Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Onderhoud van locomotieven
Mijn workshop en de eerste klant.
Raages:
Nu ik over een redelijk bruikbare werkplek beschik, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en mijn gisteren gekochte ACTS 1200 van Lima helemaal uit elkaar gehaald. Dat was ook wel nodig, want bij de verkoper wilde deze lok slechts met veel moeite enkele centimeters rijden. De lampen brandden wel aan twee kanten. Dus ik heb de gok maar genomen, dat er met wat moeite nog een goed lokje van te maken zou zijn.
Nadat ik het geheel gecontroleerd had en geen afgebroken delen gezien had, maar eens voorzichtig de kap en de draaistellen er af gehaald. Heel vuil was de lok niet.
De wielen en contacten zijn echter zwaar geoxideerd, maar daar is wat aan te doen. Poetsen. :P
En dat helpt zo je ziet.
Voorlopig blijft de kap er af, want het wachten is nog op een decoder.
Aan de wissels die ook kocht daar is wat meer werk zo te zien. :o
Tot slot alvast een glimp van wat het gaat worden.
Om zelf een idee te krijgen van schaal en afmetingen heb ik met de aanwezige rails het baanplan provisorisch op de daar voor gekochte plaat uit gelegd. Het gedeelte aan de rechterkant is straks het "schaduwstation" en voor de toeschouwer niet zichtbaar. Dus je ziet straks maar de helft van alle rails.
Eerst nog een bakkie en dan ga ik weer wat doen.
Pierre:
Mooi .. mooi .. de eerste klus is geklaard. ;)
Wat een prachtige schone werkplek heb je zeg. Daar kan ik niet aan tippen. :o
bellejt:
zou mooi zijn als die foto's te zien waren >:(
Raages:
Gelet op de reactie van Pierre en mijn eigen waarneming zou ik willen denken dat het probleem bij jou ligt.
Pierre:
Tja ... dat denk ik ook. Hier zijn alle foto's prima te zien Johnny. :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie