Auteur Topic: De containerfabriek van Raages  (gelezen 59783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #100 Gepost op: 26 september 2016, 17:21:11 »
Aha, ik dacht dat deze brug gewoon op je baan kwam en dus in het zicht.
Dan heb ik niks gezegd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #101 Gepost op: 30 september 2016, 09:30:08 »
Frits ... ik heb eens een beetje na zitten denken over je brug. De kant van de rollen dat begrijp ik maar de andere kant kan ik me geen voorstelling van maken. Als je daar een rails op laat aansluiten komt behalve in de middenstand de brug en daarmee de rails toch altijd geknikt te liggen t.o.v. de vaste rails? :-\ Hoe ga je dat oplossen?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #102 Gepost op: 30 september 2016, 10:50:10 »
Pierre, bekijk nog een het baanplan in de eerste bijdrage. Daar zul je zien dat de rechtse draaibrug in alle gevallen gebruikt wordt als een doodlopend spoor en eigenlijk als een wissel. De wagon wordt er door de ene loc opgeduwd en na verdraaien van de brug door een andere loc weer afgetrokken. Op die manier verdwijnen er wagons de fabriek in en komen er leeg of juist beladen weer uit. Ook de loc uit de wasstraat wisselt zo met wagon van spoor. Je hebt daarom altijd twee identieke wagons nodig.

Omdat mijn baan eigenlijk een pendelbaan is en om nu ook eens een trein te kunnen duurproeven heb ik die testrail bedacht, die dan speciaal aan de baan gehangen kan worden. De draaibrug wordt in die ene stand gedraaid en dan kan ik dus rondjes rijden. Natuurlijk moet ook het stootblok dan tijdelijk verwijderd worden op de draaibrug. Net als bij het perronspoor aan de voorzijde van het emplacement.

De tweede draaibrug in de plaatwerkerij is alleen in gebruik als wissel.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #103 Gepost op: 30 september 2016, 14:07:11 »
Het is me nu duidelijk Frits ... Ik heb niet goed gekeken. :-[ Of eigenlijk je tekening niet goed gelezen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #104 Gepost op: 2 oktober 2016, 14:41:11 »
De draaibrug.

Inmiddels was het al duidelijk dat het een draaibrug zou worden en geen draairail. Niet dat dat veel uitmaakt, maar het beestje moet een goede naam hebben.
Pierre was er behoorlijk druk mee en zat allerlei tekeningen te maken en proefjes te doen. Soms tot laat in de avond.



Als je iets voor het eerst doet is het altijd lastig en moet je soms erkennen dat de ingeslagen weg niet de beste blijkt te zijn. Opnieuw beginnen na een nachtje slapen is dan de beste remedie.
Overleggen met andere modelbouwers wil ook wel helpen, omdat iedereen nu eenmaal anders naar de zelfde zaken kijkt. Nu en dan komt er dan een ander (beter) inzicht en kun je daarmee je voordeel doen.
Het zoeken naar een oplossing is ook leuk werk, tenminste als je daar zoals ik van houd.



De meiden tekenen die avond lijnen op de plaats van de rails.
De twee Polen waren gewoon nieuwsgierig mee gelopen.
Let even op de reflectie van de virtuele dames in het aluminium.  ;D ;D

Jack en Pierre snijden de stroken tape, die de rail moeten isoleren, op maat op de snijmat.



“Godsamme Jack, was er niet een handzamer mes te vinden voor dit klusje. Dat kreng is niet te tillen man.”
“Nee, ik kon zo gauw niks anders vinden. Joh, het is zo klaar, nog een paar reepjes. Het snijdt in elk geval in een keer er doorheen en nog een beetje recht ook. Kom op, we zijn bijna klaar hier.”
Een toevallige voorbijganger bleef staan kijken naar hun gezwoeg, maar stak geen poot uit om ze te helpen.



Met veel gesteun en gevloek trekken ze de plakkende stroken los en sjouwen ze die dingen naar de aangegeven plaatsen op de draaibrug.
Als dan alles op z'n plaats zit gaan Carla en Pierre de volgende morgen met de lijm in de weer.
 
“Knoei niet op je kleren, want die rotzooi gaat er nooit meer uit.”
“Oh, maar da's lekker. Had je dat niet even eerder kunnen zeggen Pierre. Dan had ik wat ouds aangetrokken.”
“Heb je dat bij je dan?”
“Nou, nee. Maar ik had het mee kunnen brengen als ik het wist. Nu ja. Zo erg is het ook niet. Wat moet ik nu precies doen met die spuit?”
“Je moet onder de rail een dikke rups leggen. Tot ongeveer 14 cm naast die lijn die je getrokken hebt. Kijk zo iets.
En doe ook maar een paar dotten op dat plastic voor de stevigheid.
Maak maar een flink gat in de tuit, dan spuit hij sneller. Lukt dat? Of moet ik je er mee helpen?”

“Ja nee, dat kan ik wel hoor. Zal ik daar achteraan beginnen?”

“Is goed. Oh, eh... Carla? Hier, neem zo'n poetslap mee om iets weg te kunnen vegen als je morst en om je handen schoon te maken.”



Zo, die zijn wel even zoet met dat geknij(p). Er gaat vast meer dan 1 spuit aan lijm in zitten. Ze gebruiken een stukje rail als laddertje.
De brug ligt nu op een wagon, dat werkt prettiger.
Intussen kan Falon met haar kraan de stukken rails aanvoeren en als het lijm smeren klaar is, ze langzaam op de bedoelde plek laten zakken.



De Polen helpen weer een handje bij het zware duw en trek werk. De opzichter van de lijnploeg komt persoonlijk kijken of het allemaal goed gedaan wordt.
Carla wil het ook graag zien en klimt op de brug.
Jason ziet er natuurlijk weer een mooie plaat in.
Met vereende krachten krijgen ze de rails op de draaibrug.
Nu is het wachten tot de lijm uitgehard is.

“Pppèèèèèpppp!!!!”

“Mensen, het is tijd voor een bakkie koffie!”
En zelfs de Polen verstaan de woorden “bakkie koffie” inmiddels.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #105 Gepost op: 2 oktober 2016, 17:28:13 »
Pierre was er behoorlijk druk mee en zat allerlei tekeningen te maken en proefjes te doen. Soms tot laat in de avond.
Begrijp het allemaal niet meer zo goed en misschien sla ik wel hele stukken over, maar je hebt het toch niet over ‘onze’ @Pierre?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #106 Gepost op: 2 oktober 2016, 21:10:16 »
Volgens mij niet.

Ene hand op de kont, andere hand de kit spuit. Zo stond ik dus ook vandeweek...  :P :P :P
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #107 Gepost op: 5 oktober 2016, 17:34:13 »
Inmiddels is de eerste lijmpoging met Bison 2 componentenlijm faliekant mislukt. Na twee dagen kon ik de rail er met een kleine moeite zo weer aftrekken.
Alles weer schoongemaakt en een nieuwe lijmpoging gedaan met Pattex Multi, een 1 component allesklever, volgens de gebruiksaanwijzing.
Na een paar uur wachten moet ik zeggen dat de rails beter vastzit, gemakkelijker te lijmen was en met een minder vervuilend gebruik van lijm.
De tweede rail ga ik morgen ook zo plakken.

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #108 Gepost op: 26 oktober 2016, 14:38:32 »
Het staat allemaal een beetje stil hier bij de containerbaas.
In huis nog wat wijzigingen doorgevoerd, boeken gelezen en foto's gemaakt en verder zitten puzzelen op de sturing van wissels en ontkoppelrails, want ook al ga ik dan handmatig digitaal rijden, die wissels en ontkoppelaars waaien niet van zelf in de goede stand en zonder die dingen is er weer niet te rijden. Dus wat doe ik wel eerst en wat voorlopig niet. Je hoort het wel weer.
Eerst vrijdag even oppeppen op Eurospoor.  ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #109 Gepost op: 3 november 2016, 16:21:24 »
Frits, kwam dit bij toeval tegen en dacht gelijk dat is wat voor Raages baan.

SCHWENKBÜHNE
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #110 Gepost op: 3 november 2016, 19:08:05 »
Da's een mooie Tom. Ik zal hem vanavond even übersetzen en op mijn gemak bekijken. Zoiets moet het bij mij ook worden, alleen minder mooi want het zit in het schaduwstation, maar met meer sporen. Je link staat bij mijn favorieten.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #111 Gepost op: 3 november 2016, 19:12:24 »
Kwam het toevallig tegen omdat ik opzoek was naar zo'n Schwenkbühne en kwam deze tegen als zelfmaaksel. Misschien voor mij ook een idee voor mijn nieuwe baantje i.p.v. een draaischijf want daar heb ik denk ik helaas geen plaats voor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #112 Gepost op: 3 november 2016, 19:15:03 »
Heel plaats besparend Tom en bij mij is hij in 1 stand zelfs te doorrijden naar de test baan.  ;D

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #113 Gepost op: 9 november 2016, 13:56:19 »
Jullie zullen denken dat het de laatste tijd een beetje stil is geworden bij de containerfabriek. Dat lijkt maar zo.
Inderdaad de bouw ligt stil voorlopig.
Bij het leggen van de rails komt natuurlijk de vraag naar boven, hoe die wissels te bedienen. Ja, met een servo. Oké, die koop je bij voorkeur in China (duurt even) en monteer je onder de baan. Maar een servo gaat niet van zelf naar een andere stand. Dus je hebt een stukje elektronica nodig die dat kan regelen.
Nu kun je wel iets in elkaar flansen dat een puls opwekt met twee breedtes, maar straks (later) wil ik dat automatiseren en daar moet het dan ook geschikt voor zijn.
Een reden om mij toch weer te gaan verdiepen in die toekomstige automatisering.

Over de beschikbare handels apparatuur/software wil ik geen kwaad woord noemen, maar voor mij is spoorwegmodelbouw ook het ontwerpen/maken van de elektronica die er bij komt kijken. Bovendien kan ik het dan op maat maken. Zo heb ik bijvoorbeeld weinig aan bezetmelders, maar meer aan optische meldpunten.
Op mijn baan wordt dan ook veel gerangeerd en nooit een rondje gereden.
Ik wil vanaf een centraal punt mijn spoorbaan (wissels, seinen, ontkoppelrails enz.) handmatig kunnen besturen en/of de automaat moet het overnemen. De treinen rijden DCC gestuurd en bediend door een multimaus of die automaat (PIC18F46K22 microcontroller, waarvoor ik zelf dus het programma nog moet schrijven.)
Hiervoor heb ik een matrix bedacht waarmee ik 8 x 8 objecten kan aansturen. Alles krijgt een nummer. De tientallen zijn eigenlijk de groepen 0-7 en de eenheden zijn ook van 0-7, 8 en 9 komt niet voor. Dit vloeit voort uit het feit dat een byte nu eenmaal uit 8 bits bestaat.
Kiezen doe ik via een membraamkeyboard en enkele drukknoppen voor de verschillende functies.
Tot zover globaal de besturing. Ik kom daar later nog wel op terug.

Om de bedrading onder de baan in de hand te houden werk ik met kabelgoten waarin behalve de railvoeding (2 losse draden) ook de elektronicasturing verdeeld wordt naar minimaal 4 en/of maximaal 8 verdeelprinten via een 34 polige bandkabel.
De afgelopen tijd heb ik zitten werken aan zo'n verdeelprint(je). Ik ontwerp dit met DesignSpark.



