Auteur Topic: wissels bedienen via de switch pilot servo van esu  (gelezen 1029 keer)

gerrit verbeke

• Gast
wissels bedienen via de switch pilot servo van esu
« Gepost op: 25 november 2016, 17:44:00 »
Ik ben nieuw op het forum en hoop ook af en toe mijn steentje te kunnen bijdragen.
Waarom op het forum, omdat ik ook vragen heb i.v.m. onze boeiende hobby
Ik ben een marklinist en rijd digitaal.
Op gebied van elektronica wil ik heel wat bijleren want ik ben nog een leek.
Ik zit met een probleem en wil mijn vraag zo duidelijk en begrijpbaar stellen:
Ik heb de centrale van Esu met kleurenscherm en wil mijn wissels (Krails) aansluiten op de switch pilot servo via de servo's van esu.
Je kan op die switch pilot 4 wissels aansluiten.
Mijn probleem is het volgende: na alles te hebben aangesloten en de wissels in te geven op de esu commander werken de wissels, alleen heb k het probleem dat van twee wissels, de wissel op de centrale rechtdoor aangeeft, terwijl hij op de baan gebogen staat en andersom.
Ik heb al van alles geprobeerd,bvb. alle wissels terug volledig verwijderen uit de centrale en herbeginnen, maar na zoveel keer dit te hebben gedaan blijf ik met het probleem zitten.
Wie zou voor mij dit probleem kunnen oplossen?
Alvast bedankt.
mvg.

Offline Dirk T

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: wissels bedienen via de switch pilot servo van esu
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2016, 19:52:00 »
Over die vraag loopt al een draadje en in het laatste bericht staat het volledige antwoord. Het lijkt me handiger om dat op één plek te houden in plaats van tweemaal dezelfde vraag te stellen.

Als het antwoord daar je niet duidelijk is, vraag gerust.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
Re: wissels bedienen via de switch pilot servo van esu
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2016, 21:54:08 »
Over die vraag loopt al een draadje en in het laatste bericht staat het volledige antwoord. Het lijkt me handiger om dat op één plek te houden in plaats van tweemaal dezelfde vraag te stellen.
Daar heeft Dirk wel een punt. Het lijkt me daarom handiger om op dit draadje een slotje te zetten, dan houden we het een beetje overzichtelijk bij elkaar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en On30 • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (On30) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing