Auteur Topic: Brandweerautootje.  (gelezen 2529 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Brandweerautootje.
« Gepost op: 30 december 2016, 22:47:10 »
Je loopt wel eens ergens tegenaan!

Loop ik vanmorgen bij ons in het winkelcentrum langs de Blokker en daar staat een mandje voor de deur met een paar afgeprijsde autootjes. Bovenop ligt een doosje met een knalrode brandweerauto me aan te staren. Zoiets van “pak me”. Ik pak dus dat autootje en kijk er naar. Er zit geluid in en een paar zwaai(knipper)lichtjes. De prijs was dusdanig dat ik het dingetje maar heb meegenomen om te kijken of ik wat met het binnenwerk kon fröbelen. 

Thuisgekomen wil ik natuurlijk gelijk beginnen en heb ik even in de la met autootjes gezocht. Warempel daar kom ik een aardig modelletje tegen waar ik wat mee ga proberen.



Eerst maar eens het printje uit de brandweerauto slopen om te zien of ik die kwijt kan in zijn kleinere broertje. Van de grote auto haal ik het knopje weg en vervang deze voor een schroefje en ik gooi de brandweerauto in de speelgoedbak van mijn kleinzoon. Zo zijn er twee mensen gelukkig met één autootje. Hij is namelijk helemaal gek van brandweerauto’s.



Als ik de kleine auto open sloop blijkt er meer ruimte in te zitten als ik verwacht had en de print is eigenlijk maar drie mm te lang. Dat is snel op te lossen





Ook moet ik een beetje plaats maken zodat ik het printje straks met het luidsprekertje aan de onderkant op de bodem kan plakken. En een gaatje boren natuurlijk waar het geluid onder de auto uit komt.



Ik gebruik andere (dunnere) ledjes waar ik een bolletje aan schuur. Op het dak snij ik de nep zwaailichten er af en boor twee gaatje een stukje naar achteren waar de ledjes doorheen moeten komen. Ze komen een stukje naar achteren omdat de ledjes dan precies achter de stijl tussen de ramen buiten beeld blijven.





Het geheel komt er dan zo uit te zien.



Een stukje plakband er over en dan kan ik de hele boel in de zwarte verf smeren zodat er straks niets meer te zien is van de print door de raampjes heen.



Een manneke er in en de boel kan in elkaar voor een schilderbeurt.



De verf is nog niet helemaal droog maar dit is het eindresultaat van een middagje lekker fröbelen.





Hoe ging dat ook weer … het plakken van zo’n FILMPJE


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2016, 00:28:15 »
Hoe @Pierre is dit?
GENIAAL!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2016, 06:52:15 »
Beste Pierre,

Schitterend! Zeker als je weet dat de ruimte onder de kap zeer beperkt is.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2016, 10:07:24 »
Geweldig!

Wellicht nog ledjes in de koplampen?

Raages

  • Gast
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2016, 10:52:46 »
Fantastisch knutselwerk Pierre, daar kunnen we weer van genieten.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2016, 10:55:53 »
Dankjewel jongens.

Geweldig!

Wellicht nog ledjes in de koplampen?

Ik heb er nog wel even aan gedacht Mark maar met mijn reumahanden is dat net een brug te ver. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Lokaalspoor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 305
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2016, 11:37:59 »
GAAAAAAF :P
Met vriendelijke groet,

Sander

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Brandweerautootje.
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2016, 18:01:07 »
Schitterend! Zeker als je weet dat de ruimte onder de kap zeer beperkt is.

Ja Johan ... dat zijn voor jou wel erg bekende autootjes.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/