Auteur Topic: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden  (gelezen 7961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Gepost op: 27 oktober 2016, 17:47:11 »
Tussen de mantelzorg en het huishouden doen eindelijk dan een nieuw plan.
Voorlopig in de uitvoering met C-Rails, kan later nog aangepast worden als het K-rails wordt of ik overstap naar 2 rail.
Dat is een kwestie van het geheel aanpassen op het dan te gebruiken type rails.

Onder het stations gedeelte wil ik 2 IKEA ladekasten plaatsen en tussen de ladekasten een verrijdbaar werktafeltje want dat zal best nodig zijn.
Als ondergrond soort van modules 120x60 en 120x45 en uiteraard verder aanpassen op de lengtes die nog nodig zijn.
Materiaal wordt populieren triplex 9mm en vurelatten van 18x119mm geschaafd.

Rechterkant (voor het raam) komt een los pendelbaantje zodat er ook op het hoger gelegen gedeelte wat beweging is.





Hoor wel wat jullie er van vinden, er is nog van alles mogelijk.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2016, 18:13:27 »
Nou Tom, tussen al het huiswerk en je mantelzorg, heb je gelukkig ook nog wat tijd over om wat denkwerk te doen. Ik denk in elk geval dat alle boeiende elementen er wel in zitten. Mooi ontwerp.
Twee- of drie-rail? Kun je niet een pendelbaan in dit baanplan opnemen met drie-rail? Je kunt dan je dierbaarste materieel laten rijden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2016, 19:09:43 »
iiiiiiiiii en in het zuid-westen zit een groot gat in de tafel haha. Wat gaat er op dat pendeltraject rijden?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #3 Gepost op: 27 oktober 2016, 19:38:01 »
Pendelbaantje is voor mijn Kittel welke momenteel  bij Märklin van een een nieuwe motor wordt voorzien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #4 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:17:28 »
Ik vind het een leuk railplan Tom. Het geeft veel mogelijkheden. je kan er op rangeren, heeft een stukje pendelbaan maar je kan ook rondrijden. Bovendien blijft er nog genoeg ruimte over voor een station ... bebouwing en zelfs bruggen. Toch nog een stukje gevonden voor verdekte sporen zodat je ook van materiaal kan wisselen. Ik snap alleen dat losse spoortje onderin niet. Is dat plek voor een industrieterreintje? Tja ...top ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #5 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:30:06 »
Pierre, ik heb die aftakking gemaakt om eens te bekijken wat daar mogelijk is, denk bijvoorbeeld aan een afgraving of houthandel. Het was maar een hersenspinsel op het laatste moment.
In eerste instantie dacht ik dat daar een stalenbrug platenbrug zou gaan komen zoiets als dit.



Dan is er geen plaats voor een aftakking.
Ik haal heel veel inspiratie uit het filmpje van dit baantje

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #6 Gepost op: 27 oktober 2016, 20:47:13 »
Mooi filmpje! Kan me inderdaad voorstellen dat je daar veel inspiratie uit kan halen :)!

Railplan vind ik leuk gemaakt! Heel simpel op het eerste gezicht, maar je kan er heel veel mee!

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #7 Gepost op: 27 oktober 2016, 21:09:14 »
Inspirerend filmpje en een zeer leuk plan.
Ook erg knap uitgewerkt.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #8 Gepost op: 28 oktober 2016, 00:14:49 »
Ook van dit filmpje kan ik zo enorm genieten.
Duidelijk te zien dat je niet altijd een grote baan nodig hebt om van de hobby te genieten.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win"><strong><span style="color: red;" class="bbc_color">!</span></strong> No longer available</a>
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2016, 09:23:53 »
Je hebt helemaal gelijk Tom dat de maat van een modelbaan niets uitmaakt. Je moet alleen oppassen dat je er niet te veel op kwijt wil. Vaak wordt er te veel rails op neergelegd en is er geen plek meer voor andere leuke dingen. Als alleen het rijden je hobby is wordt het natuurlijk weer een ander verhaal. Dan gaat het om de meters spoor. Met dit ontwerp van jou is alles mogelijk lijkt me en dus geknipt voor je. Top man.