Omdat ik vroeger beroepsmatig printen ontwierp, was het mij de eer te na om dit door een autorouter te laten doen. Bovendien zag die autorouter geen kans om na 20 pogingen alle verbindingen te leggen (2 not connected), terwijl hij wel 144 via's op de print plaatste. Dit had ik bekeken voordat ik de print naderhand nog uitbreidde met een verlichting groep. (Met dank aan Tom)  ;D Hierdoor werd de print eerst 5 mm groter, maar uiteindelijk heb ik het na flink wat gepuzzel toch weer terug weten te brengen naar de oorspronkelijke 100 x 80 mm. En in mijn handmatig geroute layout zitten slechts 43 via's (de gele verbindingpunten tussen de beide layers).

Wat dit printje moet/kan doen?
Je kunt hier de objecten op de baan op aan sluiten met redelijk korte bedrading. Op mijn 2 m2 grote baan komen er zeker 4 of 6, waardoor de bedrading kort blijft.
Het zijn stekerverbindingen (0,1" header), hierdoor het eenvoudig is om iets te verwijderen of toe te voegen.
Het biedt plaats aan :
8 wissel servo's
8 diversen servo's (deuren, bruggen of ander bewegende objecten.)
8 optische melders inputs.
6 seinpalen met drie onafhankelijke lichten. (vloeiend aan/uit, knipperen.)
8 ontkoppelrails
10 openbare verlichtingen (straatlantaarn) verlichting groep 1
4 interne leds (huis of kantoor verlichting) verlichting groep 2
4 interne leds. verlichting groep 3
2 leds speciale verlichting (laslicht, alarmlamp) of geluidseffect.
1 bandkabel 34 p van/naar de centrale eenheid.

De microcontroller (PIC18F46K22) op deze stuurprint heeft maar drie lokale taken en doet dus de meeste tijd niks:
1. Het aansturen van de 18 seinpaal leds. Dit kan niet in de matrix direct gebeuren, omdat een sein moet blijven branden als je de matrix verandert. Bovendien kan de led nu opgloeien en dimmen. Ook is het eventueel mogelijk een cijferbak te laten branden bij een sein. (met wisselende cijferwaarde natuurlijk, 7-segments.)
2. Het detecteren van de opto melders (welke van de 8?) en het geven van die informatie en een interrupt naar de centrale controller, die er zijn werk mee doet.
3. Verder regelt de controller de verlichtings groepen. (Bij duisternis aan, periodiek branden, knipperen enz.)

Als het printje straks gemaakt gaat worden, zal het er ongeveer zo uit gaan zien.
In het midden de controller, links het rode blok is de bandkabel connector. De zwarte blokken langs de randen zijn de female headers, waarin de objecten worden gestoken. De voorste 8 transistoren zijn voor de ontkoppelrails, want de controllerpoorten kunnen onvoldoende vermogen leveren voor een spoel. Ook zitten er 8 blus diodes op over die spoelen, om de transistor weer heel te houden. Rechts is de verlichting groep met 4 transistoren en 4 zenerdioden en weerstanden die voor een constante spanningbron zorgen van 2 volt ongeacht hoeveel leds er op aangesloten worden. De transistor BC337 kan maximaal 800 mA leveren, genoeg voor 40  :o leds. Natuurlijk is de voeding gebufferd met een stevige elco en ontkoppelt met een C dichtbij de controller. Helemaal vooraan zitten nog 2 printzekeringen voor de veiligheid. (Een vette sluiting is zo gemaakt met al die verlichting. :-[)



Ook in DesignSpark gemaakt. (Gaat van zelf hoor.)

Nu ook maar aan het ontwerp van die centrale controller gaan werken. Wie weet wat daar nog voor ideeën of problemen bij naar voren komen.
Veel lezen in de 600 pagina dikke datasheet van de microcontroller. Veel zoeken op internet naar verkrijgbare en betaalbare spullen. Kortom het vreet tijd, maar ik vind het heerlijk werk om weer een print te ontwerpen. ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #114 Gepost op: 11 november 2016, 22:14:54 »
Het klinkt allemaal top alleen snap ik er geen ene malle moer van, hahahahaha.
Knap dat je zoiets kan ontwerpen, ik ben al blij als een ledje wat ik heb aangesloten zal branden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #115 Gepost op: 11 november 2016, 23:26:45 »
Gaat mijn petje te boven.  :-X
Gelukkig heb ik meer verstand van......

