Auteur Topic: Net binnen gekomen bij Raages  (gelezen 8604 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #25 Gepost op: 14 juli 2016, 08:00:48 »
Wim, je doet je avatar weer eer aan. :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #26 Gepost op: 14 juli 2016, 12:38:50 »
Dank, maar het idee van die lade is van Pierre. Ik meen me zelfs te herinneren dat-ie het plan had om de bodem van zo’n lade te voorzien van rails. Die lade met die rails zou dan weer aangesloten worden op zijn modelbaan. Op die manier zou Pierre en heel stammetje in de lade kunnen opbergen en door met die lade te schuiven, zou zo’n stammetje aansluiting krijgen op de baan. Geniaal.
De zwenkwieltjes onder de kasten die je dan onder je baan heen en weer kunt rollen, is vast ook al eens vaker gedaan. Tom’s complete modelbaan staat op zwenkwielen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #27 Gepost op: 2 augustus 2016, 16:08:04 »
Vandaag even naar de modelbouwwinkel in Arnhem geweest voor een vorkheftruck.
Het werd toch iets meer dan dat. Gek hè? Enfin.

1. Nieuwe werkkrachten om de rails en de wegen aan te leggen. In te huren bij de plaatselijke wegenbouwer Jack.



2. De eerste zelf te bouwen tankcontainer.



3. En tot slot nog een paar heel bruikbare werkvoertuigen voor in het verhaal.


Er zat nog meer in de boodschappentas, waaronder een tiental containers, Woodland balast, steentjespapier en los meubilair.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #28 Gepost op: 2 augustus 2016, 16:44:49 »
Leuk spul weer Frits. Materiaal voor naast het verhaal ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #29 Gepost op: 2 augustus 2016, 17:26:02 »
Mijn tankcontainer op foto 2 is al klaar. Ik had even moeite om mijn lijmflacon weer gangbaar te krijgen. Die rot tuitjes verstoppen nog wel eens.  >:(
Laat daar nu net een pootje van een elco of een ledje in passen en dan por je de verstopping zo door.  ;D

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #30 Gepost op: 2 augustus 2016, 20:27:39 »
zoo de werk mannen kunnen wel overnachten op je klus  :o genoeg te doen nog
Ik gebruik die lijm ook ,,enne haha als hij verstopt is even warm maken dat tuutje en klaar lijmen maar  8)
gr Henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #31 Gepost op: 2 augustus 2016, 23:10:13 »
De plasticlijm is inderdaad super vrij te maken mbv een aansteker.
Maar kijk wel uit, het is echt goed brandbaar.
De lijm op basis van houtlijm is beter vrij te maken mbv een dun draadje.
Zoals die van een elco.

Verder leuk spul.
Heet die winkel Wentink? Is dat wat van winkel?

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #32 Gepost op: 3 augustus 2016, 06:43:05 »
Ja, Wentink modelbouw in de Steenstraat.
Of het een goede winkel is? Kan ik moeilijk beoordelen, want iedereen heeft andere wensen.
Maar ik vroeg er naar een politieauto in H0.
De verkoper bracht mij naar een vitrine met auto's en vroeg mij of ik een Nederlandse of een Duitse auto wilde.
Een Nederlandse.
Wilt u dan een moderne of een ouder model?
Een oudere maar rond 1970.
Dan kon ik nog kiezen uit drie modellen.  ???
Het werd het busje uiteindelijk. :D

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #33 Gepost op: 3 augustus 2016, 09:22:50 »
Ik heb goede verhalen gehoord over Wentink, maar ik ben er zelf nog nooit geweest.
Fijne treinenwinkels met veel voorraad en eventueel gebruikt spul, zijn er maar weinig.
Zeker in het zuiden.

Heb ik een zaakje vlakbij kerkrade, gaat die eind van het jaar sluiten.  >:(
Gelukkig is er in Aken genoeg te koop.

Maar ik zal zeker eens naar Wentink gaan.

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #34 Gepost op: 1 oktober 2016, 13:41:49 »
Zo, eindelijk een echte snijmat gevonden bij Action. Nu moet het toch gaan lukken om iets behoorlijk op maat te snijden.