Is je baan al opgehaald of ga je hem slopen? 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #10 Gepost op: 28 oktober 2016, 09:40:01 »
Is je baan al opgehaald of ga je hem slopen?
Ja, daar was ik ook wel benieuwd naar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #11 Gepost op: 28 oktober 2016, 14:04:32 »
Nee de baan is nog niet opgehaald, ik heb afgesproken dat het verhuis klaar maken wat tijd gaat kosten.
Hoop zo rond de kerst dat het zou lukken.
Ben er al aan bezig maar de bedrading vormt een groot probleem, veel zit op het onderstel (was dus niet handig) en dat moet los.

Draden van bezetmelders (46 stuks) kunnen gewoon los gekoppeld worden, moet wel wat dan nog onder de baan hangt labelen, daar zit het probleem net, ook de wisselbedrading kan ik d.m.v. loskoppelen en labelen wel goed splitsen van het onderstel.
Echter ik heb ook veel bedrading voor lantaarns, huisverlichting, motor waterrad, fotografen, lassers enz. enz via het onderstel laten lopen en dat is niet echt makkelijk los te halen.
Ga het dit weekend eens goed bekijken als ik tijd heb en anders gaat de boel gedemonteerd worden.

Dagindeling geeft momenteel niet veel tijd, 's-ochtends mijn vrouw helpen met douchen, aankleden en immobiliser om doen, snel ff koffie drinken, klein huishoudelijk onderhoud, lichte was, bonte was, donkere was of kookwas. De droger vullen en weer leeghalen maar eerst de boel ontvilten (condensdroger) tussendoor middag bammetje moet ook alles voor haar smeren en snijden. Dan ff snel een bakkie thee, strijken, sanitair schoonmaken incl. badkamer, stofzuigen, vloer boenen, avondeten klaar maken, banaantjes en mandarijntjes voor haar pellen en schoonmaken, tafel dekken, eten opdienen, vaatwasser inruimen en daarna ook weer uitruimen. Koppie thee drinken, appeltjes en sinaasappeltjes schillen, waterkan bijvullen, senseo schoonmaken, bakkies yoghurt met muesli vullen, helpen met de nachtkleding en de immobiliser weer omdoen. Kruik vullen want ze heeft nog steeds koude voeten (gevolg van de narcose) kolere zooi opruimen, nachtzoen en dan voor mezelf een glaasje wijn inschenken, ff met de voetjes omhoog op de bank en dan zelf ook slapen. Sommige dingen doe ik niet iedere dag maar worden over de week verdeeld. De dag dat ze alles weer kan zal een nationale feestdag worden en steek ik de vlag uit. ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #12 Gepost op: 28 oktober 2016, 15:51:42 »
Tja .... het leven van een huisvrouw is zwaarder dan je denkt Tom. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #13 Gepost op: 28 oktober 2016, 16:35:02 »
Pfff... Ik word er al moe van als ik lees.
Dan moet ik me toch weer even realiseren dat ik mijn vrouw dankbaar mag zijn.

Toch wel veel respect voor je Tom.

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2016, 16:51:38 »
Ja Tom het leven van mantelzorger is niet altijd makkelijk, maar je doet het toch allemaal maar.
Ik begrijp je een beetje mijn vrouw heeft een maand geleden haar elleboog gebroken, dus ik doe nu het huishouden, maar zij geeft wel de aanwijzingen van de wasmachine ed.
En tuurlijk het lukt wel maar we komen er toch weer achter wat een vrouw allemaal doet.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2016, 17:24:54 »
Probleem is, het zit niet in ons systeem en onze gene.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Nieuw plan waarvoor ik nog geen naam heb gevonden
« Reactie #16 Gepost op: 29 oktober 2016, 14:30:25 »
Tom, misschien kun je buiten het station nog ergens een inhaalspoortje fabriceren, zodat een trein ook uit tegenovergestelde richting kan komen?

Succes met de huisklussen,  :P
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.