ja .. het is voor een goed doel. Veel plezier met jullie nieuwe huis en sterkte met de verhuizing. Ik ben nu al benieuwd naar je nieuwe baan ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #298 Gepost op: 7 maart 2021, 12:03:09 »
@Michel Bikkel,
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.
Een baan afbreken heeft ook zo z’n voordelen; je kunt weer helemaal opnieuw beginnen. Wat ik op het forum zie aan afgebroken en opnieuw opgebouwde banen; ze zijn er allemaal beter op geworden.
Succes!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Bikkelstein 2.0
« Reactie #299 Gepost op: 7 maart 2021, 15:41:05 »
Hoi Mies,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.
Die nieuwe baan komt t.z.t. vast goed. De ervaring verhuist immers wel mee :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...