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #35 Gepost op: 1 oktober 2016, 15:13:00 »
...en betere mesjes hebben ze ook weer in het schap liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #36 Gepost op: 1 oktober 2016, 21:36:06 »
Volgens mij is de action hofleverancier van heel veel modelbouwers.  :D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #37 Gepost op: 1 oktober 2016, 21:57:33 »
Volgens mij is de action hofleverancier van heel veel modelbouwers.  :D

ECHT WEL!! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline jerry

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 506
  • Thanked: 9 times
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #38 Gepost op: 2 oktober 2016, 11:41:00 »
Jullie weten het nog niet ?
Het is een winkel die spullen verkoopt waar anderen een vaas of wat in zien
Maar eigenlijk is het een modelbouw winkel

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #39 Gepost op: 29 oktober 2016, 13:04:36 »
Gisteren op Eurospoor weten te bemachtigen.
Wel allemaal Märklin wagons, dus asjes te isoleren, maar degelijke troep uit de opruimbakken. Daar kan ik mijn rangeerterrein wel mee aankleden voor weinig geld.







Het was weer eens een gezellig dagje uit.

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #40 Gepost op: 6 november 2016, 21:34:51 »
Nu mijn voorraad materieel zo groeit, wilde ik toch eens kijken of ik al genoeg wagons had om mijn sporen een beetje te vullen.
Dat valt niet tegen. Hier en daar ontbreekt er nog een enkel stuk, maar eigenlijk heb ik alles wel in huis om te kunnen rijden. Er moet alleen nog heel wat worden verbouwd en aangepast, want het blijkt dat de meeste wagons van Märklin komen en daarvan moeten dus de asen worden geïsoleerd. Ook lopen er pas drie locs op een decoder en de anderen kijken daar nog naar uit.
Even de boel uitgepakt en opgesteld.

Lijkt het al wat?



Mijn Poolse Preisertjes hadden intussen dolle pret met het verpakkingsmateriaal.
"Nah, dat is pas een goed springkussen zeg."
"Ja, ja, maar sta ^*#@* effe stil, anders val ik nog."



"Joepiieeee!!!!!"

Raages

  • Gast
Re: Net binnen gekomen bij Raages
« Reactie #41 Gepost op: 14 februari 2017, 20:41:36 »
Zware 6-assige staaltransport wagons.

Daar was ik al geruime tijd naar op zoek en dan wil ik ook nog een paar(2 dus) van zulke wagons, omdat bij mij de met staal beladen wagon de fabriek in gaat en er weer een lege wagon naar buiten komt.
Zulke zwaar transport wagons worden regelmatig op de veiling of Marktplaats aangeboden, meestal staat er ook nog een voor mij waardeloze pantserwagen of tank op, die de prijs alleen maar verhoogd.
En die prijs voor die gebruikte wagons rijst de pan uit. Ik heb ze wel zien veilen voor meer dan 75 euro per wagon. :o

Vorig jaar dacht ik een oplossing te hebben gevonden met een stel Hornby diepladers die ik redelijk goedkoop kon scoren.



Maar ze zijn wat aan de lange kant en erg ongebruikelijk voor het beoogde doel en hebben verkeerde koppelingen die ik dus moet ombouwen.
Dus ik bleef toch steeds weer meebieden op de veiling op de echte zwaar transport wagons. Meestal zijn die van Märklin en daar moeten dus de assen van worden omgebouwd naar mijn 2-rail systeem. Maar steeds werd ik weer overboden en kreeg geen wagons.
Tot ik vorige week een kavel ontdekte van Oostenrijkse wagons bij de veiling voor dat materiaal. Deze mannetjes putters van Lilliput gaan het helemaal maken. Daar is minder belangstelling voor dan voor die Märklin wagons. Ik rook een kans. Het zijn wel geen echte zwaar transport wagons, maar het komt er heel dicht bij.
In elk geval zijn ze 6-assig en voor 2-rail. Dat de opbouw gesloten is maakt mij niet uit, die moet er toch af.
Bovendien bleek dat het hekwerk op het dak van meerdere wagons zwaar beschadigd is en een wagon heeft schade aan de zijkant.
Misschien is dat de reden dat er slechts 9 mensen ze bij hun favorieten hadden geplaatst en er weinig op werd geboden in het begin.
Uiteindelijk liep de prijs toch nog op naar 71 euro voor 8 wagons. Al met al heb ik ze nu voor bijna 11 euro per wagon.
Ik denk er over de vier fraaiste weer te verkopen en als die nog een kleine winst opleveren zakt de prijs van mijn zware transport wagon wellicht onder de 10 euro.
Op de foto staan er vier (de slechtste) en van één heb ik de opbouw even af gepeuterd en hem als mijn toekomstige staalrollen transporter aangekleed.



Toch moet er nog wel van alles aan gedaan worden. Schoonmaken, een rollensteun maken en de wielflenzen corrigeren.
Maar dat is weer van latere zorg. Ze staan niet bovenaan mijn "to do" lijst.