Auteur Topic: Geknutsel met Magnorail  (gelezen 12701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #25 Gepost op: 9 november 2016, 21:51:46 »
Dirk bedankt.

Die bootjes met een aandrijving via een sleuf heb ik inderdaad ook al eens gezien..
Vind ik niet echt mooi.

Echt water op de baan heb ik al eens gehad, ging goed maar is toch wel lastig.
Ik ga het eens bekijken wat mogelijk is.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #26 Gepost op: 22 november 2016, 21:00:26 »
Mijn prednison kuur is afgelopen en met mijn oog gaat het een stuk beter. Gezicht is nog wel scheef maar er is nu alleen tijd nodig om te helen hoop ik. Ik kan niet te lang achter elkaar werken maar met kleine stukjes tegelijk gaat het ook dus …. :)

De draad maar weer opgepakt en de Magnobaan ligt prima bij zo. Ik heb er aan de voorkant een stukje kade bij moeten maken omdat ik anders geen plaats meer heb voor bebouwing.



De hoogte die uitgevuld moet worden is 9 mm. Eerst dacht ik aan strookjes MDF maar dat is wel een erg gedoe vooral omdat ik nogal wat hoogteverschillen wil maken. Dus de keus viel op piepschuim plaatjes waar ik er nog een paar van had liggen in de goede dikte. (ach je legt wel eens wat opzij  ::)) Deze plaatjes laten zich mooi plooien. Bijkomend voordeel is dat het geluid van de ketting bijna niet meer te horen is.





Ik heb verschillende materialen uitgeprobeerd als wegdek maar etalagekarton kwam verreweg het beste uit de bus. Dus dat moet het dan maar worden. Ik kan de hele baan uit twee stukken karton halen zodat ik zo min mogelijk naden heb. De gladde kant heb ik onder gehouden. Ten eerste glijden de magneetjes daar mooi onderdoor en aan de bovenkant heb je een mooie laag om wegdek op te lijmen. Dit kan nu gewoon met witte houtlijm.

 

De pijl geeft de route aan waar straks de FCS autootjes komen te lopen. Zo kruizen ze elkaar nergens en gebeuren er ook geen ongelukken.



Ik was niet zo kapot van de steentjes die op de Magnorail site stonden en heb zelf maar wat gemaakt. Ik ben voor kinderhoofdjes gegaan. Omdat zo’n staatje wel heel erg vlak gaat worden met alleen papier heb ik het gedeelte aan de haven een klein beetje laten “hobbelen” zodat nog ergens in de verte op een kasseienstraatje lijkt. De fietsertjes gaan hier door het havengebied heen en op het muurtje komt een havenkraan te lopen waar ze onderdoor fietsen.



Nu weer verder aan de achterkant. Daar wil ik wat schuimplaat meuk voor gebruiken die ik eerder gescoord heb.



Te beginnen met een bruggetje waar onderdoor het riviertje de baan op komt.





Als je je afvraagt waar dat gat voor is op de voorgrond …. Tja dat kwam in eens bij me op. Ik wil daar een watermolen maken maar er is eigenlijk niet genoeg plek tussen het fietspad en de rivier dus … ik laat het fietspad gewoon door de molen heen lopen. Snel even een krabbeltje gemaakt hoe het er ongeveer uit moet komen te zien.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #27 Gepost op: 22 november 2016, 21:07:00 »
En dat noemt hij snel even een krabbeltje maken... Dat is een heuse bouwtekening ;)!

Je gaat in ieder geval weer lekker Pierre! Wel leuk idee die watermolen, ben benieuwd naar het eindresultaat. Met de kraan in de haven ook. Leuk!

Fijn dat het ook weer beter gaat met je :)!

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #28 Gepost op: 22 november 2016, 21:27:35 »
Je bent weer lekker bezig, geweldig! Fijn dat het weer kan!
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Raages

  • Gast
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #29 Gepost op: 22 november 2016, 22:38:08 »
Oh, ik dacht dat je ziek was. Je hebt de vaart er weer lekker in zo te zien. Houwen zo Pierre.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #30 Gepost op: 22 november 2016, 22:42:56 »
Fijn om te horen dat het weer iets beter gaat.

