Auteur Topic: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)  (gelezen 5687 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Gepost op: 29 december 2016, 02:11:12 »
Dit gaat het ongeveer worden. Ik heb er een schetsje van gemaakt.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2016, 10:43:26 »
Wow!
Het lijkt wel of je in je nieuwe huis meer ruimte voor je treinbaan hebt dan in jullie vorige huis.
Natuurlijk wèl nog een paar vraagjes:
• Die rode baan die met een sierlijke bocht vanaf je uitneembare brug komt, gaat die als een fly-over over je draaischijf heen?
• Ik heb je mijnschachten niet kunnen terugvinden. Of is dat de fabriek die -onderin de tekening- over de sporen heenloopt?
• Je hebt nu een MagnoRail rondlopen, een trambaan, een FCS-busbaan, heb je ook nog ruimte voor je H0e-baantje?

Aanvulling:
Ik heb nog even gekeken bij je baanbouw-topic, maar die rode baan loopt inderdaad bijna over je draaischijf heen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2016, 12:54:08 »
Nou Wim ... de ruimte is echt een stuk kleiner maar ik werk nu wel aan twee kanten en kan de hele kamer rondrijden. Al met al kan ik nog best wel aardig wat kwijt zo. Het is wel een beetje puzzelen maar dat is ook best leuk.

De rode rails met de zwarte randjes er langs is inderdaad een soort fly-over. Je moet het een beetje voorbeeld zien als de metro van Chicago en hij loopt inderdaad een gedeelte over mijn schijf heen. Dat zijn de ruimte gebrek dingetjes. Gelukkig is dit 1:1 ook vaak een probleem. Onder deze fly-over komt een industrie weg te lopen met betonplaten of zo en een overweg.



De fabriek ben ik nog niet helemaal uit of ik daar de mijnschachten voor ga gebruiken of dat ik er een roestige beetje vervallen fabriek van maak met allerlei roestige buizen en zo. Ik denk dat het de laatste gaat worden en dat de kolenzooi in een bak gaat verdwijnen. Ik moet nog zien. :) De achterliggende gedachten van deze fabriek is de keerlus een beetje te doorbreken.

Over de H0e ben ik ook nog aan het puzzelen. Misschien laat ik die wel hoog door de fabriek lopen. Of in de haven. Ik weet het nog niet. Ik ga hem in ieder geval wel proberen ergens in te proppen en te laten lopen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2016, 13:20:33 »
Toch zie ik dat de meeste van je topstukken weer zijn terug te vinden op je nieuwe baan. Heb je nog overwogen om je vuurtoren wat dichter bij het water te zetten?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2016, 14:18:48 »
De vuurtoren staat zo'n 5 meter bij het water vandaan maar dan .....30 meter hoog. ;D Ik weet ook niet waarom er een reddingsboei aan de muur hangt. Voordat je beneden bent van dat smalle pad af  (wat er straks komt) is de drenkeling al 4 keer verzopen. ;D



Daar achter de brug begint de zee ...(straks) ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #5 Gepost op: 29 december 2016, 14:47:56 »
Je bent weer lekker bezig. Die brug komt mij ook heel bekend over.  ;)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #6 Gepost op: 29 december 2016, 15:33:32 »
Reddingsboei lekker laten hangen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #7 Gepost op: 30 december 2016, 20:17:36 »
Een mooi plan, ziet er gezellig uit.

Daar achter de brug begint de zee ...(straks) ::)

Uhhh, ik weet dat je dicht bij de kust woont, maar gaat het zo snel met de opwarming van de aarde?  :o



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Station Hoogbaan (nieuwe treinbaan Pierre)
« Reactie #8 Gepost op: 30 december 2016, 22:14:51 »
Moet je eens kijken als het een dagje geregend heeft hier Jack. De put zit al een half jaar verstopt. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/