Tja, wat eigenlijk?  :P

Maar het lijkt mij geweldig om zoiets te kunnen maken, ben een klein beetje jaloers.

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #116 Gepost op: 12 november 2016, 08:45:17 »
Het lijkt ingewikkeld, maar dat valt best mee. Het is gewoon een soort puzzel. Je zet de componenten op een geschatte ruimte en gaat dan draden trekken van het ene pootje naar het andere. De kunst is om een beetje netjes te werken en de onderdelen keurig op een rij te houden en bij elkaar. Aan de andere kant wil je ook geen hele lange verbindingen die kris kras over de print lopen. Ik heb er ook niet voor gestudeerd hoor.
Tijdens mijn elektronica opleiding (1966) deden we dit nog met een zwarte viltstift op enkelzijdig blank koper printplaat. :o

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #117 Gepost op: 12 november 2016, 10:01:22 »
Tijdens mijn elektronica opleiding (1966) deden we dit nog met een zwarte viltstift op enkelzijdig blank koper printplaat. :o

Ik was dan alweer iets later, en leerde dubbelzijdige printen ontwerpen op papier met een stapel kleurpotloden. Zo kon ik m'n kleuterschooltijd overdoen ;)

Je bent lekker bezig, Frits.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #118 Gepost op: 12 november 2016, 10:21:55 »
Maak je zelf de printplaten?

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #119 Gepost op: 12 november 2016, 11:28:18 »
@Dirk T Ik heb beroepsmatig nog layouts zitten plakken met Brady tape op rasterfolie in 2 op 1. Dan maakte ik met een enorme Linhof reprocamera een grafische film en vervolgens etsten we in een etsmachine de koper laag weg, boren onder de printboor machine en daarna rolvertinnen. Bestücken in een raamwerk dat je kon kantelen om te solderen. Duizenden printen zo gemaakt. Later lieten we de printen maken bij een fabriek die kon doormetaliseren en een soldeermasker kon maken. Ook werd er toen golfbad gesoldeerd. In de laatste jaren van mijn beroepsleven ontwierp ik al met Orcad en Ultiboard.

@Ben Nee Ben, die tijd heb ik gehad. Nu gaan ze dat straks voor mij doen bij een printfabriek. Dat kost wel geld, maar ik wil de veel duurdere apparatuur er niet voor aanschaffen en knoeien in schaaltje met vuiligheid daar begin ik ook niet meer aan.

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #120 Gepost op: 12 november 2016, 16:31:04 »
Ik heb ook wel printen gemaakt in de keuken een hoop troep en resultaat  ::)



Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #121 Gepost op: 12 november 2016, 16:46:33 »
Misschien willen ze die bij Ali ook wel voor je printen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #122 Gepost op: 12 november 2016, 20:30:40 »
Niet alles bij Ali is even goed hoor Tom. Een maat van me heeft er brandstoffilters besteld voor zijn Fiat 600. Hij heeft er twee ritjes mee gemaakt en toen stond zijn auto in de brand. Wat denk je ... brandstoffilter kan niet tegen benzine  :o en is gedeeltelijk opgelost en uit de slang gesprongen. Lekker spulletje van Alie :( Het zal met een motortje of een ledje wel meevallen maar of je er printen moet laten maken ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #123 Gepost op: 12 november 2016, 21:36:23 »
Ik heb er toch enig vertrouwen Pierre, want vandaag ontving ik probleemloos mijn eerste, 2 weken geleden bij Aliexpress bestelde connectoren en een membraamkeyboard en daar was helemaal niets mis mee. ;D ;D
Maar de print ga ik bij een Nederlands bedrijf laten maken.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De containerfabriek van Raages
« Reactie #124 Gepost op: 12 november 2016, 22:19:43 »
Eerlijk is eerlijk Frits ... ik heb er ook best leuke dingen vandaan gehaald ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/