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.
En als de molen lijkt op het "krabbeltje" dan wordt dat een juweeltje.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #31 Gepost op: 22 november 2016, 23:01:28 »
Dank je wel allemaal. Het doet me goed weer een beetje bezig te zijn met leuke dingen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #32 Gepost op: 23 november 2016, 10:36:41 »
Fantastisch!
Ik dacht eerst dat ik op een oud draadje was beland dat ik had gemist, maar je bent dus weer terug met een weergaloos resultaat!
Blij dat je er weer bent makker!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #33 Gepost op: 23 november 2016, 11:56:30 »
Dank Wim ... we gaan gewoon weer verder waar we gebleven zijn. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #34 Gepost op: 23 november 2016, 13:11:22 »
@Pierre die watermolen ga je helemaal zelf bouwen en heb je daar al onderdelen voor liggen?
Aanvulling: ik had beter moeten kijken. Het waterrad heb je natuurlijk al.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #35 Gepost op: 23 november 2016, 13:26:16 »
@Pierre die watermolen ga je helemaal zelf bouwen en heb je daar al onderdelen voor liggen?
Aanvulling: ik had beter moeten kijken. Het waterrad heb je natuurlijk al.  ::)

Klopt Wim ... dat rad ben ik al in mijn rommella tegengekomen en ik had ook nog een motor liggen. De rest maak ik zelf omdat er domweg niets is wat ik daar precies kwijt kan. Ben er nog niet uit of het een baksteen, kalkmuur of natuursteen optrek gaat worden. Ik denk dat ik voor dezelfde natuursteen ga als de muurtjes langs de rivier.

Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik niet beter eerst de achterwand af kan maken in die hoek. Nu kan ik daar nog lekker bij en steunen op de tafel. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #36 Gepost op: 23 november 2016, 16:33:09 »
Ik ben alleen nog aan het twijfelen of ik niet beter eerst de achterwand af kan maken in die hoek. Nu kan ik daar nog lekker bij en steunen op de tafel. ;D
Tsja, je handen jeuken natuurlijk om aan die watermolen te beginnen. Zo’n muur dat is natuurlijk meters maken. Maar je kunt die watermolen natuurlijk ook zodanig pas maken, dat je ’m er gemakkelijk weer kunt uithalen. Op die manier kun je later wat beter bij die muur.
Bij mijn winkelpanden zijn de interieurs op maat gemaakt en zitten met schildersplakband vast, totdat alles helemaal klaar is.
Datzelfde geldt ook voor dat stuk piepschuim waar die kerk op staat. Als je daar een los plateau van maakt, dan kun je er rondom makkelijk bij.
Het meest ergonomische is natuurlijk eerst de hele achtergrond 100% afmaken en dan steeds meer naar voren werken. Als dat zo zou gebeuren, dan had je die Magnorail pas over twee jaar hoeven te kopen. Maar ja, zo werkt dat niet: een idee dat in je kop zit, daar wil je vandaag al aan beginnen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #37 Gepost op: 23 november 2016, 17:06:43 »
Maar ja, zo werkt dat niet: een idee dat in je kop zit, daar wil je vandaag al aan beginnen.

Dat bedoel ik nou maar net. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #38 Gepost op: 23 november 2016, 17:09:32 »
Vandaar dat ik ook maar niet begin over het dak van je station.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #39 Gepost op: 23 november 2016, 17:24:48 »
Nou ... toevallig heb ik daar vorige week nog naar gekeken. Ik denk dat ik daar ook dat etalagekarton voor ga gebruiken. Sterker nog ik heb het al gekocht ;D Het probleem is dat ik als dakspanten vuurpijlstokken wil gebruiken en daar heb ik er te weinig van. Dus moet dit project ook nog zeker even een goede maand blijven liggen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #40 Gepost op: 23 november 2016, 17:30:24 »
Beetje off-topic:
Toevallig heb ik nog twee van dezelfde brugdelen liggen die jij voor je overkapping hebt gebruikt. Mosterd na de maaltijd, maar als je er wat mee kunt, geef maar een gil.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #41 Gepost op: 23 november 2016, 20:44:05 »
Beetje off-topic:
Toevallig heb ik nog twee van dezelfde brugdelen liggen die jij voor je overkapping hebt gebruikt. Mosterd na de maaltijd, maar als je er wat mee kunt, geef maar een gil.

Ik heb er zelf ook nog twee Wim. Maar bedankt voor je aanbod. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #42 Gepost op: 24 november 2016, 00:28:15 »
Weer grootse plannen, fijn dat het weer beter gaat.
Kan me voorstellen dat het een hele opluchting is ondanks dat nog niet alles is hersteld.
Ga die watermolen zeker helemaal volgen, man wat een goed plan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Geknutsel met Magnorail
« Reactie #43 Gepost op: 24 november 2016, 10:39:55 »
Dank je Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/